Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Tink

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:01

Nee dat gevoel ken ik jammer genoeg. Pff dan heb ik inderdaad nog even te gaan, we zullen zien hoe het verloopt. Mag ik vragen hoelang het geleden is? En voel je na een tijd nog steeds die naweeën? Ik hoor zoveel verschillende dingen, sommige dingen maken me wel bang en door andere dingen voel ik me dan echt een aansteller...

Aii, dat klinkt niet goed. Ook vooral bij vet eten? Mag ik vragen hoe het is om alcohol te drinken of doe je dat niet? Nu ben ik er nog lang niet aan toe, maar natuurlijk denk je daar wel aan met aankomende vakantie. Ik hoor namelijk verhalen van mensen die pfeiffer hebben gehad dat ze helemaal niks meer kunnen drinken?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:03

Als ik sommige reacties zo lees ben ik blij dat het bij mij na 2 jaar "al" weg was :=

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:07

Inderdaad, wat verschrikkelijk als je er zolang last van hebt. Twee jaar is in principe echt al een heeeeule lange tijd! Ik hoop echt dat mijn herstelproces wat sneller gaat, maar je weet maar nooit, het is en blijft afwachten.. Pfff.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:15

@denise_tink: ik kan eigenlijk ook geen alcohol meer hebben. In feite heb ik alleen nog maar wijn geprobeerd, maar daar krijg ik nu dus darmklachten van. Af en toe kan ik een wijntje toch niet laten staan, ik weet de gevolgen maar die neem ik dan maar voor lief. Ik ga verder nooit stappen dus daar heb ik geen last van. Voor mij is het vooral vervelend dat ik niet meer gezellig uit eten kan zonder een paar keer naar de wc te moeten snellen...

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:26

Liesje89 schreef:
@denise_tink: ik kan eigenlijk ook geen alcohol meer hebben. In feite heb ik alleen nog maar wijn geprobeerd, maar daar krijg ik nu dus darmklachten van. Af en toe kan ik een wijntje toch niet laten staan, ik weet de gevolgen maar die neem ik dan maar voor lief. Ik ga verder nooit stappen dus daar heb ik geen last van. Voor mij is het vooral vervelend dat ik niet meer gezellig uit eten kan zonder een paar keer naar de wc te moeten snellen...

Awh dat is wel heel vervelend, en dat is dus sinds je pfeiffer hebt gehad? Het klinkt misschien stom, en natuurlijk kom je je leven ook door zonder alcohol maar inderdaad bij een avondje stappen een glaasje of wat je zegt gezellig bij het eten of een gezellig avondje met vriendinnen. We hebben binnenkort een vriendinnenavond, weet nog niet eens of ik uberhaupt kan gaan maar natuurlijk een glaasje wijn mag niet ontbreken. Nou al doende leert men, dus het proberen zal wel weer komen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden, dankjewel! Verder wel helemaal hersteld?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:35

Nee, ik ben nog niet hersteld. Ik heb een periode gehad waarin het goed ging.. toen ben ik gaan werken en dat gaf me zoveel druk en stress dat ik weer last heb gekregen. Nu ben ik nog steeds erg moe, moet elke middag even slapen en als ik me een dag teveel heb ingespannen heb ik de dag erna koorts. Tevens is mijn hele afweersysteem verdwenen en ben ik om de haverklap ziek, zoals nu :Y)

Ik gok dat het bij mij nog wel even zal blijven sluimeren, helaas..

