Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:37

mymy schreef:
Ik denk eerlijk gzegd niet dat de school hem ervanaf stuurt.. Waarom vind jij dat eigenlijk belangrijker dan dat hij schuldig word bevonden via een aangifte?
Is het niet een beter idee om daar mee te beginnen? ik bedoel.. wat ga je doen als hij niet van school af moet?
Heb je hem eigenlijk nog gesproken? zijn zijn ouders al op de hoogte?

Waarom ik het belangrijker vind dat hij van school verandert dan dat hij hooguit een taakstraf krijgt?
Nou uhm, als hij op school blijft, zie ik hem nog 3 jaar in de gangen en in de pauze's? :+
Dus dat lijkt me logisch eigenlijk..

En ik heb hem niet meer gesproken, en ik denk niet dat zijn ouders op de hoogte zijn, tenzij hij het ze zelf heeft verteld.. Maar dat lijkt me erg sterk.

Marit

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:30

Nouja, tuurlijk is het voor jou heel vervelend dat je hem nog zo vaak tegen moet komen, maar hem van school laten veranderen vind ik eerlijk gezegd wel heel erg ver gaan.. Dan kun je hem net zo goed een straatverbod geven, want wie weet hoe vaak je hem nog gaat tegen komen in de supermarkt of eventueel op een vervolgopleiding? Hij verdient een straf, dat is zeker waar, maar van school veranderen vind ik wel héél drastisch.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:37

Ik kan me niet voorstellen dat school een persoon van school trapt zonder dat hij schuldig is bevonden door een rechter?
Je zegt dat hij in je vriendkring zit dus je zal hem sowiso nog tegen komen lijkt me?

Ik denk dat je dan nog beter dit kunt bespreken met zijn ouders...mischien gaat ie wel vrijwillig naar wat anders als jij geen aangifte doet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:03

Moderatoropmerking:
beste lezers mag ik jullie verzoeken om vanaf hier niet meer te speculeren over wie er achter dit schaduw account zit, en of de motieven van TS wel of niet zuiver zijn. Graag ontopic blijven vanaf nu. Bij voorbaat dank!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:02

Wat ik niet begrijp: je wil hem van school hebben maar zijn ouders weten nog van niets? De school zal hier dan toch over verteld moeten hebben? Iedere ouder wil weten waarom zijn kind niet meer welkom is op school.. Of dat gesprek komt nog?
Het is verschrikkelijk wat je hebt moeten ervaren, maar hem laten overplaatsen zal niet veel schelen toch, behalve dat je hem niet meer op de gang tegen komt. Maar dan zie je hem wel in de winkel of op straat..

Veel sterkte gewenst, en ik hoop dat jouw 'verhaal' een motivatie zal zijn voor andere meiden die zoiets hebben meegemaakt, om ook hulp te zoeken of te praten met iemand. Er komen nog te vaak verhalen dat een vrouw een nare ervaring heeft gehad en er nooit over durfde te praten en het na jaren nog steeds in doen en laten het leven belemmert.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:32

Marit schreef:
Nouja, tuurlijk is het voor jou heel vervelend dat je hem nog zo vaak tegen moet komen, maar hem van school laten veranderen vind ik eerlijk gezegd wel heel erg ver gaan.. Dan kun je hem net zo goed een straatverbod geven, want wie weet hoe vaak je hem nog gaat tegen komen in de supermarkt of eventueel op een vervolgopleiding? Hij verdient een straf, dat is zeker waar, maar van school veranderen vind ik wel héél drastisch.

We hebben het hier niet over van school getrapt worden he. We hebben het over overplaatsing naar een andere vestiging van dezelfde school, met dezelfde opleiding, zodat hij die gewoon kan afmaken, maar dan op een andere plek. En ja, ik snap best dat dat drastisch voor hem is. Maar wat hij mij heeft geflikt is nog vele male drastischer ;). En ik zal hem helaas heus nog wel een keer tegenkomen in het dorp ofzo.. Maar jullie snappen toch wel dat ik het gewoon niet trek als ik hem elke dag moet zien in de pauzes en in de gangen?
Vandaag zag ik een jongen die op hem léék en ik kreeg al een enorme paniekaanval en begon te hyperventileren -O-

Ik snap best dat het voor jullie allemaal drastisch klinkt als hij van school afmoet.. Maar het is hij of ik, zo simpel is het.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:36

