Pauline schreef:Wat me wel stoort is dat het als feit aangenomen wordt dat het geen discriminatie is.
Voor de helderheid, ik ben geen homoseksueel en ik vond het erg fijn dat er ook cijfers worden genoemd.
Daar kan ik wat mee.
Zelfs de insteek zal in basis geen discriminerend uitgangspunt hebben.
Desondanks vind ik het nog altijd te kort door de bocht. Risicocalculatie soit, maar er is ook een tekort en je sluit nu een groep potentieel gezonde donors uit die wel een bijdrage kunnen en willen leveren, simpelweg omdat hun geaardheid anders is. Dat vind ik dus nog steeds, na alles gelezen te hebben, te kort door de bocht. En ik kan me indenken dat dit voor mensen als kwetsend ervaren kan worden.
Dat het in feite geen discriminatie is wil ook niet zeggen dat het niet zo kan voelen natuurlijk
ik snap het gevoel van XoNo ook wel. Al zou je het willen, als homo mag je geen bloed geven en dat is toch jammer. Ik hoop dat er ooit iets op gevonden wordt (en dan eigenlijk het liefst gewoon die HIV cijfers omlaag natuurlijk!)
Overigens klopt je laatste stukje niet, want die mensen worden niet uitgesloten omdat hun geaardheid anders is, maar omdat ze in een risicogroep vallen, dat is een heel groot verschil