Mijn tip is dus: Doe héél rustig aan, en ga vooral niet te vroeg weer dingen ondernemen. Als je denkt dat het kan, wacht dan nog even langer en begin en dán pas mee. Ik ben bang dat het bij mij omgeslagen is naar CVS :\

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:38

ik had het ook , maar dat is al een jaar geleden en het ziekenhuis zegt dat een nasleep van pfeiffer nooit zolang kan duren ? , maar ik ben dus echt altijd moe , eet superveel ( word trouwens niet dikker ) , ben veel afgevallen de laatste tijd , kan me voor geen meter meer concentreren op school en haal ook superlage cijfers omdat ik bijna lig te slapen altijd in de les ..
maar ookal ga ik om 6uur savonds naar bed , en sta de volgende morgen op , ben ik nogsteeds moe , ik word er gewoon spuugziek van ik kan nooit eens wat met mijn vriendinnen doen , want ben altijd te moe , ik ga wel elkedag naar me paard , ook als ik helemaal geen fut heb , want dat hoort gewoon vind ik , en als ik een minder dagje heb wandel ik gewoon met m ,
nu denkt het ziekenhuis dus dat het aan me bloeddruk ligt ,omdat je daar ook moe van word als die niet goed is .. want als ik lig en dan ga staan gaat ie opeens heel laag en dan word ik dus ook superduizelig , en sta ik te snel op dan val ik op de grond ..
netzoals gister dus , denk ffe leuk naarbeneden te lopen na een kwartiertje te hebben gezeten , sta op en ben onderweg naar de trap , word ik opeens superduizelig en zie ik zwart , voor ik het wist viel ik , gelukkig net voor de trap en dus niet van de trap ..
en vorige x liep ik keihard met me hoofd tegen de muur op , stap uit bed met een slaaphoofd , maar weer veel te snel want was boos dat ik naar school moest haha (: , dus jahoor ik werd weer duizelig dus loop met me ogendicht , en bam tegen de muur op hahaha dat deed pijn !
ik vind het echt vervelend dat ik altijd moe ben en vaak duizelig ..
Laatst bijgewerkt door desi_urly op 09-02-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:42

Ai wat vervelend voor je! Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, hoelang heb je er als je de goede periode meetelt last van nu? De koorts herken ik, al doe ik maar een klein beetje teveel heb ik ook meteen koorts. Ook ziek zijn, maar dat zal nu nog bij de pfeiffer horen. Mijn dokter raad me aan om Echinaforce te gebruiken voor de weerstand, het kan niet altijd helpen maar je kan altijd proberen zegt hij. Misschien iets voor jou?

Ik hoop dat je je snel beter voelt! Bedankt voor de tip, dat krijg ik van iedereen te horen dus die tip ga ik zeker in acht nemen! CVS is Chronisch vermoeid toch? Ik hoop het niet voor je! Dan is het wel heel erg, en aangezien je niet zo oud bent.. Heel veel sterkte!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:44

desi_urly schreef:
ik had het ook , maar dat is al een jaar geleden en het ziekenhuis zegt dat een nasleep van pfeiffer nooit zolang kan duren ? , maar ik ben dus echt altijd moe , eet superveel ( word trouwens niet dikker ) , ben veel afgevallen de laatste tijd , kan me voor geen meter meer concentreren op school en haal ook superlage cijfers omdat ik bijna lig te slapen altijd in de les ..
maar ookal ga ik om 6uur savonds naar bed , en sta de volgende morgen op , ben ik nogsteeds moe , ik word er gewoon spuugziek van ik kan nooit eens wat met mijn vriendinnen doen , want ben altijd te moe , ik ga wel elkedag naar me paard , ook als ik helemaal geen fut heb , want dat hoort gewoon vind ik , en als ik een minder dagje heb wandel ik gewoon met m ,
nu denkt het ziekenhuis dus dat het aan me bloeddruk ligt ,omdat je daar ook moe van word als die niet goed is .. want als ik lig en dan ga staan gaat ie opeens heel laag en dan word ik dus ook superduizelig , en sta ik te snel op dan val ik op de grond ..
netzoals gister dus , denk ffe leuk naarbeneden te lopen na een kwartiertje te hebben gezeten , sta op en ben onderweg naar de trap , word ik opeens superduizelig en zie ik zwart , voor ik het wist viel ik , gelukkig net voor de trap en dus niet van de trap ..
en vorige x liep ik keihard met me hoofd tegen de muur op , stap uit bed met een slaaphoofd , maar weer veel te snel want was boos dat ik naar school moest haha (: , dus jahoor ik werd weer duizelig dus loop met me ogendicht , en bam tegen de muur op hahaha dat deed pijn !
ik vind het echt vervelend dat ik altijd moe ben en vaak duizelig ..

