Er zijn meerdere varianten idd van die Side Crunch. Ik heb woensdag weer een sessie gedaan en dan ie uit het filmpje, die vond ik ook veel fijner. Wel grappig, ik merkte wel dat ik rechts sterker ben dan links.
Ik denk dat ik medium voorlopig aanhoud, met wat oefeningen erbij toegevoegd. Volgens mij is het trouwens efficienter om niet zo zeer de hoeveelheid van de herhalingen op te voeren, maar de oefening zwaarder te maken. Door een zwaardere variant uit te voeren of het langzamer uit te voeren en op het zwaartste punt even vast te houden.
Netjes@Sakkia 
@missfitness, heb ff wat gelezen over P90X en dat spreekt me idd wel aan! Werd er wel enthousiast van.
Ik denk dat ik dat programma in juni ga volgen, heb het nu iets te druk om echt zeker elke dag een uur er voor vrij te kunnen maken.
Misschien zijn er meer mensen die ook wel zin hebben in zo'n intensief programma?
Wel leuk om met een aantal tegelijk te starten. Hier kun je in nl lezen wat P90X is. Hier nog wat info.
Saskiaatje schreef:@Knoffer, ik loop niet bij een fysio o.i.d. Het doet vooral zeer echt onderaan m'n rug in het midden.
En @iedereen die moeite heeft met haar rug, ik heb ff wat rondgekeken op youtube en vond dit filmpje:
Hij is wat lang van stof, maar maakt opzich wel duidelijk dat het dus belangrijk is je onderrug ook te trainen en dat het ook niet zo gek hoeft te zijn dat je last van je rug kan hebben. Die oefening op ongeveer 2.00 die hij uitvoert, heb ik ook van m'n manueel therapeut meegekregen, alleen houd ik veel langer vast op het hoogste punt. Daarnaast heb ik nog de oefeningen:
- Plat op je rug liggen, je linkerbeen zo ver mogelijk uitstrekken, dan je rechterbeen zo ver mogelijk strekken, etc.
- Op je rug liggen met je knieën gebogen, voeten bij elkaar en dan je knieën van links naar rechts bewegen.
Cathelijne15 schreef:Knoffer, zo zie ik ook wel een beetje mijn ideale buik. Vooral die middelste! Dat is mijn doel.
Ja, die vond ik ook het mooiste. Af en toe ff naar kijken voor inspiratie