Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:26

YamaDeva schreef:
sallandval schreef:
Mijn persoonlijk mening is dit: als je besluit een potentieel ongelukkig kindje (..) niet te laten komen -om het voor toekomstig onheil, onbegrip en pijn te behoeden en zó te beschermen- ben je net zo goed een goede moeder als dat je binnen dit leven besluit het een zo goed mogelijk leven te geven en zó te beschermen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

AMEN!!!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:28

heel veel sterkte, stille meelezer hierzo.

hele dikke knuf hiervandaan !! en ook een hele diepe buiging, op die leeftijd een beslissing moeten maken is niet niets.
Heel veel respect voor je, en praat met mensen die je goed steunen (prof.) misschien wel.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:31

Heel veel sterkte..........

Urielle

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:33

Ik vind het echt heel knap en sterk van je en wens je alle rust, geluk en veiligheid voor de toekomst.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:41

Wow ts wat een lastige keuze moet dit zijn geweest! Ik heb diepe respect voor jou.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:43

Heel dapper besluit TS. Ook ik hoop dat je iemand hebt om met je mee te gaan. Heel veel sterkte.

En probeer hulp te zoeken om dit te verwerken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:52

Jeetje TS, wat zit jij in een ongelovelijk verdrietige situatie ;( ...

Ook ik kan je niet vertellen wat je "moet" doen, dat is een keuze die je (helaas) helemaal zelf moet maken :\ .
Wel ben ik van mening dat een mens gevoel én verstand heeft gekregen en dat je daar een balance in moet vinden.
In sommige gevallen zal het gevoel de doorslag ("moeten") geven, in andere het verstand ...
Als je twijfel wel/niet abortus bijv. grotendeels gebaseerd is op de vraag of het kind al dan niet gehandicapt zou kunnen zijn omdat de verwekker familie van je is, kan je dat vandaag de dag goed laten testen en op basis daarvan een rationele keuze maken.
Het gaat in jouw geval hier echter niet alleen om de vraag "wel of geen gezond kind", maar veelal meer om "wil ik überhaupt een kind en dan ook nog van deze persoon?!"
Ik ben het volledig met Nynke 55 eens dat ze zegt dat je dit gevoel met je verstand moet beredeneren.
Heb je iemand in je direkte omgeving met wie je het probleem kan bespreken?
Ik schrok nl. best van je uitspraak dat je dit dilemma buiten je familie om wil oplossen. Dat betekend (correct me if I'm wrong) dus dat je in geval van abortus je hier zonder de steun van je familie doorheen moet en in geval van het kind houden, je niet zal vertellen wie de verwekker van het kind is.
Bij beide opties ben je dus erg eenzaam in je besluit ;( ....
Ik wens je héél véél sterkte :(:) !!!

*Edit, ik lees net je reactie: dapper meiske :(:) !!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 24-08-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:54

Echt heel dapper dat je de beslissing hebt kunnen maken, en ik wens je heel veel sterkte.
:(:)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:06

Pff meid wat moet jij sterk zijn om dit allemaal te beslissen en ik hoop dat je in je eigen familie of vrienden kring steun krijgt bij dit alles. Een abortus kan je dit niet meer noemen,dit zal echt een afbreking van de zwangerschap zijn,lijkt me dat je toch echt een bevalling moet doorstaan en maak er alsjeblieft iets moois van als het kindje geboren is,het zal jezelf later veel goed doen en ookal is het maar voor het kindje,deze heeft hier niet om gevraagd,meid heel heel veel sterkte gewenst!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:19

Ik denk zelf dat het de verstandigste beslissing is maar gevoelsmatig is het natuurlijk heel zwaar.
Ik hoop dat dit niet verkeerd overkomt maar zorg ervoor dat dit nooit meer kan gebeuren. Ga weg uit de situatie waarin dit is gebeurd en kies voor jezelf. Zoek hulp bij de verwerking. :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:30

Alles door gelezen en ik wil je heel veel sterkte wensen met je beslissing. je heb een moeilijke keus gemaakt maar ik denk wel de juiste als je naar de toekomst kijkt.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:37

CindyUniek schreef:
jemig wat heftig....

de zin 'bij twijfel niet doen' vind ik ook erg makkelijk geroepen...

denk na over de toekomst
jouw toekomst én die van het kindje
-je zal altijd herinnerd worden aan de ongewenste seks bij het zien van je kindje

Dit vind ik niet eerlijk, het kindje komt gewoon onschuldig op de wereld. Het is net hoe je er zelf naar kijkt, je kan het kindje niet aankijken voor wat er gebeurd is. Al snap ik dat dat moeilijk is, maar als je in die onschuldige oogjes kijkt, hoeft dat niet per se negatief te zijn.

Succes TS, dappere keus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:40

Ik heb respect voor je beslissing, heel veel sterkte met de abortus maar ook met het verwerken van al deze ellende (en zoek er echt hulp voor, en daar hoeft je gezin niet van te weten gelukkig)

Ik duim voor een fantastische toekomst voor je, dat je de opleiding kan afmaken, werk kan krijgen en je eigen plek kan krijgen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:44

YamaDeva schreef:
sallandval schreef:
Mijn persoonlijk mening is dit: als je besluit een potentieel ongelukkig kindje (..) niet te laten komen -om het voor toekomstig onheil, onbegrip en pijn te behoeden en zó te beschermen- ben je net zo goed een goede moeder als dat je binnen dit leven besluit het een zo goed mogelijk leven te geven en zó te beschermen.

helemaal mee eens.
en wat je zegt, je kiest nu voor de korte pijn. ik heb het gevoel of heb je er goed over nagedacht.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:07

Dank voor alle steun!
ik heb een goede vriendin die me zou kunnen steunen. Ik ging het haar normaal afgelopen weekend vertellen maar er is iets tussen gekomen. En zoiets vertel ik liever niet via sms of internet.

ik heb nogal veel buikpijn vandaag, denk dat het van de stress is.

