Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:58

jup, laatste set red ik altijd maar net :j dan heb ik echt het idee dat mn armen en benen er afvallen :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:00

Ik red elke set maar net.... Ik zet hem ook elke set terug in gewicht O:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:02

ooh nee wij moeten 3 sets op het zelfde gewicht doen, en in principe pas als je alle sets te makkelijk vind in gewicht omhoog. Misschien dat daar het verschil in zit. Ik heb net een periode van blessures achter de rug, dus ik trek het niet direct te zwaar aan mn lijf. Wil overigens niet zeggen dat de andere sets me heel gemakkelijk af gaan hoor hahaha.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:11

1.12, heel goed!!! :D ga je nu voor de 15??

Over die hartslag, laat op de sportschool eens je VO2max berekenen. (zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/VO2max)

Waarschijnlijk is deze te laag, dat kan verschillende oorzaken hebben (slechte ademhalingstechniek, onvoldoende kracht in je longen en hardspier (conditie), lage longinhoud, slechte spierconditie ed.), adhv die gegevens kan je gerichter trainen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:15

Romy, Dat spiertje in mijn heup zeurt nogsteeds, dus laat het hardlopen eerst even links liggen... In december wil ik eigenlijk de Bruggenloop (15km) lopen, maar of ik dat ga redden O:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:23

december is nog eventjes weg.... :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:03

@romyv dat heeft mijn sportschool niet.tis nogal low budget ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:09

Ik meld mij ook.
Was ook fanatiek aan het sporten 3x in de week. meer red ik helaas echt niet in mijn drukke programma, moet hier al echt tijd voor maken en inplannen :=
Moest eigenlijk op aandringen van mijn manueel therapeut erheen, omdat ik al tijden met rugklachten loop.
Dacht eerst dat ik het niet echt zou volhouden en het niks voor mij zou zijn. maar vond het toch eigenlijk wel heerlijk paar keer per week even lekker trainen.

helaas ben ik nou al 1,5 week niet meer geweest, en voorlopig ziet het er nog niet naar uit dat ik weer kan beginnen.
heb een week geleden klein ongelukje gehad, flinke klap tegen mijn knie aan die nu zwaar gekneusd is en wellicht een scheurtje in zit :\ baal echt als een stekker, want mis het toch wel een beetje en dan kan ik dadelijk weer helemaal opnieuw beginnen zeker :7

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:18

Eleionomae schreef:

ik heb voor de wedstrijd licentie van wielrennen zn hele sportkeuring gehad (zit in je aanvullend pakket van je zorgverzekering). Dit wordt gedaan door een sportarts. Eerst krijg je gewoon een controle (lengte, gewicht, vetpercentage, houding ed.) en dan moet je (in mijn geval) op een fiets gaan zitten met allemaal apparatuur op je aangesloten.

Je krijgt dan een heel medisch rapport, heel gaaf om te hebben!!! Ik had een vermogen van 375 watt (weeg 70 kg). Als je dat door je lichaamsgewicht deelt weet je je kracht niveau ten opzichte van je klasse. Had een VO2max van 62, daaraan kan je je conditie meten met andere sporters in je klasse. Over 2 jaar weer en dan kijken of ik verbeterd ben :D

als je ervoor verzekerd ben, moet je het zeker doen!!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:19

je kan trouwens aan de hand van je coopertest ook een schatting van je VO2max maken.. Heb hem net even gedaan adhv de berekening die op wiki stond en kwam redelijk goed uit.....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:57

Hoi, ik heb wat vragen over de voorbereiding voor een 1/8ste triatlon. Heb een topic gemaakt, maar daar blijft het angstvallig stil :')
Misschien is hier iemand die me op weg kan helpen? _Noor @ [MW] Trainen voor (1/8ste) triatlon

Bedankt!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 09:38

Het sporten gaat hier weer fijn :D Gister een uur fanatiek dressuurles gehad, vanmorgen 45 min. cardio gedaan in de sportschool en zo weer dressuurles. *geeft zichzelf een schouderklopje*

@_Noor: Helaas kan ik je daar niet bij helpen, maar ik ben wel benieuwd naar de tips :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:55

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:27

Romyv schreef:
Eleionomae schreef:

ik heb voor de wedstrijd licentie van wielrennen zn hele sportkeuring gehad (zit in je aanvullend pakket van je zorgverzekering). Dit wordt gedaan door een sportarts. Eerst krijg je gewoon een controle (lengte, gewicht, vetpercentage, houding ed.) en dan moet je (in mijn geval) op een fiets gaan zitten met allemaal apparatuur op je aangesloten.

