bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:52

Welkom Berdien!

Wat heftig dat de ICD achter elkaar af gegaan is!

Dovish dus 12 november krijg jij eindelijk je ICD. Mocht ook tijd worden.

Ik ben er niet helemaal over uit wat ik van de revalidatie moet vinden :+ Vandaar dat ik je pb nog niet beantwoord heb :o Die bewegingsgeorganiseerde therapie vind ik aan de ene kant wel goed maar in een groep vind ik echt niets. Daarnaast weet ik niet of ik nu beter wordt van oa tafeltennis en badminton. Morgen moet ik naast de cardiofitness ed naar de psycholoog en donderdag naar de dietiste. Psycholoog had ik geen behoefte aan maar is dus een "verplicht" onderdeel. Conditioneel sta ik er niet zo raar voor dus ik weet eigenlijk niet goed of ik op mijn plek ben. De cardioloog wilde dat mijn conditie weer op peil zou zijn voor ik voor een ingreep ga. Ik neig inmiddels wel meer naar een ICD dan naar een ablatie (totdat je dit soort verhalen weer leest :D ) Mijn nichtje was vorige week hier in het noorden, en zij vertelde dat mijn neefje van 23 veel overslagen heeft. Hier zijn ze in dienst achter gekomen. Mijn nichtje van 20 daarintegen heeft ook ritmestoornissen maar is door de huisarts naar huis gestuurd met het is stress :? De hele familie is dus inmiddels belast, alleen mijn dochter is klachten vrij (gaan we dan maar vanuit)

MISTRAL94

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:52

Berdien beetje stomme vraag maar reageerde jou paard op die schokken? Dat vraag ik me af.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:25

MISTRAL94 schreef:
Welkom Berdien!

Wat heftig dat de ICD achter elkaar af gegaan is!

Dovish dus 12 november krijg jij eindelijk je ICD. Mocht ook tijd worden.

Ik ben er niet helemaal over uit wat ik van de revalidatie moet vinden :+ Vandaar dat ik je pb nog niet beantwoord heb :o Die bewegingsgeorganiseerde therapie vind ik aan de ene kant wel goed maar in een groep vind ik echt niets. Daarnaast weet ik niet of ik nu beter wordt van oa tafeltennis en badminton. Morgen moet ik naast de cardiofitness ed naar de psycholoog en donderdag naar de dietiste. Psycholoog had ik geen behoefte aan maar is dus een "verplicht" onderdeel. Conditioneel sta ik er niet zo raar voor dus ik weet eigenlijk niet goed of ik op mijn plek ben. De cardioloog wilde dat mijn conditie weer op peil zou zijn voor ik voor een ingreep ga. Ik neig inmiddels wel meer naar een ICD dan naar een ablatie (totdat je dit soort verhalen weer leest :D ) Mijn nichtje was vorige week hier in het noorden, en zij vertelde dat mijn neefje van 23 veel overslagen heeft. Hier zijn ze in dienst achter gekomen. Mijn nichtje van 20 daarintegen heeft ook ritmestoornissen maar is door de huisarts naar huis gestuurd met het is stress :? De hele familie is dus inmiddels belast, alleen mijn dochter is klachten vrij (gaan we dan maar vanuit)

Hihihi... Oh, ik had wel zin aan de psycholoog (wel erg veel meegemaakt in een paar maanden, dat wilde ik wel op een rijtje hebben), maar ik heb juist de diëtist afgeslagen. Ik weet wel hoe ik met natrium-arm moet omgaan, en dat ik (veel) te zwaar ben weet ik ook wel. En dat er nog steeds 15 zwangerschapskilo's aanzitten ook wel. En als iemand me gaat vertellen dat dat niet zo gezond is, dan ben ik bang dat ik ze met huid en haar opvreet, haha!

Verder kan ik me er wel wat bij voorstellen hoor. Voor jou is het probleem met je hart natuurlijk ook niet nieuw, dat was het voor mij wel. Daarnaast was ik al een aantal maanden eigenlijk het huis niet uitgekomen waardoor het een zeer welkome opbouw was! Had ook geluk met de groep, ik viel er gewoon in toen er net toevallig allemaal leuke mensen waren.

