Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:37

Nou weet terug van de sportschool en was sinds de laatstE evaluatie weer 2 kilo kwijt. Dat maakt nu 5,6 kilo en 1,5% vet :j

Ik loop bij de fysio voor mijn schouders en mag daardoor bepaalde apparaten op de sport niet doen, daarom doe ik aangepaste oefeningen met een fitnessball, heel leuk. Vandaag gevraagd of ze me nog meer oefeningen konden leren en eerlijk ik voel het nu al. Ik heb ook zo'n bal heb ik thuis ook dus ik stap over op die oefeningen :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 21:40

maai_ke schreef:
Ik doe het al een tijdje, en ja het werkt echt!
Doe zelf altijd 150 x sit ups. En dat dan elke avond, sochtends heb ik niet de motivatie.

Wow, ik kan me inbeelden dat dat werkt.. ik had het eergisteren na 40 wel gezien :=

Klaar voor het volgende rondje hier!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:49

Er zijn meer oefeningen naast situps! Je moet alle spieren in de buik trainen, met situps train je hoofdzakelijk de bovenste spieren. Dus verdeel die 150 over de andere spieren en voor een beter resultaat moet je minder herhalingen doen en meer weerstand. Een tip!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:58

Katyatje schreef:
Duke schreef:
Mag je niet meer lopen? Zit je dan in een rolstoel?

Hoezo zit ik in een rolstoel?
Ik bedoel lopen in de zin van rennen, dat mag/kan ik niet. Toch niet in de mate dat het invloed zou kunnen hebben om mijn conditie. Lopen, als in wandelen, kan ik uiteraard wel nog.

Ik heb ook geen matje om oefeningen op te doen. Maar ik heb een niet gebruikt donsdeken waar het ook op lukt. :P

Oh sorry! Ik begreep het al niet goed. Er stond: "Ik mag niet meer lopen en niet meer hardlopen."

Ik heb net weer voor de tweede keer gedaan. Die Leg raise blijft het lastigs. Vooral ook vanwege mijn onderrug. Die is nog niet op sterkte. Dus heb mijn handen onder mijn billen gelegd. Toen was die 2x10 al zwaar genoeg. De plank 15 seconden vind ik nog best te doen. Denk dat ik die maar naar 20 opschroef. De rest blijft zwaar genoeg even voor nu. Zeker als je met die crunch 2 tot 3 seconden vasthoudt als je omhoog bent. Zwaar! Maar hopelijk gaat het vanzelf straks beter.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 23:01

Duke schreef:
De rest blijft zwaar genoeg even voor nu. Zeker als je met die crunch 2 tot 3 seconden vasthoudt als je omhoog bent. Zwaar! Maar hopelijk gaat het vanzelf straks beter.

Idem hier! ook net de tweede keer geoefend :D

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:13

Buikspieren sla ik vandaag over, spierpijn :=

Denk dat ik het bij een half uurtje cardio hou vandaag.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:21

Ik sla vandaag ook een dagje over, net gerugbyet, dat vind ik wel genoeg lichaamsbeweging voor één dag. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:22

Die sidecrunch vind ik lastig, ligt niet lekker :P
Plank vond ik ook meevallen :)
Gister en hardgelopen en dus wat buikspieroefeningen, lopen ging niet zo lekker beetje pijn in m'n heupen en mijn rechterbeen verkrampte wat (nog steeds niet even sterk nadat ik vorig jaar mijn been brak denk ik). En tegenwind :+ Maar het geeft wel een goed gevoel om zo lekker bezig te zijn!! :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:49

Heb gisteren die 8min ab gedaan (het filmpje). Ging best goed. :) Heb wederom geen spierpijn vandaag.
Vanavond gewoon crunches en sidecrunches. Die side crunch van in het filmpje leek mij trouwens anders dan de side crunch uitgelegd op de site in de OP. Of er zijn misschien verschillende uitvoeringen van? In ieder geval was die uit het filmpje comfortabeler.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:38

