HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:33

Poeh, wat een verhaal.. Ik kan niets anders doen dan je heel veel sterkte wensen, en je vertellen dat ik dit topic blijf volgen.

Zet hem op!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:35

Net sms gestuurd naar mn werk. Iedereen is in shock daar en werk op een super leuke grote afdeling waar iedereen elkaar kent.
Ga zo even kort langs. Echt max 15 min. Dan ben ik vast al bekaf.
Gevraagd of we t gezellig houden, dus geen drama.
Is weinig v nodig dat ik in janken uitbarst en wil gewoon even iedereen gezellig kort zien.
Gelukkig mag ik in hun garage parkeren deze keer, dus kost zo min mogelijk energie.
Beetje afleiding is goed!!
Ff wat soep eten, dan douchen en dan even rustig klaarmaken. Zal intensief genoeg zijn, maar wel zin in!

@vuurneon: Inderdaad Nutridrink.. Blechhh :')

berdien85

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:38

Knap dat je dat toch gaat doen! Is vast wel even fijn, wat afleiding..

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:40

@ Horse-lover, al ken ik je niet..toch een hele dikke knuffel van hieruit :(:) :(:)
Wat moet dat schrikken geweest zijn !!
Moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje in een sukkelstraatje zit wat geneeskunde betreft..en eerlijk moet ik wel zeggen dat ik geschrokken ben dat het dus vrijwel algemeen "goed" is dat ze jonge mensen als wij niet au serieus nemen..hier is het net hetzelfde (gelukkig geen verpletterende diagnose) maar jong zijn en ziek zijn lijkt voor artsen niet samen te gaan. Maar zo gaat er in sommige gevallen kostbare tijd verloren..

Ik zou zeggen trek je op aan de positieve mensen rondom je heen, je paard en elk mooi moment, ik duim alvast voor een eventuele nakende operatie en behandeling..

Vele groetjes
Wendy
Laatst bijgewerkt door Lunalen op 11-01-12 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:42

Heel goed dat je even gaat!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet, maar volgens mij had mijn oma ook slokdarmkanker (op de een of andere manier blijven namen van kankertypen mij niet altijd goed bij). In ieder geval: zij is geopereerd en bestraald. En dat was voldoende, is nooit meer terug gekomen.
Het oude menske is uiteindelijk overleden door een combinatie van factoren, je zou het ouderdom kunnen noemen, maar de slokdarmkanker heeft nooit meer de kop op gestoken. En ze heeft al die jaren prima kunnen leven zonder maag.
Positief genoeg? :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:44

vanuit hier wens ik je heel veel sterkte toe.
je bent a;tijd te jong om dit te krijgen.

liefs...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:44

heerlijk voor je TS...om even langs het werk te gaan :j
Ik hoop dat de mensen daar een beetje weten hoe te reageren....dat is ook zo iets waar je nog tegen aan gaat lopen. :(:)
Sommige mensen krijgen een angst wat verkeerds te zeggen en blijven liever op afstand zodat ze je niet kunnen kwetsen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die op de gebruikelijke manier met je om blijven gaan.....hou je daar lekker aan vast.

knuf

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:46

Poeh dat is echt heftig zeg, snap zeker dat je wereld nu op zijn kop staat.
Weet ook precies hoe je je voelt, heb zelf bijna 2 jaar geleden ook zo'n genadeslag gehad, maar dan minder erg als jij ik had borstkanker, maar gelukkig is deze na chemo- operatie en bestraling goed weggehaald en heb ik verder geen uitzaaiingen.
Je gaat nu echt de mallemolen in ts en je word geleefd zeg maar, is geen pretje allemaal kan ik je vertellen.
Maar je moet, je moet voor jezelf al deze dingen doorstaan, om te vechten voor je leven.
Als je wilt "praten" kun je me altijd pb-een hoor.
Sterkte de komende tijd.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:48

jeetje, wat een ontzettend heftig verhaal; ik ben zelf ook begin 30!
ik wil je alle kracht en sterkte wensen en hoop dat je ervoor gaat vechten. je zal betere en mindere dagen hebben maar je vechtlust blijf je houden!
:(:)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:49

ik weet precies wat je doormaakt, maar gelukkig heb je steun aan je vriendin(nen) en fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn

zet hm op! en wat ik bij mij wel lekker vond was dubbel fris, dat is niet zon dik goedje die je weg moet slikken enz...

edit:maar las net terug dat je behoefte hebt aan een positief verhaal:
nou bij mij zon 3 jaar geleden een bottumor geconstateerd, een jaartje bikkelen maar alle moeite gedaan om niet aan de sondevoeding te raken, dat was gelukt, nu 2 jaar vrij en het gaat super!
ik weet zeker dat jij je hier ook doorheen slaat!
Laatst bijgewerkt door Aight op 11-01-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 14:51

:j *\o/*
Zo gaat mijn verhaal ook worden!! Let maar op!! Heerlijke topics over hoe lekker ik weer aan t rijden ben met mijn lieve paard enzo!!
Durf nooit rij-foto's te posten haha.. bang dat mensen t zo erg afkraken terwijl ik wel wekelijks les had enzo hoor :o .
Hierna durf ik dat zeker wel.. dan word ik afgekraakt.. boeie! Ik leef! *\o/*

@irmalouise: ook heftig zeg.. fijn dat je het achter je hebt en zo kunt praten. Zo ben ik over een jaar ook :j
@Max_en_Max: neem veel roosvicee 50/50. Ken je dat? Doe er beetje water bij en drinkt dan redelijk.

