80-100% afgekeurd al ruim 4 jaar en nu opgeroepen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 03:05

Wilawander schreef:
Veel mensen hebben vooroordelen tot ze er ooit zelf eens voorstaan............

Of het van dicht bij zien
Mijn vriend ken ik via mijn oude werk (soort van leidinggevende) en baalde voorheen ook altijd als ik weer eens belde
Tot we een relatie kregen (toen werkte ik nog volop) en ik hier eigenlijk alleen maar op de bank lag te pitten of migraine had (in een van de meest zware vormen)

Sins dien is hij een meerdere inmiddels ex collega's terug gekomen van hun voor oordelen
Wand ik was altijd vrolijk altijd bereid een extra dienstje of die paar uurtjes mee om te helpen

Het is niet meer dan logisch dat mensen eerst bewijzen willen zien bij dingen die niet 123 te zien zijn
Wat dat betreft kun je beter je been kwijt raken dan iets op lopen/krijgen dat je niet ziet

Inmiddels ben ik ook redelijk nuchter in opmerkingen die overal hoort en ook hier in dit topic worden gegooid
Het is mens eigen ...

Mando

Re: 80-100% afgekeurd al ruim 4 jaar en nu opgeroepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:02

Klopt ik ben idd ook redelijk nuchter in die opmerkingen maar wat al eerder gezegd werd.. wie de schoen past.....

TS kan bv ook als ze zo leuk kan bokken gaan solliciteren naar een functie bij het UVW als uwv_webcare.
dus dan sla je 2 vliegen in 1 klap... en je blijft op de hoogte en je werkt...

Je kan het ook niet aan de buitenkant zien wat mensen hebben en daardoor oordelen mensen maar wat ik ook in mijn nabije omgeving mee maak is dat mensen ziek zijn, vage klachten, eigenlijk niet meer willen werken dan afstevenen op een afkeuring. Dat vind ik persoonlijk gewoon niet kunnen.

Mensen die niet kunnen werken daar zal ik nooit over oordelen maar er zijn genoeg klaplopers in deze maatschappij die wel kunnen werken hoor maar vrolijk thuis zitten en inderdaad wel leuk hun vrije tijd aan de hobby's kunnen besteden. Die mensen moeten ze aanpakken.

Niet de bouwvakker die 30 jaar stenen heeft lopen sjouwen en een kapotte rug heeft en niet iemand met ernstige klachten die echt niet kunnen werken.

Maar ik moet ook keuzes maken hoor in de week.. of werken of paard.
Ik kies voor werk alhoewel ik erg graag bij mijn paard ben maar ik wil ook wel sparen voor de leuke dingen in het leven en daar werk ik dan weer voor.

Ik denk dat zo'n onderwerp altijd moeilijk is omdat de mensen hier vanaf een beeldscherm oordelen en in het echte leven zie je het ook vaak niet.
Maar je heb klagers en niet klagers en die niet klagers en die altijd wel pijn hebben en toch proberen daar heb ik respect voor niet voor die jankers die al bij voorbaat niet kunnen (of willen)

Ik heb ook een hele zware burnout gehad en na 1 jaar mocht ik op gesprek komen bij het uwv en ik kreeg hele leuke banen voorgeschoteld... op zo'n grijpertje gleufjes graven, op een vorfheftruck werken... omdat ik ook mijn certificaat had en toch dacht ik.. No way dit is niet wat ik wil en heb erg mijn best gedaan om weer aan het werk te gaan wat ook gelukt is, toendertijd net als nu naar 4 dagen en prioriteiten stellen.

Daarom wordt er vaak ook gezegd.. waar een wil is is een weg....

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:08

@mando, bouwvakkers vind ik altijd een slecht voorbeeld: als die niet zoveel zouden beunen dan zijn ze niet op hun 50e zo versleten als ze nu meestal zijn.
Ik heb de afgelopen jaren werkweken gehad van 45-50uur per week. Ook al was het op kantoor (dus lichamelijk geen zwaar werk) maar het sloopt je wel.
Ik weet het, lekker generaliserend, maar de bouwvakker die de schoen past....

