Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:49

Gaat hier ook wel iets beter nu ik op mijn voeding let (minder E-tjes en suiker) maar ik heb zes weken vrij gehad van de uni dus ik hoefde ook maar weinig vroeg op te staan. Morgen begint het echte leven weer, ben benieuwd hoe het dan gaat met slapen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:33

Succes Mayniac. Zal wel erg wennen zijn om weer in het ritme te komen van vroeg opstaan en vroeg naar bed gaan. Ben je vandaag wel vroeg opgestaan? Dan ben je vanavond op tijd moe.

Mediteren vind ik zelf een beetje eng, weet niet waarom :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:44

Ja, redelijk vroeg. Nadeel is alleen dat ik een raar lichaam heb dat rond vijf uur 's middags moe is en daarna weer op volle energie draait, dus rond een fatsoenlijke bedtijd ben ik nooit moe :=

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:19

Ik meld me hier ook. Heb nu al zeker meer dan een jaar last van slaap problemen, wat niet erg serieus genomen wordt.
Ik heb dan ook problemen met het inslapen, in het begin viel het nog wel mee en had ik nog veel nachten van 5 tot 6 uur slaap, maar de afgelopen weken is het voor mij heel normaal om maar 2 uurtjes te slapen per nacht. En helemaal niet slapen komt ook steeds vaker voor.
Ik kijk er nu al weer tegenop om weer slapeloos in bed te liggen..
Wat voor mij nog het meeste helpt is slapen met rustige muziek op. Al is dat ook niet alles..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:11

Ook ik slaap heel slecht. Heb hier al jaren last van. Slaap heel licht en wordt overal wakker van, waarna ik dan een uur wakker lig. 's ochtends word ik altijd heel brak wakker. De dag kom ik meestal wel redelijk door. 's Avonds ga ik naar stal en eer ik dan weer klaar ben en gedoucht ben is het alweer wat later. Probeer altijd naar bed te gaan op het moment dat ik niet meer wakker kan blijven.
Val dan meestal wel snel in slaap, maar een uur later word ik alweer wakker.

Slaap inderdaad wel met oordopjes in, maar op de een of andere manier wordt ik toch wakker van geluiden of iets anders...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:00

Worden jullie niet heel erg emotioneel als je zoveel slaap tekort komt? Ik kan echt nergens meer tegen...
Ik zie er ook niet uit, mondhoeken hangen naar beneden, kleine oogjes tegen het licht, wallen van hier tot mijn enkels. En overal zo'n ontzettende pijn in mijn lichaam van de oververmoeidheid.

Herkent één van jullie die pijn overal in het lichaam door oververmoeidheid?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:31

Ja hoor, heel herkenbaar, zo'n gevoel van een total loss lijf.
En veel meer migraine helaas ...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:45

Zoals ik al eerder heb gezegd: let op je suikers en light producten! Ga voor jezelf eens na wat je nou precies eet. Probeer eens alle suikers uit te bannen en kijk dan eens hoe je slaapt, werkt bij de meeste mensen super :))

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:44

Wat Unoo ook zegt; goed letten op je voeding wil een heel eind helpen. Overdag proberen voldoende te doen, ik heb soms de neiging om dat overdag door moeheid weinig te doen maar dat werkt niet.

Als ik niet kan slapen uit bed, kopje thee drinken, lichten niet te vel aan en evt. een rustig muziekje.
Mediteren werkt ook goed.

@laetitia, Mediteren is niet zo eng als het lijkt hoor! een simpele ontspanningsoefening doet het bij mij altijd erg goed. even rustig zitten, focus op mijn ademhaling en alles even los mogen laten. Kan wel zijn dat in het begin het juist drukker wordt in je hoofd, maar als je daar niet zo'n big deal van maakt gaat dat ook wel weer weg. en je hoeft niet gelijk uren stil te zitten, je kan beginnen met vijf minuutjes. ( of een, als je het toch spannend vindt) :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:55

Suiker heb ik al heel erg geminderd :j. Doe het alleen 's ochtends vroeg in de koffie maar verder geen zoetigheden meer voor mij :n. Helaas heeft het de afgelopen dagen geen effect.

Ik val wel in slaap en slaap dan wel half, maar niet echt. Ik ben niet echt 'weg' zeg maar. Droom ook niet meer, had altijd behoorlijk levendige dromen. Herkenbaar?

Heb vanmiddag lekker vrij genomen, komt nu toch niets uit mijn handen. Ga zo heerlijk thuis op de bank liggen en uitrusten.

Wat ik wel raar vind is dat ik het dus heb sinds we in het nieuwe huis wonen, kan het met aardstralen/energiebanen te maken hebben? Hoe kan ik dit uitzoeken?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:20

Trek het niet meer.. |( Ben zo kapot en moe en alles doet zo'n pijn. Ben ook enorm depri door de vermoeidheid.
Ik probeer er geen probleem van te maken van de slapeloosheid en te denken 'gaat wel over' maar ik word steeds oververmoeider en begin nu zelfs tegen het janken aan te zitten...

Trek het echt niet meer...

Edit: terwijl het juist zo goed gaat met me de laatste maanden!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:08

Aardstralen kunnen zeker laetitia! Al uitte zich dat bij mij in hoofdpijn, er is toen iemand bij ons komen meten en ik bleek met mijn hoofd precies op een kruispunt van 2 aardstralen te liggen.
Heb je je bed al eens verplaatst, aan andere kant van slaapkamer bijv.?

Ben het even kwijt, maar heb je al eens iets geslikt voor het slapen?

