Ninx schreef:Quellian schreef:Hoe zie je dat dan in de zuigelingen periode? Borstvoeding is ook melk.
Ik mag aannemen dat ze dat natuurlijk niet bedoeld... Moedermelk is volstrekt anders dan koeienmelk....
precies
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MaartPaard schreef:Ann_moi schreef:Wat het grootste probleem is, dat de overheid wel kan ingrijpen, maar de mensen dan ook moeten willen. Ik denk dat veel mensen wel weten wat gezond is, maar het niet toepassen door onkunde, of tijdgebrek. De mensen die graag willen eten vaak al gezond.
Ze zouden al een begin kunnen maken met accijnzen op ongezonde dingen en gezonde dingen goedkoper. Dus niet alleen accijns op tabak en alcohol maar ook op ongezond voedsel..
Quellian schreef:Zakjes en potten gebruik ik wel en zeer regelmatig ook boemboes, maar ik ben niet echt een gezondheids goeroe
Gebruik daarbij wel altijd véél groenten!
Ramooontje schreef:Nou ik vind wel deglijk dat de overheid hier een een grotere rol in mag en MOET spelen. Natuurlijk is het ieders eigen vrijheid en verantwoordelijkheid wat je eet/drinkt/beweegt etc. Maar, nu hebben mensen vaak geen kennis en dat zou toch eigenlijk gewoon al op de basisschool in het pakket moeten zitten.
Net als de ‘ik-kies-bewust logo’s slaan echt werkelijkwaar nergens op.
En door welk bedrijf denk je dat Becel wordt gesponsord: juist ja de Hartstichting!!!
Ramooontje schreef:Nou ik vind wel deglijk dat de overheid hier een een grotere rol in mag en MOET spelen. Natuurlijk is het ieders eigen vrijheid en verantwoordelijkheid wat je eet/drinkt/beweegt etc. Maar, nu hebben mensen vaak geen kennis en dat zou toch eigenlijk gewoon al op de basisschool in het pakket moeten zitten.
Net als de ‘ik-kies-bewust logo’s slaan echt werkelijkwaar nergens op.
En door welk bedrijf denk je dat Becel wordt gesponsord: juist ja de Hartstichting!!!
F_Orumster schreef:Inderdaad, de algehele gezondheid is heel belangrijk voor een goed draaiende economie, dus ik snap niet dat er niet eens goed wordt ingegrepen.
En niet alleen ongezond duurder maken, daar hebben ze het al wel over, maar gezond moet ook goedkoper.
.
Colway schreef:Dus als mensen makkelijke en lekkere recepten hebben voor pastasaus (PB me maar)
) dacht altijd dat ik daar goed aan deed, tot ik een heel artikel erover las en eens ben gaan spitten...Kan net zo goed boterhammen met suiker eten Ninx schreef:Ik mag aannemen dat ze dat natuurlijk niet bedoeld... Moedermelk is volstrekt anders dan koeienmelk....