Denk dat er inderdaad verschillende uitvoeringen van zijn!
Ik ga nu nog even een kwartiertje aan de gang, heb de hele avond zitten leren dus het mag er nu wel van komen, morgen kort dagje op school, dus daarna nog een stukje hardlopen :)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:00

zo dat was hem al weer, volgende keer toch maar medium doen :)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:45

Ook ik wil me melden. Moet sowieso trainen voor mijn rug. Wil nu weer gaan proberen om te gaan hardlopen. Daarnaast heb ik oefeningen voor mijn romp, ik heb mijn fitnessbal weer opgeblazen en ik heb gewichtjes, nu eens een mooie training ervan maken.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:45

Ik meld me ook, ben momenteel aan het revalideren met mijn lichaam en ook mijn buikspieren zijn hierbij de pineut :D Ik ga beginnen met het beginner schema, en hopelijk motiveert dit topic lekker om het vol te blijven houden :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:43

Er zijn meerdere varianten idd van die Side Crunch. Ik heb woensdag weer een sessie gedaan en dan ie uit het filmpje, die vond ik ook veel fijner. Wel grappig, ik merkte wel dat ik rechts sterker ben dan links.

Ik denk dat ik medium voorlopig aanhoud, met wat oefeningen erbij toegevoegd. Volgens mij is het trouwens efficienter om niet zo zeer de hoeveelheid van de herhalingen op te voeren, maar de oefening zwaarder te maken. Door een zwaardere variant uit te voeren of het langzamer uit te voeren en op het zwaartste punt even vast te houden.

Netjes@Sakkia :D

@missfitness, heb ff wat gelezen over P90X en dat spreekt me idd wel aan! Werd er wel enthousiast van.
Ik denk dat ik dat programma in juni ga volgen, heb het nu iets te druk om echt zeker elke dag een uur er voor vrij te kunnen maken.

Misschien zijn er meer mensen die ook wel zin hebben in zo'n intensief programma? :D
Wel leuk om met een aantal tegelijk te starten. Hier kun je in nl lezen wat P90X is. Hier nog wat info.

Saskiaatje schreef:
@Knoffer, ik loop niet bij een fysio o.i.d. Het doet vooral zeer echt onderaan m'n rug in het midden.

En @iedereen die moeite heeft met haar rug, ik heb ff wat rondgekeken op youtube en vond dit filmpje:

Hij is wat lang van stof, maar maakt opzich wel duidelijk dat het dus belangrijk is je onderrug ook te trainen en dat het ook niet zo gek hoeft te zijn dat je last van je rug kan hebben. Die oefening op ongeveer 2.00 die hij uitvoert, heb ik ook van m'n manueel therapeut meegekregen, alleen houd ik veel langer vast op het hoogste punt. Daarnaast heb ik nog de oefeningen:
- Plat op je rug liggen, je linkerbeen zo ver mogelijk uitstrekken, dan je rechterbeen zo ver mogelijk strekken, etc.
- Op je rug liggen met je knieën gebogen, voeten bij elkaar en dan je knieën van links naar rechts bewegen.

Cathelijne15 schreef:
Knoffer, zo zie ik ook wel een beetje mijn ideale buik. Vooral die middelste! Dat is mijn doel.

Ja, die vond ik ook het mooiste. Af en toe ff naar kijken voor inspiratie :D
Afbeelding

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:50

Yeahh! Leuk topic! Ook ik wil mee doen :D

Ga nu voornamelijk naar sportschool voor fitness, doe ook aan spinning 2 keer per week en veel paardrijden.
Zit nu op mijn telefoon, maar moet de rest nog bijlezen :))
Gezien ik al een paar lichtere oefeningen thuis doe begin ik eerst aan de medium.

