Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:40

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja. Net zoals dat de ene pony niet gebouwd is als de andere, de ene hond niet gebouwd is als de andere en de ene boom niet zo gebouwd is als de andere, is de ene mens niet gebouwd als de andere.

Daarbij gebruiken steeds meer vrouwen de pil, wat ook als bijwerking kan hebben dat je dikker wordt. Er zitten steeds meer E-nummers in ons eten, waarvan lang niet alle bijwerkingen bekend zijn, maar van een flink aantal is er al bekend dat je er dikker van wordt.

En zijn trouwens ook zat mensen die er te zwaar uitzien en een prima BMI hebben.

Je noemt zelf toch ook allemaal redenen waarom mensen te zwaar zijn en noemt zelf geen 1 keer dat velen het krijgen door te veel eten. Dat bedoel ik nu.

Te zwaar er uit zien en een goed bmi hebben, nee daar geloof ik niet in. Ik zie wel eens mensen die ik er niet zwaar vind uitzien die geen goed bmi hebben.

Uiteraard, net zo goed als dat jij anorexia niet noemt als reden om slank te zijn. Tuurlijk zijn er mensen die alleen maar te dik zijn omdat ze verkeerd eten. Maar zoals jij het stelt 'de meesten' dat is echt gelul.

Er zullen er maar heel weinig zijn die er voor de lol voor kiezen om dikker te zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:43

mindim: ik heb mijn hele levensstijl al verteld. in mijn eerder, te grote bericht. Ben wel depressief geweest waardoor ik een tijd praktisch niks aan bewegen deed en afentoe een hele zak walnoten, chips of iets leeg at . Maar op dit moment fiets ik dagelijks 10 km, hardlopen zit er nog niet in, ik ontbijt met 2 boterhammen (eigenlijk standaard geitenkaas en zalm met bieslook op maisbrood) en lunch dan bijvoorbeeld ook met kipgrillworst op een maisboterham. Neem tussendoortjes als manderijnen, noten en afentoe eens chips en soms snaai ik in de avond een plakje kaas of iets dergelijks. Drink veel water en verder nu geitenmelk gezien ik de melk probeer te mijden. Mag helemaal niks met ei eten (houd ik me de afgelopen 2 maanden aan). Verder is mijn stofwisseling niet in orde, ook mede dankzij mijn slaapgebrek. Als je niet goed slaapt dan kom je ook aan. Ik slaap gemiddeld 5 uur, soms korter. Wat dus wél ongezond is van mijn levensstijl. 1 x in de 2 weken ofzo naar een fastfood iets en wat ik dan eet vervang ik voor een maaltijd. Dus dan neem ik niet los nog avondeten ofzo :') verder drink ik zelden alcohol (meer, voor mijn 18e kon ik er wat van, en dan te bedenken dat daar een hele hoop suikers in zitten). Natuurlijk heb ik ook eens een ongezond dagje, dat ik bijna niks eet, of juist teveel :j

Nancy, ik ben volwassen :+ Was als kind altijd broodmager, je kon mijn ribben tellen ;)
De kinderen in die programma's zijn overigens ook gewoon echt zorgwekkend, en ook de ouders over het algemeen.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-03-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:44

Citaat:
Uiteraard, net zo goed als dat jij anorexia niet noemt als reden om slank te zijn. Tuurlijk zijn er mensen die alleen maar te dik zijn omdat ze verkeerd eten. Maar zoals jij het stelt 'de meesten' dat is echt gelul.

Er zullen er maar heel weinig zijn die er voor de lol voor kiezen om dikker te zijn.

Ik denk dat de oorzaak wel degelijk vaak verkeerde voeding is. Denk dat maar weinig mensen besef hebben van wat gezond en verantwoord eten is. En daar doet de regering ook bar weinig aan. Op tv worden producten aangeprezen als gezond en verantwoord terwijl het stijf staat van suikers en hulpstoffen. Schandalig eigenlijk

Grapjasjes12

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:57

Ik kan alleen mezelf als voorbeeld nemen natuurlijk.

Toen ik 7 jaar geleden maat 48 had, at ik absoluut gezond en bewoog veel. Het euvel was alleen dat ik echt veelsteveel at :+
Gezond was ik absoluut, bloedwaardes altijd goed, goede conditie, maar veelste zwaar en ik voelde me erg rottig over hoe ik eruit zag.
Mensen zeiden ook dat het dan wel aan m'n genen zou liggen, want tja, ik at zo ridicuul gezond!

