2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:04

Ik heb vandaag wel een keer twee stuks fruit gegeten :D En ik stond in de AH en wilde rucola kopen, maar toen ik zag dat er maar 75 gram in zat dacht ik aan dit topic en heb ik er 2 tomaten bij gekocht :Y) Maar meestal red ik het wel met groente opzich, alleen tja, sla is gewoon niet zo zwaar he :')

Maar ik eet wel een wokpakket of potjes of sla ofzo, nooit dat ik broccoli ga zitten snijden ofzo, dat eet ik wel bij m'n ouders op zaterdag :j

jamiroquai

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:05

Per week red ik het wel, maar per dag echt niet! Fruit eet ik bijna nooit, en groente heel weinig. En ik voel me er prima bij!!!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:08

Hmm ik red het wel vrij makkelijk hoor. Fruit is gratis op het werk dus ik neem tussendoor altijd lekker een mandarijntje ofzo vind het heerlijk! Tussen de middag altijd een glas verse sinasappelsap en sla. Mijn moeder kookt ook altijd vrij gezond dus we eten altijd wel iets met groente. Ja ik kom er wel aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:16

Jeetje per week er aan komen!? Dat vind ik echt heel slecht en weinig := Wat eet je dan als tussendoortje of bij je avond eten? Ben je dan niet hartstikke dik :=

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:18

Ik kom er ook wel aan.
eet zonet mijn tweede appel van vandaag :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:21

Ik kom er lang niet aan.. :x Ben heel erg zinnig waardoor ik veel groenten en fruit niet lust. :o

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:00

Moet zeggen dat ik als gezonde eter ook best wel schrik van sommige reacties... Al jaren geen fruit meer gegeten???? :oo 1 eetlepel groente op een avond? In een week nog geen 200 gram en 2 stuks fruit? :wow:

Nou heb ik een gevoelig darmsysteem maar ik zou het echt niet trekken op deze manier, binnen een week met weinig groente krijg ik al last.

Ik bedoel, mensen roepen hier wel: ik voel me er prima bij, maar het kan medisch gezien gewoon niet anders dan dat je tekorten opbouwt. Vitaminepreparaten/pillen zijn niet voldoende, deze kunnen tekorten aanvullen, maar nooit je normale dieet vervangen. Nog afgezien van alle antioxidanten en vezels die je mist. Hebben jullie nou geen last van je tandvlees e.d. bijvoorbeeld? Het kan gewoon echt niet goed voor je zijn :=

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:18

Ik probeer er op te letten, maar ik vergeet het altijd (slap excuus) haha. :o
Groente eet ik tijdens het avondeten, misschien net genoeg denk ik.. maar ook niet altijd.
Fruit moet ik echt meer gaan eten :j voorheen was ik er dol op, maar sinds een tijdje opeens niet meer dus dan heb ik er ook niet zo'n trek in.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:40

Ik kom er ook wel aan. Fruit eet ik altijd als tussendoortje of bij de lunch. En groente haal ik ook wel!

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:42

Neuh, dat lukt me écht niet, hoor... :n Ik ben dr sowieso al niet zo dol op, maar van de meeste dingen moet ik ook echt kokhalsen... :x Dan voelt 't net alsof mijn nek uit de kom wordt getrokken ofzo. := Dus nee, ik eet het wel, maar écht niet genoeg... :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:43

Over het algemeen krijg ik ruim voldoende groente binnen, maar dat geldt niet voor fruit, ik eet meestal een appel, maar niet dagelijks.
De twee liter water red ik wel.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:43

Denk dat ik er wel overheen kom zelfs :j

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:30

groente eet ik genoeg, daar zorgt mijn vader voor met het avond eten. Fruit kan wel meer, ik eet ong. een stukje in de twee dagen _O-

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:37

Joah makkelijk. Elke ochtend versgeperste jus d'orange van 3/4 sinaasappels (lekker groot glas :9 ) en zo af en toe nog een lekkere zure kiwi. :9 En groente is mijn mams heel goed mee dus die krijg ik ook elke dag binnen. Zelfs bij de spaghetti eten wij sperciebonen. :')