Tuinhek schreef:
We hebben het hier niet over van school getrapt worden he. We hebben het over overplaatsing naar een andere vestiging van dezelfde school, met dezelfde opleiding, zodat hij die gewoon kan afmaken, maar dan op een andere plek. En ja, ik snap best dat dat drastisch voor hem is. Maar wat hij mij heeft geflikt is nog vele male drastischer ;). En ik zal hem helaas heus nog wel een keer tegenkomen in het dorp ofzo.. Maar jullie snappen toch wel dat ik het gewoon niet trek als ik hem elke dag moet zien in de pauzes en in de gangen?
Vandaag zag ik een jongen die op hem léék en ik kreeg al een enorme paniekaanval en begon te hyperventileren -O-

Ik snap best dat het voor jullie allemaal drastisch klinkt als hij van school afmoet.. Maar het is hij of ik, zo simpel is het.

Dat snap ik wel ja. Alleen aangezien iemand in Nederland onschuldig is tot zijn schuld is bewezen denk ik toch dat jullie weinig kans maken met een onvrijwillige overplaatsing... ik begrijp dat je dan zelf naar een andere vestiging gaat?

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:41

sallandval schreef:
Tuinhek schreef:

Dat snap ik wel ja. Alleen aangezien iemand in Nederland onschuldig is tot zijn schuld is bewezen denk ik toch dat jullie weinig kans maken met een onvrijwillige overplaatsing... ik begrijp dat je dan zelf naar een andere vestiging gaat?

We hebben gesproken met de directeur en zij wil graag dat ik mijn verhaal kom doen, en dat hij zijn verhaal komt doen. Ik vertel in grote lijnen wat er gebeurt is. Als hij zijn verhaal moet gaan vertellen op school, lijkt het me sterk dat hij alles gaat ontkennen.. Doet hij dat wel, kan ik hem altijd nog ons whatsapp gesprek onder zn neus schuiven. Die kan ik natuurlijk ook aan de directeur laten lezen, trouwens. Als school hem niet wilt over plaatsen, gaan mijn ouders zijn ouders contacteren of ze hem willen over plaatsen, en zo niet dan maak ik van de melding een aangifte.

Oh, en dat 'hij of ik' bedoelde ik niet letterlijk :o Ik heb de tijd van mn leven op die school, we gaan die kant op verhuizen, dus nee, ik verander absoluut niet van vestiging. Maar heel eerlijk? Ja, we zullen er wel alles aan doen om te zorgen dat hij wél van vestiging verandert.

edit: De zedenrechercheurs waar ik het intakegesprek mee heb gehad hebben al aangeboden om een brief te schrijven voor school, dat het beter zou zijn als deze jongen wordt overgeplaatst, gezien de ernst van de situatie en dat het zeker geen valse aangifte betreft.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:25

Ik heb een tijdje meegelezen en ik wilde toch iets kwijt.
Ten eerste natuurlijk heel veel sterkte. Ik heb geen idee hoe zoiets is dus ook niet precies waarvoor ik je sterkte toewens, maar weet wel dat dit natuurlijk gewoon vreselijk is en nieman dit zou moeten meemaken. Dus veel sterkte.
Ten tweede: moet je/iemand niet sowieso iets aan zijn ouders laten weten? Wat hij heeft gedaan, ik zou denken dat zijn ouders dit al lang zouden moeten weten. Ik was ook verbaasd dat ze het nog niet wisten. Dat zou ik dus in eerste instantie doen, en daarna pas zorgen dat hij van school wordt getrapt. Zijn ouders moeten dit toch hoe dan ook weten, uiteindelijk?

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 22:29

Ik ben gewoon zo kwaad en teleurgesteld en bang.. Die jongen was 1 van mn beste vrienden en dan doet ie zoiets, ik kan het gewoon niet begrijpen.. We waren zo'n leuke vriendengroep en ik vertrouwde hem 100% volledig.. Ik heb hem mijn geheimen toevertrouwd, lol met m gehad en ik heb zoveel geniale en mooie herinneringen met hem, en dan verpest hij het.. Hij heeft me zoveel pijn gedaan, maar het doet even veel pijn de wetenschap dat alles nu verloren is en dat we onmogelijk nog vrienden kunnen zijn, en ik snap het gewoon niet waarom dit nou moest gebeuren en het is gewoon zo facking oneerlijk wat er is gebeurd en ik ben zo boos op hem omdat hij alles heeft verpest en die mooie vriendschappelijke momenten gaan nooit meer komen en daarom kan ik hem wel haten maar die haat weegt gewoon niet oop tegen de pijn die hij heeft veroorzaakt want ik voel ,me zo gekwetst

