Als je het geld had, zou je dan wat aan jezelf laten doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Als je het geld had, zou je dan wat aan je laten doen?

Ja: Borsten vergroten
104 (20%)
Ja: Borsten verkleinen
18 (3%)
Ja: Liposuctie
85 (16%)
Ja: Buikwandcorrectie/huidcorrectie (bijv. na hevig afvallen)
52 (10%)
Ja: Verjonging in het gezicht (botox, facelift)
26 (5%)
Ja: In het gezicht (nosejob, lippen opspuiten etc)
55 (10%)
Nee
169 (33%)

Totaal aantal stemmen: 509

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:50

Ja ik zou overtollig vel laten weghalen.
Nu heb ik er nog niet zo'n last van (hoewel ik al 36 kilo kwijt ben) maar over een tijdje heb ik wel veel kans op overtollig vel.
Een buiklift wordt (nu nog) vergoed maar ik denk dat ik ook veel vel op andere plekken over houd. dat zou ik wel graag weg willen laten halen dan. puur omdat ik dan denk aan smetplekken en ongemak.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:51

Thirty schreef:
En hoe kan een borstvergroting een medische indicatie hebben? Verkleining kan ik me voorstellen, maar vergroten?

Werkelijk? Begrijp je dit niet?

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:52

Thirty schreef:
Nee. Mensen nemen me maar zoals ik ben, dat doe ik zelf ook.
Ik vind het geldverspilling.

Tenzij er een medische noodzaak voor is, of bij erge littekens op opvallende plaatsen is het natuurlijk een ander verhaal.

En hoe kan een borstvergroting een medische indicatie hebben? Verkleining kan ik me voorstellen, maar vergroten?

Veel mensen snappen een borstverkleining ook niet hoor ;)
Heb er zelf ook medische redenen voor dat ik een borstverkleining heb laten doen, alleen kon niet iedereen dit waarderen zonder de achterliggende gedachte te weten :o

Maar ik kan me wel genoeg medische redenen voor zowel een verkleining als een vergroting bedenken.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:53

nee ik zou niets laten doen ,
zou het de pijn niet waard vinden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:55

Quellian schreef:
Thirty schreef:

Werkelijk? Begrijp je dit niet?

Een medische indicatie voor een vergroting? Nee sorry.
Tenzij je er psychisch zo aan onderdoor gaat, maar dat is wel erg ver gezocht :')

Leg uit?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:57

Thirty schreef:
Tenzij je er psychisch zo aan onderdoor gaat, maar dat is wel erg ver gezocht :')

Ik denk juist niet dat dit ver gezocht is ;)
Ik kan me héél goed voorstellen dat een vrouw zich niet vrouw voelt op het moment dat ze 'plat' is en dan snap ik voor de volle 100% dat ze een vergroting wil en dat dat ook gewoon vergoed wordt.
Als jij mentaal onderdoor gaat aan je grote neus (bij wijze van), dan heb je ook grote kans dat het wordt vergoed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:58

Joolien schreef:
lor1_1984 schreef:
Mijn borst'vergroting' wordt ook volledig vergoedt. :j
Maar is op medische indicatie en tot cup D, ongeacht wat je eerdere cupmaat was.

Mag ik vragen waarom je die doet en waarom het vergoedt wordt?

Ik heb borstkanker (ben schoon) en heb daardoor geen borsten meer, of nja, heb van die zakjes hangen nu die ik echt vreselijk lelijk vind. :o
Maar was voor de amputatie al geregeld dat ze de boel weer gaan reconstrueren dmv 'opvulprotheses', siliconen implantaten en het maken van nieuwe tepels.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:59

Dat vind ik geen medische indicatie ;) Dat vind ik geneuzel ;)
Maar goed, dat zal wel persoonlijk zijn.

