Het "Laat je even opbeuren" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:54

Radetski schreef:
Irene18 schreef:
Radetski; Het is nu even op je tanden bijten, maar na regen komt zonneschijn :)

Liefsss :)

Dat zeggen ze allemaal, maar mijn zonneschijn duurt nooit lang! Daar ben ik weer bang voor dan.
Al een beetje te veel mee gemaakt om weer hoop te hebben op zonneschijn.
We proberen er maar het beste van te maken zeker?

Liefs

tjaa, als je de wereld zo gaat zien...
zonneschijn kan ook doorschijnen als er tussendoor even regen komt. het hoeft niet helemaal te vervagen naar de achtergrond. Zonneschijn komt, en daar tussendoor zijn altijd nare dingen te vinden. Maar overal komt een eind aan. en ook aan de nare dingen. Je moet er inderdaad het beste van maken en proberen alle positieve dingen naar de voorgrond te halen. Anders lijkt de negativiteit inderdaad overheersend, want het heeft een grotere impact op je dan al het leuke.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat je het dan ook daadwerkelijk accepteert. Dus maak het leven leuk. Spreek af met vrienden en ga eens wat leuks doen, kan je nergens naartoe, nodig ze dan uit. Hou een filmavond ofzo, of ga met zn allen een spel doen. Als het even lastig is in je leven, focus je dan op kleinere leuke dingen tot dat de schaduw weer plaats maakt voor de zon en je weer een tijdje met volle teugen van het leven kunt genieten!

Radetski

Re: Het "Laat je even opbeuren" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:10

Ja zeker doe ik leuke dingen, ben vanmiddag ook naar een vriendin kan me gelukkig nog wel verplaatsen! Anders kan je me helemaal opsluiten denk hihi.. Ik bedoel alleen maar snachts slaap ik heel slecht door de pijn lig vaak wakker daardoor en dan ga je nadenken. Dan kan je moeilijk naar vrienden. En zoals nu ik zit alleen thuis. Iedereen is gaan werken. Gelukkig heb ik een paar leuke comedy's opgenomen.
Ik probeer wel van het leven te genieten hoor, maar het komt nu allemaal op een hoop. Misschien maar beter zodat ik na dit alles weer kan gaan genieten van het leven. Ik trek ook alles aan van andere. Ik weet dat ik dat los moet laten maar zo ben ik weer.

Liefs

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:20

geloof me, ik snap helemaal wat je bedoeld, zo zat ik vorig jaar ook, en er leek maar geen einde aan te komen. Maar echt, stukje bij beetje wordt het wel beter, en als dan de tijd komt dat je weer ´gelukkig´ bent, kun je het nog meer waarderen omdat je weet hoe het is om in die put gezeten te hebben

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 11:33

Irene18 schreef:
geloof me, ik snap helemaal wat je bedoeld, zo zat ik vorig jaar ook, en er leek maar geen einde aan te komen. Maar echt, stukje bij beetje wordt het wel beter, en als dan de tijd komt dat je weer ´gelukkig´ bent, kun je het nog meer waarderen omdat je weet hoe het is om in die put gezeten te hebben

+1!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:35

Hou op... Ik had hetzelfde. Ik heb twee jaar met mijn ex in 1 huis gewoond. We waren al gescheiden en het huis kon niet verkocht worden. Oh... wat heb ik me twee jaar rot gevoeld. Ik moest nog verwerken dat ik gescheiden was, bijkomen van een turbulente relatie, maar ook gelijk het hoofd boven water houden en doorgaan met leven op een manier die ik helemaal niet wilde. Het leek voor mij toen alsof het nooit beter zou worden, maar nu sta ik hier. Het huis is verkocht, ik ben van mijn ex af. Ik hoef hem nooit meer te zien, spreken maar heel af en toe via de telefoon of mail...

Het leven is nou eenmaal niet makkelijk... Guus Meeuwis heeft dat heel mooi verwoord:

Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn
Niemand heeft beloofd dat het vanzelf zou gaan
Wij zijn bijzonder en jij bent het waard
Dus ik vecht tot de lucht is geklaard

Kop op, meid!! Ze vinden heus wel wat er mis is met je schouder. Goed volhouden, laat ze je binnenstebuiten keren, als ze maar doorzoeken. En misschien een goeie tip om in de tussentijd eens een bezoekje te brengen aan een osteopaat? Bij mijn moeder konden ze ook niet vinden wat het was (bleek achteraf een combinatie te zijn van reuma en slijmbeursontsteking), maar de osteopaat bood wel wat verlichting...

