Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Leven met... Rugpijn op jonge leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:32

Het is weer rustig hier.
Ik was vorige week bij de fysio/manueel therapeut geweest. Had niet echt het idee dat het veel hielp, daarom afspraak bij osteopaat. Hoor daar weer een heel ander verhaal, nekwervel staat verkeerd en mijn bekken wringt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:53

Zo veel mensen, zo veel meningen..
Iedereen kijkt op een andere manier. Hoe meer mensen je om advies vraagt hoe gekker je word van alle antwoorden.
Natuurlijk is het absoluut niet slecht om een second opinie te doen ;) (of naar een ander te gaan)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:14

Bij mij zit het al 8 dagen vast/niet goed op zijn plek. Loop momenteel bij andere fysio/meer triggerpoint therapie, wel rechtzetten, maar niet kraken enzo. Maar ga vanavond toch naar mijn 'oude' fysio die wel kan kraken, want ik heb echt ongelooflijk veel last en dat kan de nieuwe fysio niet rechtzetten.

Doordat ik het na 4 jaar wel zat ben, afspraak bij HA gemaakt voor doorverwijzing ziekenhuis. Heb nu werkelijk alles geprobeerd. (rontgenfoto's zijn begin dit jaar al gemaakt)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:46

Heb je wel een chiropractor geprobeerd dan ? Ik heb toch het idee dat die beter kijken / meer kunnen met scheve wervels en bekkend enzo , de mijne grijpt ook mijn triggerpoints en daar word je ook niet vrolijk van..... maar na 10 minuten sta ik weer buiten en is alles lekker los :)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:12

ik ben sinds vandaag begonnen bij rugoptimaal .
een soort traject hier in groningen , de eerste paar oefeningen bevielen me niet echt hihi en t dee ook echt behoorlijk pijn ...
maar de verdere oefeningen gingen wel redelijk :j

toch weer een héél ander traject dan het beatrixoord :j hier zijn ze meer gericht op je wervelkolom

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:14

Gister ook aan mijn triggerpoints behandeld, dit is wel pijnlijk. ook heeft de fysio dry needling (schrijf je dat zo?) toegepast. Ze heeft 3 naaldjes in de verkrampte spieren gestoken, dit is minder pijnlijk dan dat ze het met de hand doet. Het voelt vandaag wel weer wat beter. Donderdag weer!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:46

Ik ga zometeen weer voor de zoveelste keer heen. Laat me nu niet afschepen met fysiotherapie, maar wil doorverwezen worden. Heb hernia- achtige symptomen ;(

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:15

Zoveel mensen, zoveel meningen klopt inderdaad. Over het algemeen gaat het ook goed met fysio/manuele tehrapie, maar soms is er wat anders nodig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:40

Levant, dry needling is super fijn!! Heb dat ook een aantal keer gehad in combinatie met eerst kraken en later masseren :-)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:17

Me onderrug is nu 2 x gekraakt, en heb gewoon paard gereden, gaat al iets beter. De pijn in me schouderblad blijft, echt een zeurende pijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:40

pmarena schreef:
Heb je wel een chiropractor geprobeerd dan ? Ik heb toch het idee dat die beter kijken / meer kunnen met scheve wervels en bekkend enzo , de mijne grijpt ook mijn triggerpoints en daar word je ook niet vrolijk van..... maar na 10 minuten sta ik weer buiten en is alles lekker los :)

Chiropractor werd mij juist afgeraden door div therapeuten/doktoren... Maar heb nu 2 fysiotherapeuten waarvan de ene kan kraken/manueel therapeut en de ander het op haar eigen manier 'op zn plek zet'. Osteopaat waar ik kwam kraakte trouwens ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:42

Waarom werd het afgeraden dan ?

Volgens mij is kraken heftiger dan wat mijn chiropractor doet :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:43

Ik zit vaak bovenin mn rug vast en kraak mezelf dan :')
Doet ff pijn maar volgende dag weer helemaal flexibel

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:50

@ pmarena; dat durf ik eigenlijk niet te zeggen? Maar heb nu 4 verschillende therapieën uitgeprobeerd, dus nu via de huisarts (waar ik voor mijn rug nog maar 1x geweest ben) toch maar eens hoger op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:54

Vraag je niet waarom dan , als iemand iets afraadt...? Ik wil dat altijd wel graag weten :)

Als ik zo af en toe hoor in welke bochten mensen gewrongen worden bij krakers / fysiotherapeuten....oef.

