[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:43

sinds gisteren begonnen met teunisbloemolie.
Ben erg benieuwd of het werkt.
Kreeg het via een andere bokker als tip.
Het is een maand lang slikken, 2 capsules per dag en als het goed is zou ik dan moeten worden..

ben heeeeeeel benieuwd

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:28

Ervaring implanon: ik ging bijna hyperventilerend heen.. moet wegens trombose van de pil af dus ik kon kiezen tussen implanon of spiraal.

Arm werd verdoofd en klein gaatje gemaakt en daarna dat staafje erin.. voelde er weinig van alleen het begon gigantisch te bloeden dus ik zit met strak verband om me arm en dat doet meer pijn!!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:49

Jans schreef:
Je bent dan alleen niet veilig.

Je zou ook kunnen kiezen om meteen nog een strip te slikken. :j

Hoeft ook nog niet gelukkig haha! Maar bedankt voor de tip!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:42

zie je het zitten?
dat implanon?

en als je hem laat verwijderen, ben je dan bijna meteen weer ( zoals bij de pil ) in je normale cyclus,
of duurt dit langer, zoals bij de prikpil?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:44

hm wat ik heb gehoord over de implanon (maar das wel al een jaar of 3 geleden) was toch niet heel denderend. betrouwbaarheid toch een paar procent lager dan gewoon de pil (goed) slikken, mede doordat het implanon staafje nog wel eens gaat zwerven door t lichaam en daardoor niet meer op de goede manier hormonen afgeeft.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:06

Mijn gyneaecoloog heeft haar eigen praktijk, begeleid voetbalvrouwen en doet aan inf.. ik vertrouwde het eerst ook niet na alle verhalen maar zij stelde me gerust! Ik had ook geen andere keuze hoor, ja een spiraal maar dat wilde ik niet.

Arm is nu dik, paars en blauw. Voel me een beetje ziekig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:20

X_Linz_X schreef:
zie je het zitten?
dat implanon?

en als je hem laat verwijderen, ben je dan bijna meteen weer ( zoals bij de pil ) in je normale cyclus,
of duurt dit langer, zoals bij de prikpil?

Je ziet hem niet, voelt hem wel, litteken dat je ervan overhoudt is erg lelijk (foto mogelijk) implanon ging er bij mij 30 maart uit, en ik was 14 april zwanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:11

Ik loop nu al een tijdje tegen de bijwerkingen van de Diane 35 aan, vooral stemmingswisselingen etc, (of althans, ik denk dat het gedeeltelijk bijwerkingen daarvan zijn) en ben daarom een tijd terug overgestapt op de Microgynon 30. Helaas kwam mijn acné terug en ben ik weer naar de Diane 35 overgestapt. Eigenlijk wil ik toch wel graag over op een andere pil- wie heeft er ervaringen met die overstap, en naar welke pil zou handig zijn? Mijn huisarts schrijft standaard het liefste gewoon de Microgynon voor, dus denk dat ik zelf met een alternatief mag komen, want die puistenkop zie ik niet zo zitten ;) Ik las geloof ik wel goede verhalen over de overstap Diane naar Yasmin, iemand daar ervaringen mee, of met de Yasmin in het algemeen?

MyLittleLove schreef:
Ik heb een vraag. Ik slik normaal 1 strip en dan heb ik stopweek (alleen een pil om het te regelen dus) en er zitten geloof ik 4 weken op zo'n strip. Nu ga ik over 4 weken op vakantie, kan ik nu 3 weken slikken en dan stopweek houden? Of zou ik dan niet ongesteld worden?