Afbeelding

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:50

Nu is mijn auto stuk
Staat al bij de garage
Auto is net gekeurd
Nu een kapotte uitlaat
Wat het gaat kosten heb ik nog geen idee van
Maar met een W.A.O uitkering is iedere cent te veel
Vooral met mijn moeder in het ziekenhuis en verder geen vrienden of kennissen
Heb ik mijn autotje toch echt nodig
Nou is mijn moeder Zaterdag ook jarig
Fijn je verjaardag in het ziekenhuis

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:53

Jemig, wat een ellende allemaal bij elkaar!!
Heb je je auto al weggebracht?? Kwikfit is prijstechnisch wel een aanrader! Ligt er aan welk gedeelte van je uitlaat stuk is betreft de kosten.
:(:)

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:55

Sunshine80 schreef:
Hou op... Ik had hetzelfde. Ik heb twee jaar met mijn ex in 1 huis gewoond. We waren al gescheiden en het huis kon niet verkocht worden. Oh... wat heb ik me twee jaar rot gevoeld. Ik moest nog verwerken dat ik gescheiden was, bijkomen van een turbulente relatie, maar ook gelijk het hoofd boven water houden en doorgaan met leven op een manier die ik helemaal niet wilde. Het leek voor mij toen alsof het nooit beter zou worden, maar nu sta ik hier. Het huis is verkocht, ik ben van mijn ex af. Ik hoef hem nooit meer te zien, spreken maar heel af en toe via de telefoon of mail...

Het leven is nou eenmaal niet makkelijk... Guus Meeuwis heeft dat heel mooi verwoord:

Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn
Niemand heeft beloofd dat het vanzelf zou gaan
Wij zijn bijzonder en jij bent het waard
Dus ik vecht tot de lucht is geklaard

Kop op, meid!! Ze vinden heus wel wat er mis is met je schouder. Goed volhouden, laat ze je binnenstebuiten keren, als ze maar doorzoeken. En misschien een goeie tip om in de tussentijd eens een bezoekje te brengen aan een osteopaat? Bij mijn moeder konden ze ook niet vinden wat het was (bleek achteraf een combinatie te zijn van reuma en slijmbeursontsteking), maar de osteopaat bood wel wat verlichting...

[ Afbeelding ]

Ja ik probeer ook me hoofd boven water te houden! Alleen ja er komt precies geen einde aan. En dat voelt zo rot. Wanneer houdt het op. Ooit wel hoor! Ben ik van overtuigd!

Dat van guus meeuwis vind ik heel mooi! Echt heel mooi!

Ze gaan me ook helemaal binnestebuiten keren. de dokter gaat ook niet ophouden met zoeken voor hij weet wat het is. Ja osteopaat moet ik nog even mee wachten. Dinsdag weet ik de uitslag van de ct-scan en kijken wat hij te zeggen heeft en anders ga ik naar een Osteopaat gaan ondertussen.

Bedankt dat jullie meeleven, heel erg bedankt! Ben dat niet gewend dat mensen zo lief doen tegen me! Heel erg bedankt!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:58

Irene18 schreef:

Ja ik hou me hoofd boven water!
4 maanden geleden ben ik al uit de put gekomen en nu dit allemaal weer.. het houd gewoon precies niet op. En dat is zo rottig!
Jawel ooit op een dag kan ik dat allemaal wel zeggen! Maar iedereen om me heen is precies gelukkig en ik niet. Ik vraag me dan echt af waarom kan ik niet gelukkig zijn. Achja we komen er allemaal wel!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:01

Japielover, sterkte bij de dokter
Radetski, volhouden hoor, er komen altijd weer rustigere/betere tijden aan, hoewel je nu denkt van niet...
Gypsylady, dat is echt pech hebben, misschien kan je een regeling treffen om in delen te betalen?

Ik voel me gelukkig weer wat beter....

Voor alle anderen : een dikke knuf!!!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:04

rocymax schreef:
Japielover, sterkte bij de dokter
Radetski, volhouden hoor, er komen altijd weer rustigere/betere tijden aan, hoewel je nu denkt van niet...
Gypsylady, dat is echt pech hebben, misschien kan je een regeling treffen om in delen te betalen?