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:11

Ik begrijp 100 % dat je niet met hem op dezelfde vestiging wilt zitten hoor. Ik zou het verschrikkelijk vinden om hem elke dag tegen te komen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:30

ik vraag me af of je niet beter zelf naar die ouders toe kan gaan en t verhaal kan uitleggen en ook misschien je watsap berichten laten lezen??

ik vraag me af of je t zover kan laten komen dat hij van vestiging word verruild.
wil je verder wel sterkte wensen en zorg dat je hulp krijgt om met iemand erover te praten

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:12

Als ik je reacties zo lees dan heb je het momenteel behoorlijk zwaar met wat er is gebeurd (begrijpelijk), ik lees dat je het hebt over hyperventilatie, paniekaanvallen, etc.

Stomme vraag misschien: maar waarom niet eerst eens zorgen dat je dit zelf een plekje kunt geven? Ik snap eerlijk gezegd niet dat je in dit stadium (al) bezig bent met het proberen iemand van school te krijgen. Ik denk dat ik na een week nog zoveel moeite zou hebben met wat er is gebeurd, dat ik daar (nog) niet eens mee bezig zou zijn. En daarbij: als je hem dan nooit meer tegen zou komen dan zou dat misschien de moeite waard zijn, maar als jullie dezelfde vrienden hebben dan gaat dat toch niet lukken. Bovendien denk ik dat het 'veiliger' is om hem op school tegen te komen dan in een prive-situatie met vrienden (kans dat het nog eens gebeurt of je eraan herinnerd wordt lijkt me in een prive-situatie namelijk groter). Je energie is op dit moment kostbaar, waarom steek je die niet in belangrijkere dingen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:14

ik zit ook nog steeds mee te lezen en ik heb toch een aantal dingen die ik me afvraag, verwacht jij echt dat ze de jongen verplichten naar een andere vestiging te gaan zonder dat er een echte aangifte ligt? ik bedoel, iedereen kan wel iets willen maar er moet wel 'gegronde reden"zijn. en dan zeg ik niet dat je die niet hebt, het blijft aan alle kanten gezien een lastige zaak -aangifte doen heeft niet zoveel zin zegt de politie -en dat heb ik vaker gehoord dat ze dat zeggen -zeiden ze ook tegen die kennis van me, maar zij zetten door, en het had zin, welliswaar een taakstraf, maar het kwam ook in de media -en een verplichte behandeling bij een psycholoog,dus ik vind dat het wel zin heeft. het geeft jou de kans je verhaal te vertellen, je kan spreekrecht aanvragen in de rechtbank en je verhaal vertellen aan de rechter en de jongen en zijn ouders, over hoe je je toen hij t je aandeed voelde en wat je erna voelde en voelt, wat voor effect het gehad heeft.wat voor therapie je nu ondergaat en welke angsten je erbij gekregen hebt... de jongen staat met een aangifte veel dikker op de rol dan een melding, ook heb je dan tegenover de school meer voeten aan de grond .
daarnaast vind ik dat je het verplicht bent aan alle andere meisjes in zijn leven die hij nog tegen gaat komen, plus dat je een signaal afgeeft aan de ret van de wereld, als je nu niks doet geef je eigenlijk aan jongens kunnen hun gang gaan je komt er toch mee weg... hoe erg is dat!! [en dat is aan alle slachtoffers van soortgelijke situaties. en ik vind het dan ook werkelijk niet kunnen dat de politie het dus al ontmoedigd om een aangifte door te zetten. kan er bij mij niet in.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:18

Maar aangifte doen betekent ook maanden, of -als hij bekent en de zaak wordt niet geseponeerd- een jaar, of nog langer, van afwachten, spanning en onzekerheid. Moet TS ook maar willen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:27

Ik vind je behoorlijk egoïstisch eelijk gezegd. :o
Ja, het is erg wat hij je heeft aangedaan, maar jij moet het verwerken. Het enige wat je wilt is je zin doordrijven, maar zult eerst aan jezelf moeten gaan werken. Dat kun je niet alleen, daarbij heb je hulp nodig van een psycholoog. En het zou ook idd beter zijn om eens met zijn ouders te gaan praten en in een later stadium misschien met hem zelf.

Daarnaast denk ik niet dat hij zomaar van school gestuurd kan worden, omdat dit helemaal niets met school te maken heeft. Als je gearresteerd wordt voor winkeldiefstal wordt je toch ook niet van school gestuurd??

