Zwanger, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:15

Jé dat moet een moeilijke beslissing voor je zijn geweest, al kan ik er wel inkomen..

Kinderen hebben gewoon heel veel zorg en aandacht nodig en jij moet ze dat allemaal kunnen geven ook als je even geen zin hebt. Een paard kan je wel een dagje laten staan, een hond kan je een keer in de tuin los laten maar een baby/kind heeft elke dag zorg en aandacht nodig. Als je kind ouder word moet het naar school en heb je wel iets mee rust, maar je moet ze toch elke keer naar school brengen en halen. Je zult er waarschijnlijk ook wel plus punten van onder vinden maar die weet je nog niet en je weet ook niet of je er plus punten uit zult halen gezien je daar zelf niet zeker van bent.. De keuze die je gemaakt hebt is zwaar maar ik kan er heel goed inkomen.. Tuurlijk is het zwaar en rot voor je vriend, maar hij wist direct dat jij geen kinderen wilde en vind ik hoe hard het ook klinkt dat hij jouw keuze moet accepteren. Als hij vliegt zit jij er helemaal alleen mee..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:16

Oeh moeilijke situatie,ik dacht dat een kind krijgen een roze wolk zou zijn.ik ben aardig van die wolk af gedonderd, nu 14 en bijna 18 hebben ze nog steeds veel zorg nodig.Ik zou me geen raad weten als ze er niet meer zouden zijn, maar ik zou er toch goed over na denken.Er veranderd heel veel in je leven,maar je krijgt er ook weer veel voor terug.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:23

Ik begrijp je keuze heel goed.
Een kind moet helemaal gewenst zijn. Gokken of de hormonen dat ooit goed maken is geen goed uitgangspunt.

En jij bent inderdaad de hoofd verantwoordelijke.
Misschien worden je vriend en jij samen honderd.
Maar misschien is de relatie over 10 jaar voorbij en heb jij alle zorg voor een kind waar je niet voor koos.
Ik vind je keuze dapper. En denk zelfs dat het beter zou zijn dat meer mensen eens dieper na denken voordat er een leventje op de wereld bij komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:25

ElineS schreef:
@verootjoo: Iedereen heeft daar een andere visie in en dit topic vind ik niet de juiste plek om zoiets te discussiëren.

Sorry, maar dit is wat mij betreft geen visie, een kind in 6 weken zwangerschap is echt al een kind. Met een eigen kloppend hartje, hersentjes en ruggegraatje. Wat denk je dan dat het is? Een levenloos stukje kauwgom wat je in de prullenbak gooit als het niet gewenst is? Bij abortus maak je een kind dood, je eigen vlees en bloed, en dat draag je ook voor de rest van je leven met je mee, net als zou je het kind geboren laten worden. Je draagt het hoe dan ook met je mee de rest van je leven.

En ik vind zeker ook dat TS zelf haar juiste beslissing moet maken, maar ik vind ook dat iedereen zou moeten weten dat abortus geen makkeliijke manier is om ervan af te komen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:33

Ik kan het je zelfs anders vertellen. Ik heb 4 kinderen waar ik zielsveel van hou,laat dat duidelijk zijn. De jongste 2 zijn autistisch en mijn hemel wat is dat vermoeiend.. soms als we een zware dag hebben denk ik wel eens waarom moest ik zonodig nog meer kinderen na de 2 oudste? Nogmaals ik hou echt zielsveel van die 2.
Iedereen zal moeten leren leven met beslissingen die hij of zij maakt,maar dat valt soms niet mee en de gevolgen zijn nooit allemaal te overzien en ook dat zal je moeten accepteren.
Ik blijf erbij dat ik je dapper vind dat je dit hier neerzet.
Verder ben ik ben ook van mening dat de discussie of het wel of geen moord/levend wezentje is hier buiten gehouden moet worden.Het is in nl. legaal om het voor een bepaalde datum weg te laten halen. Die mogenlijk is er, ongeacht wat iemand ervan vind.

