douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:42

Dat hoorde ik ook maar er is eigenlijk geen verschil. Het enige is dat m'n haar een stuk vetter aanvoelt als ik het niet doe, doe het dus eigenlijk nu al een jaar elke dag.. Ik was het ook elke dag, heel soms niet maar dan sowieso conditioner erin!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:47

Jorienn schreef:
Dat hoorde ik ook maar er is eigenlijk geen verschil. Het enige is dat m'n haar een stuk vetter aanvoelt als ik het niet doe, doe het dus eigenlijk nu al een jaar elke dag.. Ik was het ook elke dag, heel soms niet maar dan sowieso conditioner erin!

het is dan inderdaad veel minder vet :j deed het eerst ook vaak maar vind het toch niet zo prettig, dat koude gevoel brrrr :brr:

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 03:47

Nu ik lekker samen woon met mijn vriend:

*douche 's avonds, of na mn werk.
onder de douche, haren met shampoo, dan mezelf wassen met een washandje, en dan haren uitspoelen en klaar. :P
*doe een grote handdoek om, en daarover heen een badjas. :+
*Dan fohn ik mn haren als we nog weg gaan
dn haren doen, make up doen en dan pas gaan de badjas uit en de handdoek af. :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:40

Mijn doucherituelen:

- Ik douche altijd savonds voor het slapen gaan. Een enkele keer smiddags of sochtends als we weg moeten.
- Douche warm, ongeveer 38-40 graden, met de zachtste straal op de douchekop.
- Was mijn haar elke dag.
- Als ik het was, dan doe ik er shampoo in, soms een conditioner, maar niet iedere dag. Als ik er conditioner in doe, dan smeer ik dat er gelijk in na de shampoo en laat het in 1x uitspoelen.
- Douchegel doe ik op zo'n puf, of met mn handen.
- Daarna spoel ik de muur en douchewand af met koud water en maak deze droog met een trekker.
- Ik droog me af, wikkel als laatste mijn haren in een handdoek.
- Als ik me aangekleed heb, gaat de handdoek van mn haar af en doe ik het in een knot, zo ga ik slapen. De volgende ochtend is het dan nog nat en dan kan ik het nog goed in model brengen.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:21

myn haar is nog steeds nat van het douchen van gisteravond :+ (met knot dan)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:26

Gaat jullie kussen dan niet stinken van dat natte haar?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:29

nee heb ik eerlijk gezegt nooit last van , mn moeder wast de hoeslakens en overtrek ook vaak :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:30

Tiggs schreef:
Gaat jullie kussen dan niet stinken van dat natte haar?

Mijnes niet, die ruikt juist lekker naar me shampoo dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:45

Jeetje wat verspilt iedereen ontzettend veel water zeg...
De douche eerst aanzetten en dan nog uitkleden etc. gezicht schoonmaken onder de douche...
Denken er dan echt zo weinig mensen aan het milieu?
Scheren, gezicht schoonmaken, tandenpoetsen kan toch ook prima bij de wastafel? Scheelt een hoop water. (en gas/stookkosten)

En ik las ergens een semi verontwaardigde vraag of je met je handen dan je flum en billen wast, euh ja? Wat is daar zo vies aan?
Opvallend dat mensen alles zo snel vies vinden...

(maar ik gok dat 95% van wat hier verteld wordt in werkelijkheid iets anders gaat, maar ja... het maatschappelijk gewenste plaatje hè, een ander zal je maar vies vinden ;) net als in het neuspeutertopic zeg maar :D)

Kan me prima vinden in o.a. Vjestagirl haar posts.
Ik gebruik ook alleen shampoo, verder niets. Ja als ik het nodig vind een suiker scrubje met wat argan olie.
En ben altijd prima schoon. Al die doucheschuim etc. haalt alleen maar je natuurlijke bescherming van je huid en is niet nodig.
Handdoeken gebruik ik ook zeker 4 keer. Ben schoon hoor als ik gedouchet heb :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:45

wonderworst_ schreef:
savonds fohn ik nooit mijn haar, ( ik heb gelukkig ook makkelijk haar :P ) maar sochtends wel altijd want ik haar het om naar buiten te gaan met nat haar, daar word me hoofd zo koud van en het schijnt ook niet echt goed te zijn voor je haar...

