ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:00

Mij zou het wel mooi lijken om een kindje te adopteren :j :)

Dan heb je dat hele bevalling gebeuren enzo er niet bij :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:02

Captain schreef:
_Nancy schreef:
Hoe weet jij hoe jij over 10 jaar over kinderen denkt?
Wie weet is het wel helemaal omgeslagen, dat weet je helemaal niet.

Ik roep ook al jaren dat ik geen kinderen hoef, maar goed, wie weet over 10 jaar..

Omdat ik kinderen nooit heb gemogen.. Toen ik 10 was zei ik dat ik mijn kind zou verdrinken als ik zwanger zou worden.. (Ja, erg. :=)
Ik zie mensen om mij heen met kinderen waarbij ik niet kán begrijpen dat je ze leuk vind.. Voor 1 dag, oke.. Voor de rest van je leven met een kind opgescheept zitten? (oke, wordt volwassen maar dan nog..) Kinderen die huilen.. Ik krijg er moordneigingen van...
Zwanger zijn? Moeten bevallen? Hormonen en andere oliebol.. Mij never nooit niet gezien! :n

Dus ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat ik geen kinderen wil/neem/krijg/whatever.

Nee :+ Ik dacht namelijk net hetzelfde als jou (behalve het verdrinken, zo radicaal ook weer niet, eerder abortus :+ )
Maar nu is dat toch mooi anders geworden.
Dus kan het zijn dat je nooit kinderen gaat willen? Jazeker
Kan het met 100% zekerheid zijn? Nee, hoe hard je nu of vroeger ook riep dat je ze absoluut niet wilt.

GaelleS schreef:
Oei excuseer als ik het slecht verwoord ofzo :p
Ik zeg toch niet dat die beter zijn? Ik zeg dat ze er al zijn, en dan moet ik niet zwanger zijn en niet bevallen en pampers verversen enzo ...

Mss moeten ze beter ook een procedure maken voor mensen die kinderen willen... Sommigen zouden er echt niet aan mogen beginnen (net zoals met dieren) maar mensen verbieden om kinderen te hebben gaat niet zomaar he

Juist als je zo denkt moet je al zeker geen adoptiekinderen nemen...pampers verversen en bevallen is peanuts tegenover een baby/kind met adoptieproblematieken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:02

Evelijn schreef:
Lijkt me wel verstandig om als je je levenspartner voor je dertigste vindt dat je met die wel je toekomstdromen bespreekt. Dat je pas rond je dertigste met redelijke zekerheid kan zeggen dat de biologische klok voor jou niet is gaan tikken. Tja je kan niet alles plannen. Maar neem aan dat als je met je partner hebt over wel of niet grote reizen maken, huis kopen, trouwen dat in dat rijtje ook wel of niet aan kinderen beginnen.

Lijkt me idd iets om te bespreken. Ook als die wensen tijdens de relatie veranderen.

Communicatie lijkt me sowieso iets essentieels in een relatie.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:03

_Nancy schreef:
Maar ik denk dat moeders het dat allemaal helemaal waard vonden, voor dat kleine hummeltje wat nu in hun armen ligt.
Jij hebt het zelf gemaakt met je man/vriend, het is jouw bloed, jouw genen.

En dat vraag ik me af he...als je kijkt naar het percentage verwaarloosde, fysiek en/of emotioneel mishandelde en zelfs door eigen ouder(s) vermoordde kinderen. Dit aantal neemt nog steeds toe. De hulpverlening krijgt het steeds drukker met dit "probleem"gevallen/gezinnen.
Ik vind dat voor veel mom's to be het gezegde "bezint voor ge begint" op zn plaats is.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:03