Lottie84

Re: Zwanger, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:41

Je vermoord een kindje, waarom moet dat erbuiten gehouden worden? Het is de realiteit, daar moet je niet je kop voor in het zand steken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:43

Hier in het dorp woont trouwens een papa alleen met zijn tweeling al vanaf hun tweede, ze zijn nu drie. Mama had er ook niet zo een zin in, maar die drie zijn zielsgelukkig samen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:43

Een kind heeft liefde nodig, aandacht een stabiele omgeving.Als je dat een kind niet kan bieden wat doe je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:45

Lottie84 schreef:
Je vermoord een kindje, waarom moet dat erbuiten gehouden worden? Het is de realiteit, daar moet je niet je kop voor in het zand steken.

Liever een kind niet op de wereld zetten dan straks een kind die (misschien) niet de nodige zorg en opvoeding krijgt en daardoor achtergesteld raakt en misschien verkeerde keuzes maakt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:47

Zorgen dat je niet zwanger wordt? Zorgen dat je het wel kan bieden?
Ik snap dat 'ongepland' zwanger niet... Seks is om voort te planten, dan is het toch logisch dat je daar zwanger van kan worden? Als je geen kind wilt, zul je dus heel erg goed moeten oppassen dat je niet zwanger wordt. Het kind vraagt er niet om om gemaakt te worden, dat doe je zelf. Dan moet je er ook goed voor zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:51

Ik denk dat dit een discussie is die niet hier gevoerd moet worden. Daar gaan al meerdere topics over

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:53

Ik denk niet dat het een discussie is, maar de TS moet wel beide kanten van de medaille kennen om een goede keuze te kunnen maken. Het ontkennen van het feit dat abortus een kindje doden is hoort dat wat mij betreft niet in dit topic thuis.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 09-04-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:53

Je kan nu nog niets zeggen over je moeder gevoel,vaak komt dat pas veel later,en vooral als de baby eenmaal geboren is.Toen ik zwanger was van mijn 1ste dacht ik,ik wil dit helemaal niet,hoe krijg ik dit kind eruit.Ik voelde totaal niets voor een baby,ben toen blijven voetballen in de hoop dat het af zou komen.Toen ik uiteindelijk 3 mnd.zwanger was en de baby volgroeit kreeg ik opeens moeder gevoelens en ben toen ook gestopt met voetbal.

Wat ik hiermee wil zeggen TS je kán nu niet zeggen,ik voel nix voor dit kind omdat je niet weet of het veranderd,wat heel vaak wél gebeurt.
Als de baby geboren is denk je miss. wel: jeetje en ik wilde niet eens een kind,wat ben ik blij dat ik het gehouden heb.
Maar er is ook een kans dat je idd. niet gelukkig word met een kind,al is die kans heel klein.
De natuur zit heel mooi in elkaar! vergeet dat niet.

P.S. ik heb alsnog 4 kinderen gekregen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:55

verootjoo schreef:
ElineS schreef:
@verootjoo: Iedereen heeft daar een andere visie in en dit topic vind ik niet de juiste plek om zoiets te discussiëren.

Sorry, maar dit is wat mij betreft geen visie, een kind in 6 weken zwangerschap is echt al een kind. Met een eigen kloppend hartje, hersentjes en ruggegraatje. Wat denk je dan dat het is? Een levenloos stukje kauwgom wat je in de prullenbak gooit als het niet gewenst is? Bij abortus maak je een kind dood, je eigen vlees en bloed, en dat draag je ook voor de rest van je leven met je mee, net als zou je het kind geboren laten worden. Je draagt het hoe dan ook met je mee de rest van je leven.

En ik vind zeker ook dat TS zelf haar juiste beslissing moet maken, maar ik vind ook dat iedereen zou moeten weten dat abortus geen makkeliijke manier is om ervan af te komen.

Je hebt gelijk dat er over abortus niet makkelijk gedacht moet worden. Het is niet een is simpele manier om ergens vanaf te komen. Dat heb ik ook nergens beweert.

