Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daisyree

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:39

Daarom eerst deze maar, hij nu nog zeker een jaar aan de wal alhoewel de kriebels al weer beginnen (zit nu bijna 2 jaar aan wal). Het is niets voor hem en hij mist de vrijheid.
Ik heb al gezegd na de bevalling nog een paar maanden en dan mag je weer gaan.
Van mij mag hij nu ook wel als hij half oktober maar weer thuis is, dan begint mijn verlof en ik ben bang dat ik hem die laatste weken echt nodig ga hebben..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:54

Dais, wat is jou uitgerekende datum als ik vragen mag?
En iritant is dat he als de beebjes dan maar gewoon stug blijven liggen ook al geef je aantal porren, ook wat ik ongelooflijk iritant vind bij deze tweede zwangerschap is als stuiterbal de hik heeft :o, ik herinner me de hikjes van mijn zoon ook nog al te goed en die waren minder iritant als van deze pfoe.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:57

En vervelend voor jou als ook patricia dat jullie vent dan na de bevalling veel van huis zal zijn. Maar ik wil het me ook best doen geloven dat je er eenmaal wel eraan zal wennen, alleen vraag ik me sterk af hoe bouwt de papa dan met zijn/haar kind een goede band mee op? Geen idee hoe dat zit eigenlijk ook maar nu mijn gedachten denken dan dat het kind meer en betere band met hun moeder zal hebben/krijgen dan met hun vader.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:57

ik ben huismama ja :D
(met eigen webwinkel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:59

ik denk dat het om kwaliteit gaat en niet om kwantiteit fiemox.
mijn vader was ook veel weg voor zijn werk vroeger, hij had een gezin te onderhouden..
maar als hij er was, dan gingen we samen visjes halen in scheveningen bijv. en die dagen zijn me zooo dierbaar. de dagen met papa worden speciaal, als de papa goed met de tijd omgaat die hij heeft. :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:02

Suze thnx voor je reactie. Het klopt ook zeker wel zo hoe jij het omschrijft alleen zo heb ik het eigenlijk zelf niet echt met mijn vader gehad, hij was veel weg omdat ie een gezin (5 kids) moest onderhouden maar als hij dan bijv vrij was en niet weg hoefde deed ie niet echt veel was voornamelijk in de schuur bezig sleutelen aan de cross motoren.

En nu ik zelf een gezin heb en nog een kindje straks erbij is ook dat mijn lief zijn gezin voornamelijk doet onderhouden (hij heeft een erg goede baan en ook nog eens die die niet zomaar kwijt zal raken), en hij daardoor vind dat ik als thuisblijf mama mag zijn/blijven tot minstens de kindjes naar school toe gaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:06

Was jullie kwijt hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:24

miseria toch!!! :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:25

Zit weer op mobiel in bad :-D. Ik ben 2 december uitgerekend. Ook ben ik niet bang dat de band tussen vader en kind eronder zal lijden. Ik hoorde vroeger ook veel mensen dat onze relatie zou mislukken omdat hij bij de marine zit. Valt gelukkig ook allemaal mee. Als hij weg is word het veel contact via de webcam en als hij lang weg is worden er wel eens tickets vergoed om naar hem toe te gaan.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:33

Dat lijkt me best moeilijk je man bij luchtmacht of marine als je net een kleintje hebt!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:39

Dat is ook de reden waarom ik zo lang heb gewacht. Ik moest er mentaal wel klaar voor zijn om het eventueel alleen te moeten doen. In principe blijft hij nog 3jaar aan de wal. Maar als defensie anders beslist dan heb ik pech. Iets waar ik wel rekening mee moest houden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:40

Dais heb veel respect voor je hoor meid.. Weet eigenlijk niet of ik het aan had gekund.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:43

Maar als je op het laatst van je zwangerschap loopt, en hij is bijv net weg, mag hij dan terug? Of is er een kand dat hij bevalling/eerste weken van de kleine kán missen?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:46

Daar ben ik eigenlijk stiekem ook wel nieuwschierig naar :o
Nell_ schreef:
Maar als je op het laatst van je zwangerschap loopt, en hij is bijv net weg, mag hij dan terug? Of is er een kand dat hij bevalling/eerste weken van de kleine kán missen?

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:11

Ja dan word hij teruggevlogen mocht hij niet in Nederland zijn.
Ik heb hem ook bij alledrie de miskramen thuis gehad en hij kreeg ook netjes een week verlof van de baas. De eerste keer was het schip de haven zelfs al uit!

Ik heb al aangegeven hem de laatste weken thuis te willen hebben en dat is goedgekeurd, dus daar hoef ik me gelukkig ook geen zorgen over te maken.
Hij blijft wel zo lang mogelijk werken, maar vanuit Den Helder kan hij zo thuis zijn.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:18

Dais gelukkig maar zeg en helemaal fijn dat het zo goed geregeld kan worden allemaal. Je zou maar bezig zijn met puffen en je lief die te laat komt vanwege bijv file oid.. Daar heb ik toen ik van onze eerste zwanger was wel eens aan gedacht van wat nou als mn lief niet op tijd is omdat ie in de file terecht komt, ondanks dat voor hem maar een 30min rijden is vanuit zijn werk naar huis/zknh..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:23

Zahlina schreef:
Een kindje vind ik zelf eerlijk gezegd geen optie.