Zeker weten dat er vier weken op de strip zitten? Want bij de meeste anticonceptiepillen die ik ken zijn het toch echt 3 weken (21 pillen en dan 7 dagen stopweek). Dat zou betekenen dat je gewoon uitkomt als je een volledige strip slikt ;) En dan blijf je ook veilig.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:53

Ik ga even een 'domme' vraag stellen.
Momenteel heb ik bijna een jaar een vriend, en mijn moeder wil doe dan ook, dat ik niet aan de pil ga.
Ze wil niet dat ik die hormonen binnen krijg, en ik heb 't er al vaker met d'r over gehad maar dat valt er gewoon echt niet door te drukken.
Nu was er op een ander forum een complete discussie ontstaan, en veel mensen vonden dat dat dus je eigen keuze is en als je aan de pil wilt, je dat moet doen.
Als ik en m'n vriend 'gemeenschap' hebben, dan is het dus gewoon met condoom, en ik heb niet echt het idee van 'oliebol, zal ik nu zwanger zijn?!' ofzo.
Maar ik ga toch niet met m'n moeder overhoop liggen, alleen maar omdat zij niet wil dat ik de pil ga slikken? :\
Is het dan zo gek dat ik er wel naar luister omdat ik geen zin heb in gezeik .... ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:55

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en om de pil vragen, dan moet je hem alleen ergens bewaren waar je moeder hem niet snel kan vinden.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:37

Inderdaad gewoon zelf even naar de huisarts gaan, omdat je nog onder de 21 bent wordt de pil vergoed, je hoeft hem dus ook niet zelf te betalen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:11

Courses schreef:
Ik ga even een 'domme' vraag stellen.
Momenteel heb ik bijna een jaar een vriend, en mijn moeder wil doe dan ook, dat ik niet aan de pil ga.
Ze wil niet dat ik die hormonen binnen krijg, en ik heb 't er al vaker met d'r over gehad maar dat valt er gewoon echt niet door te drukken.
Nu was er op een ander forum een complete discussie ontstaan, en veel mensen vonden dat dat dus je eigen keuze is en als je aan de pil wilt, je dat moet doen.
Als ik en m'n vriend 'gemeenschap' hebben, dan is het dus gewoon met condoom, en ik heb niet echt het idee van 'oliebol, zal ik nu zwanger zijn?!' ofzo.
Maar ik ga toch niet met m'n moeder overhoop liggen, alleen maar omdat zij niet wil dat ik de pil ga slikken? :\
Is het dan zo gek dat ik er wel naar luister omdat ik geen zin heb in gezeik .... ?

Maakt je moeder zch echt druk om de hormonen, of wil ze er gewoon niet aan dat haar kleine meisje groot word?

Neem aan dat ze ook niet wil dat je zwanger word, beter dubbel op..
Ik ben het levende bewijs dat er altijd wat fout kan gaan en mijn zoon is 7 :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:17

Nou, ik stop ook maar met de nuvaring. Merk dat ik emotioneel weer een tijdbom wordt, daarnaast heb ik precies dezelfde lichamelijke klachten als met de pil. Dan maar gewoon niets en bergen pijnstillers slikken. Dit is ook geen optie. Andere varianten zijn er niet, je blijft of op hormonen hangen of je gaat richting spiraaltje. Nou, dat is al helemaal geen optie.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:47

Berdien, seriously...
Ik zou echt dat spiraaltje overwegen.
Pijn is niet tof, ik weet het, ben er heel bang voor.
Maar... Wil je de rest van je leven pijn hebben tijdens menstruatie of wil je één keer twee dagen goed pijn hebben en dan 5 jaar niet meer?
Ik ben -ondanks de pijn bij het zetten- echt heel blij met mn kurk :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:53

Ik wil als mijn strippen die ik nog heb liggen op zijn graag van de pil af, normaal gaat het heel goed maar als ik een hectische week heb wil ik hem nog wel een dagje vergeten(op zich niet heel erg, maar dat willen er ook wel eens 2 zijn) en ik vrees dat ik zwanger ga raken als ik een beetje pech heb. Ik zou graag aan de prikpil of iets dergelijks willen, maar het moet wel echt betrouwbaar zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:29

Prikpil is wel een echt enorme hormonenbom. Daar moet je wel tegen kunnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:45