Tgv ziekte/amputatie vind ik het dan wel weer een andere zaak uiteraard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:01

Thirty schreef:

Gelukkig maar dat de artsen en verzekeringsmaatschappijen daar anders over denken :)
Ik vind zoveel geneuzel, keizersnedes en pijnstilling bij bevallingen vind ik ook geneuzel, maar toch doen/krijgen sommige mensen het, tja.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:02

Vienna2007 schreef:
Tafje schreef:
Ik zou helemaal niets laten doen.. Ik ben zoals ik ben. Daarbij vindt ik het slecht om 'zomaar' in gezond vlees te laten snijden / een operatie te ondergaan puur alleen voor 'het oog' (cosmetische ingreep). Je hoort daarbij ook zoveel 'horrorverhalen' (en op tv trouwens ook) over liposuctie / borstimplantaten, etc. etc. die niet goed zijn gegaan/zijn gaan lekken.. en dan hebben we het nog niet over de kosten
Nee, aan mijn lijf géén polonaise

Weeg dat eens op tegen de hoeveelheid operaties die uitgevoerd worden....
Is peanuts.. Net zoals een vliegtuig die neer kan storten, de kans is er altijd.

Maar je zult maar nét degene zijn met lekkende siliconen en er een enge ziekte aan overhouden.. ik heb genoeg documentaires op tv gezien over "medische missers".. En natuurlijk.. als ik in de spiegel kijk zou ik mijn mega-neus ook wel willen aanpassen, of de tig moedervlekken over mijn hele lijf.. en dan heb ik het nog niet over mijn kleine B-cup..
Ik heb 2 x een noodzakelijke operatie ondergaan ivm een complexe breuk in mijn vinger (bij het gewricht).. ik kan me niet voorstellen dat ik nog een keer onder het mes zou moeten gaan omdat ik van een kleine B naar een grote C of D cup zou gaan. En waarom? Omdat het mooier is? Daar zijn de meningen over verdeelt. Ik hoef niet zo met mijn voorgevel in het zonlicht of de belangstelling te staan. Natuurlijk baal ik er wel eens van maar niemand is gelijk of perfect.
Wat anderen doen en willen moeten ze zelf weten; dit is mijn mening.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:04

Ik heb een lidteken om mijn arm wat ik eigenlijk wel graag weg zou willen laten halen dat overweeg ik ook wel serieus omdat het een lidteken is wat best groot is en veel jeukt ed, tevens zit het op een plek waarbij de kans best groot is dat het ooit nog weer stuk gaat en dan ben ik bang dat het echt helemaal niets meer word met hechten ed.

Mijn neus is ooit gebroken geweest en die zou ik eigenlijk graag wel weer recht laten zetten (als ze dan toch bezig zijn mag die ook wel iets vlakker worden ;) ) , maar het heeft meer met het risico van zo'n operatie te maken dan met het geld dat ik waarschijnlijk nooit echt zou doen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:06

Quellian schreef:
Thirty schreef:

Gelukkig maar dat de artsen en verzekeringsmaatschappijen daar anders over denken :)
Ik vind zoveel geneuzel, keizersnedes en pijnstilling bij bevallingen vind ik ook geneuzel, maar toch doen/krijgen sommige mensen het, tja.

Wat een vergelijking :')

En FYI, ik mag mijn ZH rekening helemaal zelf betalen ;)

lor1_1984

Re: Als je het geld had, zou je dan wat aan jezelf laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:08

Ja, maar jij zit in de USA waar het verzekeringsstelsel iets anders in elkaar steekt dan hier, Thirty. ;)

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:09

Ik wil misschien iets aan mijn neus laten doen, al twijfel ik daar nog heel hard over.

Een paar jaar geleden heb ik bij een ontzettend pijnlijk ongeluk mijn neus op 2 plaatsen gebroken. Het hoofdbot was verschoven en een van de zijbeentjes (kan je voelen aan de bovenkant van je neus) was helemaal verbrijzeld.
Doordat het op reis is gebeurt moest ik een week zo rondlopen. Voor de operatie hadden ze enkel het probleem bij het zijbeentje opgemerkt omdat mijn neus en delen van mijn gezicht zo opgezwollen waren. Pas tijdens de operatie kwam de ernstigheid en tweede breuk aan het licht, wat voor een beetje geklungel heeft gezorgt.

