'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:00

Desty schreef:
Zalm is een goede voor spieropbouw, dus echt om de massa te laten zien.
Tussendoortjes zijn niet erg, integendeel suiker heb je weldegelijk nodig. Tenzij je natuurlijk ranja door de yoghurt doet bijvoorbeeld :)
Let vooral op dat je genoeg blijft drinken, vaak zweet je veel. Houd ook je zout gehalte op pijl! Dat doe je al door gemiddeld aantal brood te eten.

Verder train ik zo'n 4x in de week. 'S ochtends of 's middags het maakt me allemaal niet uit!
Haha ben zelf iemand die competitie gericht trained, met mezelf. Zit nu met 10 minuten fietsen op de 7 km ong. 132 rpm :)

Ik eet veel tonijn, is zalm niet te vet? Ik start als ik ga trainen idd met zoetigheid op mijn brood.

Over je fietsen, ik train altijd op levels, maar 7 km in 10 minuten? Of begrijp ik je verkeerd? Ik fietste 112 rpm, maar ik heb een pleurishekel aan fietsen, dus doe het wat kalmer aan, de crosstrainer is niu mijn beste vriend(not, heb een hekel aan cardio).

Desty

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:08

Nee dat las ik laatst in een tijdschrift! Ik dacht dat het te maken had met de eiwitten.
Sowieso is vis goed :)

Haha, ja idd je kunt 'm op levels zetten. meestal staat ie op level 5. Anders heb je met 132 rpm geen weerstand meer..

Crosstrainer heb ik weer een gruwelijke hekel aan :') Geef mij dan maar de loopband met een flink aantal percentage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:10

Desty schreef:
Nee dat las ik laatst in een tijdschrift! Ik dacht dat het te maken had met de eiwitten.
Sowieso is vis goed :)

Haha, ja idd je kunt 'm op levels zetten. meestal staat ie op level 5. Anders heb je met 132 rpm geen weerstand meer..

Crosstrainer heb ik weer een gruwelijke hekel aan :') Geef mij dan maar de loopband met een flink aantal percentage.

Ik train level 11, maar mmaar met 98 rpm dan hoor, 20 minuten. Daar haal ik geen 132 rpm op :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:12

Hahaha, nee idd snap ik!
Moet 'm eigenlijk ook op 7 zetten maar ben laks :o
Beenspieren train ik wel met mijn trainingsschema.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:12

Mindim schreef:
souL1991 schreef:
zoals mn quote zegt, voornamelijk die 3 maar ik train alles door de bijkomende sporten die ik beoefen, en fuctie heb ik ook. Ik heb 3-5 jaar op boksen gezeten en sla zon beetje harder dan een volgroeide 25jarige dus dat zit allemaal wel goed gelukkig! En diegene die zei dat ik er niet 5kg af moet doen met 10% vet, ik heb niet 10%vet, dat is mijn Doel DMV cardio etc! En nogmaals,vraag maar aan desty hier op t forum of mn biceps niet groot genoeg zijn in proporsie met mn buik haha ;D

12,5 % dan.
Cardio kan je prima samendoen met spieropbouw. Bulken en droogstaan gaat echter niet samen.

Vanaf de foto's gezien, vind ik het niet in verhouding, sorry.
Hard slaan heeft er verder niet zo veel mee te maken, eerder de training die je met het boksen krijgt. Maar daar zit je niet meer op, welke sporten doe je nog meer om de rest van de spieren op te bouwen en conditie te krijgen. Ik ben benieuwd naar welke sport je zowel voldoende spieropbouw als spierconditie krijgt. Want meestal is het een van beide. Als je voor je bovenlichaam spieropbouw traint en je gaat bij wijze verder hardlopen, blijf je uit verhouding. Turn je naast het fitness, dan kan ik me er wat bij voorstellen.

die was ook niet op jou gericht
iemand zei dat sommige gasten training voor het mooi zijn niet voor het nut
wat is het nut van kracht? sterk zijn lijkt me, wat doe me met sterk zijn vaak? slaan/tillen, die 2 kan ik hard/goed ;) vandaar dat ik dat zei
en ik zit wel op boksen, alleen dan met een vriend samen ipv op een school, ik weet de meeste oefeningen nog enzo :) dat doe ik 2-3x per week, daarnaast inline skaten meestal 3-4uur in de week en ITG(wat niemand hier kent) maar daar train je je rug/triceps en hele benen mee ;)
en dit zijn mn armen, ik vind het in verhouding en de meeste eigenlijk wel die ik ken, fotos zeggen minder dan in het echt maarja, als je vind dat ik NOG bredere armen moet hebben om dat het anders niet bij mn buik past zit je er echt naast...mn buik is juist hetgeen dat meer getraind moet worden! ik heb geen 6-8pack, maar een 2-4pack
sorry voor de poedersuiker quality-_- telefoons :P
Afbeelding

edit : vandaag trouwens 1300+kcal verbrand bij t sporten -IK BEN GESLOOPT- xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:18

Desty schreef:
Hahaha, nee idd snap ik!

