Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:28

martine, ik was voor de behandeling erg bang , maar dat viel echt super mee, alleen erna indd ben nu een week verder en slik nog wel wat pijnstillers, napijn viel me een beetje tegen grrrrr , maar goed het is te doen

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:54

ow joh komt helemaal goed :)
Heb er zelf nog 1 die er 16 dec uit moet bij de kaakchirurg.
Ben er 3 kwijt waarvan ik mij 2x een kaakchirurg kan herinneren. Een verstandskies boven is er toen door de tandarts uitgehaald en dat kan ik me niet eens herinneren.
Bij mijn eerste kaakchirurgbezoek was ik gewapend met een walkman. Had hem verteld dat ik mijn ogen dicht zou doen en hij kon me dan op de schouder kloppen als hij klaar was.
Nog geen halve minuut verder klopte hij op mijn schouder......'zo meneer al klaar?' 'nee uw kies is gebroken'
'owwwww man dat wil ik niet weten laat me met rust ja'
Weet ook niet waarom de walkman zo raar deed, maar naast een hoop ruis toch echt geen muziek :(
Het 2de bezoek aan de kaakchirurg was incl ontsteking in de mond waarvan ik vond dat dat eerst behandeld moest worden. Meneer vond dat maar onzin en trok de kies.
Heb 2 weken lang met een gigantisch dik, blauw gezicht gelopen.
Kan niet zeggen dat ik niet tegen het volgende bezoek op zie ergens maar feitelijk is het zoals de anderen het hier ook zeggen: het duurt maar heel even.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:39

jeetje wat hebben jullie lang napijn zeg :o ik zat 3 a 4 dagen later alweer aan de harde bolletjes,, :oo kon niet mn hele mond open doen omdat he trok maar dat was alles :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:32

Sorry late reactie van mijn kant ivm prive omstandigheden. Maandag heb ik ze laten trekken en die avond pizza gegeten, volgende ochtend werd ik overstuur opgebeld door die prive omstandigheden, hierdoor de hele week verder overstuur geweest en daarom flink koorts gehad en flink pijn san mn mond dus kon niks eten waar ik op moest kauwen aangezien mn mond niet meer dan 4 maar ook niet minder dsn 1 cm open of dicht kon. De hele week een bolle Wang gehad en aan de ibu 600 x 3 gezeten. Gisteren die moeilijkste prive situatie redelijk af kunnen sluiten en nu is de zwelling bijna weg, tanden kunnwn op elkaar en kan dus weer eten. Al met al dus erg rot allemaal, zie dan ook enorm tegen op voor de andere 2 kiezen!

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 06:26

Ik heb ze we maandag ook uit laten halen. 2 aan de linkerkant.werd duizelig door de verdoving, voelde me ook niet zo goed toen. Kiezen eruit en nog even bijkomen. Zou weer op staan maar ben gauw weer gaan zitten omdat het wat ging draaien voor mijn ogen.
Heb vannacht niet goed geslapen omdat mijn linkerkant zeer deed.
In januari is mijn rechterkant aan de beurt.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 07:54

Ik heb de rechterkant een jaar geleden laten doen en links zitten ze er nog in zo bang ben ik...maar het was dan ook echt horror de

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 07:57

Chessje, duim duim! Komt allemaal goed!!!!!!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:20

ow, ik mag over een uur voor de linkerkant :(
bij de vorige zijn, na een vlotte start, de hechtingen gaan ontsteken. Dus deze keer blijf ik nog langer vloeibaar eten en blijf ik de ubiprofan langer gebruiken ivm de ontstekkingsremmende werking. Ik moet zeggen dat ik redelijk nerveus ben. Deze kant moet ook op een andere manier, omdat de kiezen anders liggen ofzo. Ik zal het zo wel horen :=

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:25

Nursiex ik duim ook voor jou! zet em op!!!

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:17

Thanks, Filipa.

Ik ben terug... Het viel me 100% mee... Verdovingen werden heel rustig gezet, de assistent was zeer geruststellend, etc. Maar een uur lang op een gaasje bijten vond ik maar niets. Prikte achter in mijn tong waardoor ik steeds kokhalsneigingen had. Ik moest thuis meteen een uur koelen (5 minuten koelen, 5 minuten niet). Daar ben ik nu klaar mee. Las op de ibrupofen poeder dat ik eerst iets moet eten en in de folder staat dat voordat de verdoving uitgewerkt is ik een zakje moet nemen. Volgens diezelfde folder mag ik dan nog niets eten... Hoe hebben jullie dit gedaan?

Hoe is het bij jou gegaan Nursie...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 11:55

Jeeej , gelukkig ben je huis en viel het mee, ik zou ff beetje vloeibaars proberen… en dan een zakje nemen.
Je hoeft geen hele maaltijd te hebben, gewoon even een laagje vla is ok.

Indd dat gaasje , bah ik had die watte dinges kokhalse in de auto bah bah.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:37

Ow my tweede keer viel tegen, ik gok dat ik dit nog wel even ga voelen. 2e arts moest erbij komen omdat de twee kiezen zo halsstarrig waren. En echt, mijn kaak doet nu zeer! Blij dat dit de tweede keer was en niet de 1e haha.
Ik ga lekker nog wat lezen in bed, tenminste .. als het struisvogelei in mijn kaak een beetje een comfie houding kan vinden ..