Dat klinkt wel beetje romantisch _Nancy... in Nederland is er bijna geen adoptie... dat zijn veelal pleegkinderen en adopteren uit andere landen (bijv. China) zitten ook heel veel haken en ogen aan. Dat is nog wel even iets lastiger bijna dan zwanger zijn.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:04

je hoort zo vaak mensen zeggen ik neem kinderen
maar je krijgt ze je neemt ze niet
en er zijn zat mensen die wel kinderen willen
maar ze niet kunnen krijgen

ik ben zelf enigst kind mijn moeder houd niet van kinderen
en dat is veel harder om te horen want mijn vader houd wel van
me en daarom ben ik op de wereld gekomen mijn vader houd wel
van kinderen

zelf ben ik ook al 2 jaar bezig om zwanger te worden en tot op de
dag van vandaag mocht het niet zo zijn

en ook ik heb wel eens een hekel aan andermans kinderen
zeker als je met je hond in de dierentuin loopt en alle
kinderen beginnen te huilen omdat ze bang zijn voor hondjes
omdat ze er niet mee opgevoed worden of ouders er zelf bang voor zijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:04

Ik vind het trouwens ook raar dat ik 'de leeftijd' heb om kinderen te krijgen := Ik vind mezelf echt veelste jong. Ik ben geloof ik nog steeds 18 in m'n hoofd :+

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:05

Sorry :p heb mij daar niet echt in verdiept ofzo, ben het ook helemaal niet van plan :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:06

Ik was 5, nee niet gelogen, en wist toen al. geen kids. Ben nu oud genoeg om oma te zijn, maar heb er al die jaren nooit aan getwijfeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:08

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:08

Klopt Evelijn, dat is wel jammer!
Maar het is er wel, en wie weet hoe het over 10 jaar is :) Misschien is het dan wel gegroeid.

Esther, ja daar heb ik ook geen verklaring voor :n Dat is gewoon... ziek..
Maar voor de meeste geldt dat wel zo :)

Ik heb geen idee hoe het is om een moeder te zijn, maar als ik de verhalen zo hoor...
Lijkt het me wel heel mooi.
Maar het is dan ook weer een nachtmerrie als je Teen Mom kijkt, dat gejank en gezeik altijd..

Er is een cabaret van Guido Weijers over kinderen.
Dat ze die altijd 'wondertjes' noemen en weet ik wat :+ Terwijl er 100.000 kinderen per dag geboren worden ofzo :')
Dus dat is géén wonder, haha _O-
Een wonder is iets wat zelden voorkomt, en kinderen komen iedere dag voor..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:09

_Nancy schreef:
Maar het is er wel, en wie weet hoe het over 10 jaar is :) Misschien is het dan wel gegroeid.

Ik heb geen idee hoe het is om een moeder te zijn, maar als ik de verhalen zo hoor...
Maar het is dan ook weer een nachtmerrie als je Teen Mom kijkt, dat gejank en gezeik altijd..

Dat ze die altijd 'wondertjes' noemen en weet ik wat :+ Terwijl er 100.000 kinderen per dag geboren worden ofzo :')

Oooh dat je dit zegt terwijl iemand hierboven zegt dat het haar niet lukt... Jij bent echt respectloos.

Captain

Of een huilbaby... :=

Alvaron

Ook ik zei met 5 jaar al dat ik geen kinderen wilde. Nu meer dan 40 jaar later, zijn ze er inderdaad niet en ik kan nu wel met zekerheid zeggen dat ze er ook niet meer zullen komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

MarcoBorsato schreef:
Oooh dat je dit zegt terwijl iemand hierboven zegt dat het haar niet lukt... Jij bent echt respectloos.

:( Sorry hoor,, dat was geplaatst terwijl ik bezig was met typen!

Je hoeft niet meteen te roepen dat ik respectloos ben, want ik had dat niet eens gezien, doe normaal!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:12

MarcoBorsato schreef:
_Nancy schreef:

Gelukkig ben jij heel fijntjes :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:16

_Nancy schreef:
MarcoBorsato schreef:

:( Sorry hoor,, dat was geplaatst terwijl ik bezig was met typen!

Je hoeft niet meteen te roepen dat ik respectloos ben, want ik had dat niet eens gezien, doe normaal!