Je krijgt dan een heel medisch rapport, heel gaaf om te hebben!!! Ik had een vermogen van 375 watt (weeg 70 kg). Als je dat door je lichaamsgewicht deelt weet je je kracht niveau ten opzichte van je klasse. Had een VO2max van 62, daaraan kan je je conditie meten met andere sporters in je klasse. Over 2 jaar weer en dan kijken of ik verbeterd ben :D

als je ervoor verzekerd ben, moet je het zeker doen!!!

klinkt interessant, maar daar ben ik dus niet voor verzekerd hahaha.
nou heb nu om en om gedaan, wel even opgewarmd met 10 minuten fietsen, toen de krachttrainings apparaten, toen weer cardio, toen met de dumbbells in de weer, toen weer cardio, toen buikspieren en toen uit fietsen. Hartslag was nog steeds aan de hoge kant, maar zakte wel sneller af :j had nog steeds geen spierpijn, hoewel ik wel de gewichten zwaarder heb gezet :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:34

Ik heb ook bijna nooit spierpijn met fitnessen. Ik heb ook echt geen flauw idee hoe dat komt, want ik train als een malle. Misschien eten we wel heel erg goed voor onze spiertjes? :Y)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 11:57

Wat hebben jullie voor geheim dieet? :D :Y)

@Eleionomae: Hoe lang doe je eigenlijk je buikspieren en hoe lang fiets je daarna uit? Ik blijf het raar vinden van je hartslag, wat zeggen ze er op de sportschool eigenlijk van?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:06

buikspieren is 6 sets van 20, met telkens 20 seconden rust er tussen. En dan 10 minuten uitfietsen. Hartslag na uitfietsen zat op 126, dat valt dus nog heel erg mee, maar tijdens eerdere cardio zat de hartslag op 185.
Op de sportschool heb ik het er nog niet over gehad. Zal het morgen eens bespreken met deze of gene.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:31

Marijkjuh schreef:
Wat hebben jullie voor geheim dieet dan

Geen brood en suiker!! Verder veel eiwit als kip, magere kwark, ei zonder dooier enZ

Ik ben hiermee in 4 maanden 12 kg vet kwijt geraakt en 2 kg spier opgebouwd

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:14

Romyv schreef:
Marijkjuh schreef:
Wat hebben jullie voor geheim dieet dan

Geen brood en suiker!! Verder veel eiwit als kip, magere kwark, ei zonder dooier enZ

Ik ben hiermee in 4 maanden 12 kg vet kwijt geraakt en 2 kg spier opgebouwd

Maar ik hou van brood en nog meer van suiker :+: :') Genoeg eiwit eten is hier trouwens echt een ramp, ik eet geen vlees en vis en lust geen kwark :')

Wel netjes trouwens dat je 12kg bent kwijt geraakt :j

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:20

Net nieuwe hardloopschoenen gehaald! Vanavond toch maar een rondje lopen nu ik me niet meer zo ziek voel. Moet zeggen dat die jongen in de winkel enorm knap was :')

Deze week maar 1x kunnen hardlopen en 1x kunnen zwemmen omdat ik hartstikke ziek was, hopelijk wordt het volgende week beter!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:57

Beterschap Uno! Hoe ging het hardlopen?

Ik heb vanavond even weer een uurtje gezwommen :) En wilde naar huis fietsen vanaf een vriendin, band lek! Heb ik 40min lang naar huis gewandeld hahaha

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:49

@dressagelady, dankje! Ben ondertussen gelukkig al wel wat opgeknapt. Hardlopen ging niet geweldig omdat ik om de 100 meter een enorme hoestbui had :') Toch in totaal 6 kilometer gelopen, en met die nieuwe schoenen heb ik geen last meer van mijn kuiten als ik loop! Vandaag misschien ook nog een klein rondje meepakken, dat zie ik vanzelf wel.
Moet zeggen dat ik erg blij ben want mijn buik is gewoon ontzettend plat nu! Geen vetjes meer :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:18

Fijn dat je je weer beter voelt!
Ik heb vandaag cardio en CXworks gedaan. Wilde morgen een lesje SH'Bam proberen, maar die gaat niet door: Dan ga ik maar krachttraining doen :)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:17

Wilde gisteren even snel een 2 km hardlopen, maar liep zo lekker dat het uiteindelijk ruim 4 km werd. Dat was voor de eerste keer in jaren dat ik weer een 4 km liep. Ben stiekem best wel trots dat ik dat heb volgehouden. Ben nog niet zo heel lang bezig met hardlopen en loop maar 1 à 2 keer per weer hard. Ooit wordt mijn conditie wel weer wat, hahaha.
Wordt nu met dat sporten ook zwaarder. Ben nu 3 kg zwaarder dan ik ooit ben geweest! Als ik met eten niet kan aankomen, dan maar met sporten? Hahaha!

Mootje: mooie tijd!

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:22

fiets iedere dag bijna 2 uur rijd 5 keer per week paard en ga ook soms hardlopen