Ik ben toen ik jonger was ook wel bij de huisarts geweest met overslagen, een te snel ritme of ritmestoornissen. Ook naar huis gestuurd. Toen was er echter ook nog niet bekend dat er problemen in de familie waren. Nu zouden ze wel verder kijken als ze hadden geweten dat de kans op erfelijke belasting bij ons in de familie zo groot is :) tenminste, dat hoop ik dan maar...

Berdien, kan me wel voorstellen dat het prettig is om te weten wat het nu eigenlijk is, zo'n shock, maar lekker is het dus niet, dat is me duidelijk! Ben ook wel benieuwd of/ hoe je paard reageerde eigenlijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:10

Welkom Berdien!
Het lijkt me dóódeng om van die schokjes te krijgen, brrrr... konden ze bij jou de storing niet oplossen met ableren?

Dovish, wat fijn dat je nu ein-de-lijk een datum hebt!!

Mistral, heb je wel een goed gevoel met de revalidatie? Heb je het kunnen regelen met je werk?

dovish schreef:
En Quellian, hoe is 't met jou? Kan je de kop nog in het zand houden? :+ Hoe is je benauwdheid?

Benauwd hoor, met m'n kop in het zand :D :D

Dinsdag echo gehad van hart + longen en afgelopen donderdag ben ik gebeld door de longarts. De schimmel in mijn bloed is gestegen van 64% naar 89%. Hele weekend plat gelegen met griep (kun je al zo lekker hebben he, hahahaha), dus nog steeds een sluimerende koorts (wel weer aan het werk gegaan). De longarts liet het woord prednison vallen en ik zei dat we die discussie dan nog wel gaan voeren... ik bijt haar kop eraf, dat weet ze. Ondertussen erg benauwd, denk soms dat ik echt stik, maar hee... het is práchtig hier in het zand! :D
En door die koorts gaat mijn hart enorm tekeer en slaat die ook steeds over. Was niet leuk toen ik gisteren bij de pomp stond, dacht even dat ik onderuit ging.

Ik moet zeggen dat ik wel 'blij' ben dat ik 14 november er weer heen mag, wel fijn dat ze er wel zo bovenop zitten, maar ik durf gewoon niet zelf aan de bel te trekken, ben zo bang dat ze gelijk een bedje voor je opmaken :+ Dat kan niet joh.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:27

De stijging van de schimmel in je bloed, kan dat dan ook met de griep te maken hebben, of is dat niet zo? Door koorts/grieperigheid kan je hart inderdaad wel enorm reageren, pfff... en bij ongesteldheid wordt ik er ook zo gestoord van!
Wel goed dat je 14 november al weer heen mag. Klinkt een beetje alsof je íets minder diep in het zand zit, haha! Helpt prednison tegen de benauwdheid?

Ik was gister zo wiebelig, zweterig, duizelig, alles ging raar. Ik dacht nog 'nouja, misschien heb ik me wel te druk gemaakt om die operatie ofzo' (volgens mij helemaal niet, maar je moet wat bedenken toch..) zag ik aan het eind van de middag dat ik de avond ervoor mijn pillen verkeerd heb ingenomen (dubbele dosis bloedverdunners, plaspillen en betablockers, de rest juist helemaal níet gehad). Oké, logische verklaring waarom ik me niet zo happy voelde :) Wel stom, was me nog niet eerder gebeurd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:49

Oh wat zal dat schrikken geweest zijn zeg! :oo Voel je je vandaag wel weer normaal?

