Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:29

Ninx schreef:
Quellian schreef:
Hoe zie je dat dan in de zuigelingen periode? Borstvoeding is ook melk.

Ik mag aannemen dat ze dat natuurlijk niet bedoeld... Moedermelk is volstrekt anders dan koeienmelk....

precies ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:30

Slecht eten is goedkoop, goed eten is vaak duurder, slecht eten is OVERAL makkelijk verkrijgbaar, goed eten moeilijker, slecht eten werkt vaak verslavend (suiker/ zetmeel), goed eten niet... ga zo nog maar even door....

Mijn vader lag onlangs in het ziekenhuis, en wat zag ik daar ontzettend veel erg zware mensen. Erg veel mensen met slecht voedingspatroon vinden uiteindelijk hun weg naar de afdeling hart- en vaatziekten.
Ergens maakt dat me wel wat boos... er gaat heel wat gemeenschapsgeld zitten in de vraatzucht van mensen, en alsof 6 omleidingen nog niet genoeg zijn zie je ze vervolgens na een vette hap met hun ziekenhuispakje aan voor de deur staan paffen....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:31

MaartPaard schreef:
Ann_moi schreef:
Wat het grootste probleem is, dat de overheid wel kan ingrijpen, maar de mensen dan ook moeten willen. Ik denk dat veel mensen wel weten wat gezond is, maar het niet toepassen door onkunde, of tijdgebrek. De mensen die graag willen eten vaak al gezond.

Ze zouden al een begin kunnen maken met accijnzen op ongezonde dingen en gezonde dingen goedkoper. Dus niet alleen accijns op tabak en alcohol maar ook op ongezond voedsel..

Alsjeblieft niet zeg! Dan krijg je taferelen zoals in Denemarken.
Daar hebben ze een tax gelegd op vette producten. Gezonde dingen als roomboter, olijfolie, vleessoorten zijn veel duurder geworden, maar met chips en koek met 'minder vet' is niets gedaan.
Laat mij lekker zelf bepalen wat ik eet en niet eet :=

Ramooontje

Nou ik vind wel deglijk dat de overheid hier een een grotere rol in mag en MOET spelen. Natuurlijk is het ieders eigen vrijheid en verantwoordelijkheid wat je eet/drinkt/beweegt etc. Maar, nu hebben mensen vaak geen kennis en dat zou toch eigenlijk gewoon al op de basisschool in het pakket moeten zitten.

Net als de ‘ik-kies-bewust logo’s slaan echt werkelijkwaar nergens op.
En door welk bedrijf denk je dat Becel wordt gesponsord: juist ja de Hartstichting!!!

Collie2008

Quellian schreef:
Zakjes en potten gebruik ik wel en zeer regelmatig ook boemboes, maar ik ben niet echt een gezondheids goeroe :o
Gebruik daarbij wel altijd véél groenten!

Ik gebruik ook regelmatig pastasauzen uit pot hoor, tijdgebrek/gemakzucht, probeer wel te minderen daarmee en wil straks meer vers gaan maken

Dus als mensen makkelijke en lekkere recepten hebben voor pastasaus (PB me maar)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:32

Ramooontje schreef:
Nou ik vind wel deglijk dat de overheid hier een een grotere rol in mag en MOET spelen. Natuurlijk is het ieders eigen vrijheid en verantwoordelijkheid wat je eet/drinkt/beweegt etc. Maar, nu hebben mensen vaak geen kennis en dat zou toch eigenlijk gewoon al op de basisschool in het pakket moeten zitten.

En door welk bedrijf denk je dat Becel wordt gesponsord: juist ja de Hartstichting!!!

Pink Ribbon had als hoofdsponsor Heineken bier, en dat terwijl alcohol de kans op borstkanker fors doet toenemen :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:32

Inderdaad, de algehele gezondheid is heel belangrijk voor een goed draaiende economie, dus ik snap niet dat er niet eens goed wordt ingegrepen.
En niet alleen ongezond duurder maken, daar hebben ze het al wel over, maar gezond moet ook goedkoper.

In mexico schrok ik ook, hoe dik de mensen daar zijn, kinderen ook al. Maarja, je ziet ze ook de hele dag nacho's en tortillas eten.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:33

Inderdaad Ramooontje dat Ik kies Bewust Logo staat op de raarste dingen! slaat nergens op, wat is er bewust aan toegevoegde geur/ kleur en smaakstoffen??

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:35

Ramooontje schreef:

Landen waar de overheid een grote rol speelt bij de voeding zijn het slechtst af. In Amerika zijn al die organisaties stuk voor stuk gesponsord door graanproducenten en verstrekkers van cholesterolverlagende medicijnen en insuline producten. Daar heb ik nog een leuke website voor: http://www.fathead-movie.com/

Er wordt daar dus aangeraden om 0% vet chocolademelk te drinken en volle melk is verbannen. Een lekker stukje vlees wordt als the devil himself gezien, maar ontbijten met suikerrijke ontbijtgranen is volledig gezond. En nog meer van dat soort achterlijke onzin.
Dus nee, wmb mag de overheid lekker z'n rare ideëen voor zichzelf bewaren, ik ga liever gewoon dood.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:37

F_Orumster schreef:
Inderdaad, de algehele gezondheid is heel belangrijk voor een goed draaiende economie, dus ik snap niet dat er niet eens goed wordt ingegrepen.
En niet alleen ongezond duurder maken, daar hebben ze het al wel over, maar gezond moet ook goedkoper.
.