Ik hoor juist dat het juist wel zolang kan duren, wel dubbel dan dat ze verschillende dingen zeggen. Het klinkt inderdaad echt heel vervelend voor je en ik ken de klachten, ik zit natuurlijk nogsteeds er midden in en ben ook nog steeds besmettelijk dusja misschien dat dat anders ligt. Bloeddruk zou ook kunnen, dan ben je vaak duizelig e.d maar vervelend is het zoiezo. Hoelang is het geleden dat je pfeiffer hebt gehad als ik vragen mag, of nog hebt zoals ik het begrijp? Heel veel sterkte in ieder geval.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:13

Denise_Tink schreef:
Ai wat vervelend voor je! Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, hoelang heb je er als je de goede periode meetelt last van nu? De koorts herken ik, al doe ik maar een klein beetje teveel heb ik ook meteen koorts. Ook ziek zijn, maar dat zal nu nog bij de pfeiffer horen. Mijn dokter raad me aan om Echinaforce te gebruiken voor de weerstand, het kan niet altijd helpen maar je kan altijd proberen zegt hij. Misschien iets voor jou?

Ik hoop dat je je snel beter voelt! Bedankt voor de tip, dat krijg ik van iedereen te horen dus die tip ga ik zeker in acht nemen! CVS is Chronisch vermoeid toch? Ik hoop het niet voor je! Dan is het wel heel erg, en aangezien je niet zo oud bent.. Heel veel sterkte!

Ik gebruik idd al Echinaforce, merk er weinig van :P Moet ook zeggen dat ik het niet heel trouw inneem want ik vergeet het heel vaak..
Mijn pfeiffer begon een jaar geleden.

CVS is idd chronisch vermoeid. Ik wil binnenkort ook weer even mijn bloed laten testen.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:19

Liesje89 schreef:
Denise_Tink schreef:

Ik gebruik idd al Echinaforce, merk er weinig van :P Moet ook zeggen dat ik het niet heel trouw inneem want ik vergeet het heel vaak..
Mijn pfeiffer begon een jaar geleden.

CVS is idd chronisch vermoeid. Ik wil binnenkort ook weer even mijn bloed laten testen.

Haha dan ben ik niet de enige dus! Ach baat het niet dan schaadt het niet he? Ik blijf het maar gewoon innemen. Een jaar geleden, aiii dan zal het inderdaad nog niet echt over zijn en zal het toch nog in je lichaam zitten. Aan je bloed kunnen ze inderdaad zien hoe ver de pfeiffer is, maar ookal kunnen ze het niet meer zien kun je er nog ontzettend last van hebben, zeggen ze. Kunnen ze CVS ook zien in je bloed ofniet?

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:24

Ik heb ook pfeiffer sinds november. Eerst was ik er ook echt super ziek bij maar toen had ik ook nog eens erge kinkhoest erbij... ;( Nu is kinkhoest al paar weekjes weg en dus minder moe enzo wel maar mijn buik zet helemaal op als ik al iets kleins eet dus heb nu elke dag echt buikpijn.. Hopen dat het snel weg gaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:26

Ik rook niet en ik drink niet
dus in princiepe leef ik toch redelijk gezond

Oke oke ik ga wellis naar mac burgerking en eet wellis een patatje of pizza
maarja vind het moeilijk om bv een speciaal dieet te volgen maar als de dokter tegen mij zou zeggen je moet het doen anders blijf je een zombie zou ik het waarschijnlijk toch wel doen dan maar doorbijten ..

edit typfoutje leef ipv lees :+
Laatst bijgewerkt door shilady op 09-02-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:30

CVS is niet in je bloed te zien, dat wordt bepaald aan de hand van je klachten en de duur ervan..
Maar als ik mezelf vergelijk met anderen die het hebben en de symptomen, dan kom ik toch wel eng dicht in de buurt.
Voordat er bij mij pfeiffer werd geconstateerd had ik deze klachten al..