De stijging van de schimmel heeft te maken met een vergrote blootstelling aan... ja, aan wat.
Het is ontstaan door de schimmel uit stro (en hooi), dat was toentertijd de blootstelling. Het mag in de regel na een kuur prednison (grrrrrrrrrrrr, ruim een half jaar) nog max 24 weken in je bloed te vinden zijn. Bij mij is het nooit weg geweest, maar het bleef stabiel (laagste is 60% geweest) en nu neemt het dus ineens in een heel rap tempo toe. Ze weten niet wat het precies triggert op dit moment, maar die schimmel is momenteel (vochtige periode) overal te vinden. Ze weten nu dus ook niet of het actief wordt (of het weer in die mate mijn longen zal infecteren), maar dat willen ze dus gaan proberen te voorkomen en ze willen uitsluiten dat het alweer begonnen is. Ik wil echt geen prednison meer (heb oa diabetes II gekregen als bijwerking), maar ik ga akkoord als ze een hoge dosis (stootkuur) intraveneus geven... maar ik ga geen hele tijd meer pillen slikken (met prednison krijg je nog een hele tas erbij, ...zuur tegen botontkalking, extra kalk, tegen diabetes, etc. etc. etc). Er is toen gezegd dat ik een 2e acute aanval wellicht niet zou overleven (ze zijn nog steeds verbaasd dat ik enkel astma als restverschijnsel heb, want ze dachten dat ik longfibrose eraan over zou houden). Het herstel is lang geweest (en nee, het zal nooit meer worden als daarvoor), maar revalideren is een ramp geweest. Toen ik uit het ziekenhuis kwam was ik hersteld tot 50% zuurstofopname (en zwaar dat ik het ervoor had hee, ben meerdere keren afgewimpeld, oa huisstofmijtallergie, verkoudheid, hyperventilatie en 'je veroorzaakt je benauwdheid zelf!'). Ik had spierkrachtverlies en spierafbraak van 50%, dus alles moest van voren af aan. Ik wil écht niet meer zo ziek worden, maar ik wil ook echt niet meer dealen met de bijwerkingen van de predsnion (diabetes, moe, flink gewichtstoename, vocht vasthouden, etc.).
Zal eens laten zien... hoe ik was voor de prednison en erna (was ik net gestopt met prednison, net op eigen houtje gestopt met de diabetes medicijnen en suikerarm gaan eten).
Voor: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5543_n.jpg
Net een maand aan de prednison, 1e verjaardag van m'n zoontje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLWKN4EL.jpg
Net erna: http://94.100.124.34/1313300001-1313350 ... _aojl.jpeg

De eerste kerst van mijn zoontje lag ik in het ziekenhuis, we zouden weg gaan met de kerst, het met ons gezinnetje vieren.
Een maand later lag mijn zoontje in het ziekenhuis, net 2,5 week voor zijn eerste verjaardag.

Het zit me eigenlijk bést wel heel hoog.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:13

Dankjulliewel!

Quellian, nee dat kon bij mij niet inderdaad, met mijn hart zelf is niks 'mis', alleen af en toe treed die gevaarlijke stoornis op, en daarvoor heb ik mijn icd gekregen.
Klinkt niet fijn een schimmel in je longen, brr. Hopelijk kom je er nog een beetje uit met het ziekenhuis wat ze gaan bedenken kwa medicijnen.
En met kerst en je zoontjes verjaardag in het ziekenhuis, wat sneu zeg. :(:) Je wil sowieso al niet in het ziekenhuis zijn en op zulke momenten lijkt me dat wel heel erg moeilijk.

Volgens mij heeft mijn paard niks gemerkt van de shock, ook wel omdat ik gewoon in rust was en niet volop aan het rijden was denk ik.

Pff dovish, dat lijkt me ook wel schrikken dat je je ineens zo slap voelt zonder 'reden'. Gelukkig toch erachter gekomen waar het hem in zat.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 13:13

Hallo dames!

Quellian ja ik was toch tijdens de revalidatie nog aan het werk. Ochtend revalideren de middag werken. Dat heb ik 1.5 week volgehouden, maar dat was niet te doen. Ze trekken toch een boel overhoop. Dus ik ben nu ziekgemeld voor 2 dagen per week, werk nog wel dat vond de cardioloog ook belangrijk dat ik in het arbeidsproces zou blijven.

Gesprek met de psycholoog heeft er flink ingehakt, ze vroeg of ik nagedacht heb over dood gaan of ik daar veel bij stil sta. Ik heb daarop geantwoord dat ik daar niet mee bezig ben omdat je dan geen leven hebt, dat je daarnaast er niets aan veranderd als je hart stil staat. Was ook zo zei ze maar ze vond mij wel rationeel daarin en er moest toch ook wel een stukje gevoel over zijn? Toen ze vroeg of ik bang was dat mijn dochter het misschien zou hebben was het klaar toen heb ik echt flink zitten janken :o

Jeetje wat is vooral jou gezicht veranderd door de prednison Quellian! Wat een verschil.
Heb jij er hulp bij? Hoe gaat het nu met je?

Dovish: Ben je weer helemaal bij? Je medicatie doet dus een hoop goed dat zie je maar weer.