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:11

Silvia, schaam je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:13

Nou Silvia dat vind ik wel een akelige uitspraak en een beetje denigerend alsof ze van het beunen versleten raken...ken zat mensen die in mijn omgeving idd met 62 jaar kats versleten zijn..
en waar een wil is is een weg, benik dan het voorbeeld van, heb weer een baan gevonden na echt dood en doodziek te zijn geweest, tot 3x bijna opgegeven..
En een plezier dat ik er weer in heb, tja andere dingenzoals de paarden gaat wat moeilijker.
Heb nooit een uitkering gehad en krijg toch altijd het nare gevoel bij mensen die een uitkering hebben en paarden en tig honden dat wij die er keihard voor werken eigenlijk betalen voor de hobby van anderen.
Idd als je je paard en honden kunt verzorgen kun je ook iets anders, als je met je hond lang kunt wandelen zoals bv ts kun je ook bij een ondenuitlaatdiesnt werken.

En zoals iemand mij ooit vertelde iedereen kan brugwachter worden, op een knopje drukke is geen inspanning

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:14

Nou... dat zwart bijklussen ok mee eens, maar ik weet wel dat mijn vader jaren op de ambulance heeft gewerkt en dat ze nog niet van die mooie brancards hadden die uit de auto rolde maar dat ze moesten tillen met van die banden en die heeft ook versleten rug door het tillen. Leuk 60 kgs krijg je nog wel naar beneden maar 160 kg is toch een ander verhaal. Dat hij oorsuizen heeft van de sirene die boven zijn hoofd loeide.... dat soort keine dingen. Hij is netjes met pensioen gegaan maar genoeg ook om zich heen gezien die het wel prima vonden.
In de bouwvak is het ook verbeterd maar ik praat nu over de mensen die dus 20/30 jaar geleden nog alles zonder de arbovoorgeschreven apparaten moesten doen... die nu dan idd rond de 55 zijn en af zijn. Niet de jonge generatie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:15

Ook voor brugwachter heb je een goede timing nodig :P
Je zou die brug maar omlaag meppen terwijl er nog een boot aankomt :=

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:19

Echwel schreef:
en honden kunt verzorgen kun je ook iets anders, als je met je hond lang kunt wandelen zoals bv ts kun je ook bij een ondenuitlaatdiesnt werken

Hier ben ik het dan ook weer niet mee eens, ik heb toevallig een hondenuitlaatservice gehad en er zit toch wel degelijk een groot verschil in of je met je eigen hond wandelt of met een groep van 10 honden, daarbij komt er meer bij kijken dan alleen maar eventjes de hond laten poepen en plassen, dit vind ik ook een beetje kort door de bocht. ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:21

Mijn vader is nu 53 al sinds zijn 20ste schilder nooit wat anders gedaan.
Werkt netjes 37,5 uur per week en beunt niet, helpt hooguit 1 keer in het jaar iemand in de famlie maar dan is hij met een weekend klaar.
Hij heeft nu al enkele jaren een tennisarm, met veel fysio houdt hij het werk nu redelijk vol maar de 65 zal hij als schilder niet halen tegen die tijd is zijn arm kapot.
En dan, dan komt hij zonder werk thuis te zitten, omscholen zou kunnen maar waarin, hij is doof, als schilder is dat geen probleem maar in veel andere vakken wel.
Gelukkig is het nog niet zo ver maar hij ziet er nu al tegenop, want buiten vorstverlet heeft hij nooit thuis gezeten sinds zijn 15de.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:28

Denk ook wel dat veel mensen die afgekeurd zijn wel degelijk kunnen werken. Mits genoeg ondersteuning.
Vraag me af of er iets als sociale werkplaats is in nederland.

Een Sociale Werkplaats stelt mensen tewerk die gedurende lange tijd geen job vinden in een regulier bedrijf, wiens langdurige inactiviteit op de arbeidsmarkt veelal te wijten is aan gebeurtenissen en problemen in het persoonlijke leven (mentale en fysieke beperkingen, gezondheidsproblemen of een te korte scholing).