Grrr... pijn.. liggen.. verdomde soep ook! _-:(

Wendy schreef:
Heel goed dat je even gaat!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet, maar volgens mij had mijn oma ook slokdarmkanker (op de een of andere manier blijven namen van kankertypen mij niet altijd goed bij). In ieder geval: zij is geopereerd en bestraald. En dat was voldoende, is nooit meer terug gekomen.
Het oude menske is uiteindelijk overleden door een combinatie van factoren, je zou het ouderdom kunnen noemen, maar de slokdarmkanker heeft nooit meer de kop op gestoken. En ze heeft al die jaren prima kunnen leven zonder maag.
Positief genoeg? :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:54

k*t-soep, haha!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:55

@Horse_lover9 ja dat nam ik ook! gewoon met water wat verdunnen zodat er een sterke smaak blijft maar wel dun voor je keel en mond ik nam ook zelfgemaakte waterijsjes van appelsap, lekker fris

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:55

ik bedoel het bovenstaande zo van: je hebt de humor nog wel, hou die vast!!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:01

Jeetje, veel sterkte zeg.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:02

vreselijk, krijg er kippenvel van.

heel veel stertke en moed de komende tijd

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:02

Inderdaad :')
Gelukkig korte pijn-aanval en gaat wel weer even.

Trouwens: mensen mogen best domme grappen maken hoor! Ik ben zelf een kei in t maken van stomme grappen en ook in ongepaste grappen..
Had voor kerst tegen een vriendin gezegd (zij en ik hebben in onze families nogal wat narigheid meegemaakt laatste jaren): 2012 wordt ONS jaar!!!
Zegt ze gisteren in de auto tegen mij:
'je had nog zo beloofd dat 2012 ONS jaar zou worden.. hoe durf je'!
We lagen helemaal in een deuk en toen zei ik:
2012 wordt los van dit gezeur JOUW jaar en 2013 wordt ONS jaar oke?
Zij: en oh wee als je je belofte niet nakomt hoor :')

Knakker schreef:
k*t-soep, haha!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:03

he meis, wat verschikkelijk...
het kippenvel zit gewoon op mijn lijf na je stukje gelezen te hebben
ik wil je ontzettend veel sterkte wensen in deze zware tijd die komen gaat :(:)

heb je trouwens al erover na gedacht om naar het AVL centrum te gaan?

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:17

@iloonaa__ : Daar schijnt niet een betere arts rond te lopen voor deze specifieke operatie. Dank voor je goede tip! Ken t AVL verder op mijn duimpje helaas.. dus heb dat meteen ook gevraagd aan de professor die ik vrijdag sprak (die dus wel leuk en goed was).
Nu even wat kleding aan en ff naar werk.. hopen idd dat ze normaal doen.
Wil gewoon gezellig ff maar heb dit ook aangegeven bij leidinggevende.
Jullie horen t later!!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:18

jeetje wat een bericht zeg!
Meest lees ik deze topics door zonder dat ik er zelf op reageer, maar ik kan het nu niet naast me neer leggen.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen!
Het is super goed dat je deze ziekte op een positieve manier met alles wat je in je hebt wil bestrijden!
Zet m op en als je een mindere periode hebt, denk ik dat bokt klaar staat om je er doorheen te slepen.
Succes, ook op je werk!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:41

Even een positief verhaal om je wat moed te geven, ik heb ook een familielid die het 15 jaar geleden heeft gewonnen, en sindsdien is het nooit meer terug gekomen! En sindsdien heeft de medische wetenschap enorme sprongen gemaakt! Je bent jong, veerkrachtig en positief ingesteld.... Een beter uitgangspunt om dit gevecht aan te gaan kan je niet hebben. Geniet van de leuke dingen die je meemaakt, hoe klein ze ook zijn soms en haal daar kracht en energie uit die je nodig hebt om DE strijd te leveren.

Zet hem op!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:27

weet je ook hoe snel je erbij bent?

die vriend hoestte en kon ook zijn eten niet weg krijgen
hij was ook een grote vent met flink postuur, wat in zijn voordeel was
hij was ook veel afgevallen maar had reserve genoeg om deze periode door te komen.

het was zwaar ,maar door zijn positieve instelling [ mede door zijn toen nog jonge kinderen 3 stuks ] is hij er goed doorheen gekomen
en na 10 jr hebben ze een groot feest gegeven
hij vanwege 10 jr kankervrij
zij was 50jr geworden
en ze waren 25jr getrouwd

ik ga flink duimen voor jou dat ook jij straks zulke feesten kan geven *\o/* :j

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:39

Dit hoop je dus nooit in je leven mee te hoeven maken. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd.

Ik kan je ook alleen maar veel sterkte wensen in de komende tijd. En vooral lekker van je afschrijven, de ellende maar natuurlijk ook de positieve nieuwtjes!

Je komt over als een sterk persoon die zich niet zomaar laat gek maken en het gevecht vol aan gaat. :-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:42

Poeh, wat een heftig verhaal. Ik vind je heel sterk overkomen TS, je klinkt ontzettend positief ondanks dit nare verhaal.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik blijf je verhaal volgen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:47

Jeetje mina, meid!
ik wens je heel veel sterkte toe. Y;(