Mensen die mij kennen zoals ik er nu uitzie en mij in m'n dikke jaren niet gekend hebben, denken nu juist dat ik zo'n type ben dat alles kan eten wat ze wil :') Als ik een snoepje afsla vinden ze dat ook maar raar.
Laatst bij de buren bijvoorbeeld, was ik aan het praten over wat ik allemaal moet doen om slank te blijven. Ze zaten me echt zo aan te kijken: :wow:
"Ik dacht juist dat jij gewoon genetisch geluk heb gehad."

Twee versies van dezelfde persoon. Bij de dikke versie dacht iedereen dat het aan de genen lag, bij de dunne versie ook. Ergens klopt er dan iets niet natuurlijk ;)

Het is voor mij dan ook moeilijk te geloven dat zoveel mensen genetisch gezien gewoon dik zijn en daar niets aan kunnen doen. Uitzonderingen daar gelaten, denk ik dat 99% van de mensen met overgewicht dat zelf in de hand hebben, of ze het nu weten of niet.

De waarheid ligt vaak in het midden. Als je te dik bent zul je daar gerust wel aanleg voor hebben tegenover iemand die echt kan vreten wat ie wil en maar niet aankomt. Nee, dat betekend niet dat je er niets aan kunt doen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:03

Zelf ook 25 kilo afgevallen maar volgens de mensen met overgewicht gaat dat vanzelf bij mij en heb ik makkelijk praten :j Nee dat is lekker frustrerend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:11

Vjestagirl schreef:

Waardoor denk jij dan datt de meeste mensen te dik zijn als het bij het grote gros niet door eten komt?

Niemand is voor de lol te dik nee, maar het is niet altijd een motivatie om af te vallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:13

Nog een aanwijzing dat de meesten gewoon te dik zijn door teveel/ongezond voedsel:

Wat was het % te dikke mensen rond 1900? Toen was er nog niet zoveel aanbod en de meeste mensen hadden een fysiek zware baan en het zal me ook niks verbazen als er toen maar weinig mensen met overgewicht waren.

Waar waren de mensen toen met genetische aanleg?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:13

Als je aankomt,wordt er gepraat.
Als je afvalt,vermoed men anorexia.
Als je je mooi kleed,ben je verwaand.
Als je je eenvoudig kleed, verwaarloos je jezelf.
Als je huilt, ben je zwak.
Maar als je zegt wat je denkt, ben je arrogant. Als je je verzet, ben je een probleemgeval.
Om het even, wat je doet, men zal je altijd bekritiseren. Mensen horen je te accepteren hoe je bent!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:17

Hier is een tabelltje over de populatie in Amerika:
http://www.insulitelabs.com/articles/Why-We-Eat.html

Ik 1950 was 33% te dik (dan tel ik obesitas even niet mee). Dat is nog heel veel (en we hebben het hier wel over Amerika), maar nu is dat 64.5%

Je gaat mij niet wijsmaken dat er ineens veel meer mensen met aanleg zijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:17

lifaya schreef:
mindim: ik heb mijn hele levensstijl al verteld. in mijn eerder, te grote bericht. Ben wel depressief geweest waardoor ik een tijd praktisch niks aan bewegen deed en afentoe een hele zak walnoten, chips of iets leeg at . Maar op dit moment fiets ik dagelijks 10 km, hardlopen zit er nog niet in, ik ontbijt met 2 boterhammen (eigenlijk standaard geitenkaas en zalm met bieslook op maisbrood) en lunch dan bijvoorbeeld ook met kipgrillworst op een maisboterham. Neem tussendoortjes als manderijnen, noten en afentoe eens chips en soms snaai ik in de avond een plakje kaas of iets dergelijks. Drink veel water en verder nu geitenmelk gezien ik de melk probeer te mijden. Mag helemaal niks met ei eten (houd ik me de afgelopen 2 maanden aan). Verder is mijn stofwisseling niet in orde, ook mede dankzij mijn slaapgebrek. Als je niet goed slaapt dan kom je ook aan. Ik slaap gemiddeld 5 uur, soms korter. Wat dus wél ongezond is van mijn levensstijl. 1 x in de 2 weken ofzo naar een fastfood iets en wat ik dan eet vervang ik voor een maaltijd. Dus dan neem ik niet los nog avondeten ofzo :') verder drink ik zelden alcohol (meer, voor mijn 18e kon ik er wat van, en dan te bedenken dat daar een hele hoop suikers in zitten). Natuurlijk heb ik ook eens een ongezond dagje, dat ik bijna niks eet, of juist teveel :j

Nancy, ik ben volwassen :+ Was als kind altijd broodmager, je kon mijn ribben tellen ;)
De kinderen in die programma's zijn overigens ook gewoon echt zorgwekkend, en ook de ouders over het algemeen.

