Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:45

Kinderen mogen toch helemaal niet naar de sauna? In ieder geval zowiezo onder de 12 niet en de sauna waar ik meestal heen ging was zelfs minimaal 16.. Mocht er toen zelf pas net in toen ik daar voor het eerstkwam :')

Vind het niet kunnen om kinderen mee te nemen..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:48

De sauna waar wij meestal naartoe gaan heeft op zondagmiddag tot 18.00 uur familiedag. Dan mogen de kinderen mee en is het meestal wat minder rustig. Ik stoor me er niet zo aan, en anders ga ik maar op een andere dag ;-).

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:51

Ik wil wel eens naar de sauna, iemand zin om mee te gaan?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:58

Nee ik kom voor m'n rust in de sauna om dan met gillende kids om je heen te zitten..ehm nee, lijkt me ook niet leuk voor kinderen eigenlijk.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:08

Beetje een vreemde aanname dat die kinderen dan gillen/onrustig zijn! Mijn ervaring is namelijk dat ze dat helemaal niet zijn :n Ze zijn het van kleins af aan gewend om naar de sauna te gaan en kunnen zich prima daar gedragen :j En de ouders letten ook wel op, is mijn ervaring :)

Ik ga trouwens regelmatig naar de sauna in mijn eigen woonplaats :j Veel mensen gaan graag verder weg, dus volgens mij kom je juist daar eerder bekenden tegen :))

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:17

ik ben zelf ook niet de slankste, maar ga tegenwoordig ook gewoon lekker naar de sauna.
eerder had ik er wel moeite mee en moest ik echt een drempel over.
meestal ga ik naar busloo of de veluwse bronnen

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:18

Ik zou het echt niet durven als ik dik zou zijn, veelste bang voor mensen die dan naar me kijken..
Maar de sauna is sowieso niets voor mij, ik durf echt niet naakt daar te lopen :P

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:20

Ik heb ook een maatje extra, meerdere maatjes extra zelfs :o en toch kan ik heerlijk genieten van de sauna. Voel me niet opgelaten. Heb zeker geen perfect lijf, verre van, maar ik stoor me er niet aan en als anderen dat wel doen hebben ze pech :Y) :D

Ik ga altijd naar het Elysium, redelijk in de buurt (half uurtje). Vind ik de fijnste. Denk dat ik ongeveer 3 à 4 keer per jaar ga. Eigenlijk altijd met mijn moeder. Gezellig zo'n hele dag, lekker bijkletsen en genieten.

Elysium hoef je niet te reserveren voor het eten hoor. Alleen als je naar het buffet wil, maar ze hebben ook 3 gewone restaurants. Ze zijn 's avonds niet altijd alle 3 open, maar het grote restaurant (Puur, geloof ik) is altijd open en kan je ook zo binnen lopen, soms moet je even wachten, maar meestal is er gewoon plek. (Heerlijke varkenssaté daar :9 )

Zaluwhoeve ben ik één keer geweest, maar dat hoeft voor mij niet meer. Teveel op een te kleine afmeting, onlogisch ingedeeld en veel te druk. En bovendien nog veel verder weg dan het Elysium.

Ik wil wel de Veluwse Bron nog eens proberen, die is volgens mij ook wel heel mooi en groot.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:04

Reserveren was idd voor buffet, maar bij de zwaluwhoeve hoefden wij ook allren voor buffet te reserveren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:15

Ik woon heel dichtbij het Elysium en de laatste keer dat ik er was vond ik het eten te duur voor de kwaliteit die je ervoor terug kreeg. De kwaliteit van eten en drinken vind ik bij de kleinere sauna's toch net wat beter. Elysium is wel erg massaal geworden.
Nog nooit voor hoeven reserveren.

Wil ook graag nog eens naar Lac du Centre in Pijnacker, dat is echt op een steenworp afstand. Is wel echt een kleintje maar wil het graag eens proberen.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:18

Mijn mams en haar vriendinnen gaan alleen op badpakdagen... en ik mag sowieso niet mee, omdat ze zich dan zo dik voelen naast mij. 8)7 Dan denk ik ook, mens waar maak je je druk om... niemand gaat toch naar de sauna om te loeren?of wel soms? Maar ik zal dan wel weer makkelijk praten hebben :o

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:20

Tja, Mensen vinden altijd wel wat om te kijken. Dus of je nou dik dun, lelijk mooi ,blank zwart , klein groot bent ze kijken altijd wel naar je.