Echter vind ik dat bij de leeftijd van 6 weken dat we nog niet over een kind kunnen spreken. Het is dan een embryo, nog niet eens een foetus. Een embryo is een cel. Eigenlijk meerdere cellen samen geplakt. Maar geen kind. Ja, het is wel een toekomstig kind wat je verwijderd. Een toekomstig leven wat je verhinderd, maar het is allesbehalve moord/dood maken, want er is op dat moment nog geen bewust 'echt' leven.

Dus nee, ik vind het vruchtje nog geen kind en met mij vele anderen. maar ook velen niet. Oftewel, iedereen heeft er zijn eigen idee en 'visie' over. Wanneer iemand een kind een kind vind, dat verschilt per persoon. En daarom vind ik die discussie niet gepast in een topic zoals deze. TS heeft het al moeilijk genoeg met deze beslissing. Voor ons is het maar een schermpje met een verhaal, voor haar is het de vervelende werkelijkheid en om dan te gaan zeggen dat ze een kind doodmaakt etc, nee, dat gaat mij te ver. Dan houd je totaal geen rekening met andermans gevoelens.

Ik dacht, ik maak even een topic waar discussie over abortus kan worden voortgezet.

[MW] Discussie: Abortus, wel of niet?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:55

verootjoo schreef:
.........Ik snap dat 'ongepland' zwanger niet... Seks is om voort te planten, ........

Ooh oliebol, ik heb er erg veel van genoten, wist helemaal niet dat dat niet mocht. Sorry. :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:00

verootjoo schreef:
.........Ik snap dat 'ongepland' zwanger niet... Seks is om voort te planten, ........

Dat is alleen bij 'Het Kleine Huis op de Prairie' tegenwoordig is dat al lang niet meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:02

gohya schreef:
verootjoo schreef:

Dat is alleen bij 'Het Kleine Huis op de Prarie' tegenwoordig is dat al lang niet meer.

Waar haal je dan je kind? Op de markt?
Ik zeg niet dat je er niet van mag genieten, ik zeg dat je niet raar op moet kijken als je er zwanger van wordt, dat is nu eenmaal het 'risico'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:03

verootjoo schreef:
gohya schreef:
verootjoo schreef:

Dat is alleen bij 'Het Kleine Huis op de Prarie' tegenwoordig is dat al lang niet meer.

Waar haal je dan je kind? Op de markt?
Ik zeg niet dat je er niet van mag genieten, ik zeg dat je niet raar op moet kijken als je er zwanger van wordt, dat is nu eenmaal het 'risico'.

Voortplanten kan tegenwoordig ook zonder seks.
Dus seks is om voort te planten is allang niet meer zo.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:05

Hier een kindje wat zeer, zeer gewenst was, maar het tweede jaar heb ik heel vaak gedacht ' was je er maar niet'. Zij bleek allergisch voor koemelk, maar dat weten we pas 2 maanden. Tot die tijd sliepen we 3 uur per nacht, zij huilde en huilde. Je moet als ouder dan enorm sterk zijn om je kindje niet iets aan te doen. Vermoeidheid maakt echt gek!
Als je in zo'n geval als partners niet een gezamenlijk besluit hebt genomen wbt zwanger worden, ga je elkaar zaken verwijten en kost het je zeker weten je relatie.
Nee, een kind is zeker geen roze wolk....

Inmiddels is dus duidelijk wat ons meisje heeft en is ze nu een gezonde peuter die slaapt, speelt en eet zoals het hoort. Nu pas, terwijl onze dochter 25 maanden oud is, kunnen we genieten

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:06

De vraag of je met abortus een 'kind' vermoord is irrelevant. In Nederland is abortus legaal, en moord illegaal. Gevoelsmatig ligt het misschien anders voor sommigen, maar puur theoretisch gezien en bij de wet, valt abortus dus niet onder moord; je kan er niet voor worden vervolgd.

De vraag in deze kwestie is naar mijn idee nog niet eens of TS gelukkig zal worden met haar keuze, maar of het kind daar gelukkig van wordt. Ik denk dat de gevolgen voor een kind dat ongewenst is velen maler groter zullen zijn dan de gevolgen voor TS als zij abortus laat plegen. Het kind heeft niets aan een moeder die hem/haar nooit heeft gewild en dus ook niet de best mogelijke zorg zal bieden aan hem/haar.