De Sociale Werkplaatsen ontvangen voor hun werking 50% overheidsmiddelen en halen 50% van de middelen uit hun eigen economische activiteit.

De rode draad in het begeleidingsproces is competentiemanagement. De werknemers worden dagelijks gecoacht in het ontplooien van hun competenties, zowel op technisch als sociaal vlak. Al ruim 7000 mensen kregen op die manier een volwaardige job met een duurzaam contract in één van de 97 erkende Sociale Werkplaatsen in Vlaanderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:38

Bassenqua schreef:
Echwel schreef:
en honden kunt verzorgen kun je ook iets anders, als je met je hond lang kunt wandelen zoals bv ts kun je ook bij een ondenuitlaatdiesnt werken

Hier ben ik het dan ook weer niet mee eens, ik heb toevallig een hondenuitlaatservice gehad en er zit toch wel degelijk een groot verschil in of je met je eigen hond wandelt of met een groep van 10 honden, daarbij komt er meer bij kijken dan alleen maar eventjes de hond laten poepen en plassen, dit vind ik ook een beetje kort door de bocht. ;)

Het is niet zo kort door de bocht omdat het voor TS weer een van die kansen is die ze aan zou kunnen nemen als de wil er zou zijn. Waarschijnlijk zou ze het liever zwart doen, maar het blijft een kans.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:45

Heb jij ooit een hondenuitlaatservice gedraaid Lovely?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:47

Er stond 'werken bij'.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:47

Ik vraag of je ooit een hondenuitlaatservice hebt gedraaid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:50

Nou nee, maar dat neemt niet weg dat het een kans kan zijn voor iemand anders. Niet voor mij, maar ik draai al heel erg lang allerlei vrij complexe praktijken en ik denk dat ik een hondenuitlaatservice ook wel aan elkaar kan organiseren.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:53

Dan heb je dus geen flauw idee waar je het over hebt en kun je daar géén mening over hebben, heel simpel!!!! Je kunt wel dingen denken maar ga ze eerst maar eens bewijzen voor je je uitgesproken mening geeft, alleen praten over dingen waar je ervaring mee hebt aub. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:58

Bassenqua, wat zou ik moeten bewijzen? Dat ik een hondenuitlaatservice succesvol kan laten zijn? Het lijkt mij een beetje zonde van mijn tijd, maar wat levert het op op jaarbasis?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:58

Goh wat een agressie zeg, werken voor kan al vrij makkelijk hoor..
Op deze manier kan nooit iemand meer aan het werk want alles is te moeilijk en te zwaar, het zal de generatie wel zijn, want 90% van de wahjoners enz kunnen imo makkelijk aan het werk en ja ik weet waar ik over praat en degeen waar ik het van weet, zou best kunnen werken..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:01

Dat denk ik ook, er zijn twee dingen belangrijk: aanpassing krijgen van een organisatie en motivatie.
En laatste ontbreekt vaak, maar als ik op de sociale werkplaats zie wat die mensen doen.
En soms echt met een erge handicapt maar hebben enorme wil om te werken! Zelfs de kleinste en stomste werk doen ze omdat ze ook wel willen werken! Natuurlijk is het werk aangepast aan je handicapt.

Maar daar horen natuurlijk zwaar zieken niet bij dat is logisch.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:02

Echwel als je mijn posts leest dan weet je ook waar ik over praat.

Lovely jij hebt allang bewezenn géén hondenuitlaatservice te kunnen draaien, je moet namelijk niet alleen met honden maar ook met mensen om kunnen gaan en daar schijn jij regelmatig problemen mee te hebben, iets minder eigendunk zou je goed staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:06

Helaas ken ik een aantal afgekeurde mensen die idd honden uitlaten voor anderen, krijgen 10 euro voor even een uitlaatrondje...dan kom ik haar tegen in de appie hein en dan roept ze met een rood hoofd hoi...en buiten roept ze met een schuldig hoofd....jaaaa voor mijn biefstukkie he? Maar een biefstukkie kan er bij de meesten niet af....weet onderhand dat ze op een huursubsidiehuis van 105 euro zit...en dan heeft ze weer met grote glimlach een "klusjesman"gehad die haar gasstel in orde heeft gemaakt a raison van 5 euro, want zij is snielugh, heb uitkering, dus arm....heel de dag rijdt ze rond in dat Renaultje 5....wordt er misselijk van....ze heeft ook nog gepoetst maar daar had ze geen zin meer in...

