Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:04

Daar heb ik nog nooit aan gedacht! Leuk! Ga ik eens proberen.
(ik heb wel een bergkristal in m'n flesje water, is ook erg lekker :D )

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:08

Wat ik vaak doe onder de douche, is visualiseren dat alle druppeltjes en waterstralen, energie bevatten en dat die energie me omsluit. Is ook wel heel erg fijn! Komt denk op hetzelfde neer, maar ik doe het dus zonder de symbolen te plaatsen.. Wat dat betreft wel fijn dat ik visueel best sterk ben en dat dat dus ook gewoon goed lukt :)

Vind het overigens erg fijn om hier gewoon jullie ervaringen ook mee te lezen :)

Drinken gaat hier niet altijd zoals het hoort. Soms kom ik er om 5 uur 's middags achter dat ik pas 1 glas drinken op heb over de hele dag, oeps :o Maar ben laatste weken wel heel bewust ervan en probeer echt minimaal 3 flesjes water te drinken en dat gaat beter.
Was van de week bij iemand geweest en die heeft korte behandeling met handoplegging gedaan en op die manier energie gegeven (echt reiki inwijding heeft ie niet gehad volgens mij) en man, ik bleef maar water drinken.. Bizar dat mijn lijf er dan toch zo om vraagt, dat het toch die reiniging meeneemt.
In onze groep werd ook wel gezegd dat we in de dagen van de inwijding en de dagen erna (reiki 1 in 4 dagen, reiki 2 in 3 meen ik) vooral heel veel water moesten drinken, maar dat was geen probleem omdat mijn lichaam er toen wel om vroeg ook..

Kentaro, heb je een ruwe bergkristal in je water of een gepolijste/'getrommelde'?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:31

Ik heb een kleine ruwe bergkristal. Doe hem de avond ervoor erin en dan heb ik de volgende dag echt lekker water! (op m'n werk denken ze steeds dat er een ijsklontje in zit.... :+ )

Waterdrinken heb ik écht moeten leren en heeft een hele tijd geduurd! Maar als ik het nu een dag niet doe, krijg ik gewoon hoofdpijn! In het begin moest ik ook na ieder glas naar het toilet.... Dat is nu allang niet meer zo.
Mijn reiki 1 was 1 hele dag, m'n 2 ook en m'n 3a was 2 hele dagen. Heb tijdens en daarna inderdaad ook veel water gedronken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:32

Ik drink heel veel rooibos of groene thee, hou niet zo van gewoon water.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:41

Ik brandnetel thee voor de zuiverende werking :D

freakish1977

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:04

Hoi allemaal :wave: Ik ben Andrea 34 lentes! op weg naar de 35 :D

Ik heb in 2009 een auto ongeluk gehad ;( waardoor ik sindsdien een whiplash trauma heb.
Aangezien dat de medische wereld whiplash een nogal vage klachten omschrijving vindt, krijg ik nergens aansluiting en zijn de verzekeringen en letsel advocaten sindsdien met elkaar aan het touwtrekken, echt om gek van te worden. |o Ondertussen lopen de kosten die ik maak gewoon op, medicatie voor de pijn en het slapen, fysiotherapie, en die werken eigenlijk allemaal maar deels.
Sinds begin dit jaar ben ik bij een vriendin in behandeling dmv Reiki, dat verlicht de spanning in de spieren en daardoor ook wat van de pijn. Het is een alternatieve geneeswijze waar ik niet voor ben verzekerd helaas, maar ik heb er veel baat bij en kwam dus eerst elke week daar en nu om de week.

Ik vind het geweldig dat de stroom van energie er voor zorgt dat ik weer in "balans" kom en dus weer wat minder pijn heb te verwerken. Lieve Christel Dank je wel voor alles! <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:31

Wat fijn dat het ook wat voor jou kan betekenen!!
Voor wat betreft vergoeding zou je eens kunnen kijken naar wie je gaat! De praktijk waar ik kom is aangesloten bij een bepaalde (weet even niet de naam) vereniging en daardoor worden de behandelingen door veel verzekeringen wel vergoed!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 06:57

Niemand meer mooie dingen mee gemaakt / leuke tips voor de toepassingen van reiki?? :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:56

Ik heb binnenkort een reiki healing, hopelijk gaat dan bij mij de reiki ook weer wat stromen :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:05

Ik wil al 2 jaar lang een reikicursus gaan volgen maar het komt er maar niet van. Misschien dat ik dit najaar toch de stap moet gaan zetten het gewoon moet doen. :)