Donderdag moet ik naar de cardioloog, maar eerst weer een fietstest afleggen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:13

Meld zich ook. Ga vanavond even dit topic lezen. Heb zelf een REVEAL en afgelopen januari ablatie gehad mbt AVNRT, zonder enige verdoving. Ben nog regelmatig moe. Kon na ablatie nog geen 10 meter lopen, na 2 weken ging het beter, na 6 weken weer voor 24 uur aan het werk en na 2 mnd weer full time.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:34

Ik heb 'm,, mijn icd. Is meegevallen, alleen de pijn valt me wel flink tegen. Voor mijn gevoel zit er een gerot stuk opgerold prikkeldraad onder mijn oksel. Liggend gaat t best, dus ben nog plat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 01:04

Ohhhh, doe rustig aan, sterkte de komende tijd.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:43

Vandaag zou ik mijn icd vier weken hebben, maar helaas staat hij inmiddels op het nachtkastje naast me in het ziekenhuis.. Grote infectie gekregen, ben erg ziek en dus hebben ze hem er gister met spoed weer uitgehaald..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:40

Jeetje zeg, heel veel beterschap!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:36

Dankjewel, vaak hier flink van, het was zo mooi aan het helen. Nu zes weken antibiotica en daarna gaan ze bekijken of er weer een nieuwe in kan.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:49

Wat een vreselijke domper zeg -O-
Hier ben ik ook zo bang voor geweest maar heb gelukkig nergens last van

Beterschap!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 09:08

Dat is een tegenvaller....sterkte en rustig aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:05

Daar schrik ik van, Dovish! Heel veel beterschap! Lig je nu nog in het ziekenhuis?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 13:28

Jeetje Dovish heel veel sterkte! Bij de revalidatie heeft iemand een icd van goud nadat de eerste ook afgestoten werd dat gaat gelukkig wel goed nu.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:27

Ja, lig wel een weekje het ziekenhuis, moet nog even aan de antibiotica via het infuus blijven. Knap vandaag wel weer wat op, maar was erg ziek, volgens de cardioloog heb ik 'veel geluk gehad'. Bluh, bijna, we gaan wel weer verder hoor, maar hoop wel dat dit toeval was.

Had idd ook al eens iets gehoord van een icd van goud, ben benieuwd wat bij mij de volgende stap wordt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 15:43

Ging dat zo snel dovish was je van de 1 op andere dag ziek? Beter in het ziekenhuis dan thuis toch?

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:50

Jeetje Dovish, dat is schrikken, beterschap. :(:)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:56

Ja, heel snel. Alles was mooi geheeld, toen op woensdag klein beetje schoon wondvocht dus toch maar voor controle naar de huisarts. Vrijdag weer om 't verloop te zien, en gestart met antibiotica. Maar toen voelde ik me helemaal nog moet ziek.

Vrijdagavond ben ik echt in tien minuten heel ziek geworden; hoge koorts, hart op hol, koude rillingen. En nog naar huis gestuurd door de dienstdoende arts (had nooit gemogen).
Volgende avond nog net zo ziek en toen meteen naar de spoedeisende hulp gegaan en ook meteen opgenomen. Wist niet dat je zo snel ziek kon worden!

Waarom het nu geïnfecteerd is geraakt is nog niet duidelijk, is ook nog niet uit de kweek gekomen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:55

Ja, van huisartsen wordt je niet vrolijk, zeker niet van vervangende huisartsen. Hier afgelopen week ook weer een mooi voorbeeld meegemaakt. Huisarts deed niks, terwijl ik een uur later wel werd opgenomen in het ZH (had niets met het hart te maken overigens). Ik heb zelf totaal geen vertrouwen meer in een huisarts als het niet mijn eigen huisarts is.
Je kunt altijd een klacht indienen tegen die huisarts.

Voortaan gewoon naar de eerste hulp gaan, ze mogen je daar niet weigeren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 11:58

Hoe is het nu Dovish? Lig je nog in het ziekenhuis?