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:32

Ik rook dan wel, maar verder eet ik gezond. Ja ben te zwaar, maar ondertussen 12 kg afgevallen ( Het enige voordeel laten we dus maar zeggen) Friet e.d zit er voor mij op het moment echt niet in, en ik ook heb na iets kleins eten enorm buikpijn, maakt eigenlijk niet uit wat. Inderdaad, een speciaal dieeet zou ik ook zo doen, mits ze wel zeker weten dat ik dan echt zeker ben.

@margjex Ai kinkhoest klinkt niet goed. Heb je dat ook gekregen door de slechte afweer van de pfeiffer of zat dat al in de weg? Ik ken het probleem met de buikpijn, maakt niet uit wat ik eet. Het is wel erger, hoe vetter het eten is. Ik weet ook niet of dat bij jou zo is? In ieder geval heel veel beterschap, en hopelijk is het snel over!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:34

Liesje89 schreef:
CVS is niet in je bloed te zien, dat wordt bepaald aan de hand van je klachten en de duur ervan..
Maar als ik mezelf vergelijk met anderen die het hebben en de symptomen, dan kom ik toch wel eng dicht in de buurt.
Voordat er bij mij pfeiffer werd geconstateerd had ik deze klachten al..

Oef, dat is toch niet niks. Hopelijk kan de HA en de bloedtest wat meer duidelijkheid geven. Het kan natuurlijk nogsteeds de nasleep ervan te kunnen zijn, het blijft lang duren natuurlijk en bij de een langer dan de ander. Hopelijk kun je snel weer wat meer en is het geen CVS, dat is natuurlijk ook niet niks.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:17

Kinkhoest heb ik gekregen doordat iemand in me gezicht hoestte die kinkhoest had...
Dus er was al grote kans dat ik het zou krijgen zegmaar, maar door pfeiffer kan je het sneller krijgen volgensmij?

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:35

Nu ik dit zo allemaal lees begin ik ook sterk te vermoeden dat ik pfeiffer heb.. := ben eigenlijk al sinds een half jaar ontzettend vermoeid, daarvoor toen naar een orthomoleculair arts geweest en bloed afgenomen om m'n vitamine waarden te testen. Bleek een ernstig (80%) tekorst aan vit. D en ook flink aan vit. B12. Slik daar nu vitamine voor maar merk geen verschil :n Aantal weken geleden toen ook een flinke keelontsteking + ontstoken tandvlees boven m'n doorkomende verstandskies gekregen, klieren in m'n hals waren echt zo dik als eieren dat je m'n kaaklijn niet meer kon ontdekken :') Ook koorts gehad. Nu een aantal weken verder begint de vermoeidheid steeds en steeds erger te worden, val gewoon écht in slaap in de trein/bus/auto midden op de dag.. Heb het ook echt áltijd koud echt vreselijk, en ook nog steeds pijnlijke dikke klieren in m'n hals.. Heb wel ook RA (reuma) maar weet niet of zo'n soort vermoeidheid ook een klacht is.. Misschien toch even een bloedtest doen voor pfeiffer..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:26

