Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:28

Die is al gemaakt ;) Daar krijg ik dus vrijdag de uitslag van

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:29

Ok, excuus, heb ik vast overheen gelezen!! :) Dan op naar de vrijdag en ik hoop dat het meevalt!!

gohya

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:40

@Claudia
Ik kreeg ook pas een scan van me nek toen ik bij de Neuroloog flauw viel,toen hij in me nek aan het drukken was.
Als ik op mijn rug ga drukken,ga ik ook flauw vallen,dus ik stop daar dan gauw mee.

Ook ik ben heel benieuwd wat er uit jou scan komt.

[p.s. ik heb 5 jaar met de hernia rond gelopen voor ze uiteindelijk de scan maakte].

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 15:56

Wat heb ik dan een geluk gehad zeg, ik kreeg pijn,een week doorgelopen, toen naar de huisarts, twee weken na het eerste huisartsen bezoek al de scan, en drie dagen later de blokkade.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:59

dat is idd heel snel gegaan... ik heb 6 aug mn MRI en pas 28 aug de uitslag ivm vakantie neuroloog :roll:

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:51

Ik had twee uur na de mri de uitslag al, en toen heeft die neuroloog meteen een afspraak geregeld voor een paar dagen later voor die blokkade.
Ik kon hem wel zoenen, want er is een wachtlijst, en hij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat ik meteen geholpen kon worden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:21

Dat is idd toppie TS van die neuroloog!! Ik heb hier nog behoorlijk lang op de wachtlijst gestaan voordat ze een scan gingen maken (4 maanden)
Succes maandag Arie!!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:45

Jeej, wat een verschil is er dan he? Moet je na gaan dat ze mij 4,5jaar hebben laten aankloten -:(-
Ik ben morgen heel benieuwd. We krijgen morgen ook een nieuw matras op proef. Ook hoop dat deze ook een verschil maken kan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:56

Ja dat wilde ik jullie nog vragen, op wat voor matras slapen jullie, wat is het beste??

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:48

wij hebben ong een half jaartje terug een complete bedden set gekocht icl matras dus...
Dat ding is kei en kei hard. Iets van 13,5 cm dikt (terwijl de gezonde norm minimaal 18 cm is).
We zijn bij diverse beddenzaken geweest. De laatste was morgana. Die hebben Ergosleep matrassen. Echt hele fijne dingen om zo proef te liggen.
Helaas zouden we wel op zo`n 2.000 euro komen. En geen proefslapen. Dat risico vind ik gewoon te groot. Wist ik zeker dat het echt werkte dan had ik het gedaan. Nu gaan we 2 weken een matras van nasa plus proberen. Ben benieuwd :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:55

Daar heb ik wel goede verhalen over gehoord. Wij hebben pasgeleden een nieuw matras gekocht en ons ook goed voor laten lichten, Ric weegt 10 kilo meer dan ik, en we hebben verschillende matrassen geprobeerd en getest. Uiteindelijk hebben we een middelhard matras, van 25 cm dik en ligt heerlijk. Het is echt een opluchting 's morgens een beetje " normaal" uit bed te kunnen komen, al ben ik , vergeleken met de meerderheid hier, een geluksvogel, want mijn hernia doet niet altijd pijn. Ik heb wel altijd last, maar echt dat ik niets meer kan is alleen deze winter 3 maanden voorgekomen. (maar toen kon ik dus ook bijna niets meer)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 21:04

Wij hebben een boxspring,2 eenpersoons ' onderkanten' en 1 twee persoons matras, medium hard.
Ik slaap daar prima op, als ik bijv. in een hotel slaap doe ik geen oog dicht, of ik word smorgens wakker het een houten rug.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:20

Dus heeft een matras ook wel degelijk invloed dan op je rug...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 21:55

Ik denk het wel ja, ik slaap nooit lekker in een ander bed, altijd rugpijn dan...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:10

Nou, hier van deze kant ook nieuws. Vanochtend vroeg heb ik de uitslag v/d ct scan gekregen.
Daar was duidelijk op te zien dat er wel degelijk het 1 en het ander aan de hand is onder in mijn rug.
Links was een uitstulping te zien wat duidelijk op een hernia duid. Bovendien staan mijn onderste wervels ook nog eens heel dicht op elkaar.
Helaas is de ct scan te onduidelijk om te zien om welke zenuw het gaat. Nu wil ze alsnog proberen om een mri te maken voordat ik naar de neurochirurg doorgestuurd word zodat die weet welke zenuw het is. Mocht de mri toch te onduidelijk zijn i.v.m mijn bewegelijkheid dan moet ik een ct scan echo grafie. Dan krijg je een ruggenprik met vloeistof toe gediend. En laat ik dat nou net even niet zien zitten :') De mri heb ik 4sept. Tot die tijd moet ik dagelijks aan de ibroprufen. 2x 400 bij hevige pijn vervangen voor 600. Met een maag beschermer. Dat ze me hier verdorie 4,5jaar mee hebben laten lopen zeg. Ik heb al die tijd geroepen dat het een zenuwen kwestie is :( Toen ik naar huis reed had ik gewoon even de tranen in de ogen staan. Eindelijk, herkenning.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:16

Gelukkig Claudia dat je nu erkenning hebt. Dat is al een hele opluchting!! Idd 4,5 jaar doorlopen met zoiets is super raar, maar dokters denken ook zo vaak dat het tussen de oren zit. Dat dachten ze bij mij ook.
TS hoe gaat het met jou??