Ik train mijn beenspieren met oa halters en een vreselijk apparaat, maar ach het werkt goed :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:19

Mindim schreef:
Desty schreef:
Hahaha, nee idd snap ik!

Ik train mijn beenspieren met oa halters en een vreselijk apparaat, maar ach het werkt goed :D

Die dat je jezelf moet weg duwen zegmaar? Daar heb ik ook écht een hekel aan, maar ach, het gaat idd prima!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:21

Vandaag helaas niet gaan sporten maar morgen mag ik weer, HIEP HOI :D

Ik ga langs de HA want blijf last van mijn nek hebben en mijn pols.
Dus heb even een vraag naar jullie toe:

In maart begon ik last te krijgen met mijn pols, het deed zelfs pijn om een bord te dragen.
Ik heb ontstekingsremmers gehad en een MRI en scan en niets gevonden.
Nu doet ie minder pijn maar niet dat het helemaal over is. Als je op het gewricht drukt waar de pols overgaat in de hand, dus in die plooi doet het pijn.

Weet er iemand wat het is? Denk zelf een beetje aan een muishand, zit minder op de pc
Maar ik wil graag weer met mijn armen werken :(

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:23

RSI? Werk je veel voor de computer inderdaad?
Ik heb daar ook wel eens last van als ik veel gecomputerd heb.. Gelukkig gaat het bij mij nog altijd weg.
Zet de muissnelheid wat trager zodat je wat meer moet bewegen met je pols en die statische bewegingen verkleind. Desnoods om de week (?) afwisselen van muishand en kijken of het wat verbeterd een idee?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:24

Armaris schreef:
Vandaag helaas niet gaan sporten maar morgen mag ik weer, HIEP HOI :D

Ik ga langs de HA want blijf last van mijn nek hebben en mijn pols.
Dus heb even een vraag naar jullie toe:

In maart begon ik last te krijgen met mijn pols, het deed zelfs pijn om een bord te dragen.
Ik heb ontstekingsremmers gehad en een MRI en scan en niets gevonden.
Nu doet ie minder pijn maar niet dat het helemaal over is. Als je op het gewricht drukt waar de pols overgaat in de hand, dus in die plooi doet het pijn.

Weet er iemand wat het is? Denk zelf een beetje aan een muishand, zit minder op de pc
Maar ik wil graag weer met mijn armen werken :(

overbelaste pees? heb ik gehad met mn hele enkel omdat ik teveel kickboxen deed en een keer iets te scheef schopte! ff rust geven is het enigste wat je dan kan doen want mn enkel doet nog zeer!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:25

Ik zit wel een paar uur per dag voor de PC ja. Dus ben al wat geminderd en merkte dat het hielp

Overbelaste pees, zie je dat niet op de scan?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:26

Denk het wel, zou wat dikker moeten zijn. Dat was ie dus niet?
Hebben ze een vergelijking met je andere hand gemaakt of echt alleen die hand?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:27

nee iig...bij mij zagen ze dat niet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:29

souL1991 schreef:
die was ook niet op jou gericht
iemand zei dat sommige gasten training voor het mooi zijn niet voor het nut
wat is het nut van kracht? sterk zijn lijkt me, wat doe me met sterk zijn vaak? slaan/tillen, die 2 kan ik hard/goed ;) vandaar dat ik dat zei
en ik zit wel op boksen, alleen dan met een vriend samen ipv op een school, ik weet de meeste oefeningen nog enzo :) dat doe ik 2-3x per week, daarnaast inline skaten meestal 3-4uur in de week en ITG(wat niemand hier kent) maar daar train je je rug/triceps en hele benen mee ;)
en dit zijn mn armen, ik vind het in verhouding en de meeste eigenlijk wel die ik ken, fotos zeggen minder dan in het echt maarja, als je vind dat ik NOG bredere armen moet hebben om dat het anders niet bij mn buik past zit je er echt naast...mn buik is juist hetgeen dat meer getraind moet worden! ik heb geen 6-8pack, maar een 2-4pack
sorry voor de poedersuiker quality-_- telefoons :P
http://i56.tinypic.com/2n6i69y.jpg