Hoop van harte dat zij een oproep krijgt...maar dat soort menen banketstaaf zich overal uit...

Dan zal je versteld staan hoeveel mensen "wat mankeren" en toch werken...omdat ze "erbij" willen horen en een normaal leven willen hebben en houden..maar die pot met paracetamol is altijd onder handbereik..
Zo ken ik iemand met MS, die heeft tot voor kort nog gewerkt....aangepast werk, aangepaste werkplek...op een gegeven moment had hij nog een bureau, telefoon, en een paar onbelangrijke ordners met wat klein spul omdat hij al zo slecht was dat werken niet meer kon, praten kon hij al niet meer....kwam met taxi...werkgever heeft hem uit respect aangehouden, kreeg natuurlijk subsidie..maar omdat die man zo een wil had en zo graag wilde hebben ze met hem meegewerkt en de collega's ook.

Jullie zullen versteld staan hoeveel medewerking, hoeveel credit je krijgt van collega's en werkgevers als je toont en laat zien dat je echt wil, dat je alles er voor over hebt en dat je momenten hebt dat het gewoon echt niet gaat.....maar om bij voorbaat al te gaan miepen en al zoveel armslag te gaan nemen....dat wekt wrevel, want daar gaan we weer...laat eerst maar eens zien...

Zo heb ik een collega gehad die had een gecompliceerde breuk en het ging gewoon niet naar kantoor, die hebben ze toen thuis voor een paar uur werk gebracht omdat ze dat graag wilde....

Tegenwoordig is alles mogelijk, ook een on line verbinding met thuis en kan je desnoods in eigen in te delen uren wat werk doen...zo deed een zwangere collega het weer...die nam aan het eind van de week een stapel mee naar huis en leverde dan weer een stapel in....soms een hele dag niet, soms een avondje, soms een uurtje dan en dan...beiden blij...

Alles is tegenwoordig mogelijk...maar je moet wel zelf meedenken en willen...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:07

Ik zie hier juist veel mensen reageren die heel goed weten wat het is omdat ze er zelf ook zo voorstaan.

Op de vraag wat ik aan paardrijden zwaar vind.
Het paard poetsen vind ik erg veel kracht kosten.
Een zadel omhoog tillen ook.
Voorheen reed ik paarden maar hun hoogte gaf met poetsen en zadelen teveel inspanning.
Nu heb ik een pony. Heel braaf. Maar ook dan is een rustig stap rondje ook al een hele fysieke inspanning.
Vroeger reed ik fanatiek wedstrijden. Nu ben ik blij een rustig rondje in stap vol te houden. Heel soms een zandpad in draf.

Dus kom niet aan met de kreten je weet niet wat het is.
Wel hoor ik bij de oude garde. En net als echwel merk ik daar dus een groot verschil in mentaliteit in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:09

Bassenqua, ik heb geen talent om klaploper te zijn, voor een heleboel andere dingen weer wel.

Russel, je hebt natuurlijk volkomen gelijk, alles kan zolang je zelf maar blijft richten op kansen en mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:09

Laten we nou niet doen of een hondenuitlaatservice zo moeilijk is....als je met honden overweg kan...dan is het niet zo moeilijk hoor, want ze nemen nl geen moeilijke honden aan die met alle honden vechten en niet luisteren....

Of je moet extra betalen...dan wordt hij apart gedaan....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 10:10

Ja mensen die tot het laatste met MS werken, zo ken ik er ook. Wat een kracht hebben ze!
Zo kende ik vroeger iemand die blind was en in het ziekenhuis werkte en administratie deed.
Alles werd aangepast en hij kon het prima!

Mijn broer kan makkelijk afgekeurd worden voor zijn autisme, is zelfs al voorgesteld. Maar mijn ouders willen er niks van weten en hij kan het makkelijk aan mist steun en aanpassing.