Aan de zijkant van mijn bovenbeen en dan iets richting mijn bil loopt een pees vanaf je heup tot je knie en die is overbelast aan beide benen. Links meer dan rechts. Daardoor schiet hij wel eens langs het bot wat een knak oplevert (de fysio deed even een oefening en toen kwamen er toch knakken uit
). Waar die overbelasting vandaan komt is voor hem ook gissen. Hij gaat in ieder geval even naar mijn schoenen en looptechniek kijken (zowel wandelen als hardlopen) en ik krijg uiteindelijk spierversterkende oefeningen mee. Nu uiteraard nog niet want de pezen moeten eerst tot rust komen. Hij heeft dan ook actieve rust voorgeschreven. De hele dag op je gat zitten is natuurlijk niet haalbaar dus ik moet vooral blijven lopen maar ik moet op tijd weten te stoppen. Dus hier zijn we de komende tijd even mee in de weer! Hij heeft net een oefening gedaan door voor een aantal minuten druk te geven op die spier om de doorbloeding te stimuleren en het lichaam zich weer even te laten herinneren dat daar een probleem zit. Zo zei hij dat tenminste

?
vooral apart dat het dezelfde pezen zijn!