dr ligt een wolk van een baby naast me. Tijdens mijn zwangerschap heb ik tot 16 weken gereden. Daarna durfde ik het niet meer aan ivm de risico's. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dr ligt een wolk van een baby naast me. Tijdens mijn zwangerschap heb ik tot 16 weken gereden. Daarna durfde ik het niet meer aan ivm de risico's. 
Mijn paard was ik twee weken na de ks alweer beginnen longeren en na zes weken ben ik haar dan beginnen rijden. Na drie maand ging ik alweer op wedstrijd. Tot hiertoe nog altijd geen last gehad van mijn litteken. Bekkenbodemspieren zijn prima in orde aangezien deze ook niet zijn uitgerokken geweest zoals bij een gewone bevalling. Alle oefeningen die ik meekrijg van de kine uit het ziekenhuis heb ik braafjes elke dag gedaan (nu nog trouwens) en na vier weken wat buikspieroef aan toegevoegd. Alle overtollige kilo's kwijt en na acht weken kon ik mijn rijbroeken zonder problemen aan (>de druk op litteken was in het begin niet zo fijn
)

Bloodymary schreef:Ik kan je geen tips geven, geen ervaring mee, en bovendien staan hier al 8 blz. tips. Maar ik moet ineens aan een verhaal denken dat ik hier ooit heb gelezen over een meisje dat niet wist dat ze zwanger was en 's avonds nog een springwedstrijd had gereden en toen 's nachts is bevallen...... Alles in goede gezondheid. Een of twee jaar geleden stond dat hier op Bokt.
Pletje123 schreef:Van scheuren voel je niets en het heelt sneller dan een knip. Daarbij scheur je vaak naar beneden en wordt de knip schuin opzij gezet. Bij het plassen heb je meer last van een knip dan van een scheur(tje)
Maar goed het zal ook per persoon verschillen denk ik?Polly schreef:ik ben bijna 22 weken maar pas nog prima in mn rijbroek (en in de rest van mn kleren)
rhian schreef:Op de zwangerschapspcursus werd me vertelt dat dames die paardrijden eerder inscheuren van onder ( vanwege stevigere en dikkere spieren in het bekkenbodem...)
En na een week (toen de kraamhulp weer weg was) ben ik de dagelijkse verzorging ook weer zelf gaan doen. De kraamhulp en verloskundige vonden dat ik erg snel herstelde na een flink zware bevalling en zelf voel ik me ook goed dus we prutsen lekker door
Polly schreef:dat is ook een beetje mijn punt, ik heb 2 pony's op eigen land staan en ik voel er helemaal niks voor om die op een pensionstal te gaan zetten. Ze staan nu 24/7 buiten en ik heb een hele berg vriendinnetjes die best een paar keer willen voeren en daarna wil ik gewoon weer zelf. Volgens iedereen ben ik veel te optimistisch en kan dat nooit.. In geval van nood zijn er ook wel plekjes te regelen maar ik hou ze liever gewoon thuis
Polly schreef:Volgens iedereen ben ik veel te optimistisch en kan dat nooit..

Alhoewel ze wel gemerkt hebben dat ik eigenwijs was, want ik heb zelfs perweeen weggepuft omdat ik op dat moment geen kracht meer had om te persen

Vrijdag ga ik een klein rondje stappen, want mijn hormonen werken flink op mijn maag.