Ik voel me gelukkig weer wat beter....

Voor alle anderen : een dikke knuf!!!

Inderdaad zoals je zegt hoewel ik nu denk van niet.. Ik probeer positief te blijven en te leven. We proberen er het beste van te maken nu! Dank je wel!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:11

Kentaro schreef:
Jemig, wat een ellende allemaal bij elkaar!!
Heb je je auto al weggebracht?? Kwikfit is prijstechnisch wel een aanrader! Ligt er aan welk gedeelte van je uitlaat stuk is betreft de kosten.

Kennis van mijn broer heeft hier in het dorp een garagebedrijf
Zal kijken of hij het kon lassen anders nieuwe stuk er tussen
Maar al het de catalisator (hoe je het ook schrijft) is, is het einde auto voor mij
Heb de auto ongeveer een jaar geleden gekocht voor € 500,-
Zo,n catalisator kost ook ongeveer net zoveel en dan nog het uurloon erbij
Dan kan ik beter uitkijken naar een andere auto

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:16

Dan kun je er wel vanuit gaan dat ook daadwerkelijk dat gedaan wordt, dat nodig is! (is als je hem gewoon naar de garage brengt nog wel eens dubieus :P ) Wij hebben zelfs een keer een lek gemaakt met hispeedtape :o Maar dat ligt er natuurlijk aan waar het zit.
Hoop voor je dat het mee gaat vallen!
(moet je moeder nog lang in het ziekenhuis blijven??)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:23

Nou dames,

Ik is bij de dokter geweest en heb wat medicatie gekregen dus ik hoop dat het voor mij allemaal wat makkelijker gaat worden de aankomende tijd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:35

Hoe sterker je er zelf ook in geloofd dat ze werken, hoe beter dat het werkt!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:45

Mijn relatie is net uit en aangezien mijn vriend en ik op dezelfde gang in dezelfde studentenflat wonen komen we elkaar steeds tegen.
Nu is dat niet zo erg, we hebben geen ruzie of dergelijke, maar het is erg pijnlijk om te zien dat hij binnen een week gezellig met een vriendin op zijn kamer
eet en een film kijkt met de deur dicht.
Nu is het volgens hen vriendschappelijk, maar het feit dat hij het met andere meiden wel de moeite waard vindt om tijd door te brengen en
leuke dingen te doen, en thee voor ze maakt is erg pijnlijk. Dan voelt zelfs je eigen huis niet meer veilig en vertrouwd. Ik zou dit zelf nooit gedaan hebben, ik zou juist expres
ergens buitenhuis hebben afgesproken om mijn ex te ontzien, en snap het van zowel hem als het meisje in kwestie totaal niet. Vooral omdat ik mij, toen het nog aan was, door dit meisje vaak erg onzeker heb gevoeld. Hier kon zij trouwens niets aan doen, maar dat verandert mijn gevoel niet en mijn vriend was zich daar zeker wel van bewust.
Het feit dat ik juist haar in de keuken moet aantreffen voelt als een schop na en zorgt ervoor dat ik de hele relatie die we hadden in twijfel trek.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 06-09-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:57

Mijn moeder zei vroeger al 'Tweede wijven, goude lijven'
Helaas heb ik dit meerdere keren gezien. De ex van een vriendin had NOOIT zin om mee te gaan winkelen, NOOIT zin/tijd om ook maar iets in huis te doen. Hij bedroog haar op een gegeven moment met een ander en is daar ook mee verder gegaan. Als ze wel eens langs het huis reed, stond hij de ramen te wassen of was hij aan het stofzuigen en wanneer ze ging shoppen kwam ze hun gezellig tegen..... :r
Het is vanuit hier makkelijk zeggen, maar probeer hem te vergeten, hij is je niet waard!!!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:34

Kentaro schreef:
Dan kun je er wel vanuit gaan dat ook daadwerkelijk dat gedaan wordt, dat nodig is! (is als je hem gewoon naar de garage brengt nog wel eens dubieus :P ) Wij hebben zelfs een keer een lek gemaakt met hispeedtape :o Maar dat ligt er natuurlijk aan waar het zit.
Hoop voor je dat het mee gaat vallen!
(moet je moeder nog lang in het ziekenhuis blijven??)

