Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saffier schreef:Urielle, heb jij nooit een Baby Born gekregen van je ouders?
Ik heb dat ding toch wel twee jaar elke dag verschoond
Lijkt me wel lastig ja, als het je eerste is om dat gelijk zo alleen gelaten te worden.
Chubby schreef:De kraamhulp assisteert de verloskundige bij de bevalling (thuis en poliklinisch) en blijft dan bij t nieuwe gezin om te helpen met wat er voorhanden is. In principe is ze er voor moeder en kind en houdt ze hun verblijf en de badkmr schoon. Ze helpt ook met bv, geeft tips hoe te wassen, checkt of moeder goed herstelt en gewicht vd baby enzo..
KozieZ schreef:Als je hier poliklinisch in het ziekenhuis bevalt is daar geen kraamhulp bij, maar een verpleegkundige van het ziekenhuis. Als alles goed gaat en je mag meteen naar huis dan kom je ook in Nederland met je baby in een leeg huis.
Ellewies schreef:Bij thuiskomst van het zh hadden mn schoonouders op hun beurt hun ouders gebeld en zat het huis vol opas en omas van zijn kant en schoonzus en vriend. Ik was bekaf, onvriendelijk en wilde absoluut niet dat iemand anders mn kind vasthield dus dat was hem ook niet
anneliesdj schreef:KozieZ schreef:Als je hier poliklinisch in het ziekenhuis bevalt is daar geen kraamhulp bij, maar een verpleegkundige van het ziekenhuis. Als alles goed gaat en je mag meteen naar huis dan kom je ook in Nederland met je baby in een leeg huis.
Er wordt wel geprobeerd dat af te stemmen hoor, de kraamhulp hoort ook wanneer je uit het ziekenhuis komt zodat ze er kan zijn als je thuis komt.
Zo werden wij ook gebeld hoe laat we er ongeveer waren en of we wilden dat ze direkt kwam of dat ze nog even moest wachten.
CindyUniek schreef:ja dat ledikant opmaken hadden wij ook!!!!
hahaha ik bellen toen we onderweg waren
wij hadden na 10 dagen ziekenhuis nog recht op 3 x 5 uur
vraagt ze 'wil je dat er vandaag al iemand komt?'
uuuuh jaaaa want ik weet niet hoe dat bed moet
zo'n enorm bed en een baby van 2100 gram
anneliesdj schreef:KozieZ schreef:Als je hier poliklinisch in het ziekenhuis bevalt is daar geen kraamhulp bij, maar een verpleegkundige van het ziekenhuis. Als alles goed gaat en je mag meteen naar huis dan kom je ook in Nederland met je baby in een leeg huis.
Er wordt wel geprobeerd dat af te stemmen hoor, de kraamhulp hoort ook wanneer je uit het ziekenhuis komt zodat ze er kan zijn als je thuis komt.
Zo werden wij ook gebeld hoe laat we er ongeveer waren en of we wilden dat ze direkt kwam of dat ze nog even moest wachten.