Ik heb een paar weken terug slaappillen gekregen en heb een paar keer 1 geslikt. Weet nu dat mijn slaapprobleem verder ging omdat ik tegen het slapen op ging zien, waardoor ik dus echt niet kon slapen. Ben nu wat relaxter en slaap stukken beter.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:27

laetitia: probeer anders nu even een uurtje te slapen zodat je je in ieder geval nu even beter voelt! :(:)

bij mij gaan de laatste paar nachten ook weer echt pieeeeeeep! ik val weer echt heel laat in slaap waardoor ik nu al 2 ochtenden niet naar school ben gegaan :oo en ik kan mij nu niet echt permiteren om niet te gaan.....

die mindjar lijkt me wel leuk om te hebben en te maken voor anderen! maar alhoewel mijn engels goed is kom ik er niet achter wat nu het precieze recept is (misschien dat het me na deze redbull wel lukt :') ) dus als iemand hem al gemaakt heeft of dit van plan is? O:)

even voor de cola verslaafde (sorry weet je naam even niet meer) kun je `s avonds geen caffeine vrije cola drinken? mijn inziens smaakt dit toch hetzelfde?

en nog een tip voor te slapen: lekker warm/heet douchen met een heel lekkere douchegel en daarna direct naar bed en het kussen wat insprayen met je lekkerste parfum (of nog beter: die van je man/vriend, dit werkt rustgevender!!) dit wil mij namelijk ook wel eens helpen met slapen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:40

Ik slaap nu sinds 2 weken in de logeerkamer, het is begonnen toen we zijn verhuisd naar een nieuw huis. Ik kon niet slapen in de grote slaapkamer en nu kan ik dus ook niet slapen in de logeerkamer. Terwijl ik daar dus eerst wel goed sliep...

Ik sllk al vrij lang seroquel maar dat is niet voor het slapen maar daar sliep ik altijd heerlijk op, tot in het nieuwe huis. Slaappillen durf ik niet aan, ben bang dat ik er te afhankelijk van wordt. Heb wel dormeasan geprobeerd en paracetamol met coffeine.

Wat is die Mindjar Blaze? Een soort van recept waarvan je knock out gaat?

Tess: hoe kom je aan zo'n iemand die kan meten?

PS: ben gewoon aan het werk hoor (al komt er niet veel uit mijn handen :=). Ga niet elke keer vrij opnemen, mijn werkgever ziet me al aankomen...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:25

laetitia schreef:
Wat is die Mindjar Blaze? Een soort van recept waarvan je knock out gaat?

_O- was het maar waar! het staat hier geloof ik een pagina terug? nja in ieder geval in dit topic!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 21:04

Blijheid schreef:
Je zou een 'calm jar' ook wel 'mind jar' kunnen maken. Wordt meestal gebruikt voor kinderen, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken bij volwassenen :) Lijkt mij in elk geval best prettig om daar een tijdje naar te staren en je hoofd rustig te krijgen :)
Zie --> http://www.herewearetogether.com/2011/0 ... -mind-jar/

AAAh dit!! Ga dat morgen eens bestuderen als ik wat helderder uiit mijn ogen kijk :Z
heb nu melatonine gehaald 2,5 mg bij de drogist, neem ik met dormeasan in. Ben nu zo moe dat ik me niet kan voorstellen dat ik gewoon niet in slaap val straks :=.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:42

Positief blijven denken laetitia!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:26

wat nou slapeloosheid: 1.26 en ik ben maar weer uit bed gegaan...... 6 uur gaat de wekker weer. Kansloze zaak.....morgen weer als een zombie op kantoor de hele dag

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:41

Sterkte!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 11:35

Morrie schreef:
wat nou slapeloosheid: 1.26 en ik ben maar weer uit bed gegaan...... 6 uur gaat de wekker weer. Kansloze zaak.....morgen weer als een zombie op kantoor de hele dag

Pfff Morrie, hoe voel je je nu?

Heb gister de melatonine ingenomen en moet zeggen: ik werd me toch slaperig! Kon mijn boek geeneens meer lezen en moest enorm gapen :O :))
Werd om 1 uur wel wakker en heb toen vrij lang wakker gelegen en me geirriteerd aan het zware ademen van mijn vriend dus toen maar weer verhuisd naar de logeerkamer. Hij gaat nu oordopjes voor me kopen :D.

Morrie: heb je al melatonine geprobeerd? Ben voorzichtig enthousiast nav vannacht. Je kan bij de drogist zelfs melatonine met 5 mg halen tegenwoordig.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:01

Oordopjes doen wonderen :j
ik denk dat ik ook maar aan de melatonine begin aangezien het vanacht weer 3 uur was eer dat ik in slaap viel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:05

Hier goeie ervaringen met melatonine. Wel die in een doordrukverpakking in een kartonnen doosje, weet even het merk niet meer. Van andere merken werd ik erg misselijk. Die uit die verpakking zijn het sterkst gedoseerd maar ook niet overal verkrijgbaar. Je kan er overigens gerust een stuk of 10 tegelijk van innemen, kan totaal geen kwaad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:15

melatonine is voor mij al een gepasseerd station, werkt voor geen meter, zelfs de hogere dosering van de dokter niet

Het gaat wel vandaag, ik ben natuurlijk een ervaren slapeloze: al vanaf 1987.....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:19

Krijg je dan niet allerlei andere lichamelijke klachten als je al zolang zo slecht slaapt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:32

dat zou best kunnen, ik heb last van astmatische verschijnselen, maar ik benuitgepraat met de huisarts, dus dan houdt het op. Het hoort gewoon bij me, maar ik vind het wel erg irritant