stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:36

oh ja vergeten te melden, de uitwerking bij mij

het geslachtsgemeenschap gaat veel beter dan voor de pil, zit lekkerder in me vel en begin weer meer sexdrive te krijgen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:36

Owh dat wist ik niet, de cerazette wordt voorgeschreven ivm geen hormonen dacht ik, heb ik het vast fout hoor!

Firedancer

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:38

@Roselie: lees de bijsluiter maar eens :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:39

Zal ik doen FireDancer; iig mag je de Cerazette wel innemen als je BV geeft ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:08

Heb alleen eerste pagina gelezen maar ik 'vrees' dat het stoppen met de pil voor mij ook in zicht komt. Heb echt een te hoge bloeddruk (en ik ben nog maar 23) en moet nu van de huisarts met de pil stoppen om te kijken of het daaraan ligt (en mijn hele gevoel zegt dat t inderdaad daar aan ligt)..
Sta alleen niet echt te springen om te stoppen.
Ik slik mn pil namelijk altijd door en hou maar 2x per jaar oid een stopweek.. Vind dat menstruatie gedoe echt AFSCHUWELIJK, en als ik dan al ongesteld word wil ik wel zelf kunnen bepalen wanneer dat is.
Zie er nu al tegenop.. Bah..

Slik de pil trouwens ong 8 jaar nu en ben ermee begonnen omdat mn cyclus een eigen leven leidde (dan weer 4 maanden niet, dan weer 3 weken wel) en ik elke keer ontiegelijk ziek was (koorts, diarree ed) de week voor mn menstruatie.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:17

Niet teveel tegenop zien Zwitsal. Weet natuurlijk niet hoe het bij jou uitvalt, maar bij mij valt m'n menstruatie nu juist héél erg mee :j Heb er veel minder last van dan toen ik de pil nog slikte en dat terwijl ik juist vanwege enorm heftige menstruaties al vroeg met de pil begonnen ben.
Ik vind het idd wel heel jammer dat ik mijn menstruatie niet meer kan uitstellen, maar doordat ik veel minder last van heb (heb niet eens buikpijn meer) vind ik het niet zo'n ramp.
Wie weet valt het bij jou ook wel heel erg mee straks :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:11

Hmm ja mn aversie tegen menstruatie komt ook omdat ik bijna geen tampons kan gebruiken (gaat gewoon niet, krijg ze er bijna niet in, en als ze er in zitten krijg ik ze er bijna niet meer uit :p). En ik vind maandverband zooo vies.. Jakkes..
Vind 2x per jaar al te veel eigenlijk..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:20

Maandverband is veel hygienischer hoor dan tampons, ookal voelt het niet zo
Ik word ziek van tampons dus moet wel maandverband

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:23

@Zwitsal: Maandverband vind ik ook ontzettend smerig := Gebruik ik dus niet.
Kun je ook niet zo'n tampons met inbrenghuls proberen? Die gaan meestal wat gemakkelijker.

@Roselie: Hoezo is maandverband hygiënischer dan tampons? Het voelt idd niet zo :=

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:35

Nouja in de zin van, je moet altijd goed je handen wassen je brengt anders toch bacterieen in,. Er is onderzoek naar gedaan

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:41

Oh zo, ja, dat lijkt me logisch inderdaad :j Maar verder voel ik me iig een stuk hygiënischer/schoner met tampons.

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 22:32

je moet je tampon ook tijdig verwisselen vanwege de hygiene.. lees de bijsluiter maar eens die bij de tampons in het doosje zit!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:39

Ach, in tegenstelling tot vroeger ( TSS) ga je er hoogstwaarschijnlijk niet dood aan als je t te lang laat zitten..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:45

Niet alles gelezen, maar ik ben sinds zondag (geen nieuwe na stopweek) gestopt met de nuva ring. Wat ik merk: vreet buien, buikpijn en soms wat stemmings wisselingen. Ben benieuwd wanneer ik nu weer ongesteld wordt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:58

kellylero schreef:
je moet je tampon ook tijdig verwisselen vanwege de hygiene.. lees de bijsluiter maar eens die bij de tampons in het doosje zit!

