Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:33

Ik ben me weer aan het voorbereiden om met het roken te stoppen. Het doet me goed om te lezen dat er echt mensen zijn die het kunnen! Morgen gaan we paardje weer verhuizen, scheelt een hoop verveling voor beide. (zit nu 3-4* per week 3 a 4 uur in de wei, kan alleen onder toezicht....en wachten duurt lang zonder sigaret _-:( stom eigenlijk) Afgesproken met mezelf dat ik as vrijdag stop met roken. Vriend is zaterdag en zondag weg, dus geen zware roker in de buurt.
Ik ben er alleen nog niet over uit of het met of zonder nicotine pleisters gaat dit keer..... Momenteel rook ik een pakje per dag. Werk in de zorg en zie dagelijks de schade die het roken aan kan richten in ons lijf en omgeving en dan toch, zodra ik klaar ben met werken, gaat er een sigaret aan :o

XoNo

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:01

Succes steenbok!! :) Ik ben nu ruim 6 weken gestopt en gaat nog steeds goed. Denk er nog regelmatig aan hoor, maar heb geen moordneigingen gehad. Ik vind het feit dat je er toch nog regelmatig aan denkt best irritant, ik hoop dat dat nog minder wordt.

Wat betreft de pleisters, ik heb geen idee. Ik ben cold turkey gestopt zonder hulpmiddelen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:35

Alweer 7 weken gestopt *\o/* en nog steeds geen moeite ermee ;) .

Het is alleen wel dat ik met de nicotinell zuigtabletten moet gaan proberen te stoppen, want ik heb een lichte depressie en vrees dat die pillen een hele
grote oorzaak hiervan zijn. Staat ook in de bijsluiter dat je dit kunt krijgen van die pillen en aangezien de dokter ook heeft bevestigd
dat ik het heb (gelukkig maar een lichte vorm) lijkt het me wel slim om ze het raam uit te gooien :j .
Gebruik ze al twee dagen minimaal, dus moet aan de snoepkes denk ik :D . Heb al een volle zak van die groene erwtjes gekocht dus loop heel de dag al te zuigen op die dingen (zijn vreselijk hard natuurlijk). Had eerst niet in de gaten dat het door de pillen zou kunnen komen (heb zoveel ellende de laatste tijd dat dit het laatste was waar ik aan dacht) maar denk daar nu toch wel anders over. Koop dus geen doosjes meer erbij, maar stop ermee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:41

ik zit over de 2 maanden nu *woehoe* 8-)
heb alleen het idee dat ik veel emotioneler ben en vaker ziek :+

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:50

suze_ schreef:
ik zit over de 2 maanden nu *woehoe* 8-)
heb alleen het idee dat ik veel emotioneler ben en vaker ziek :+

Dat veel meer emotioneel zijn klopt m.i. wel. En dat kan wel eventjes duren hoor... maar alla, dat moeten we er maar voor over hebben he?
Ik ben inmiddels de 11 maanden niet roken gepasseerd!! Op naar 1 jaar rookvrij! *\o/*

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:00

XoNo schreef:
Succes steenbok!! :) Ik ben nu ruim 6 weken gestopt en gaat nog steeds goed. Denk er nog regelmatig aan hoor, maar heb geen moordneigingen gehad. Ik vind het feit dat je er toch nog regelmatig aan denkt best irritant, ik hoop dat dat nog minder wordt.

Volgens mij blijft de verleiding altijd bestaan....daar heb ik me tenminste maar op ingesteld :j Kan het alleen maar meevallen.
Ik denk er ook nog wel aan, maar het beheerst me niet meer zo als de eerste twee weken, toen had ik ook echt wel moordneigingen }> maar ik ben sowieso wel wat opvliegend :D

Ik sprak laatst een collega die na 17 jaar niet gerookt te hebben weer begonnen is....bizar :=

@ countrygirl: een jaar niet roken lijkt me echt geweldig *\o/*

@ IngridB: snel stoppen met de tabletten dan! Succes :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:03

Nog maar één pakje shag in huis.. voor 2 personen.. kopen we nieuwe? Of gaan we ervoor?
Zit nu al in de stress.. :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:31

Ik ben niet emotioneler dan anders... ben sowieso een ijskoude :+

Jannepauli, die paniek he :D :D :D Dat heb je niet meer als je niet meer rookt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:04

Haha, zo kun je het natuurlijk ook bekijken Quellian! Nooit meer stress als de paffertjes op raken..
Manlief: Geen punt, ik stop zonder probleem. Even twee dagen doorbijten.
Zo ver ben ik helaas nog niet...blijf hardnekkig hier meelezen om inspirerende teksten te vinden!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:39

Gewoon ervoor gaan samen Jannepauli!! Minder kosten, geen stress meer dat je bijna niks meer hebt...klaar mee joh!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:15

die angst is erg he!
maar idd.. straks hoef je die niet meer te hebben!