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:42

demo_love schreef:
Ja, het is erg wat hij je heeft aangedaan, maar jij moet het verwerken. Het enige wat je wilt is je zin doordrijven, maar zult eerst aan jezelf moeten gaan werken. Dat kun je niet alleen, daarbij heb je hulp nodig van een psycholoog. En het zou ook idd beter zijn om eens met zijn ouders te gaan praten en in een later stadium misschien met hem zelf.

Daarnaast denk ik niet dat hij zomaar van school gestuurd kan worden, omdat dit helemaal niets met school te maken heeft. Als je gearresteerd wordt voor winkeldiefstal wordt je toch ook niet van school gestuurd??

Pardon??????? Als je goed leest zul je zien dat de TS gesprek heeft gehad met slachtofferhulp.
Behoorlijk egoïstisch vind ik de TS ook niet. Denk ook niet dat jij er erg blij van word als je je verkrachter nog iedere dag op school tegen komt.

Ik hoop dat de school iets voor je kan doen! Wat meerdere al zeggen, ik zou is met zijn ouders gaan praten en jou ouders natuurlijk. Weet je al wanneer je gesprek hebt op school?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:53

Een vrijwillige overplaatsing zie ik ook niet echt gebeuren, denk eerder dat jij dan zelf vrijwillig overgeplaatst wordt.

Ik snap tevens niet dat jouw ouders niet zijn ouders hebben ingelicht?

Goed dat je bezig bent met slachtofferhulp!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:16

Patty14 schreef:
demo_love schreef:

Pardon??????? Als je goed leest zul je zien dat de TS gesprek heeft gehad met slachtofferhulp.
Behoorlijk egoïstisch vind ik de TS ook niet. Denk ook niet dat jij er erg blij van word als je je verkrachter nog iedere dag op school tegen komt.

Ik hoop dat de school iets voor je kan doen! Wat meerdere al zeggen, ik zou is met zijn ouders gaan praten en jou ouders natuurlijk. Weet je al wanneer je gesprek hebt op school?

Met een gesprek ben je er nog niet. Het is niet zomaar iets en het kost veel tijd om zoiets te verwerken.

Ik snap wel dat TS hem niet wil tegenkomen, maar ze weigert ook om zelf naar een andere school te gaan. Als ze echt grote problemen ermee zou hebben, dan zou ze zelf wel verkassen. Maar nu richt ze zich volledig op wat die jongen moet doen. Werk dan eerst eens aan jezelf!

En zoals iedereen zegt: praten, praten, praten! Zowel met slachtofferhulp als met een psycholoog als met zijn en jouw ouders.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:23

Waarom zou TS moeten verkassen? Ze heeft er niet om gevraags en dan zou zij het veld moeten ruimen ipv hij. Dacht het niet.

Wat betreft een aantal speculaties hier in het topic over het waarheidsgehalte: die mensen bij de politie die ondervragen het slachtoffer op een dusdanige manier dat als het verhaal niet zou kloppen, zij daar dmv de vraagtechniek die ze gebruiken, er zo doorheen prikken.

Ik heb het meegemaakt bij iemand die aangerand zou zijn. Die werd na een lang gesprek naar huis gestuurd want het kwam er op neer dat ze het verzonnen had. Ouders in alle staten natuurlijk, maar het bleek uiteindelijk inderdaad verzonnen. Daar prikken ze echt zo doorheen.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:24

Demo_love, sorry maar WAT een onzin, het is toch logisch dat Ts zelf op die school blijven wil en de jongen eraf wil hebben? Zij is niet degene die dit veroorzaakt heeft, zij is slachtoffer. Waarom zou ze er dan nog meer onder moeten lijden? Hij is juist degene die egoïstisch is geweest en hij heeft de gevolgen waarschijnlijk niet overzien, maar zal nu toch de consequenties moeten aanvaarden.
En de vergelijking die je in je eerdere post maakt met een winkeldiefstal is natuurlijk niet correct, want de winkel is niet misbruikt en hoeft hem ook niet tegen te komen op school.

Heel veel sterkte Ts! :(:)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:35

Wat ik niet begrijp is dat de politie zegt dat ze niet genoeg bewijzen hebben om hem te laten veroordelen, maar dat je wel meent die te hebben om hem van school te laten veranderen. Als de watapps genoeg bewijzen zijn om hem van school te laten veranderen zullen ze voor de politie toch ook genoeg beijs bevatten.