Ja, maar dat is bij maandverband niet anders. Wel zo hygiënisch om dat ook op tijd te verwisselen...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:25

Roselie schreef:
Owh dat wist ik niet, de cerazette wordt voorgeschreven ivm geen hormonen dacht ik, heb ik het vast fout hoor!

Cerazette bevat maar 1 hormoon en dus geen combinatiepil zoals de 'normale pil'. Er zit alleen progesteron in wat de ovulatie remt en het slijmvlies in je baarmoeder ontoegankelijk maakt voor innesteling.

Tampon en maandverband is beide net zo hygiënisch, het ligt er aan hoe je het gebruikt. ;)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:45

Van de Cerazette heb ik juist het meest last gehad van alle pillen die ik tot nu geslikt heb.
Daardoor flink aangekomen en tig andere bijwerkingen door die pil gekregen..
Ook nog gegoogeld en herkende veel van de klachten die de andere mensen ook hadden van die pil.

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:52

7 jaar heb ik de pil geslikt en nu ben ik vorige week zondag gestopt met de pil. Ik heb ook veel bijwerkingen. Tensminste ik denk dat het van de pil afkomt. Ik merk nu natuurlijk nog geen verschil door de menstruatie. Ik ben benieuwd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:59

ik heb 25 jaar de pil geslikt en dan ook nog wel de diane pil
tegenwoordig heet het anders,maar die kreeg je voorgeschreven als je veel last van pukkels had,met deze pil verdwijnt dat.

ik was er zat van en na 25 jaar vond ik het welletjes en ben ik ook met de pil gestopt.
ik ben er nog maar 4 weken vanaf,maar het bevalt me tot nog toe wel!! :D
ik heb meer energie,nadeel dat ik wel wat rommelig slaap,maar dat kan ook toeval zijn.
ik merk dat ik veel emotioneler ben en veel gevoeliger in mijn lijf zit.
ik vind dat voor mezelf heel positief.
ben wel benieuwd wanneer de eerste ongesteldheid gaat komen en of ik dan ook daar dan erg last van krijg...hoop het niet eigenlijk!

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:08

Vanmiddag bij de HA geweest, ga met de pleisters beginnen... ;)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:13

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring Ilona!

Ik ben een week gestopt inmiddels & sinds vandaag ongesteld. Ongeveer een week eerder dan gepland, maar dat zal wel door het abrupt stoppen komen. Ben erg benieuwd of het een normaal feestje wordt, of dat er een afterparty achteraan komt :o

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:18

Ik ben nu 2 weken gestopt met de stediril 30 (voorheen microgynon 30). De reden hiervan was dat ik absoluut geen zin meer had in sex.. (nu kan ik er achter komen of het misschien daar door komt, en ik denk een groot deel van wel), maar ook was ik de laatste tijd vaak moe en had hele erge stemmingswisselingen. Erg emotioneel, chagi enzo. Niet echt bevorderlijk voor de relatie.
6 dagen geleden had ik wat bloedingen, 3 dagen lang.. maar verder geen erge buikpijn oid!
Merk wel (of het is bedrog haha , iets wat ik ABSOLUUT niet wil maargoed ) dat mn borsten wat kleiner en minder stevig zijn geworden.

Ik ben er nog niet over uit wat ik nu wil gaan doen van anti conceptie middel.. twijfel tussen een andere pil of een spiraaltje.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:21

Hier hetzelfde verhaal :j Nog even geen andere anti conceptie omdat ik wil kijken of het door de pil komt of niet :) Had wel een andere dan jij. Ik twijfel tussen de pleister en de ring...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:23

Pleister beviel bij mij echt niet, hij liet snel los en zorgde voor rode plekken als de pleister er eenmaal af was.
Ring beviel mij echt super heb hem uiteindelijk 2 jaar gebruikt waarbij ik eigenlijk geen noemenswaardige bijwerkingen heb gehad.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:24

In de ring en pleister heb ik me eigenlijk nog het minste verdiept. haha! Ga ik nu maar eens doen