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:09

Vertel het idd aan die vriendin als dat goed voelt, en oplucht.. Zij zal je vast steunen in deze moeilijke tijd..
Denk dat het idd alle spanning en stress is dat er nu uit komt..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:12

Saskia9 schreef:
Meid als je twijfelt,niet doen!
Je bent bang dat je het niet kunt houden,maar als je kind eenmaal geboren is krijg je oergevoelens waar je U tegen zegt.
Ja,het kindje is ongewenst verwekt,maar als het kindje een moeder heeft die super veel van het kindje houdt,en alles doet om hem/haar gelukkig te maken dan heeft een kindje een heel belangrijk aspect,namelijk liefde!
Het is een andere situatie,maar er zijn ook kinderen waarvan de vader zomaar is weggelopen of erge dingen hebben gedaan. Ook die kinderen kunnen heel gelukkig en sterk zijn dankzij de liefde die de moeder wel kan overdragen.

Ben het ergens wel met jou eens, ik ken een paar kinderen zonder vader, en die hadden er amper last van.
Omdat ze echt heel veel liefde van hun moeder kregen
Of.. De meeste toch.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:13

Een vader hoeft ook niet altijd biologisch te zijn. Mocht TS ooit een nieuwe vriend krijgen kan het kind hem ook als vader zien.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:14

Verstandig dat je het je vriendin wil vertellen +:)+ !
Probeer dat iig zo snel mogelijk te doen; met een beetje geluk kan ze ook met je mee naar de abortus kliniek en er bij het gesprek bij zijn en ook om je mee weg te brengen en weer op te halen als de abortus plaats vind/heeft plaatsgevonden.
Ik vind het zo verdrietig voor je dat je blijkbaar op dit moment nog niemand in je direkte omgeving hebt die ook daadwerkelijk een arm om je hen kan slaan en je kan troosten en steunen in deze moeilijke tijd ;( .
Tuurlijk zijn onze :(:) oprecht gemeend, maar het is natuurlijk altijd fijner als er irl iemand voor je is :\ .

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:30

MADExLIEFJE schreef:
Dank voor alle steun!
ik heb een goede vriendin die me zou kunnen steunen. Ik ging het haar normaal afgelopen weekend vertellen maar er is iets tussen gekomen. En zoiets vertel ik liever niet via sms of internet.

ik heb nogal veel buikpijn vandaag, denk dat het van de stress is.

Hoe oud ben je TS?.

Zeeeeer knap en gezien de toekomst zeer verstandig.

Volgens mij bied het centrum je de mogelijkheid je te helpen erna pak ALLES aan wat ze bieden. Zeg geen nee omdat je het wel kan....tik komt dan later.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:49

Ik geef niet mijn mening over wel of geen abortus, ik zou het eerlijk gezegd ook echt niet weten. Zoiets kan ik ook niet voor iemand anders beslissen.

Wat ik wel wil zeggen is dat ik hoop dat je keuze voortkomt uit belang voor het kind en voor jezelf en dat je keuze niet gebaseerd is op het belang van de verwekker in dit verhaal. Ook hoop ik met heel mijn hart voor jou dat er nu geen dingen meer tegen jouw zin in gebeuren.

En hoop ik echt dat je met een professioneel iemand gaat praten om dit alles te verwerken want ongewenst seks, ongewenst zwanger en daarbij nog een keuze moeten maken voor abortus, daar kun je wel ondersteuning bij gebruiken .. denk ik ..

TS, heel veel sterkte. Voor zover dit te beoordelen is in een forum, krijg ik de indruk dat je heel sterk en verstandig bent.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 12:58

Ik ben bijna 19.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:03

meisje, ik wil je gewoon heel veel sterkte wensen met het hele proces,
hoe goed de keuze ook is die je maakt, elke keuze gaat emotioneel een nasleep geven en het doet me goed om te lezen dat je ene vriendin hebt waar je je verhaal aan kwijt kunt en aan wie je steun gaat hebben ...
ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en ik hoop ook dat voor jou een tijd aanbreekt waarin je gewoon veilig helemaal jezelf gaat kunnen zijn...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:13

Ik heb niet alles gelezen maar ten eerste heel veel sterkte :(:) Zeker geen makkelijke keus in het leven..

Het is makkelijk gezegd maar volg je hart en je gevoel, wat kun je het kind bieden, kun je het zelf wel op dit moment aan? Wees eerlijk naar jezelf toe en denk ook aan jezelf, want het is een grote stap die je moet nemen en dit ligt niet aan de keuze die je maakt want die is hoe dan ook zwaar.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:14

TS je verdient heel veel respect. Volgens mij is dit op dit moment de juiste beslissing voor jou. Later als je hopelijk verliefd bent op een hele lieve man wordt je vast een geweldige moeder als je dat wilt. Je hebt al laten zien heel verstandig te zijn en over meer dan voldoende opofferingsgezindheid te beschikken. Maar om dat te kunnen bereiken moet je nu wel hulp zoeken om dit alles te kunnen verwerken. Veel sterkte de komende tijd en denk absoluut ook goed om jezelf.