Ik denk eerder dat school ook zegt dat ze de jongen niet van school kunnen sturen of zo maar overplaatsen. Hij zal dat zelf ook moeten willen, maar denk dat hij net als jouw het naar de zin heeft op die school en ook niet zit te wachten op een andere school. Snap jouw wel hoor zou het zelfde denken.

Sterkte met het verdere verwerken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:39

Citaat:
Waarom zou TS moeten verkassen? Ze heeft er niet om gevraags en dan zou zij het veld moeten ruimen ipv hij. Dacht het niet

hij is niet schuldig bevonden (althans gebrek aan bewijs voor een zaak) door hem van school te verwijderen zou school hem dus wel aanwijzen als 'schuldige'. Denk dus niet dat dat gaat gebeuren. Heel zuur, maar mocht dat niet gebeuren en TS heeft moeite hem dagelijks tegen te komen (wat ik snap) dan zou een overplaatsing voor TS een optie zijn.

Dat zou inderdaad de omgekeerde wereld zijn, maar ik denk niet dat de school een overplaatsing kan afdwingen als de jongen het niet wil. Sterker nog, ze zouden het kunnen aanvechten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:46

Colway schreef:
Citaat:
Waarom zou TS moeten verkassen? Ze heeft er niet om gevraags en dan zou zij het veld moeten ruimen ipv hij. Dacht het niet

hij is niet schuldig bevonden (althans gebrek aan bewijs voor een zaak) door hem van school te verwijderen zou school hem dus wel aanwijzen als 'schuldige'. Denk dus niet dat dat gaat gebeuren. Heel zuur, maar mocht dat niet gebeuren en TS heeft moeite hem dagelijks tegen te komen (wat ik snap) dan zou een overplaatsing voor TS een optie zijn.

Dat zou inderdaad de omgekeerde wereld zijn, maar ik denk niet dat de school een overplaatsing kan afdwingen als de jongen het niet wil. Sterker nog, ze zouden het kunnen aanvechten

Aaah, zo bedoel je het. Ik begreep je post verkeerd, vandaar mijn reactie.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 16:38

Waarom zou ík in godsnaam van school moeten vertrekken? :?
Ik heb niets verkeerd gedaan, + ik zit op de perfecte locatie qua school, ik vind mn opleiding geweldig, heb best een leuke klas en een hechte vriendengroep op school, dus nee ik weiger om weg te gaan door wat HIJ gedaan heeft..

Trouwens: vriendengroep is ingelicht (alleen in grote lijnen, detaills weten ze niet, behalve mijn beste vriendin), en zij hebben er zelf voor gekozen om geen contact meer met deze jongen te hebben.. Ze zijn zo geschrokken en boos op hem dat ze geen contact meer met hem willen, wat ik ergens wel begrijp, maar aan de andere kant voelt het natuurlijk ook alsof dat mijn schuld weer is enzo *schuldgevoel* -O-

En nee, mijn ouders hebben de ouders van deze jongen nog niet ingelicht. Ik heb ook nog niet officieel doorgegeven (of besloten) of ik wel of geen aangifte ga doen, en tot die tijd raad de politie ons af om contact te zoeken aangezien dat dan eventueel het onderzoek zou beschadigen. Ook hebben ze contact gehad met de directeur en die hebben ze eveneens afgeraden om contact te zoeken met deze jongen of zijn ouders.

We proberen het eerst via de directeur en school om de jongen te laten overplaatsen. Lukt dit niet, (want ik snap ook wel dat ze niet zomaar iedereen over gaan plaatsen) dan zal ik sowieso aangifte gaan doen. Eerst proberen we het zo, want de tijd die school ervoor nodig heeft om te bedenken of ze hem laten overplaatsen kost veeeeel minder lang dan een aangifte + het onderzoek bij de politie enzo..
Het zou natuurlijk fijn zijn als school hem gewoon wil overplaatsen want dan hoef ik in principe geen aangifte te doen, en zit ik ook niet maanden en maanden met de aangifte, het onderzoek en de uitspraak in mn achterhoofd.
Want zodra ik die aangifte doe, kan ik die niet meer intrekken, en zolang het onderzoek duurt kan ik het niet voor mezelf verwerken.

En voor de mensen die erover heen hebben gelezen: ik heb erg veel steun aan mijn ouders en enkele vrienden, maar ik wordt ook begleid door slachtofferhulp :)