Alternatieve therapeuten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:45

moonfish13 schreef:
Bijzonder he pleiada?
Er gaat een wereld voor een mens open als je die boeken leest, vond ik tenminste.

ja inderdaad :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:45

Oh edelstenen moest je toch opladen in het maanlicht, maar wel wachten tot volle maan anders werkt 't niet :)*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:46

Kentaro schreef:
Als je er geen een vind, kan ik er wel eentje naar je opsturen!?

Heb je van die kleine hangertjes of steentjes dan?

Giethoorn, volgens mij is dat een eind weg?!
Ik weet dat er in Amsterdam ook een zit, de Steentijd.
Misschien als ik hier niet slaag dat we daar nog wel heen gaan.
Nu gaan we naar Lotters in Elburg.

Arabesk, ik ontlaad ze in Hematiet en laad ze op in Bergkristal.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:49

Ja dat is voor jou wel ver weg,maar als je er een dagje van maakt misschien wel leuk :) Ik woon er dichtbij dus ik ga er regelmatig even heen :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:49

Kuggur schreef:
Toch jammer dat bij de uitleg over de Quantum touch (héérlijke term), niet ingegaan wordt op het sleutel aspect van deze therapie, de rol die quantum mechanica bij de behandeling speelt (geldt zowel voor de uitleg in dit topic, als voor de info op hun site).Daar ben ik nl ontzettend nieuwsgierig naar hoe dat precies werkt.
In de uitleg komen alleen een niet al te originele variaties op de bekende new age thema´s naar voren, wat geleend van boedhisme en andere oosterse filosofieen.

Ik ben natuurkunde docent en chemicus, quantummechanica komt in zowel de scheikunde als de natuurkunde opleiding terug. De natuurkundige benadering is iets anders dan de chemische, maar het komt op hetzelfde neer.

Wat wilde je weten :-)

Quantum touch is eigenlijk gewoon quantum quatsch. Je leent gewoon een dure term uit de natuurkunde en dan lijkt het heel interessant en wetenschappelijk onderbouwd. -:) Je pikt een klein onderdeeltje eruit wat voor gewone stervelingen bijna magisch klinkt 'energie en massa zijn hetzelfde' (te kort door de bocht) en 'elektronen zijn materie en golven tegelijk' :O

Eigenlijk wordt ik altijd een beetje boos als het woord quantum in de alternatieve sfeer gebruikt wordt. -:(-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:50

ik ontlaad ze in Hematiet en laad ze op in Bergkristal.
:j Ik ook. Veel stenen kun je ook onder de kraan houden en dan in het zonnetje leggen!

Ik kom regelmatig bij iemand die stenen verkoopt. Ik kan die kleine nu toch niet gebruiken, dus als je niets vind, wil ik hem zo opsturen en neem ik de volgende keer voor mezelf wel weer nieuw mee :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:52

pleiada schreef:
Ja dat is voor jou wel ver weg,maar als je er een dagje van maakt misschien wel leuk :) Ik woon er dichtbij dus ik ga er regelmatig even heen :j

Ik onthoud het zeker. :j

Ik heb in plaats van Pine een Lapis Lazuli trouwens.
De bachbloesem hielp bij mij niet voldoende, de Lapis doet het uitstekend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:53

Hoe sta jij dan tegen het stenen en bachbloesem gebeuren Ara?

Ik onthoud het hoor Kentaro! :j
Echt een supersteen vind ik het, nog nooit voelde het zo fijn een steen bij me te hebben.
Heeerlijk zweverig. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-05-12 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:54

Hmm hoe ik daar tegenover sta? Laat ik dat maar in het discussietopic neerzetten :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:55

Ben benieuwd wat er in het boek staat over de werking van de lapis lazuli :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 22:55

*pakt boek*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:03

Laatste stukje van de tekst, is nog veel langer.