En wat dan als je er 1 krijgt en het daarna niet meer lukt :P ?
Ik wil echt niemand tegen het hoofd stoten, maar ik vind dat altijd zo'n makkelijke gedachte :o .

Uk ben zelf trouwens ook enig kind, nooit problemen mee gehad en ik heb ook echt niet het idee dat ik iets gemist heb :D .

Ik heb vandaag mijn laatste dag met normale werkuren gehad, vanaf maandag nog maar 1 uurtje per keer. Heerlijk :) .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:58

Aaaaaah de verf voor de babykamer is binnen, mooi <3 !!!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:14

@ Rinske, ja als het niet lukt houdt het natuurlijk op!
wij zijn al onwijs blij met Jen, maar hebben altijd gezegd 'het liefst 2'

ook ik denk wel eens 'ik sta er straks wel alleen voor doordeweeks' maargoed daardoor kan ik wel huismama zijn en kunnen we ook nog leuke dingen doen e.d. en heeft mijn man plezier in zijn werk (toch ook heel belangrijk)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:38

Rinske schreef:
Zahlina schreef:
Een kindje vind ik zelf eerlijk gezegd geen optie.

En wat dan als je er 1 krijgt en het daarna niet meer lukt :P ?
Ik wil echt niemand tegen het hoofd stoten, maar ik vind dat altijd zo'n makkelijke gedachte :o .

Uk ben zelf trouwens ook enig kind, nooit problemen mee gehad en ik heb ook echt niet het idee dat ik iets gemist heb :D .

Ik heb vandaag mijn laatste dag met normale werkuren gehad, vanaf maandag nog maar 1 uurtje per keer. Heerlijk :) .

Ik dat geval zijn er nog een heleboel kinderen op deze wereld die een goed thuis zoeken.
Het is dat mijn vriend kinderen wil van zichzelf want ik had net zo goed een huis vol pleegkinderen of adoptie kinderen gehad.

Je stoot mij echt niet voor mijn hoofd.
Het is alleen mijn mening dat ik niet voor een enigst kind ga, van mezelf of aangenomen.
Als enigst kind weet ik hoe het is en ik heb er niets aan overgehouden maar ik had graag een broer of zus gehad alleen al om te leren ruzie maken.
Nu ben ik zelf enigst kind omdat mijn ouders eigenlijk geen kinderen konden krijgen maar hebben mij wel gekregen.
IVT stond was toen nog met een groot risico op meerlingen en dat zagen ze ook niet zitten.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:42

Na het eerste topic helemaal te hebben gevolgd, en jullie in deze ook weer aardig vlot gaan leek het me toch wel tijd worden om me ook eens voor te stellen.
Ik ben Maartje, 27 jaar en nu 8,5 jaar samen met Steven, 29 jaar.

Ik heb altijd gezegd: "Ik hoef geen kinderen!", maar nu ik ruim 2 jaar het beheer heb over 2 kinderboerderijen moet ik eerlijk zeggen dat het aardig is gaan kriebelen.
Zo erg eigenlijk dat we vorige maand besloten hebben om maar flink te gaan klussen.
Ik hoop dat het ons gegund is, want helaas heb ik afgelopen week te horen gekregen dat ik de ziekte van Crohn heb. Niet dat het voor het zwanger worden zelf uit zou moeten maken, maar er speelt een hoop omheen waar ik jullie verder niet mee lastig ga vallen :)

Ik ben trouwens ook een taartenbakster, maar helaas op moment niet heel erg actief.
22 juli mijn eerste NOD, dus nog een weekje duimen draaien!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:55

Maartxje, welkom!
Ik heb ook crohn maar bij mij is het al heel jong vastgesteld en hebben we dmv voeding veel kunnen doen.

Net een offerte binnen voor een bruidstaart die binnen ons budget zal vallen *\o/* Ik is happy :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:57

Hoooooooi ik heb weer bijgelezen (pffff) en weet al bijgod niet meer of ik ergens op moet reageren, dus evt bij voorbaat mijn excuses...

Welkom voor de nieuwen!

Vanmiddag na een sport rondje weer héél licht gevloeid... Ga voor aanstaande eisprong wel ff een testje halen aangezien ik het nu niet zeker durf vast te stellen

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:59

Saffier, Wat gaaf!! Hopelijk heb je heel mooi weer op je bruiloft
Maartxje, welkom en heel veel succes!

Ik ga er morgen een dagje op uit met mijn man. We gaan samen paardrijden in de Ardennen, heb er zin in!!!!

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:04

@saffier Ik heb het waarschijnlijk ook al van jongs af aan, maar helaas nu pas de diagnose. Ben altijd weg gestuurd met "het zal wel tussen je oren zitten" of "Het zal wel PDS zijn, waar ik dus jaren lang onnodig Duspatal voor heb geslikt. Ik ben nu aan de Entocort en er gaat een wereld voor me open! Helaas in al die jaren nog geen oplossing dmv voeding gevonden, dus mocht je tips hebben, mijn pb staat open!

Wat fijn dat je een goede offerte hebt gekregen! Ga je nog voorproeven??