Leuk inatief TS!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:57

ik kom me hier ook nog even melden!
zit ook al in de krachttrainings topic maar hier hoor ik ook wel thuis!
Ik moet voor mijn rug buikspier oefeningen gaan doen.
ik kreeg telkens een soort van herniatjes en nu moet mijn buik dat op gaan vangen (klink misschien een beetje vreemd)

Ik heb gelukkig al een hele platte buik, en ben nu ook al een aantal weken bezig
als ik alles aanspan zie je al de spieren zitten en je voelt de bobbels an van de sixpack. :D
Maar ben er helaas nog lang niet dus kan nog fijn met jullie door trainen!

Ik train nu iedere dag mijn buikspieren en loop 4 kee rper week hard,
ik fiets iedere dag 2 keer 18 kilometer naar school en heb nog een eigen paard en ben ruiter bij mijn vriend op stal.
Maar wat motivatie is wel leuk!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:23

Nou net voor het eerst sinds een tijdje weer hardgelopen, 4 km. Zometeen nog even een serie oefeningen erachter aan en dan zijn we weer goed bezig.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:24

sjaslique schreef:
Nou net voor het eerst sinds een tijdje weer hardgelopen, 4 km. Zometeen nog even een serie oefeningen erachter aan en dan zijn we weer goed bezig.

Je kunt dit de volgende keer beter andersom doen,
eerst oefeningen dan hardlopen!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:05

Zo he,
Ik lees al een tijdje met jullie mee en nu net toch maar eens eindelijk iets gedaan!

Eerst een stukje hardgelopen (moet ik veeeel vaker doen! Heb echt te weinig conditie! :(:) ) en toen de buikspieroefeningen gedaan (beginner schema)...

Ik denk dat ik het maar bij beginner hou, was al zwaar genoeg voor mijn arme spiertjes... :P

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:25

ietjelover schreef:
sjaslique schreef:

Je kunt dit de volgende keer beter andersom doen,
eerst oefeningen dan hardlopen!

Waarom is dat?

Ik heb net even een half uur hardgelopen, heerlijk met dat avondzonnetje! Wou straks nog even wat oefeningen doen..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:11

Bedoelen jullie met hardlopen ook echt hard lopen of gewoon joggen? Want als ik denk hardlopen dan stel ik me iemand voor die echt aan een snel tempo loopt. Of is dat een Nederlandse term voor joggen? (Ik ben van België voor alle duidelijkheid :) )

Heb gisteren de cruches toch maar gelaten voor wat ze waren. Spierpijn van de 'work-out' de dag ervoor kwam pas later op de dag aan. :P Niet zo erg, maar was ook te moe om er 's avonds nog aan te beginnen. Straks doe ik nog eens de 8min ab, die vond ik leuk! :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:19

Even ter info voor alle buikspiertrainende mensen hier.
Train nooit elke dag je buikspieren. Spieren hebben ook hersteltijd nodig en dit duurt een dag. Neem dus altijd een dag rust. Doe je dit niet, dan heb je zelfs kans dat je spieren afbreekt, dus werkt de verkeerde kant op!

Als je traint train ze dan wel op de juiste manier. Niet 10 situps, dat helpt niet. Doe steeds setjes van 15x en hou bij elke aanspanning even 2 seconden vast zodat de spier echt even op spanning komt. Doe ook oefeningen voor de onderste en schuine buikspieren! Doe verschillende oefeningen, variatie in de training is altijd beter dan 1 type oefening en maak de spier moe! Als je het voelt branden ben je goed bezig.

Geen oefeningen op bed doen, maar op een dun matje.

Dit zijn de belangrijkste tips, er zijn meer, maar zo kunnen jullie eerst weer aan de slag!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:21

missfitness: Ik lees steeds setjes van zoveel oefeningen, hoe veel rust neem je tussen de sets?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:22

30 seconden ongeveer

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:30

Knoffer schreef:
Cathelijne15 schreef:
Knoffer, zo zie ik ook wel een beetje mijn ideale buik. Vooral die middelste! Dat is mijn doel.

Ja, die vond ik ook het mooiste. Af en toe ff naar kijken voor inspiratie :D
Afbeelding

woooooow die is wel erg mooi!