Ik snap niet waarom jij je aangevallen voelt, jij bent te zwaar vanwege een stofwisselingsziekte, dat is dan toch niet te vergelijken met een gemiddelde dikke mens die dat niet heeft? Mijn goede vriendin heeft ook een stofwisselingsziekte, kan niet afvallen, wordt al zwaar van water, zij heeft nu een maagverkleinging. Mijn zus heeft ook een stofwisselingsziekte, alleen werkt haar schildklier veel en veel te snel, dat naast andere medische problemen is zij vaak graatmager en moet naast haar normale voeding 3000 kc extra aan dieetvoeding eten.
Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar je hoort het zo vaak dat mensen te dik zijn anders om allerlei redenen, maar vaak wordt de reden te veel eten en te weinig bewegen niet genoemd.
Ik ben door hormonen in mijn pubertijd ook aangekomen, vrat daarnaast ook nog, het afvallen ging voor een groot gedeelte vanzelf toen mijn hormonen in balans waren, maar heb het door regelmatig mijn vinger in de keel te steken wel enigszins versneld. Nu ben ik op goed gewicht, eet gezond en sport veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:19

Colway schreef:
Citaat:

Ik denk dat de oorzaak wel degelijk vaak verkeerde voeding is. Denk dat maar weinig mensen besef hebben van wat gezond en verantwoord eten is. En daar doet de regering ook bar weinig aan. Op tv worden producten aangeprezen als gezond en verantwoord terwijl het stijf staat van suikers en hulpstoffen. Schandalig eigenlijk

Maar is het wel een taak van de overheid/ Is het niet de verantwoordelijkheid van de mens zelf? Als je grootgebracht bent op ongezonde voeding, dan neem je dat waarschijnlijk zelf ook over, daarom vind ik het voor de kinderen altijd heel triest.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:20

Maar waarom moet iemand met een stofwisselingsziekte, die al dik wordt van water, een maagverkleining?
Dat zet dan toch ook geen zoden aan de dijk? (niet aanvallend bedoeld puur interesse)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:20

piewie schreef:
Als je aankomt,wordt er gepraat.
Als je afvalt,vermoed men anorexia.
Als je je mooi kleed,ben je verwaand.
Als je je eenvoudig kleed, verwaarloos je jezelf.
Als je huilt, ben je zwak.
Maar als je zegt wat je denkt, ben je arrogant. Als je je verzet, ben je een probleemgeval.
Om het even, wat je doet, men zal je altijd bekritiseren. Mensen horen je te accepteren hoe je bent!

Die is goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:22

Tiffany schreef:
Maar waarom moet iemand met een stofwisselingsziekte, die al dik wordt van water, een maagverkleining?
Dat zet dan toch ook geen zoden aan de dijk? (niet aanvallend bedoeld puur interesse)

Nee, dat begrijp ik dus ook niet helemaal, het is wel uitgelegd, maar het werkt wel, daarom mocht ze met een relatief laag gewicht al een maagband.
Dik worden van water is natuurlijk wat uitvergroot, maar ze wordt van weinig eten al zwaar. Dus nog minder eten, denk ik.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:22