De vader? Tja, die wist van tevoren dat zijn partner geen kinderen wilde en heeft toentertijd genoegen genomen met dat feit door toch voor deze relatie te kiezen. Ik vind het niet helemaal eerlijk dat hij dus absoluut in de wolken is, de wensen van zijn vriendin heeft hij dus eigenlijk nooit serieus genomen. Maar goed, mocht hij zijn baan willen opgeven en fulltime voor het kind zorgen, zou ik daar nog een optie in zien, maar volgens mij was dat ook niet aan de orde...

Ondanks het feit dat ik het echt enorm stom vind om onbeschermd seks te hebben als je pertinent geen kinderen wil (en buiten dat, de morning-after pil bestaat ook nog!) is het in dit geval wel gebeurd. Moet iemand dan tegen wil en dank het risico nemen dat het aanstaande kind wellicht geen erg prettig leven zal hebben? Het moedergevoel kun je krijgen, maar het kan ook uitblijven. En wat als dat laatste aan de orde is? Je maakt niet één, maar twee levens kapot.

Ik denk niet dat TS dit kind op de wereld moet zetten als zij er niet 100% achter staat. En dat staat ze overduidelijk niet. Puur omwille van het kind. Koud gezegd kan de TS me niet zoveel schelen namelijk, dat is typisch gevalletje eigen schuld, dikke bult (en dit keer ook nog letterlijk). Maar kinderen die achtergesteld worden (op wat voor manier dan ook) zijn heel zelden gelukkig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:07

benangelique schreef:
Hier een kindje wat zeer, zeer gewenst was, maar het tweede jaar heb ik heel vaak gedacht ' was je er maar niet'. Zij bleek allergisch voor koemelk, maar dat weten we pas 2 maanden. Tot die tijd sliepen we 3 uur per nacht, zij huilde en huilde. Je moet als ouder dan enorm sterk zijn om je kindje niet iets aan te doen. Vermoeidheid maakt echt gek!
Als je in zo'n geval als partners niet een gezamenlijk besluit hebt genomen wbt zwanger worden, ga je elkaar zaken verwijten en kost het je zeker weten je relatie.
Nee, een kind is zeker geen roze wolk....

Inmiddels is dus duidelijk wat ons meisje heeft en is ze nu een gezonde peuter die slaapt, speelt en eet zoals het hoort. Nu pas, terwijl onze dochter 25 maanden oud is, kunnen we genieten

Knap dat je dat durft toe te geven, velen durven dat niet. Zo zie je maar idd dat het echt goed moet zitten wil je het echt willen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:09

Lottie84 schreef:

Zeg kan het een beetje.

Je vermoord je kind niet. Je laat een mogenlijk kind weghalen.
Mensen die een abortus laten plegen van moord betichten vindt ik verwerpelijk.

Het is een zeer moeilijke beslissing, dat blijkt ook wel. Anders opend TS niet een dergelijk topic.

TS waarom vraag je specefiek naar een postnatale depressie?

Ik ken een geval van een postnatale depressie. Al was dat meer een zeer laat optredende manische depressie.
(manische depressie is pas geopenbaart na de geboorte van het tweede kind)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:18

Joolien, ik voel me om die gedachten vaak heel schuldig, maar kan ons nooit verwijten dat we ons meisje niet altijd alle liefde hebben proberen te geven die we hadden. Op die liefde hebben we het volgehouden. Als je die liefde niet hebt, dan pas kan je jezelf (en partner) gaan verwijten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:28

Dat is mijn standpunt, je ontneemt iets de mogelijkheid op een leven.
Ik noem trouwens niemand een moordenaar, het kan best dat het in sommige gevallen een betere keuze is. Ik zou er echter nooit voor kiezen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:34

Lottie84 schreef:
Dat is mijn standpunt, je ontneemt iets de mogelijkheid op een leven.

Je ontneemt jezelf de mogelijkheid tot verder leven als je tegen wil en dank het laat zitten.