En heb zoiets van als het ze niet aanstaat kijken ze toch lekker ergens anders naar?

Ik vind het trouwens dat kinderen niet in een sauna horen.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:21

Wij vinden Bussloo de meest prettige sauna.
Mooi, ruim opgezet en dus niet alles hutje mutje.
Met Vakantieveilingen ooit een arrangement gewonnen voor de Zwaluwhoeve...dat nooit weer!
Volgens mij is daar de instelling: des te meer, des te beter. De sauna zat dus echt overvol, was geen doorkomen aan, ook niet op de looppaden.

De Veluwse Bron staat ook nog op ons verlanglijstje, schijnt een hélé mooie sauna te zijn.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:26

Het eten bij Bussloo is prima, behalve de groente tapas, die zijn ronduit smerig... Als die nog op de kaart staan tenminste.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:29

eten moet je gewoon kunnen doen zonder te reserveren inderdaad, dat is zo vervelend!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:31

@Barendshoeve
Waar zou je heen willen gaan?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:53

tiwi1969 schreef:
Het eten bij Bussloo is prima, behalve de groente tapas, die zijn ronduit smerig... Als die nog op de kaart staan tenminste.

volgens mij niet :n

silverwind: VB is inderdaad erg mooi :j beetje dezelfde stijl als bussloo, maar dan groter

ik wil zelf nog heel graag een keer naar devarana in den bosch www.saunadevarana.nl/.php?page=1
lijkt me zo'n gave sauna!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:58

Kinderen in de sauna mag hier pas vanaf 12 jaar, bovendien zie je zelden pubers. De meeste schamen zich toch voor hun ouders hahaha
Maar een 16 jarige heb ik geen problemen mee! Die rennen niet meer rond :p

Reserveren voor eten? Nee dat zou ik ook niet willen...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:10

Corelli schreef:
tiwi1969 schreef:

volgens mij niet :n

silverwind: VB is inderdaad erg mooi :j beetje dezelfde stijl als bussloo, maar dan groter

ik wil zelf nog heel graag een keer naar devarana in den bosch http://www.saunadevarana.nl/.php?page=1
lijkt me zo'n gave sauna!!

Heb even die site bekeken en wow, daar wil ik heen! :wow:.
Alleen al het interieur! Zit ook nog eens vlak bij m'n school das nog eens handig :').

Ik ben zelf nog nooit naar de sauna geweest, maar wil wel heel graag een keerjte

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:16

@Tina, heb niet echt voorkeuren. Ben laatst in Mill geweest en ook die was heerlijk.
Geef wel zelf de voorkeur aan een wat kleinere ipv een grote commerciele.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:32

Ik vind in Emst (Veluwse Bron) de mooiste waar ik tot nog toe geweest ben :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:33

Heb 2 keer kinderen meegemaakt in de sauna, beide keren bij de zwaluwhoeve, en 2 keer gedacht: laat die voortaan maar thuis. De eerste keer was in een schoolvakantie, er waren echt mega veel kinderen, en die waren bommetjes aan het doen in het zwembad. Ehhh ga dan gewoon naar een gewoon zwembad, lijkt me leuker voor kinderen, en rustiger voor de saunagangers.... De 2e keer waren er 2 vrouwen met 2 jongetjes van een jaar of 11, die net een beetje begonnen te puberen. De hele tijd naar de vrouwen kijken met grote ogen, en er ook opmerkingen bij plaatsen, beetje mans doen enzo.
Ik kom voor mn rust en ontspanning in de sauna, en daarnaast zie ik niet zo erg wat kinderen te zoeken hebben in de sauna.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:35

Ik kom niet in een sauna waar kinderen zijn toegestaan, ik ben voor mijn rust.. Anders ga ik wel naar een subtropisch zwemparadijs haha.
Dat de sauna mensen daar niets van zeiden? Jeetje... Bommetje doen...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:38

P'sies: ik zit in mijn dagelijks leven en in mijn werkleven al tussen de kinderen, dan hoef ik ze dan niet nóg eens te zien :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:38

Bij de zwaluwhoeve wordt nergens iets van gezegd heb ik al eens gemerkt, vandaar dat we er niet meer heen gaan :)
Ben heel benieuwd naar de veluwse bron, leuk ook dat we daarna naar een hotel gaan, nog even dat ontspannen gevoel vasthouden ipv 2 uur in de auto ;)