Ware het niet dat ik er geen vertrouwen in heb dat het bij twee dagen blijft Puck :) Ik ken mijn lichaam, en ik verwacht zware krampen en narigheid bij het zetten van een spiraaltje. Daarnaast gaf mijn HA aan dat een spiraaltje niet echt de oplossing is als je al 'gevoelig' bent voor zware krampen. Een keer een dag missen vanwege vrouwelijke kwaaltjes krijg ik nog wel weer rechtgebreid op m'n werk, maar verminderde aanwezigheid/productiviteit omdat ik zo nodig een spiraaltje moest plaatsen.. nee dat gaat echt voor problemen zorgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:48

Ook als je spiraaltje al even zit, kun je regelmatig last houden van krampen. Als je daar al heel gevoelig voor bent zou ik het ook niet aandurven :n

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:58

Puchje schreef:
Berdien, seriously...
Ik zou echt dat spiraaltje overwegen.
Pijn is niet tof, ik weet het, ben er heel bang voor.
Maar... Wil je de rest van je leven pijn hebben tijdens menstruatie of wil je één keer twee dagen goed pijn hebben en dan 5 jaar niet meer?
Ik ben -ondanks de pijn bij het zetten- echt heel blij met mn kurk :j

Amen!
hoewel de pijn mij alles meeviel. paar ibu's van te voren en een paar erna en diezelfde middag zat ik al te paard :D

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:03

Pff ik zit nu iets meer als een week aan de Micrognon 20. Maar het valt mijn vriend nu al op dat ik enorm snel op mijn teentjes getrapt ben. Stemmingswisselingen pff!

Moet het maar even aanzien...

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

Even een vraagje van mijn kant...

Ik ben na mijn stopweek gestopt met het slikken van een 'nepvariant" van de microgynon 30. Ik ben dus 2 weken van de pil af, waarvan een mijn stopweek was. Nu ben ik vandaag alleen (alweer) ongesteld geworden, is dit normaal na het stoppen met de pil of zit er iets niet helemaal lekker?

vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:50

Vorige week donderdag ben ik begonnen met de pil. De Eleonore 30/150 microgram, ik heb hier eigenlijk nog nooit wat over gehoord/gelezen, maar volgens mij huisarts is dit de 'standaard' pil die ze voorschrijven? Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met deze pil?

en ik had nog een vraagje; Ik neem mijn pil elke avond om 21.30 uur in, is het dan erg als ik hem een dag om 18.00 uur inneem en hem dan de volgende dag weer om 21.30 inneem?

alvast bedankt :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:28

Rianneuhh schreef:
Even een vraagje van mijn kant...

Ik ben na mijn stopweek gestopt met het slikken van een 'nepvariant" van de microgynon 30. Ik ben dus 2 weken van de pil af, waarvan een mijn stopweek was. Nu ben ik vandaag alleen (alweer) ongesteld geworden, is dit normaal na het stoppen met de pil of zit er iets niet helemaal lekker?

Je lichaam moet het nu zelf gaan oppakken, dus dit is zeker niet vreemd. Mocht je nu het idee hebben dat je helemaal leegloopt, dan kun je even langs de HA voor medicatie die je cyclus als het ware reset, dan zou het daarna weer goed moeten gaan :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:29

Mijn arm is nu echt vol paars van de implanon..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:41

SofieHavan schreef:
Heeft iemand ervaringen met de coïtus interruptus (voor het zingen de kerk uit) en de kalender methode?
Ben benieuwd wie er op deze manier (niet) zwanger is geworden...

Wij gebruiken deze methode al een tijd. :) Ik was helemaal zat van de hormonen in mijn lijf dus heb de pil in de prullenbak gesmeten.. voel me echt een stuk beter zonder!

Condooms was niet echt ons ding (paste niet goed bij mn vriend, ook niet de xl varianten) dus dan maar deze methode. Ik heb een hele regelmatige cyclus (precies 28 dagen) dus ik vertrouw erop. Op mijn vruchtbare dagen hebben we gewoon geen seks..