edit : vandaag trouwens 1300+kcal verbrand bij t sporten -IK BEN GESLOOPT- xD

Dat ziet er al beter uit. Ik bedoel het ook niet al kritiek hoor, maar als punten waar je op kunt letten. Maar draai er niet te veel in door, je bent nog maar 20 jaar, je bent gespierd zekers, maar massa heb je niet. Misschien dat dat met de jaren nog komt. Maar ik ben van mening dat je voor massa je postuur mee moet hebben. Sommigen worden 'Buff' en ander zijn gespierd, maar blijven pezig en aan de magere kant, kun je weinig aan doen. Maar als jij denkt dat je buik nog gespierder moet worden, dan zou ik zeggen, werk aan de rest. In rusthouding valt de rest weg bij je buik, je buik is dan gespierd en kijk je verder dan blijf je imo aan de magere kant en ziet de rest er in verhouding met je buik een stuk minder gespierd uit. Mijn armen zijn wanneer ze in de houding staan, ook een stuk gespierder uit, dan in rust stand.
Bij mijn man, zijn de spieren ook in de ruststand nadrukkelijk aan wezig. Hij heeft massieve bovenarmen, welke slanker worden bij de elleboog, dat is toch een ander beeld.

Er is een verschil tussen je benen trainen op conditie en op spieropbouw. Van korte bewegingen worden je spieren dikker, van lange herhaalde bewegingen worden ze langer en krijg je de massa niet. De meeste sporten geven aan 1 gehoor, niet beide.

Toch krijg ik een beetje het idee, dat je je zelf erg obsessieve doelen stelt. En dat neemt het gezonde van sporten weg.

Ik ken heel miezerig mannetje die harder mept dan menig ander man, van zijn spieren heeft ie het iig niet ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-11 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:30

Desty schreef:
Die dat je jezelf moet weg duwen zegmaar? Daar heb ik ook écht een hekel aan, maar ach, het gaat idd prima!

Die ja :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:31

Mindim schreef:
Desty schreef:

Die ja :D

''Leg press" ofzo heet ie haha, nu kom ik er in een keer op.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:33

Ze hebben alleen die hand gescand en dus niet de gewone.
Maar ik zag op internet oefeningen, ga ze eens uitproberen en wie weet helpt het wel
Ga in ieder geval langs de HA voor mijn nek en het eens aankaarten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:36

Goed idee :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:39

ik train allebij de aspecten, ik doe korte en lange spieroefeningen met me benen, ik let overal op omdat ik een perfectionist ben met sporten, dat maakt het voor mij JUIST leuk, onmogelijk doelen stellen bijna, en ja ik wil niet ''''breed'''' worden of buf, TOTAAL niet(denk aan ronnie van jersey shore) ugh nee :P lelijk vind ik dat, zoieso heb ik dat gelukkig niet....ik hou van een slank postuur met spieren en dat is zeker wel te halen met mijn lichaamsbouw, dat weet ik beter als wie dan ook natuurlijk! ik blijf vooral zo door gaan :D
en mn bovenarmen, zoals je zei bij je man, zijn in ruststand ook breder dan ''eerst'' maar daar werk ik nu nog aan natuurlijk, vooral bezig met pushups de laatste tijd (meer schouders en tri's) dus daarna weer lekker meer biceps doen :D maar zoals ik zei, eerst me vet% iets omlaag en dan weer beginnen met echt trainen ;p

OH EN KOOP '''NSD POWER''

google dat maar!! super goed voor je handen en pols :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:59

Ik zal eens een foto opsnorren van een man met een imo goed figuur. Ik vind zwaar gespierd niet zo mooi, alla bodybuilders, vreselijk.
Massa hoeft niet gelijk 'buf'te betekenen.

Mooi manlijk figuur imo :D
Afbeelding

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:06

zoiets wil ik maar een betere buik en meer borst spier :)
niet zo moeilijk ook om dat te krijgen vind ik persoonlijk dus zeker haalbaar!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:07

Dat valt me niet tegen Mindim!
Zelf vind ik het bij een vrouw het mooist als de biceps subtiel te zien is.
Zelf vind ik het ook heerlijk als de deltoideus zichtbaar is :j

Maar dat mannetje op de foto is best lekker *rauwl*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:18

Afbeelding
Te weinig borst in verhouding.

Afbeelding
Te veel borst in verhouding met middel en hoofd, je zou hem een bh sturen, manborsten :D

Het lijf van Jason Momoa in Conan the Barbarian is echter heerlijk!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:22

vind ze allebei lelijk :P

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:25

Is een beetje té. Voor mij hoeven de zijdelings buikspieren niet zo zichtbaar zijn :=