Mooi om al die ervaringen te lezen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:48

Het heeft bij mij láng geduurd eer ik de stap voor een cursus zette, maar zou willen dat ik er veel eerder aan begonnen was :D

Ga binnenkort ook weer, maar dan voor een sabaaydi massage! Héérlijk :D Gaat ook alles weer heerlijk van stromen!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:25

Ik ben blijf reiki met dieren toch het allermooist vinden, hoe ze er op reageren. Of juist er van terug deinsen omdat ze het niet kennen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:09

Hier ook mooie ervaring maandag. Aan een paard die best wel wat voor mij betekent (zie hem niet vaak, 1x per 2wk ongeveer) een behandeling gegeven. Ruim 3 kwartier. Tegen hem gezegd dat ie weg mocht lopen als het niet fijn of genoeg was. Hij bleef maar bij me staan. Bijna in slaap vallen met zijn hoofd op mijn schoot. De schat. Of ik mijn hand op zijn voorhoofd wilde leggen, wauw! Voelde de energie zo sterk stromen... Prachtpaard!! :)

En vanmorgen bij andere pony. Jonkie van 4 jaar. Had even losgegooid, toen kwam ie naar me toe. Handen op zijn rug gelegd. Hij keek eens om, en ontspande daarna helemaal. Gapen, kauwen, nou echt compleet ontspannen! Na paar minuten liep ie weg en was het goed. Zo lief en fijn!!

Vind dit soort ervaringen zo ontzettend mooi en fijn! :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:38

Prachtig Ilsiie

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:08

@Ilsie: dat lijkt mij echt een super ervaring! Toch maar eens kijken of ik komende zomer ook een Reiki cursus kan doen...

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:22

Ik ben, mede door dit topic, weer rond gaan kijken naar websites etc. en waar ik het beste gevoel bij had, heb ik een e-mail gestuurd. Nu heb ik 1 juli cursus reiki 1 en ik heb er echt super veel zin in, vooral als ik jullie ervaring lees! :D Er zijn al momenten dat ik denk, oh, als ik nu al reiki had, had ik dat hierbij kunnen toepassen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:54

Wat leuk!!!
Ga je er voor die tijd eerst nog een keertje langs of heeft hij/zij geen praktijk?? Weet je hoe groot de groepjes daar zijn?
Kan me niet voorstellen dat je er spijt van krijgt!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:48

Femke wat goed!! :) Fijn hoor!!
Vind het zo mooi dat reiki eigenlijk altijd op je pad komt als het er tijd voor is :)
Hoop dat je er veel aan gaat hebben, maar eigenlijk twijfel ik daar niet aan!

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:30

Ik heb eerst veel mail contact gehad voordat ik de knoop doorhakte en ik heb er een goed gevoel bij :j Er stond geen cursus op de planning, maar ze zij dat het ook individueel kan en ze geeft dan alleen aan mij de cursus reiki. Vind ik eigenlijk ook helemaal niet erg, heeft ze veel tijd voor mij :)
Ik heb er wel echt heel veel zin in!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:25

Ja ik ga ook de stap zetten om een reiki cursus te volgen. Ben al wel een beetje aan het spelen met energie nu alleen nog alles in goede banen leren lijden :D. weet iemand toevallig een adres in
zuid-holland waar ik en een vriendin onze reiki cursus kunnen gaan volgen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:57

Femkee, wat leuk! Ik heb m'n 2 ook alleen gedaan en dat is me super bevallen!! Dat goede gevoel is zo belangrijk! Dan komt het vast helemaal goed!

VeraW, ik kom wel uit Zuid Holland, maar ben in Noord Holland geweest :D Als jullie er wat verder voor willen rijden, weet ik wel een heel goed adres ;)
Wat leuk dat je het samen met een vriendin gaat doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:11

Vera en Femke leuk dat jullie de stap gezet hebben!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:25

Heeft iemand van jullie De Reiki Gids (Veltman uitgeverij)??
Vind het een heel erg fijn boek!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:50

Ik heb vanmidddag m'n reiki healing gehad, mijn handen gingen ook gelijk gloeien en voelde van alles gebeuren :)
Ben wel van plan dat vaker te gaan doen :j

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:25

kenataro: waar ben jij geweest?
En LBllangenaam :P : kun jij mij iets meer over je reiki healing vertellen? is het ga maar zitten ik kijk naar jou
en tadaa je kan het (zal vast niet ;) ) hihihi ben benieuwd