maar @loose, hoe was jij je dan down under aan de voor en achterkant? gewoon met je blote handen??
(ik vraag het even aan jou omdat jij ook zegt dat je geen washandje gebruikt? ben even nieuwsgierig :P )

Eh ja met mn blote handen. :D :D Met lactacyd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:49

Kanelly schreef:
De douche eerst aanzetten en dan nog uitkleden etc. gezicht schoonmaken onder de douche...
Scheren, gezicht schoonmaken, tandenpoetsen kan toch ook prima bij de wastafel? Scheelt een hoop water. (en gas/stookkosten)

Ik vraag me altijd af waarom dat zo slecht voor het milieu is, misschien wil je dat uitleggen?

Verder bespaart het juist tijd als ik onder de douche m'n gezicht schoonmaak, in die tijd trekt m'n conditioner in. En scheren bij wastafel? Hoe zie je dat voor je, dan zit er toch overal douchegel/scheerschuim? Bovendien weet ik dan zeker dat ik daarna onder de rode bultjes zit...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 10:53

Loose schreef:
wonderworst_ schreef:
savonds fohn ik nooit mijn haar, ( ik heb gelukkig ook makkelijk haar :P ) maar sochtends wel altijd want ik haar het om naar buiten te gaan met nat haar, daar word me hoofd zo koud van en het schijnt ook niet echt goed te zijn voor je haar...

maar @loose, hoe was jij je dan down under aan de voor en achterkant? gewoon met je blote handen??
(ik vraag het even aan jou omdat jij ook zegt dat je geen washandje gebruikt? ben even nieuwsgierig :P )

Eh ja met mn blote handen. :D :D Met lactacyd.

Ik vraag me af of het wel goed is om elke dag lactacyd te gebruiken.
Als je normaal gezond bent, heb je dat toch helemaal niet nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:55

De productie van drinkwater kost ontzettend veel energie.
En door onnodig de kraan te laten lopen, dus vast de douche aanzetten voor je je uitkleedt, scheren onder de douche, tandenpoetsen onder de douche...laat je duizenden liters zomaar weglopen. Verspilling dus. Lijkt me niet zo heel moeilijk.

Gezicht schoonmaken...Wattenschijfjes, ogen schoonmaken, daarna wattenschijfje voor milk/tonic en daarna spoelt het onder de douche wel schoon.
Scheren bij de wastafel...mwah mannen die zich nat scheren redden het ook al jaren, dus waarom vrouwen niet?
Stop erin, beetje water in de wasbak, scheerschuim smeren (als dat nodig is) scheren, mesje tussendoor uitspoelen in het water in je wasbak. Daarna onder de douche springen en de restjes afspoelen.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:56

Waterverspilling is zo slecht voor het milieu omdat er energie nodig is om water te winnen, zuiveren en vervoeren. Het grootste deel van drinkwater komt uit grondwater. Door het winnen van dit water daalt het grondwaterpeil en dit zorgt ervoor dat natuurgebieden verdrogen.

Ik douche om de dag (shampoo & zeep) en gebruik mijn handdoek ook 2 keer. Washandje gebruik ik 1 keer.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:57

Wow sommige hier maken van douchen echt een heus feestje :D

Ik ben geen bijzondere douchegebruiker geloof ik. Stap eronder was mijn haren, gebruik een conditioner en zeep mijn lijf in mijn zeep.
Eventueel nog scheren en ik ben weer klaar.

Mijn vriend kan echt gerust een half uur douchen, ik ben meestal met tien minuten klaar. Badderen kan ik wel weer heel uitgebreid. Dan gaan er tijdschriften mee, of een lekker kopje thee en dan nog een gezichtsmaskertje...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:58

fjordjes schreef:
Haha ik doe het weer anders :P

Als ik ga douchen heb ik altijd een washandje, die gebruik ik voor de intieme delen. Dat doe ik als eerste. Daarna doe ik altijd m'n haar wassen en daarna de rest van het lichaam. Eerst deed ik het altijd andersom, eerst lichaam dan haar :P Als laatste doe ik nog scheren als dat nodig is. Met afdrogen gebruik ik altijd 2 handdoeken, 1 voor m'n haar en 1 voor de rest.