Nou, hoe ongezonder mensen leven hoe eerder ze dood gaan. Technisch gezien verdiend de economie meer aan ongezond etende, rokers die op hun 65ste met een kort ziektebed doodgaan. Dan mensen die ruim 20 jaar langer leven met af en toe kwaaltjes en later ook hulpbehoevend zijn..... Laatste kost de staat per saldo mee, hoe triest

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:39

Accijnzen moeten ze niet aan beginnen vind ik. Het lijkt een goed idee, maar als mensen liever ongezond willen eten, dan doen ze dat gewoon. En niet alle hoogvet producten zijn ongezond. Wel denk ik, als we alles wat ongezond is zullen schrappen, er nog maar weinig over blijft.

Het is de kunst de balans te vinden. Daarnaast zijn we zowieso te dik, omdat er altijd eten ter beschikking is. Nu zeggen wanneer je iemands ribben ziet, van jemig die is dun, terwijl dat vroeger gewoon normaal was.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:40

@ Ramoontje, zo had ik er nog niet over nagedacht! Nu snap ik de logica erachter dat de gezondheid van amerika geadviseerd wordt door Kellogs enzo.

Idd, je wordt doodgegooid met minder vet blablabla... En dan zit er meer suiker in :7

Colway schreef:
Dus als mensen makkelijke en lekkere recepten hebben voor pastasaus (PB me maar)

Sleutelwoord italiaans: beetje wijn en oregano :9
Mexicaans: komijn!, gemalen korianderzaad, beetje oregano, chili- of cayennepeper en cacaopoeder
O en alles gaat bij mij met knoflook en ui!
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-12-11 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:42

F_Orumster schreef:
Colway schreef:

Sleutelwoord italiaans: beetje wijn en oregano :9
Mexicaans: komijn!, gemalen korianderzaad, beetje oregano, chili- of cayennepeper en cacaopoeder

Ik vind je recept nu al lekker met de wijn :+

Grapjasjes12

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:43

wijn maakt elk recept beter :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:44

Ik ook *cheers* :+

Maar gebruiken jullie dan tomatenpuree, uitgelekte zeeftomaten of koken jullie zelf?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:45

Ik ontbeet altijd met crueslie....(verslavend :+ ) dacht altijd dat ik daar goed aan deed, tot ik een heel artikel erover las en eens ben gaan spitten...Kan net zo goed boterhammen met suiker eten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:45

Ik maak het weleens zelf, maar het is nogal bewerkelijk. Daarbij zijn ingeblikte tomaten tomatenpuree vaak even gezond of zelfs gezonder.

Colway, ik ontbeet ook altijd mer cruesli (vooral choco, cappuccino en caramel waren echt TE lekker := )

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:47

JAAAAA CRUESLI!! En dan denken dat je héééél gezond bezig bent als je de noten versie pakt....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:48

Ninx schreef:
Ik mag aannemen dat ze dat natuurlijk niet bedoeld... Moedermelk is volstrekt anders dan koeienmelk....

Klopt, moedermelk is anders dan koeienmelk, maar je kunt met een kind ook de kant op denken van paarden- of geitenmelk.
Dat koeienmelk niet 'gezond' is voor mensen is volgens mij al tijden bekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:54

Mensen die geboren worden met koemelkallergie en daar lactoseintolerantie aan over houden, hebben wel degelijk een probleem met kalk. Je kunt melk niet zomaar een leven lang weg laten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:58

Colway, als ik zelf pastasaus maak, dan doe ik het zo:
Gepelde tomaten (uit blik, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf ontvellen)
Italiaanse kruiden (gewoon de gedroogde kruiden)
Eventueel roomkaas of creme fraiche

Alles even met de staafmixer 'plat maken' (evt. naar smaak zout/peper/sambal/knoflook) en dan heb je je pastasaus :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:01

Oke ik ga van het weekend eens even pasta stunten uithalen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:11

Als ik pasta maak dan doe ik er wel wat saus uit een potje bij,maar dan slechts 2 eetlepels voor de smaak en meer niet. De rest is verse groenten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:23

Ik doe er soms ook een klein blikje tomatenpuree bij, maar volgens mij is dat alleen maar voor het idee.
En inderdaad gebruik ik veel groenten en wat gehakt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:54

Lovely schreef:
Mensen die geboren worden met koemelkallergie en daar lactoseintolerantie aan over houden, hebben wel degelijk een probleem met kalk. Je kunt melk niet zomaar een leven lang weg laten.

En hoe uit zich dat dan?