Ja, ik heb net het hele topic globaal doorgelezen omdat ik me afvroeg wat voor discussies hier plaatsvonden :o ;) Ik kan me wel in bepaalde dingen vinden die mensen noemen. Ik wordt ook weleens skinny, dunnie, slankie oid genoemd maar vat t eigenlijk niet eens (meer) op als een belediging en vaak wordt het ook helemaal niet zo bedoeld (als ik het wel zo op zou moeten vatten doet mij dat denken aan afgunst). Mensen hebben bij mij in het begin wel vaak zoiets van: eet jij wel genoeg? Maar als ze me dan beter kennen vallen ze haast achterover als ze zien/weten hoeveel ik eigenlijk (kan) eten op een dag. Ik eet vaak nl wel voor 2 man :o en dan vragen ze mij waar ik het allemaal laat. Tjah, ik heb 2 paarden dus beweeg genoeg, daarnaast fiets ik naar school, heb een hond die veel beweging nodig heeft dus loop veel. En ja, ik snoep weleens, maar absoluut niet veel. (soms heb ik wel een slechte periode. veel snoep, vettig eten, geen regelmaat) Maar ik eet genoeg fruit en erg veel groente, puur omdat ik gek ben op veel groentes :D dus dat scheelt ook alweer. Verder heb ik de genen van mijn moeder mee, die was ooit (voor de kinderen) tussen de 1m 70 en 1m 73 en had maatje 34 (zij had kleren waar ik niet in pas...en nu heeft ze nog maat 38 meen ik, terwijl ze toen ze zwanger was niet eens door de deur pastte van al het vocht wat ze meedroeg...) terwijl ik nu maat 36 heb, 1m 75 ben en niet zwaarder wordt dan 55 kg momenteel. Dus een te lage BMI. Toch heb ik genoeg weerstand, ben misschien eens in de paar jaar ziekig.

Maar goed, ik voel me goed dus daar gaat het om denk ik dan. Wel denk ik gewoon dat ik op moet gaan passen wanneer ik ouder wordt...want dan blijft er vaak toch meer plakken dan je lief is en op de verkeerde plaatsen. :o :P En dan werken die genen niet zo goed meer mee ;) Ik had alleen wel een mooie vollere B cup willen hebben. Heb een aardige B cup, maar het had van mij net iets meer mogen zijn. Ik had het er laatst over met een college die tegen me zei: een grotere cupmaat zou jou ook niet staan (zij is iets stevig, maar niet dik met flinke boobs haha), heb je een enorm bos hout voor je bij dat slanke lichaam van je. En daar heeft ze ook wel gelijk in. :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:24

Mindim schreef:
Tiffany schreef:

Nee, dat begrijp ik dus ook niet helemaal, het is wel uitgelegd, maar het werkt wel, daarom mocht ze met een relatief laag gewicht al een maagband.
Dik worden van water is natuurlijk wat uitvergroot, maar ze wordt van weinig eten al zwaar. Dus nog minder eten, denk ik.

Oke, nou fijn dat het helpt dan. En dik worden van water kan best hoor, kan ook iemand die dat heeft maar op de een of andere manier slaat die heel veel vocht op waardoor ze meteen een dik gezicht heeft, dat had trouwens ook een reden maar die weet ik niet meer.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:24

Ik snap niet dat we mensen het idee geven dat ze zich moeten verdedigen. Je bent goed zoals je bent. Je bent niet of dik of dun(of welk hokje dan ook), je bent een mens of een mens.

Zo dat moest er even uit hoor.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:28

Vréselijk!
Mijn hele leven ben ik al dun, tot ongeveer mijn 18e had ik standaard ondergewicht en zelfs vergroeiingen omdat mijn vet percentage te laag was.
Nu heb ik naar mijn mening een prachtig lichaam, heb een platte buik en vormen. Ben super trots op mijn gewicht en figuur maar het kost me gigantisch veel moeite om het te houden.

Als ik een paar dagen ziek ben verlies ik zo 3 kilo en dat is voor mij heel erg veel. Stress? Gaat het nog harder. Ik eet meer dan mijn vriend van 85 kilo en eet eigenlijk ook de hele dag door. Maar ik eet gezond, ben gek op fruit groente, sla enz, ik beweeg veel en leef eigenlijk een gezond leven. Het maakt me echt woendend als andere mensen commentaar geven op mijn eetpatroon of wat dan ook.

En de ergste:
Als ik naast dikkere vrouwen sta en dan beginnen ze luidkeels te verkondigen dat zij 'echte vrouwen' zijn, met 'echte vormen' en dat mannen daar van houden en dat hun pas karakter hebben, en dikke mensen zijn veel gezelliger.
.
.
.
:')
Serieus? Dat vind ik de grootste onzin ooit, er zijn zóveel mannen in ons kikkerlandje en iedereen valt ergens anders op, sommige mannen vallen op hele dunne meisjes en sommige op hele dikke meisjes, klaar. Voor ieder wat wils.
En 'echte vrouwen'?! Waarom zou ik minder vrouw zijn omdat ik nu een gezond BMI heb? :? Die verbaasd me nog het meest, maar die hoor ik zo vaak! Snap echt niet waar ze dat vandaan halen, ik heb ook een baarmoeder een flamoes , borsten en een kont hoor.