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:50

wat een ellende claudia, kan me voorstellen dat je tranen van erkenning kreeg :j :(:)

wij hebben trouwens een tempur bed. met twee losse matrassen, maar die worden door beugels aan buitenkant bed goed tegen elkaar gedrukt (dus merk je niet dat het twee losse zijn). kostte me 3500 (met korting..) maar het is het waard +:)+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 15:00

Idd eindelijk erkenning!!
Die prik met contrast vloeistof valt mee, ik heb dezelfde prik gehad maar dan voor de blokkade.
Is verder dezelfde prik, en ook bij mij hebben ze eerst contrast vloeistof ingespoten om te kijken is ze goed zaten.
(en ik kon tegelijk meekijken op tv, ze hadden beeld via radiologie, of hoe het ook heet...röntgenstralen)
Prik was niet leuk, maar ook niet zo erg als ik had verwacht, het deed niet zo heel veel pijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:34

@claudia

Die ruggeprik met contrast vloeistof heb ik ook gehad,en echt je voelt er haast niets van.Ik voelde trouwens helemaal nix.
Máár! na die prik moet je een aantal uren plat liggen,bij mij hadden ze dit niet gedaan/gezegd toen ik klaar was.Ik heb later heftige zenuwpijn gehad in mijn hele lichaam,mén wat was dat gruwelijk.
Maar ik wilde naar huis en heb er niets van gezegd.Toen ik thuis kwam ben ik meteen naar bed gegaan.
De volgende dag nog steeds hetzelfde,H.A. gebelt [was een vervanger],en die kwam langs.
Die vertelde me dat er iets mis gegaan moest zijn.Nou ja ik ben maar in bed gebleven en gewacht tot die kleur vloeistof uit me lichaam was.Dat was gelukkig na 2 dagen en toen had ik nergens meer last van.

Dus vraag het even na of dat nu nog steeds moet,dat plat liggen na de prik met contrast vloeistof.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 15:40

Ik heb tijdens de prik ook niet veel gevoeld, maar idd die napijn.....mannnnnnnn
Ik heb gerold van de pijn...
Ik wist ook niet dat ik moest gaan liggen, heb gewoon rondgelopen, en na drie of vier uur kon ik niet meer van de pijn, die was nog erger dan de pijn die ik had voor de prik.
De volgende dag was het gelukkig weg.
Mijn man heeft die avond nog de huisartsenpost gebelt omdat ik lag te huilen van de pijn.
Stom dat ze dat niet tegen me gezegd hadden, anders was ik mooi plat gaan liggen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:42

Ja echt dom he,jij hebt dus ook toen die gruwelijke pijn gehad!
En geen enkele pijnstiller hielp daar tegen.
Claudia weet het nu van ons,dus die moet dat straks ook in de gaten houden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 15:48

Idd gruwelijk, vele malen erger dan de zenuwpijn die je' normaal' hebt van je hernia.
Ik mocht extra morfine nemen, en ik zat eigenlijk al aan de max..maar dat hielp een beetje.
Ik heb echt gehuild, kon niks, niet staan, zitten, liggen, hangen, rollen, echt hoe ik ook bewoog of welke houding ik ook aannam, het was gruwelijk idd.
Heb er geen andere woorden voor.

De vrouw die me die prik gaf zei wel dat ik wat napijn kon krijgen, naar dit noem ik niet: wat napijn...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:00

Uhm, Maar bij jullie was een mri toch genoeg? Hebben we het hier echt over een ruggenprik voor de cat scan echo grafie? :oo :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:42

Ik kreeg een MRI scan voor mijn nekhernia,daar zagen ze al meteen op dat het een hernia was.
De ruggeprik met contrast vloeistof kreeg ik voor mijn rug,om te kijken of er een hernia zat.Dit was een jaar of 20 geleden.Na die prik kreeg ik een foto of scan,ik weet het niet meer.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:08

He wat vreemd. Na mijn ruggeprik met contrastvloeistof moest ik juist rechtop gaan zitten in bed en mocht absoluut niet liggen of bukken voor een flink aantal uren...