Als mijn vader weer gaat zegt hij ook altijd even tegen zijn behandelaar dat hij wel graag lopend naar buiten wil kunnen , hihi. Bij mijn chiropractor gaat dat allemaal veel subtieler maar het werkt als een tierelier :)

Voor info zie : www.chiropractieflakkee.nl

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:57

Ja dat zullen ze misschien best wel gezegd hebben, is al weer enige tijd geleden en ben nu een beetje klaar met 'alles' uitproberen, wil nu gewoon een scan of iets van mn rug en nek.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:13

Macs schreef:

Enne.............hoe doe je dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:15

Sandeman schreef:
Macs schreef:

Misschien vouwt ze zichzelf dubbel en legt ze daarna haar benen in de nek? :P Oh en daarna gaat er nog iemand op haar rug staan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:28

Ik ga vanmiddag naar het ziekenhuis om foto's te maken, huisarts vertrouwde het gisteren niet.
Mijn 'klachten':
- Erge pijn onderrug
- Uitstralingen naar beide benen/heupen
- Gevoelloosheid voeten, soms ook benen
- Moeilijk kunnen lopen, linkervoet kan ik niet eens meer normaal neerzetten (klapvoet)
- Bij héle erge pijn (waarbij ik ook niet kan lopen), incontinentie blaas
- Kan niet zitten, staan, lopen, alles is pijnlijk en gevoelig

En nu ben ik zwaar aan de Ibuprofen, hopelijk wordt er op de foto's wat gevonden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:36

pmarena schreef:
Waarom werd het afgeraden dan ?

Volgens mij is kraken heftiger dan wat mijn chiropractor doet :)

Hangt van verschillende factoren af, de leeftijd, zit er osteoporose in de familie, gebruik van medicijnen. Het manipuleren van gewrichten (kraken) is een manier waarmee je erg kan helpen maar wat niet constant toegepast kan worden. Met manipulaties kan je wat los maken, dat kan een paar keer. Maar verder moet je zelf bezig blijven met oefeningen etc. zodat het los blijft.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:52

Joolien schreef:
Sandeman schreef:

Misschien vouwt ze zichzelf dubbel en legt ze daarna haar benen in de nek? :P Oh en daarna gaat er nog iemand op haar rug staan.

Hahaha nee..
ben van mezelf al aardig lenig..
Ik ga op een stoel zitten, draai me naar de rugleuning en zet een beetje kracht :') krak krak, dan de andere kan,krak krak, dan even hol maken en handen op me rug.. krak krak :')

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:37

Macs zo doe ik het ook hahaha, maar dan met namen om de rotatie te verbeteren

Voor mijn bovenrug kan ik het op een of andere manier zonder hulp van materialen :+
Als ik op een bepaalde manier inadem dan kraakt 't bij mij al (er is een oorzaak bij mij ;) ) Zeker als ik een dag dr voor bij de fysio ben geweest

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:54

Poeh ik kan eind november pas terecht bij een orthopeed.. Nou ja misschien dat hij er iets na kan na 5 soorten therapieën zonder resultaat...

Zit net te googlelen op fibromyalgie en daar kan ik me aardig in vinden...
http://www.fibromyalgiesyndroom.nl/?content=2

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:59

Ik kom me ook even melden, helaas eigenlijk...
Ben vorig jaar gekraakt door manueel therapeut, omdat de fysio van mijn paard dat nodig vond..
ik heb daar zo'n heftige reactie op gekregen, dat ik nu nog steeds last heb.. heb al vanalles geprobeerd, maar het probleem is, zodra er iemand aan mn rug komt, verstijven mijn spieren, en kan er niets meer aan gedaan worden... ik ben nu bij een manueel genezer, podoloog, fysio, alles tegelijk, hopelijk helpt het, ik word er namelijk gek van...

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:19

hallo ik mels me ook maar.
zijn er we; veel zeg met rugklachten ;)
ik ben nu 16 en hebb door een ongeluk met me paard roi me rug scheef gereden;)
we zijn dwars door een hek gegaan met zijn 2 en waardoor ik dus alle kanten op slingerde en er niets aan gedaan heb nu 9 maanden verder zo'n beetje ben ik begonnen bij een manueel therapeut en kreeg aardig slecht nieuws.

de eerste x moest hij meteen beginnen met kraken omdat er 3 rugwervels, 2 nekwervels, en 5 ribben scheef zaten
nu 4 behandelingen verder zijn me rug klachten over en me nek ook alleen me ribben die drukken zichzelf steeds weer terug... elke keer is het weer 3 ribben of weer een paar daarna ben ik los en dan ga ik rijden schiet het er weer in.

roi me paard is helemaal scheef en zit ook helemaal vast geloof ik dus paard ook naar de fysio zodat we alle 2 in behandeling zijn en weer fris kunnen beginnen als we weer rechtzijn wand zelf denk ik omdat ik hem scheef kreeg werd ik ook scheef en omdat ik scheef werd werd hij het nog erger.. dus nu maar oplossing zoeken voor beide en daarna voorkomen ! :)