Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Delphi schreef:Aj Eline lees in nu goed dat je moeder er aan overleden is? Verschrikkelijk meid!
ElineB schreef:Delphi schreef:Aj Eline lees in nu goed dat je moeder er aan overleden is? Verschrikkelijk meid!
Ja, dat klopt, daarom vind ik dus kanker ook erger. Al is het alleen al de emotionele lading die erbij komt kijken. Want als ik kanker zou krijgen, zou het idee alleen al me zoveel pijn doen. Omdat ik weet wat het met vrienden en familie kan doen..
vuurneon schreef:Ik zie het anders, uitstrijkje is om op te sporen. Prik is om het te voorkomen. Dan zie ik liever geld in het mogelijk voorkomen
Killyenn schreef:vuurneon schreef:Ik zie het anders, uitstrijkje is om op te sporen. Prik is om het te voorkomen. Dan zie ik liever geld in het mogelijk voorkomen
Mogelijk voorkomen, mogelijk niet. Daarnaast: er is voorspeld dat de prik in de komende jaren juist een stijging van doden ten gevolge zal hebben door het foutieve gevoel van veiligheid dat veel mensen zullen hebben, waardoor ze vervolgens geen uitstrijkje laten maken.
vuurneon schreef:Uitstrijkje vervroegen vind ik prima, maar dat is duur en op die leeftijd komt het relatief te weinig voor. Dus ik snap de keuze vanaf 30. Al zou het wel wel iedere 2 jaar mogen dan...

vuurneon schreef:daarom ga ik ook altijd uit van de positieve kant. 2 van de 100 die door die prik bv geen bhk krijgen is beter dan geen van de 100.
Daarom ben ik echt voor die prik. T is echt een rotplek om kanker te krijgen, jouw moeder is er helaas aan overleden en ook voor de overlevers zijn de gevolgen groot... Terwijl in mijn ogen de mogelijke gevolgen van zo'n prik nog te overzien zijn.
Exactly. vuurneon schreef:daarom ga ik ook altijd uit van de positieve kant. 2 van de 100 die door die prik bv geen bhk krijgen is beter dan geen van de 100.
Daarom ben ik echt voor die prik. T is echt een rotplek om kanker te krijgen, jouw moeder is er helaas aan overleden en ook voor de overlevers zijn de gevolgen groot... Terwijl in mijn ogen de mogelijke gevolgen van zo'n prik nog te overzien zijn.
vuurneon schreef:Ik zie het anders, uitstrijkje is om op te sporen. Prik is om het te voorkomen. Dan zie ik liever geld in het mogelijk voorkomen
vuurneon schreef:daarom ga ik ook altijd uit van de positieve kant. 2 van de 100 die door die prik bv geen bhk krijgen is beter dan geen van de 100.
Daarom ben ik echt voor die prik.
ElineB schreef:@ PassieAppel, dat zeg ik dus; dat is mijn mening. Maar was in mijn post niet helemaal duidelijk, sorry daarvoor.
Blue_Eyes, heb je gelijk in, maar ik blijf bij mijn mening. Kanker vind ik erger, door alles wat het verwoest. Kanker kan ook erfelijk zijn, dus kun je indirect ook een 'mislukt' (maar dan niet letterlijk) kind hebben/krijgen.
) Je weet het niet. Kanker is voor mij niet het ergste wat ik me in kan denken en sorry als ik hier iemand onbewust pijn mee doe. Ik weet in dit geval wel hoe het is en vind het enorm erg voor iedereen die het ook mee heeft moeten maken, maar nee, ik weet toch echt ergere dingen te bedenken. Daarbij vind ook ik 2 op de 100 wel erg weinig als men niet eens zeker weet of het werkt of of het bijwerkingen zal hebben. Wie weet gebeurt er niets, wie weet gebeurt er iets vreselijks. Als ze zichzelf al indekken met 'we weten niet zeker of dit ooit bijwerkingen zal krijgen' dan vind ik dat er al iets flink mis is. Men is namelijk erg goed in het er goed uit laten zien van dingen die helemaal niet zo goed zijn.
vuurneon schreef:Ik ben juist voor vaker uitvoeren van uitstrijkjes
Maar ook zeker voor de prik.
passieAppel schreef:Dus ze hebben 'de mensen' niet eerst voorgelicht en geinformeerd over het feit dat het geen 100% zekerheid geeft?!
staat keurig aangegeven. maar mensen gaan nu eenmaal voor schijnveiligheid, dat is hun verantwoording. Net als 150 rijden met de gordel om denken dat je veilig genoeg bent, of toch weer een peuk roken want oma is er immers ook 100 mee geworden. Dat zit een beetje in de menselijke aard. Dus dat krijg je er ook niet volledig uit vrees ik. Goed voorlichten is het enige. Maar de rest is toch eigen verantwoordelijkheid.
Delphi schreef:vuurneon schreef:Ik ben juist voor vaker uitvoeren van uitstrijkjes
Maar ook zeker voor de prik.
Ja, een combinatie van! Dat je zelf de keuze hebt. Ik doelde meer op dat je zei dat een uitstrijkje is om op te sporen. Omdat het ook een goede vorm van preventie is. Het kan namelijk al onrustige cellen opsporen ver voordat ze BMH kanker kunnen worden. En daarbij denk ik dat als ze daarmee veel meer vrouwen vroegtijdig op kunnen sporen en behandelen dat de ziektekosten op dit vlak juist op termijn gaan dalen.
Al moet ik zeggen dat als ik de keuze had, ik dan niet kies voor de vaccinatie maar de uitstijkjes voldoende vind.

Hoe dan ook blijft het altijd moeilijk kiezen met dit soort dingen. Vooral als het niet om jezelf gaat, maar bijv om je dochter(s). Mijn dochters zijn nu net 4 en 1jaar dus heb ik nog heel wat jaren om er over na te denken en wie weet wat ze binnen nu en 10 jaar weer hebben ...
passieAppel schreef:Griepprikken werken wel toch gewoon?
Ze geven je toch alleen maar een verzwakt bacterie, of een dode?
Dan weet ik niet wat er mis mee kan gaan hoor.
Yvank_ schreef:ElineB schreef:Yvank_ ;
Nou, waarom zou je de prik dan niet nemen? Óveral zitten risico's aan. Maar door de prik te nemen ga je dus sowieso een 'veroorzaker' tegen.
Nee dat is dus niet waar!
Die is mógelijk tegen te gaan maar er zijn 100 Hpv virussen waarvan jij er tegen 2 bent ingeënt. En dan is Hpv 1 van de veroorzakers van bmhk maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Pil gebruik is bijv ook een groot risico en door die niet te slikken loop je al een veel minder grote kans op bmhk even als roken en onveilige seks.. Dit haalt allemaal meer uit dan die prik dat bedoel ik ermee te zeggen..
Staat dat in de bijsluiter? Of heb je het over pilgebruik in combinatie met (onveilige) seks?
mayniac_val schreef:passieAppel schreef:Griepprikken werken wel toch gewoon?
Ze geven je toch alleen maar een verzwakt bacterie, of een dode?
Dan weet ik niet wat er mis mee kan gaan hoor.
Je mag wel beter opletten op school TS, ALLE entingen zijn een klein virusje zodat je lichaam er anti-stoffen voor kan maken. Waarom denk je anders dat een milde vorm van ziekte mogelijke bijwerking van alle entingen is?
Anne. schreef:Ik vind het nogal wat, dat we hier met zijn alle denken dat de medische wetenschap en de Nederlandse Regering er helemaal naast zitten.