Verder, zet hem op iedereen! En blij dat het bij de rest meeviel :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:40

nursiex aahh jammer , gelukkig is het achter de rug. Ik hoop dat het allemaal snel pijnvrij wordt! :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:48

toen de verdoving nog werkte overheerste dat gevoel: nooit meer *\o/*
Nu overheerst: make it stop :+

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:21

Dat is balen Nursie... Gelukkig dat het inderdaad de laatste keer was... Beterschap!

Moet zeggen mijn morning after valt ook reuze mee... Ik heb wel last ervan, maar geen heftige pijn... Heb me wel nog ziekgemeld op het werk, want ik voel me ook niet dusdanig goed om weer op kantoor te zitten en klanten te woord te staan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:28

Jammer dat het tegenviel Nursie! Maar nu ben je er vanaf.
Ik mag morgen voor het intake gesprek. Ben benieuwd!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:58

een intakegesprek? Echt eerst foto's ect. en dan een volgende keer terug voor trekken? Bij mij hebben ze de eerste keer er ook meteen twee uitgehaald. Mijn broertje dacht toendertijd ook dat hij voor alleen een beoordeling ging herinner ik me, en die kwam ook meteen met een dikke wang thuis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:50

Bij mij worden ze niet getrokken omdat ik er last of geen plaats voor heb, maar omdat ik in m'n bovenkaak implantaten moet krijgen maar ik heb daar niet voldoende bot voor. M'n verstandskiezen moeten dus uit m'n onderkaak worden gehaald en in m'n bovenkaak gezet om als alternatief bot te dienen.
Dan kunnen ze wanneer m'n verstandskiezen zijn aangehecht aan m'n bovenkaak daar gaten in boren om de implantaten te zetten.

Vandaar de intake morgen om te kijken of het met m'n verstandskiezen gaat lukken om ze als bot te laten aanhechten.
Als dat niet lukt, dan zullen ze misschien bot uit m'n heup halen.
Ik heb net m'n doodsangst voor tandartsen een klein beetje overwonnen dus ik ben blij dat het morgen alleen een intake is.
Dan kan ik me mentaal voorbereiden :+ Meteen aan de slag gaan is bij mij echt geen goed idee :=

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:04

:(:) klinkt heftig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:13

Als ze me gewoon meteen onder zeil brengen met een narcose vind ik het allemaal prima :+
Zolang ik het maar niet actief hoef mee te maken, maar volgens mij gaat het geen narcose worden.

Edit: net gelezen op de site van CPI. Dat gaat wel een narcose worden want ze doen het alleen in het ziekenhuis *\o/*

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:15

Als het mogelijk is om de operatie uit te voeren onder narcose, er zijn gevallen waarbij dit niet kan, dan kun je altijd genoeg stennis schoppen om een narcose te krijgen ;) u vraagt wij draaien geld ook in het ziekenhuis steeds meer.
Het kan echter ook onder locaal vrees ik, want gisteren hebben ze hier ook kaakbeen weg moeten halen om die rottige kies te verwijderen en daarvoor gingen we niet ffkes op en neer naa ok.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:54

Ik las op de site van de paradontoloog waar ik morgen heen moet, dat wanneer ze echt veel bot nodig hebben, dat het dan in het ziekenhuis onder narcose wordt gedaan. Ik verwacht wel dat ze veel bot nodig hebben want mijn tandarts schrok nogal dat ik nog zo weinig bot over heb.

Hier staat meer info (niet kijken als je niet tegen enge foto's kunt). http://www.cpi-alkmaar.nl/implantologie_botopbouw.html

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:49

Als alle pijn weg is zal ik nog eens kijken, nu word ik al misselijk als er een chirurgisch programma op tv voorbij komt, haha getraumatiseerd :P
Maar lekker dat het onder narcose kan! Scheelt ook dat je dan volledig ontspannen bent, werkt voor hen gemakkelijke = minder spierpijn. *\o/* Scary trouwens, dat er zoweinig bot over is. Hoe komt het?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:57

Ja weet dat van de narcose nog niet 100% zeker natuurlijk. Eerst maar eens kijken wat ze uberhaupt van plan zijn en of het gaat lukken :+
Ze hebben een paar jaar geleden wat kiezen etc moeten verwijderen uit m'n bovenkaak en dan is het heel normaal dat je bot wat terug slinkt, maar bij mij is het heel extreem maar ik heb altijd al problemen gehad met m'n bovenkaak/gebit.
Je ziet er trouwens niets van hoor, het is alleen op de lange termijn niet goed voor je mond.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:11

Cayenne , ik vind het allemaal erg spannend wat ik lees, jeetje mina is nogal wat , heb er al wel over gehoord enz, even vanaf mijn tandarts kant dit is wel een bijzondere ingreep, voor hun is het dagelijkse kost natuurlijk, en ze zullen je goed begeleiden en je voorbereiden.
Ben benieuwd hoe je intake verloopt morgen hou ons maar op de hoogte!