Resultaat, voor het ongeval had ik een heel mooie neus vind ik zelf, die perfect bij mijn gezicht paste. Nu is m'n neus wat vervormd, te groot, beetje scheef. Al zegt iedereen dat het best meevalt, ik stoor me eraan als ik foto's van mijzelf zie en ik zou heeeel graag mijn 'oude' neus terughebben :o

Verder begrijp ik iedereen die iets wil laten doen zijn of haar standpunt wel.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:09

lor1_1984 schreef:
Ja, maar jij zit in de USA waar het verzekeringsstelsel iets anders in elkaar steekt dan hier, Thirty. ;)

Ja, ik waardeer alleen de steek onder water niet zo ;)

Leuk geprobeerd, maar helaas ;)

lor1_1984

Re: Als je het geld had, zou je dan wat aan jezelf laten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:11

Niks geen steek onder water, gewoon 1 en 1 bij elkaar optellen.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:12

Quellian schreef:

Tsjaah zonder keizersnede waren ik en mijn 2 broers er nooit geweest en was mijn moeder bij mijn eerste broer al overleden denk ;)

Als ik iets aan mezelf zou laten verbouwen, ben namelijk totaal niet tevreden met mezelf! :n
- Borstvergroting
- Liposuctie
- ooglidcorrectie
- Laseren van bikinilijn
- neus correctie

Maar toch zou ik het niet doen als ik het geld er voor had. Mocht ik het doen is er toch altijd weer iets wat er niet goed is, zo blijf je bezig.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:16

Als ik het geld zou hebben, en het lef :') Zou ik mijn bovenlip wel wat voller willen laten spuiten.. die verdwijnt namelijk spontaan wanneer ik lach..
http://tinypic.com/r/mrwqdy/5

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:59

Quellian schreef:
Thirty schreef:

een zaak van leven of dood (keizersnede) is wel íets anders dan een borstvergroting.

En nee, ik kan me het dus ook niet voorstellen. Als je daar al psychisch aan onder doorgaat... men, dan zou ik dat eerst oplossen met psychotherapie ipv een borstvergroting. Wat komt er na die operatie? Een lelijke kleine teen waar je psychisch kapot van bent? Lelijke vingers? Flaporen...
Een psychische aandoening wordt echt niet veroorzaakt door kleine borsten m.i.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:06

Ik heb voor nee gestemd. :) Ik hoef niks aan mezelf te veranderen, ben tevreden met hoe ik eruit zie. Ben goed op gewicht (slank), ben blij met mijn benen, buikje zou wel weer wat platter mogen maar dat is simpel te trainen :D en mijn borsten zijn prima, D/E cup.
Verder ben ik ook tevreden met mijn koppie hoor :j zat er vroeger wel eens over in dat mijn neus niet heel klein is maar ik vind het niet meer storen in mijn gezicht :n als hij smaller zou zijn was de boel uit verhouding, mijn lippen zijn namelijk vrij dik, heb vrij grote ogen dus alles in mijn gezicht past op die manier wel bij elkaar :P enige mindere vind ik het feit dat mijn voortanden een klein beetje over elkaar heen staan terwijl ik een beugel heb gehad ^) al die tijd en dan staan ze weer scheef :') maar echt eraan storen doe ik niet, en de meeste mensen zien het pas als ik er iets over zeg :+
En ohja, ik heb grote voeten (en handen ook wel), ze zijn maat 41 terwijl ik zelf maar 162 ben :7 maar ach, dat kan me ook niet storen...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:13

Ik heb een waardeloos lichaam maar laat er echt niet aan verbouwen. Ben mijn moeder al een paar keer kwijt geweest aan operaties die echt nodig waren. Het blijft toch een risico om je open te laten snijden.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:16

daNiielle_ schreef:
Billie1 schreef:
Omdat ik dat ook doe met behulp van een beetje make-up, een permanentje in mijn haar of de stijltang erdoor, een leuk kleurtje door mijn haar, gelakte nagels of misschien zelfs acrylnagels, hoge hakken, een push-up bh, correctieondergoed en hoppa ik voel me vrouwelijker en mooier :j

Dit mag dan allemaal iets minder heftig zijn dan je borsten vergroten, maar dit is allemaal nep en niet van jezelf om je mooier of vrouwelijker te voelen.
Ik heb namelijk zelf geen zwarte lijntjes onder mijn ogen of 4 cm wimpers, met make-up wel.
Ik heb ook geen krullen/stijl haar, met een permanent of stijltang wel.
Ik heb geen rode nagels of lange nagels met een wit randje, met nagellak of nepnagels wel.
Ik ben geen 1.75m lang, met hoge hakken wel.
Ik heb geen cup c, maar met een push up wel.
Ik heb geen strak lijf, maar met een correctiebroekje wel.