ow als ik 60/65 ben mag ik van mezelf weer roken.. dus na 17jr weer beginnen snap ik nog ook :')
dan ben ik toch al richting oud en mag ik weer lekker alles wat slecht is van mezelf :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:26

Precies, dat heb ik ook gezegd toen ik stopte, met mijn pensioen weer.
Maar goed, ik had er nooit vertrouwen in dat ik zou kunnen stoppen met roken, toch gedaan, meevaller :P

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:49

Dat vind ik wel een mooi streven, met pensioen weer :D Die houden we erin. Mits het dan te betalen is, anders verhuizen we massaal naar Gran Canaria, daar kostte 'mijn' merk sigaretten 98ct per pakje ipv 4,80eur hier... ook al rook ik niet meer, alleen de gedachte maakt al dat ik me genaaid voel. In a bad way :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:05

Bali! 80 cent voor een pakje Marlboro! Was direct bereid de Winston Blue achter me te laten :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:09

Hoorde gisteren dat men in Nieuw Zeeland besloten heeft dat een pakje sigaretten (omgerekend) 61 euro gaat kosten. Om het paffen te ontmoedigen.

Heb net de eerste uurtjes rookloos doorgebracht... hmmm. zat dus meteen aan niks anders meer te denken. Kan niet constant weglopen om er even niet aan te denken.. omdat er nog een pakje ligt. toch maar weer een 'afscheidspeukje' opgestoken. Manlief heeft al sinds vanmorgen vroeg niet gerookt.. (heb net de asbak uit z'n werkkamer weggehaald)..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:17

Voor degenen die al 7 weken, 11 maanden, 2 maanden, 3 weken al is t 1 dag gestopt zijn: top!
Las dat er hier wat mensen zijn begonnen met hardlopen. Ik heb evt. een schema voor als jullie wat verder zijn wat richting de 10 km traint ;-) Pb maar!
Vriendje is sinds vrijdag aan de vitaminepillen en gaat a.s vrijdag echt stoppen, ben benieuwd..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:21

Jannepauli schreef:
Hoorde gisteren dat men in Nieuw Zeeland besloten heeft dat een pakje sigaretten (omgerekend) 61 euro gaat kosten. Om het paffen te ontmoedigen.

Hmmm... ik denk wel dat het ontmoedigt (wie kan dat nog betalen).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:27

61 eurol...nieuw zeeland is dus ook niet echt een land om te willen wonen. Ik houd niet van die betutteling. Men moet lekker zelf weten of ze willen roken of niet. Domme bemoeienis altijd.

Jannepauli goed bezig!! En met sigaretten in huis stoppen is vrijwel onmogelijk volgens mij :') Ik zou of de boel oproken of gewoon wegsmijten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:42

Ik heb nog een pakje zware Van Nelle in het dressoir liggen (had ik altijd een pakje van in huis, vond ik lekker op z'n tijd :9 ), maar ging bijna over m'n nek toen ik het rook tijdens mijn zoektocht naar batterijen :r

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:49

OK - ik ga m'n pakje leegroken en koop dan gewoon niet meer. 5,95 in de kliko gooien vind ik te gortig..( mooie smoes hé)

Man komt net m n kantoortje inlopen: "Het stinkt hier" .. Nou ja zeg, die is net een uurtje of zes geleden gestopt.. :(

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:54

Ik heb het laatste halfvolle pakje ook gewoon weggegooid :j

En ook ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag roken als ik oud ben :') Hoop dat ik er tegen die tijd geen behoefte meer aan heb :=

Succes Jannepauli *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:56

Ik heb op mijn laatste dag 2 pakjes gehaald en ben in de tuin gaan zitten paffen tot het via mijn poriën naar buiten kwam en ik bij elke hijs zat te kolhalzen :j

En krijg steeds zo'n zin om te roken als ik het erover heb :D *neemt glas grapefruitsap*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:59

Ninus schreef:
En ook ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag roken als ik oud ben :')
Succes Jannepauli *\o/*

Grrrrr.... ik bén al oud! Maar goed, dan maar streven naar "de oudste vrouw" van de wereld worden :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:59

Dat is een mooi streven :)) en oud is een relatief begrip, daarom zeg ik het ook altijd zo in plaats van een leeftijd te noemen :=

Erover praten doet mij gelukkig niks Quellian *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:44

Jannepauli schreef:
Ninus schreef:
En ook ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag roken als ik oud ben :')
Succes Jannepauli *\o/*

Grrrrr.... ik bén al oud! Maar goed, dan maar streven naar "de oudste vrouw" van de wereld worden :D

Ja ik ben ook oud! Als dát de reden is om te mogen roken ben ik al heuwl oud :))