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:45

Groente haal ik makkelijk, fruit niet altijd. Ik vind het echt wel lekker, maar ik vergeet het vaak gewoon.
Morgen maar weer een grote zak mandarijntjes kopen :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:06

Ik red dit denk in een maand ofzo _O- Ik eet eigenlijk vrijwel geen fruit, hooguit 1 appel of banaan in de maand en groente eet ik ook niet bij het avondeten.. Heeel soms een klein stukje bloemkool ofzo.

Ik heb m'n bloed al meerdere malen laten testen maar schijn toch echt geen tekorten te hebben, hoe gek het ook klinkt..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 03:59

Het lukt mij niet om dit iedere dag te eten. Over een week genomen, zal ik het wel halen. Ik probeer altijd erg gezond te eten.
Moet zeggen dat ik fruit in de winter iets minder lekker vind dat in de rest van het jaar. Vreemd hè, terwijl het dan juist zo belangrijk is....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 04:10

Gooya schreef:
Moet zeggen dat ik fruit in de winter iets minder lekker vind dat in de rest van het jaar. Vreemd hè, terwijl het dan juist zo belangrijk is....

Dat vind ik juist niet vreemd, want vaak is het zomerseizoen hét fruitseizoen. :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 05:26

elke ochtend een glas versgeperste sinaasappelsap, in de avond een fikse smoothie (met minimaal 3 verschillende soorten fruit] en ook bijna elke dag groenten...
Ik ben echt een enorme smoothiesfan! Lekker met ananas en banaan, peren, granaatappel...hmmmmmm

_Amara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 05:55

niet iedere dag, maar meestal kom er ik wel op.
wij eten vrij veel groente, en pers bijna elke dag 3 sinasappels.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:16

Gooya schreef:
Het lukt mij niet om dit iedere dag te eten. Over een week genomen, zal ik het wel halen. Ik probeer altijd erg gezond te eten.

Zomerfruit is ook een stuk lekkerder dan het fruit in de winter.
Aardbeien en Meloen ben ik echt dol op, appels en peren kan je mij niet echt blij mee maken :') En mandarijnen komen op een gegeven moment ook mijn neus uit :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:48

Silke_ schreef:
Ik red het niet := Kom ook niet aan de aanbevolen 2 liter vocht :+

ik sluit me bij jouw aan.

ik drink ook geen 2 liter vocht.

en aan groente/fruit red ik het ook niet.

tevens ben ik geen aardappel eter, maar meer een vlees eter. :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:53

Ik red het echt niet. Fruit eet ik bijna niet omdat ik een fruitallergie heb. Kan wel een aantal soorten fruit eten, maar ik heb er vaak gewon geen trek in. Zelfde geldt voor 2 liter water, ik ben een slechte drinker, mag blij zijn als ik een liter vocht binnen krijg.

Ik weet het, allemaal heel slecht, maar toch voel ik me nog steeds kip lekker.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:30

tsjah.....het kan gewoon niet gezond zijn als je zo weinig vers fruit en groente eet. M'n zusje doet het ook niet, voelt zich ook altijd 'kiplekker' maar heeft wel vaak een koortslip is bleek en heeft naar mijn idee voor zo'n jonge griet te weinig energie...

Ik merk het echt als ik een periode wat minder goed eet....Maar als je al nooit echt gezond eet/drinkt heb je ook weinig vergelijking met hoe je je anders zou voelen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:07

Ik geloof ook best dat het niet goed voor je is, maar hoe verklaar je dan dat ik nooit ziek ben, heb meer dan genoeg energie, heb een gezonde kleur en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb perdiodes gehad dat ik wel elke dag groenten at en ik merk geen verschil met hoe ik me nu voel. Dat ik geen voldoende fruit eet ik kan ik weinig aan doen.
Kan best zo zijn dat ik er over een paar jaar wel last van ga krijgen...