Bravura wat heb jij voor hartklachten? Ik ben het even kwijt :o

Cardioloog heeft mij vrijdag gebeld nav het eventrecorder onderzoek die ik weer door moest. Daar kwamen geen vt's naar voren, wel een hoop andere ritmestoornissen maar die vt's heb ik niet gehad tijdens het onderzoek. Wil ze weer met een holter beginnen, dan denk ik er zijn bewezen vt's wat denk je nog meer uit het onderzoek te halen, daarnaast is de huid helemaal kapot van die stickers en smeer ik nog steeds met hormooncreme. Mijn baas zei al ze weten niet wat ze ermee aan moeten, dat vind ik prima maar zeg dat dan. Maar dat hoef je geloof ik niet te verwachten van die academische ziekenhuizen :roll: Ik ben er zo langzamerhand wel zat van, het komt er dus op neer dat we moeten wachten tot het fout gaat.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:58

Ik liep al 8 jaar met klachten van hartkloppingen en soms bijna flauw vallen en een hogere hartslag. Hart was ook een paar keer op hol. 8 jaar geleden bij cardioloog geweest die aangaf dat ik een sporthart had en dat ik iemand was die een keer op het sportveld dood in elkaar zou zakken. Verder was er volgens die beste arts niets aan de hand. Altijd klachten gehouden, altijd in rust of met heel weinig beweging. Later dus weer bij cardioloog terecht gekomen nav hart op hol. Een half jaar later werd er een reveal in mijn borst geimplanteerd omdat de holteronderzoeken niets opleverden en ik wel klachten had. Ik had echt het gevoel dat ik niet werd geloofd door de artsen, al jaren niet. Uiteindelijk werd met die reveal met 2 maanden de ritmestoornis wel ondervangen. Bleek AVNRT te zijn en dus aangeboren (als kind viel ik altijd onverklaarbaar flauw, maar men zegt dat dat daar niet van hoefde te komen, duss.....weer niet geloofd?). Vervolgens kreeg ik een efo en ablatie in 1 operatie in Nieuwegein. Zonder verdoving zijn ze 3.5 uur bezig geweest. Het viel me mee, het was minder erg dan die reveal plaatsen (dat deed helse pijn). Ben nu inmiddels bijna een jaar verder. Wel af en toe wat korte kloppingen maar nog niets ondervangen, dus kennelijk niets noemenswaardig. Mijn conditie is wel een heel stuk minder dan voorheen. De reveal blijft tot eind volgend jaar zitten en moet er dan uit. Omdat het plaatsen ervan zo'n pijn deed (verdovingen zetten en de napijn) zie ik daar nu al tegenop. Momenteel zit ik thuis na een galoperatie, en werd na 1 week weer opgenomen met koliekaanvallen, dus sinds gister pas weer thuis en dus weer aan het dokteren. Baal als een stekker. Ben liever aan t werk, maar dat zal even moeten wachten. Thuis hangen is niet mijn sterkste kant...

Mistral94, waarom vraag je geen reveal? Die wordt ingesteld op bepaalde waarden en je kunt zelf ook opnemen als je de desbetreffende klacht hebt. Bij mijn holters werd niets ondervangen en ik had allergie van die rotpleisters. Die reveal kan 3 jaar blijven zitten. Echt ideaal (behalve het plaatsen). Merk niks van dat ding, alleen kan ik onweer 10 minuten van te voren voorspellen, dan doet dat ding iets zeer. :D En...efo-onderzoek willen ze vaak apart doen van een operatie, maar op verzoek pakken ze wel degelijk alles in 1 operatie. Dus efo in je eigen ziekenhuis en voor bepaalde operaties alleen in Nieuwegein. Ik wilde percé efo en operatie in 1x, dus naar Nieuwegein, en werd eerst ontvangen bij Cardicare in Blaricum. Luxe daar, in 2 uur weten ze alles van je hart en daarna ga je voor de operatie naar Nieuwegein.

Die geïrriteerde huid kun je beter met een zalf tegen allergieën insmeren, geneest dan sneller. Ik gebruikte Polaramine (geloof alleen in zuid europa te verkrijgen), die ik altijd mee laat brengen uit Spanje, Italië ed.

Voor mensen met hartklachten: op verwijzing van je huisarts bij hartklachten kun je binnen 2 weken terecht bij Cardicare in Blaricum (edit: lees net op hun site binnen 48 uur!). Daar doen ze alle onderzoeken in 2 uur tijd op 1 dag, die je normaal in een ziekenhuis krijgt met tussen ieder onderzoek weer een paar weken er tussen. Het valt bij Cardicare gewoon onder je verzekering. Cardicare is onderdeel van ziekenhuis te Nieuwegein. http://www.antoniuscardicare.nl/