Eva1993 schreef:
Nu ik dit zo allemaal lees begin ik ook sterk te vermoeden dat ik pfeiffer heb.. := ben eigenlijk al sinds een half jaar ontzettend vermoeid, daarvoor toen naar een orthomoleculair arts geweest en bloed afgenomen om m'n vitamine waarden te testen. Bleek een ernstig (80%) tekorst aan vit. D en ook flink aan vit. B12. Slik daar nu vitamine voor maar merk geen verschil :n Aantal weken geleden toen ook een flinke keelontsteking + ontstoken tandvlees boven m'n doorkomende verstandskies gekregen, klieren in m'n hals waren echt zo dik als eieren dat je m'n kaaklijn niet meer kon ontdekken :') Ook koorts gehad. Nu een aantal weken verder begint de vermoeidheid steeds en steeds erger te worden, val gewoon écht in slaap in de trein/bus/auto midden op de dag.. Heb het ook echt áltijd koud echt vreselijk, en ook nog steeds pijnlijke dikke klieren in m'n hals.. Heb wel ook RA (reuma) maar weet niet of zo'n soort vermoeidheid ook een klacht is.. Misschien toch even een bloedtest doen voor pfeiffer..

Ik zou inderdaad dan maar even een keer bloed laten prikken binnenkort, want het lijkt er inderdaad op dat je pfeiffer hebt.
Vervelend zeg :(:) het is niet niks..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 18:54

Nou Eva, met jouw klachten had ik allang een keer bij de huisarts gezeten hoor! Ik zou inderdaad eens laten testen op pfeiffer.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:48

Goof schreef:
Nou Eva, met jouw klachten had ik allang een keer bij de huisarts gezeten hoor! Ik zou inderdaad eens laten testen op pfeiffer.

Zit ook geregeld bij de HA, maar eigenlijk had ik zelf de vermoeidheid gekoppeld aan m'n vit. tekort, stress en RA. Maar nu is t wel heel heftig dus morgen maar even een afspraak maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:18

Even een vraag voor de mensen die pfeiffer hebben gehad (en dus niet nog hebben!) en die ook last hadden na het eten van bepaalde producten;

Gaat dat ooit nog weg??? :+

Ik kom iedere dag thuis van mijn werk met buikpijn omdat ik de koffie niet kan laten staan. Nou kan je natuurlijk zeggen dat ik dan geen koffie moet nemen..... nou dat lukt niet. Ik ben een zwakkeling :o
Maar buikpijn is ook niet leuk! Hoop dat ik ooit weer normaal koffie kan nuttigen eigenlijk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:54

Bij mij is het nog steeds niet weg. Ik heb nog steeds last van yoghurt en van granen (bv donkerder brood dan wit brood).
Bij die granen is het bij mij ook raar dat ik wel tegen soms een snee kan, maar ik donker brood dus niet vaker dan 2 keer achter elkaar kan eten ofzo. Yoghurt kan ik nooit tegen.

Bij mij is dit dus al 3,5 jaar zo.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:59

Ik kan alleen tegen dolce gusto koffie := Oploskoffie is uit den boze, en normale koffie ook..
Nu is Dolce Gusto natuurlijk ook een soort van oploskoffie, maar hierbij gaat het goed.
Vroeger vond ik de Mokka oploskoffie van Nescafe geloof ik errrrrg lekker, maar die moet ik echt laten staan.

Ik vraag me ook af hoe lang het duurt eer dit weg is en of het nog wel weg gaat. Ik heb er nu zeker een jaar last van.

Gisteren had ik noodgedwongen een kop normale koffie omdat oma het te zoet vond.. Maar direct buikpijn en kon ook vrij snel gaan rennen richting toilet. ZO vervelend :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:02

Nou lekker hoopvolle antwoorden zijn dat :')

Die oploskoffie van Nescafe (jammie.... caramel!!!) kan ik nog net hebben.
Maar de koffie op mijn werk (of elders) is niet te doen. Helaas hebben we dus zo'n gruwelijk goed apparaat staan met heerlijke cappucino en zelfs al ben ik voornemens thee te nemen, gaat mijn vinger alsnog naar het cappucino-knopje....

Kan het gewoon niet laten, maar met buikpijn thuiskomen is ook echt niet tof.