[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:07

Fijn dat het nu beter gaat. En goed dat je bij een diëtiste zit trouwens :). Ik denk dat zij jou het beste kan helpen met verantwoorde tussendoortjes. Maar voor de steun is Bokt heel handig hoor!
Wat ook helpt is lijstjes bij te houden. Heel erg confronterend als je toch hebt lopen snoepen, en bovendien motiverend om door te gaan 'want het gaat al zo lang goed'... Maar ik begrijp dat het voor jou frustrerend is als het niet zo snel gaat zoals je wil. Is zwemmen een optie voor je of zeg ik nu iets heel doms?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:08

sashafierce schreef:
Goedemiddaggg, ik heb jullie weer gevonden! :D

Wat gaan jullie hard zeg allemaal! Ik ben ondertussen -4, dus daar ben ik erg blij mee :)

Mijn schematje voor vandaag:
O: Bakje honeyhitters met 0% vet melk
T: -
L: 2 crackers met spread
T; -
A: Pannekoeken.

Ook ben ik een uur gaan zumba-en in de sportschool en heb ik een uur mijn paard gereden..

Vanavond ga ik eens appelschijfjes met kaneel en yoghurt proberen, ben benieuwd :D

Gefeliciteerd met je -4 :D

Ik vind wat je overdag eet wel heel weinig hoor! := Zeker gezien je beweging.
En dat met appel is zóó lekker! Yummie! Appelschijfjes met kaneel uit de magnetron is ook errug lekker!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:14

Nueve schreef:
Fijn dat het nu beter gaat. En goed dat je bij een diëtiste zit trouwens :). Ik denk dat zij jou het beste kan helpen met verantwoorde tussendoortjes. Maar voor de steun is Bokt heel handig hoor!
Wat ook helpt is lijstjes bij te houden. Heel erg confronterend als je toch hebt lopen snoepen, en bovendien motiverend om door te gaan 'want het gaat al zo lang goed'... Maar ik begrijp dat het voor jou frustrerend is als het niet zo snel gaat zoals je wil. Is zwemmen een optie voor je of zeg ik nu iets heel doms?

Nee niks doms, behalve dat ik absoluut geen badpak aan wil.. en ik heb al zeker 4 jaar niet meer (vrijwillig) gezwommen. Fietsen gaat wel, maar ik ben dat nu nog aan het opbouwen. Heb niet echt de mogelijkheid om op de fiets naar t werk te gaan, en helaas heb ik zittend werk..

Een dietiste is idd wel een steun in de rug!

Ik schrik wel erg van t lijstje wat net voorbij komt; ik mag ECHT niet zo weinig eten van de dietiste!\
Mag ik vragen waarom dit zo weinig is? :)

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:19

Geen badpak omdat je je onzeker voelt over je lichaam? Zou héél erg zonde zijn als dat het geval is.. Ten eerste lopen er mensen met de meest uiteenlopende figuren rond in een zwembad. Ten tweede is geloof ik vrijwel iedereen onzeker over zijn/haar lichaam en is dus drukker bezig met zichzelf dan met anderen.
Misschien vind je het wel fijn om met iemand anders te gaan zwemmen die ook wil afvallen? Ik voel me dan altijd net wat fijner!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:21

Weet je, ik durf ook nooit te zwemmen omdat ik mijn lichaam niet mooi vind. Maar juist als je onzeker bent, gaan mensen kijken. Daarnaast zijn er in een zwembad zoveel mensen, zoveel lichamen. Vol, dik, dun, wit, bruin.. ik vind het juist altijd heel mooi om te zien dat ook al zijn we zo verschillend, mensen toch gewoon gaan. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:22

Ik ben laatst naar de sauna geweest en ik ging daar zelfvertrouwder weg dan toen ik er kwam O:)
Irene, Ik sta mijzelf niet toe om in het koek-snoep-chocolade-(fris)dranken pad te komen :') Voor mij de enige manier die werkt!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:25

Ja dat lijkt me idd wel wat. Zondags zou dat best wel goed kunnen.. maar dan moet ik ook een badpak kopen, en dat is weer iets wat voor mij EN moeilijk is, en een hele grote stap.. inmiddels ben ik al wat afgevallen dus de boel wat nog wel wat vettig is hangt en blubbert.. Een dinnetje van me is zwanger, misschien wil die straks wel met me gaan zwemmen.. maar ook voor mij is een badpak vinden een challenge! Ik heb nogal een forse cupmaat ( 95G/H) en voel me echt niet prettig zonder beugels eigenlijk. Heb wel een tankini top en een broekje, daar durf ik me nog net wel in te vertonen! Hoe moet ik dan zwemmen, baantjes trekken?