Lapis Lazuli is de pendant van de bachbloesem Pine en belichaamt het gevoelsconcept van deze bloesem, dat uiteindelijk ten grondslag ligt aan zowel de psychische als fysieke indicaties voor toepassing van Pine.
Zo gezien is het begrijpelijk dat Daya Sarai Chocron over deze steen schrijft: ''met lapis lazuli leren we gedachten en gevoelens los te laten die verhinderen dat wij ons ware zelf tot expressie brengen. Schuldgevoelens en herinneringen aan vroegere fouten zijn vaak de grootste belemmering voor onze vrije ontplooiing en, uiteindelijk, onze spirituele ontwikkeling en groei. Dat op grond hiervan lapis lazuli in de oudheid werd gebruikt als hulpmiddel bij meditatie en contemplatie, is alleen maar logisch. Voor therapeutische doeleinden wordt de steen bij voorkeur op de Pine zone in het bovenste deel van de Plexis solaris gelegd waar schuldgevoelens zich het meest manifesteren - meestal in de vorm van spanningen en kramptoestanden.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:08

Dank je!

Grappig is dat ik de lapis lazuli heb en ook vaak bij me draag..Net als pine is de beschrijving voor mij nogal passend :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:11

Volgens mij worden ze niet veel gebruikt opzich, wel apart dat je er dan een hebt inderdaad. :+

Ik ben een enorme piekeraar van mezelf..
Wat ik ook fijn vind is Genadekruid van Star remedies.
Dat is om dingen makkelijker los te laten, en dat merk ik duidelijk als ik het niet gebruik.

http://www.bloesemremedies.nl/genadekruid.php
Als je benieuwd bent hoe het werkt geef maar een gil, dan maak ik een flesje voor je aan en stuur ik die mee.
Geld ook voor andere remedies, als je een paar specifieke wil proberen laat maar weten.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-05-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:14

moonfish13 schreef:
Volgens mij worden ze niet veel gebruikt opzich, wel apart dat je er dan een hebt inderdaad. :+

Is toch makkkelijk verdient voor die "therapeut" toch?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:15

Gewoon even uit nieuwsgierigheid ,hoe denken jullie over Bruno Santanera,en zijn bio stabil???

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:15

Abiola schreef:
moonfish13 schreef:

Is toch makkkelijk verdient voor die "therapeut" toch?

Hoe bedoel je?

De stenen zijn vrij duur over het algemeen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:16

papagroom schreef:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid ,hoe denken jullie over Bruno Santanera,en zijn bio stabil???

Altijd sceptisch over geweest eigenlijk, maar nu weet ik het niet meer.

Arabesk

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:17

Waren dat niet die sieraden gevuld met zand :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:17

Arabesk schreef:

Geen idee? Ik ga googelen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:19

moonfish13 schreef:

Ik ben een enorme piekeraar van mezelf..
Wat ik ook fijn vind is Genadekruid van Star remedies.
Dat is om dingen makkelijker los te laten, en dat merk ik duidelijk als ik het niet gebruik.

http://www.bloesemremedies.nl/genadekruid.php
Als je benieuwd bent hoe het werkt geef maar een gil, dan maak ik een flesje voor je aan en stuur ik die mee.
Geld ook voor andere remedies, als je een paar specifieke wil proberen laat maar weten.

ik ga het morgen even bekijken,ga nu slapen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:20

Trusten. :Y)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:20

Arabesk schreef:

Ja....je weet wel Tineke de Nooy was daar mee op pad.....en laten we wel zijn....zand,is niets anders als kleine steentjes,maw.....??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 23:22

papagroom schreef:
Arabesk schreef:

Ja....je weet wel Tineke de Nooy was daar mee op pad.....en laten we wel zijn....zand,is niets anders als kleine steentjes,maw.....??

Zit wel iets in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 23:24

Zand, kiezelstenen of edelstenen, het is allemaal één pot nat. Het bestaat vooral uit Siliciumoxide in een of andere vorm, al dan niet vervuild met andere metaalionen, waardoor er een mooi of apart kleurtje kan ontstaan.

Citaat:
De lazuriet, (Na,Ca)8(AlSiO4)6(SO4,S,Cl)2, geeft aan de lapis lazuli de karakteristieke blauwe kleur. De pyriet is aanwezig als kleine messinggele spikkels, de calciet heeft doorgaans een grijze kleur. Vaak wordt lapis lazuli synthetisch gekleurd. Het blauw wordt hierdoor nog blauwer en de grijze tinten worden eveneens blauw. De praktijk leert dat ook blauw plastic met goudkleurige spikkels als lapis lazuli verkocht wordt. Lapis lazuli wordt gebruikt als edelsteen. Lazuriet werd vroeger ook gebruikt als kleurpigment.