Mij intereseerd het persoonlijk geen reet welke vrouw er dik is en welke er extreem dik is, ik maak er nooit opmerkingen over en zal nooit scheef kijken als ik een obees iemand 3 menu's zie bestellen bij de MAC bijvoorbeeld ;) Maar doe dat dan ook niet andersom.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:29

Tiffany schreef:
Zelf ook 25 kilo afgevallen maar volgens de mensen met overgewicht gaat dat vanzelf bij mij en heb ik makkelijk praten :j Nee dat is lekker frustrerend..

Fijn is dat he! Ik ben tevreden met mijn figuur, gezond BMI, maat 40, wat voor sommige misschien dik is, maar ik vind dat met mijn lengte van 1.76 prima. Maar...ben 30 kilo afgevallen een tijd geleden en moet nu onwijs veel laten om zo te blijven. Was ik laatst met iemand lunchen, zegt ze "jij hebt makkelijk praten, jij bent slank". Euh...makkelijk praten.... ik moet bijna alles laten om niet weer dik te worden..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:29

Pentax schreef:
Ik snap niet dat we mensen het idee geven dat ze zich moeten verdedigen. Je bent goed zoals je bent. Je bent niet of dik of dun(of welk hokje dan ook), je bent een mens of een mens.

Zo dat moest er even uit hoor.

Precies, maar helaas snappen veel mensen dat niet. :D

Tiffany schreef:

Nog zo'n dooddoener, komt vast van mensen die zelf geen wilskracht genoeg hebben om af te vallen? Lekker makkelijk. :n
Vind het heel knap van je trouwens. :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:33

Overigens geloof ik gewoon weg niet dat je van de lucht dik wordt, medische uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik word ook snel dik, als ik snoep, zet dat ook aan. Dus dan maar niet snoepen (of soms wel en dan weer even rustig aan :-) ) en op gewicht blijven. Als je nu eenmaal niet veel weg kan stauwen en op gewicht blijven, moet je dat dus niet doen. Maar ik geloof dat niet dat je dik word als je gewoon netjes volgens de schijf van vijf en rond de 1900 kcal per dag eet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:37

@Barbara28
Ik dus helaas wel.
Ik at netjes volgens een (op mij aangepast) dieet 1600/1700 calorien per dag.
3 x per dag een gezonde maaltijd en 2x een tussendoortje.
Daarvan kwam ik juist langzaam aan. Ik had al overgewicht, vandaar mijn dieet, maar ik kwam in 6 maanden 6 kilo aan ipv dat ik afviel.

Nu heb ik weer mijn oude "slechte" eetgewoonte, en ik ben 22 kilo afgevallen binnen 3 maanden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:37

Ja, ik heb het ook tot mijn 28e gehoord, hierna werd ik eindelijk wat 'dikker'!
Ik at tussen de middag alleen al 6-7 boterhammen, liefst met pindakaas.. :+
en als ik dan een keer taart weigerde op een verjaardag (als ik net die 7 boetrhammen op had, wat uiteraard niemand gezien had) dan vroeg men me heel ernstig: Gaat het wel goed met jou?

Ik heb zelfs een slagroomontbijt genomen op een gegeven moment en idd, bij ziek zijn of stress was ik zo 3 kg lichter.
Ik woog destijds 57 kg, en dat met mijn 1,76 is echt wel te licht., nu weeg ik 10 kg meer, ben er wel blij mee, nooit meer dat gezeur! :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:42

Brainless schreef:
@Barbara28
Ik dus helaas wel.
Ik at netjes volgens een (op mij aangepast) dieet 1600/1700 calorien per dag.
3 x per dag een gezonde maaltijd en 2x een tussendoortje.
Daarvan kwam ik juist langzaam aan. Ik had al overgewicht, vandaar mijn dieet, maar ik kwam in 6 maanden 6 kilo aan ipv dat ik afviel.

Nu heb ik weer mijn oude "slechte" eetgewoonte, en ik ben 22 kilo afgevallen binnen 3 maanden.

jeetje, wat vervelend lijkt me dat. Beweeg je dan ook erbij? en verder wel gezond, geen verstoorde stofwisseling oid? Ben wel beniewd wat jou oude slechte eetgewoonte is, misschien is het ook iets voor mij :P

l_i_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:47

Ben het helemaal met je eens, heb het ook al zooo vaak aangehoord.