Wat knap! dat je jezelf niet toestaat om in het pad te komen Mootje! Ik mag wel frisdranken hebben, maar light, of Spa en Fruit (geen toegevoegde suikers, 15kcal per 100ml) en overdag drink ik alleen maar water! ik durf echt niet in een badpak tevoorschijn te komen en alleen durf ik ook niet.. ik ben bang dat mensen me uitlachen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:26

Zooo, morgen weer echt goed beginnen met weer mijn gezonde schema! Heb niet heel ongezond gegeten, wel onregelmatig en daardoor soms meer dan nodig in 1x :j en mijn lichaam geeft 't nou ook prima aan (buikpijn!!) .. ben ik wel blij mee, want zo word ik gewaarschuwd dat ik verkeerd bezig ben geweest :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:27

Ah reageert jouw lichaam ook zo heftig op ongezond voedsel? Mijne wel :\ Moet echt opletten met wat ik eet, vooral als ik niet thuis ben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:29

Irine, er zijn ook badpakken met beugels te verkrijgen. En inderdaad, baantjes zwemmen. Je gaat erin, baantjes trekken op je gemak, en gaat er weer uit richting kleedhokjes. Als je je er niet prettig bij voelt, laat je je op die manier ook weinig zien ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:31

Irene, jammer dat je zo uit de richting woont! Hadden we anders samen kunnen gaan :)
Dreamy gaat vanaf morgen weer hard aan de slag...
Ik ben aan het uitpuffen van 3 tabata oefeningen: bui, benen/billen en armen....
Vanavond een tartaartje, afgewogen 250gram sperziebonen en twee kleine aardappels. Volgende keer maar het vlees (125gram) halveren en de aardappels weglaten. Halverwege kon ik niet meer op!
Ik kan geen voedsel bereid met veel boter handelen... Mijn darmen gaan dan echt in de staak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:33

In de staak of juist niet? _O-

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:34

Met boter? Kook je dan niet met wat anders?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:36

Ik wel, maar restaurants, vrienden en mijn werk niet :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:36

Nueve, juist iets anders O:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:37

Ah ok... da's lastig :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:39

Met name oostenrijk is een drama.... Gelukkig een zeer uitgebreid saladebuffet op wintersport!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:49

Mag ik een domme vraag stellen?? maar wat zijn tabata oefeningen en waar doe je die??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:53

Irene, google maar eens :)
Het zijn hele simpele oefeningen die je thuis kunt doen. Elke oefening duurt 4 minuten: telkens 20 seconden inspanning en 10 sec rust.
Vandaag heb ik ab crunches, hurken op 1 been en push ups gedaan! In totaal dus 12 minuten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:55

had ik al ff gedaan.. maar ik werd er niet zo wijs van :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:57

Het idee is dat je je spieren triggert dmv je eigen lichaamsgewicht :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:58

hmm okay misschien is dat ook wel iets voor mij.. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:59

Nueve schreef:
Ah reageert jouw lichaam ook zo heftig op ongezond voedsel? Mijne wel :\ Moet echt opletten met wat ik eet, vooral als ik niet thuis ben.

:j Echt heel erg! Wel fijn, doe ik 't ook niet snel meer :n Had gegourmette vanavond (en dus niet gelunched vanwege drukte, vandaar wat veel) met alleen vlees (voornl. kip gedaan, alleen teveel boter gebruikt) en paar stukjes brood en pannenkoekjes als toetje :+
Verder sochtends gewoon 2 broodjes met kipfilet en vanmiddag een bekertje frozen yoghurt met aardbeien en crusli op de huishoudbeurs :+ , maar savonds dus duidelijk teveel ! Au..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:27

Iemand trouwens nog tips om te eten ipv crackers of yoghurt, met een superzere keel? :+ Ik kan bijna niet slikken joh, water doet zelfs pijn ;( Volgensmij heeft vriendlief me aangestoken! Ben al twee dagen weer flink aan het hoesten + hoofdpijn, maar het is nu binnen twee uurtjes echt heel erg geworden met mijn keel.. :\ stem is bijna weg! Mijn weerstand is hem gepeerd, want ik ben pas ook al ziek geweest! :\ Door welk voedsel komt de weerstand weer een beetje terug? Ik vind dit niet echt fijn zo :') Ben normaal nooit zó niet lekker! (lees; zo'n 1x per jaar een paar dagen "niet helemaal lekker".. vorige maand had ik echt verhoging/koorts etc en nu begint mijn keel en hoofd verschrikkelijk vervelend te doen)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 27-02-12 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:29

Aii dat is vervelend dreamy! Ik denk dat je behalve yoghurt/kwark niet veel kunt eten dan... :(:)

Beterschap!

Ik heb trouwens de appelschijfjes met kaneel niet meer geprobeerd. Was zo moe van vandaag, na het eten lekker op bed geploft en niet meer opgestaan :+