Mensen die een borstvergroting laten doen zal ik van mijn leven dus wél begrijpen

Nee daar doelde ik niet zo op.
Ik begrijp niet waarom iemand zelfvertrouwen op die manier wil kopen.

Op de een of andere manier komt een borst/billen vergroting toch heel anders over op mij.
En de redenen die mensen er voor hebben vind ik 9 vd 10 keer eerlijk gezegt onzin.
'Omdat ik me gewoon niet vrouwelijk voel' bijvoorbeeld, nou meid, koop een mooie jurk, laat je haar doen, trek hakken aan, make-up op...ga mij wijs maken dat je je dan nog niet vrouwelijk voelt.

Ik mag die mening toch hebben? Vind het jammer dat sommigen zulke voorbarige conclusies hebben.

Zoek jij eens een leuke jurk voor cupmaat A. En dan de kleinere maten (AA, 70A en 75A). Succes.

Ik heb genoeg leuke jurkjes, daar niet van. Maar het kost me gewoon onwijs veel moeite om een leuke te vinden. In de huidige mode (dat ruimvallende gebeuren) houd ik geen figuur meer over. Ik word gewoon letterlijk plat. Echt verschrikkelijk ;). Heb gelukkig geleerd om me te kleden op een manier die mijn figuur nog enigszins eer aan doet, maar ik kan heel vaak niet echt mee in de mode, puur omdat ik me vrouwelijk wil blijven voelen.

Ik vind het zeer makkelijk oordelen als je zelf geen kleine of grote maat hebt. Zolang je zelf een 'standaard' maat hebt, zit je goed, en kun je dus imo niet oordelen over meiden die afwijkende maten hebben. Jij weet niet hoe dat is, je hebt geen idee van de problemen waar deze mensen dagelijks mee moeten leven, je hebt geen idee wat voor k*t opmerkingen mensen kunnen maken over je figuur.

Ik kan zo pissig worden om mensen die zo gemakkelijk oordelen. Ik ken genoeg meiden die een vergroting of een verkleining hebben laten doen en nu helemaal gelukkig zijn. Wat is daar mis mee?? Laat ze lekker.

Ik zelf zou het niet snel doen omdat ik mezelf geaccepteerd heb zoals ik ben. Maar ik heb het er wel heel moeilijk mee gehad, en nu vind ik het soms nog steeds lastig om 'plat' te zijn. En wie weet, in de toekomst.. Nu heb ik er gewoon geen behoefte in.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:34

noway, liever gewoon puur natuur haha :o
Maar daar bedoel ik dan plastische chirurg dingen mee, makeup draag ik wel gewoon. En als ik echt het geld had zou ik ook wel extensions willen, of mijn haar permanent stijlen :))
Laatst bijgewerkt door wendyP op 26-10-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:38

Ik vind het toch wel bijzonder dat de mensen die niks willen laten doen doorgaans de mensen die wel wat zouden willen laten doen zo aanvallen.
Je moet je bijna gaan verdedigen om je keus 8)7

Terwijl, als je kijkt naar de poll bijna 70% wel wat zou willen laten doen. Het is dus helemaal niets geks, onsmenselijks of unieks.

Laat elkaar toch een beetje in elkaars waarde. Dat de een zichzelf nagenoeg perfect vindt en de ander niet kan toch heel goed. En al wil iemand een 3e tiet op zn rug en 7 tepels op z'n voorhoofd, als een ander daar denkt gelukkig van te worden moet hij dat toch lekker zelf weten! :)

En er is weinig puur natuur nog aan ons. Make-up is namaak. Haarverf is namaak. Nagellak, acryl of gelnagels is namaak. Hakken zijn namaak. Corrigerend ondergoed/push-up is namaak. En daar wordt toch ook niemand op aangevallen?

"Meeeiiid, heb jij een push-up bh?!?!?!?!?!!!!! Boek jij eens even heel snel een consultje bij de psych! >;) Zo'n slecht beeld over je borsten hoor je niet te hebben hoor, wees blij wat je gekregen hebt! Twee theezakjes daar mag je trots op zijn :j " :') .

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:40

Thirty schreef:

Ik vind het nogal een uitspraak, iemand anders zijn onzekerheden 'geneuzel' noemen.
Lekker denigrerend.