Er zijn meer mensen in dit topic die hebben aangegeven geen kinderen te kunnen krijgen. Je snapt toch wel dat zoiets dan heel gevoelig ligt?

phormicola schreef:
Gelukkig ben jij heel fijntjes :D

Als een zijden handschoentje :')

picobello

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:22

Toch vraag ik me dan af waarom mensen die geen kinderen kunnen krijgen in een topic als dit terecht komen. De titel is zeer duidelijk. Kan me heel goed voorstellen dat het voor hun geen leuk onderwerp is, snap dan niet zo waarom toch reageren hier? Let wel: dit vraag ik me dus af, niet aanvallend of l.ullig bedoeld.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:22

Ik ga het trouwens ook niet eens terug nemen, het is niet iets wat ik heb gezegd maar iemand anders.. :j
Misschien kan ik ook wel geen kinderen krijgen, ik heb een hartafwijking en zit vast aan medicijnen welke ik niet mag slikken tijdens de zwangerschap..

Dus wie weet is het voor mij ook wel onmogelijk!
Dan heeft het zo moeten zijn dus.. Kan ik ook niks aan doen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:24

picobello schreef:
Toch vraag ik me dan af waarom mensen die geen kinderen kunnen krijgen in een topic als dit terecht komen. De titel is zeer duidelijk. Kan me heel goed voorstellen dat het voor hun geen leuk onderwerp is, snap dan niet zo waarom toch reageren hier? Let wel: dit vraag ik me dus af, niet aanvallend of l.ullig bedoeld.

Goede vraag, dit topic is toch heel duidelijk in de titel. Wellicht om te voorkomen dat het als kwestsend kan worden ervaren door mensen die ze wel willen maar niet kunnen krijgen, zelf een topic aan te maken?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:29

15, 20, 25, 30 en nee, ik voel er helemaal niets voor. En dat gaat denk ik ook niet meer veranderen. Maa de vraag 'waarom' begint mij ondertussen erg tegen te staan. Ieder antwoord levert namelijk een betoog voor kinderen op lijkt het wel. Mijn tactiek is derhalve wat veranderd. Mijn antwoord luidt tegenwoordig dat ik gewoon een 'hekel' aan kinderen heb. De meeste mensen lijken de strekking dan wel te begrijpen.

Met mijn ex zou het geen probleem geweest zijn, die vond kinderen voornamelijk eng. Nu ik 30 ben merk ik wel dat het wen probleem opleverd. Ook vanuit een hoek waar ik voorheen nooit over na had gedacht. Single mannen met kinderen uit een eerdere relatie. Die wil ik namelijk ook niet. En het is niet fijn om iemand af te wijzen omdat hij elders kinderen heeft. Dan doe je iemand pijn om iets waar hij van houdt, maar wat voor mij rechtstreeks uit een nachtmerrie lijkt te komen.

Soms, soms kan het me echt heel verdrietig maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:36

picobello schreef:

Omdat die meiden ook altijd geen kinderwens hadden. En het verloop erna is dan heel vervelend, maar in eerste instantie ging het ook over die kinderwens. En ik vind het heel goed dat er in een discussie meerdere kanten belicht worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:39

MarcoBorsato schreef:
]

Ben jij respectloos als je lekker eet en dat ook zegt omdat er mensen zijn die niet kunnen eten?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:40

Ook heer momenteel nog geen behoefte aan kinderen. Ik woon al ruim 10 jaar samen en vermaak me prima zo. Gelukkig denkt vriendlief er net zo over. We hebben nu een heel vrij leven, kunnen gaan en staan waar we willen en niks houdt ons tegen (nou ja, de fretten en het paard misschien ;) ). Als we aan kinderen zouden willen beginnen moeten we beide heel erg veel inleveren, waaronder mijn paard. Deze is voor mij dan niet meer te betalen en momenteel vind ik mijn paard nog steeds leuker dan een eventueel kind 8-) .

Ik zeg nooit nooit, maar ik ben nu 34 en heb nog totaal niet de behoefte om aan kinderen te beginnen en we genieten van het leven zoals het nu is. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de behoefte om aan kinderen te beginnen ook niet meer komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:40

Ik vind dat je die wens niet kunt vergelijken. Maar ik heb inderdaad een tijd niet gegeten bij mijn vader in de buurt, omdat het zo confronterend was.