Is nog niet bekend wanneer ze naar huis mag
Ze heeft het nu nog heel erg benauwd
Zolang ze zo is blijft ze in het ziekenhuis
Is ook beter voor haar om dan in het ziekenhuis te zijn
Daar heeft ze al de zorg die ze nodig heeft
Alleen woond ze niet om de hoek
Dus kan er niet zomaar even heen
Nu in het ziekenhuis wordt het nog moeilijker is nog verder weg
Maar ga mijn best doen om er zondag heen te gaan

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:50

Ik baal! ik ben vanacht wakker geworden met een migraine aanval, helaas dus ziek moet melden voor het werk. ( ik ben bekend met migraine heb dr ook medicatie voor om het de kop ik te drukken, dit wil zeggen kotsen, op bed liggen, kotsen, hopelijk in slaap vallen en dan wakker worden met alleen nog maar "hevige hoofdpijn" ipv migraine)
Eigen leidinggevende niet aanwezig dus een ander..

Ik bel: Ik wil me graag ziekmelden.
Zei waarom?
Ik: hevige migraine aanval
Zei: ik wil dat je komt werken
Ik: dat zal helaas niet gaan
Zei: je collega's zullen blij met je zijn _-:(
Ik: ik had het ook graag anders gezien
Zei: ja dan mogen ze het met zijn tweeen oplossen op de afdeling, moet je morgen werken?
Ik: ja maar dan zal ik weer aanwezig zijn.
Zei: knap dat je dat nu al weet
Ik: heb nog nooit een aanval gehad van langer dan 24 uur.
Zei: oh nou tot morgen, dag!

Dit deed me zo pijn dat ze even moest melden dat mn collega's wel blij met me zullen zijn bah!!!!
alsof ik blij ben met migraine!!!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:24

@DaanCats: Hoe asociaal!!! -:(- Lekker in haar sop gaar laten koken hoor! Dat is gewoon een muts die denkt dat ze alles kan zeggen. Als je leidinggevende maar niet zo reageert is het prima.

En beterschap natuurlijk! :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:30

Ahhh, migraine, ik weet er helaas alles van!!
Sterkte en beterschap!! :(:)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:52

Praat me er niet van, migraine
Heb ook van die zware aanvallen met alles erop en eraan
En die muur van inbegrip erover komt me zo bekent voor
Als je hoofdpijn heb neem je toch een pilletje en kan je toch gewoon weer door grrrrr

Beterschap

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:56

Beterschap, allemaal! :(:)

Ik ben het weer flink beu..
Mijn broer en schoonzus gingen verder met het plannen van hun bruiloft, en dat deed me ontzettend pijn.
Ik blijf alleen over met een zus en mijn ouders. Ik heb altijd al ruzie gehad met mijn zus en mijn zus met mijn ouders. Het is gewoon niet gezond zo als het gaat bij ons thuis.
Mijn broer heeft altijd voor me klaargestaan wanneer er ruzie was, bood me de schouder om op uit te huilen en gaf me die knuffel wanneer ik die nodig had. Die ga ik missen hier in huis.
Ben er gewoon echt kapot van. ;(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:03

Weet je, héél misschien valt het straks allemaal juist wel mee!! Als je broer uit huis is, veranderd de thuis situatie ook. Je weet nooit of dat juist een positieve draai krijgt!!
Probeer te genieten van de voorbereidingen en het feest, als het goed is is dat maar 1x!! (vind troudens ook dat je broer dat wel verdient heeft, dat jij juist blij bent voor hem, dan gaat hij toch ook met een fijner gevoel het huis uit!!)
Een vriendin van mij en haar zus konden het ook helemaal niet vinden. Maar nu ze beiden het huis uit zijn, gaan ze heel regelmatig met elkaar om!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:24

Daancats: bah wat een naar gesprek moet dat geweest zijn. mensen die het zelf nooit ervaren hebben schijnen niet te begrijpen dat het een migraineAANVAL is, en dat het dus vrij kort duurt in vergelijking tot andere ziektes...
Ik heb het zelf ook, en ben meestal ook maar 1 dag gevloerd. (gisteren dus :P ) Ik krijg dan gezichtsuitval en alles erop en eraan.

xxJodyC: dat klinkt inderdaad heel naar. Wanneer gaan ze trouwen? heb je nog tijd om jezelf erop voor te bereiden? Ik kan hier verder niet over meepraten en heb ook echt geen idee hoe je het moet oplossen.. :(:) Ik hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal meevalt!