Ghihi :P
Ik doe precies het zelfde als jouw.
Alleen gebruik ik over me hele lichaam het washandje.
Even flink scrubben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:59

Ik denk alleen dat de meeste mensen die weinig water gebruiken, dat doen voor hun eigen portomonnee. Niet dat daar iets mis mee is hoor, beter voor het milieu is het ook!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 10:59

mika11 schreef:
Ik vraag me af of het wel goed is om elke dag lactacyd te gebruiken.
Als je normaal gezond bent, heb je dat toch helemaal niet nodig?

Weet ik eigenlijk ook niet. := Ik gebruik het omdat ik dan toch wel het idee heb dat het met iets is schoongemaakt en niet alleen water. En douche trouwens om de dag dus gebruik het niet elke dag. :D

Tiggs schreef:
Kanelly schreef:

Ik vraag me altijd af waarom dat zo slecht voor het milieu is, misschien wil je dat uitleggen?

Verder bespaart het juist tijd als ik onder de douche m'n gezicht schoonmaak, in die tijd trekt m'n conditioner in. En scheren bij wastafel? Hoe zie je dat voor je, dan zit er toch overal douchegel/scheerschuim? Bovendien weet ik dan zeker dat ik daarna onder de rode bultjes zit...

We hebben eigenlijk al niet genoeg drinkwater op de wereld dus hoe minder je ervan verbruikt hoe beter. ;)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:00

Geryon schreef:
Ik denk alleen dat de meeste mensen die weinig water gebruiken, dat doen voor hun eigen portomonnee. Niet dat daar iets mis mee is hoor, beter voor het milieu is het ook!

Denk ik ook ;).
Ik gebruik misschien iets te veel water, maar ik ben weer op andere manieren bezig met het milieu.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:01

Amyyy schreef:
Owja, ik douche trouwens altijd heel koud, iedereen vind mij echt raar! ik douche op 32 graden denk ik. Ook 2x mijn haren wassen, en een keer cremespoeling, en dan alleen in de onderkant van mijn haren en een klein beetje bovenop. En heeeeeel goed afdrogen ja! ik kan er echt niet tegen als ik dan een hemd aan doe, dat dat nog helemaal plakt. bleeeeerg

Ik douch ook heel koud :)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:01

haha, best grappig al die gewoontes!

Ik douche bijna altijd 's avonds, en ga dan met nat haar naar bed. En als ik mijn conditioner in laat trekken gebruik ik die tijd om te scheren. Verder droog ik me wel gewoon meteen af, en gooi me haar een paar keer naar voor en naar achter om het zo droog mogelijk te laten worden :') (volgens mij is dat geen gezicht, haha)

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:03

ik vind het apart dat mensen zonder washandje/puff doen,

vind altyd heeeeerlijk om met een puf gaat zo lekker schuimen en vind het veel lekkerder + sterker ruiken..
ook zal k mn handdoeken noooit meerdere keren gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:04

Geryon schreef:

Dat is ook absoluut een reden :j
Win-win toch, beter voor de portemonnee en beter voor het milieu.

En op vakantie (de warmere landen, noord afrika e.d.) hou ik er helemaal rekening mee, niet onnodig schone handdoeken gebruiken in het hotel ivm het waterverbruik. En max 5. minuutjes douchen. (maar dat doe ik thuis ook)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:04

Maar scheren jullie je elke/om de dag? Ik heb dan nog echt niks om te scheren hoor :=

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:05

Ik vind zo'n puff vies, een washandje doe je toch ook elke keer in de was maar ik denk dat de meeste dit bij een puff niet doen ( weet zelfs niet of dit kan)

Ik douche me altijd savonds, haar wasssen, lichaam wassen, klaar.
Me afdrogen, handoek terug op rek (die gebruik ik de volgende keer nog eens, dus gebruik hem 2 keer)
Bij mij moet het allemaal vooruit gaaan, daarom pak ik ook nooit ee bad omdat ik er meestal al terug uit ben wanneer het bad volgelopen is :o
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 30-10-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt