de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:18

MontyRulezz schreef:
Kijk gewoon op het pak wat erop staat hoeveel suiker en koolhydraten erin zitten :) . Volgens mij is dat met schwarzbrood heel weinig namelijk en mag je het gerust eten.

Ik ben nu in een week tijd 1,1 kilo kwijt :) . Gisteren wel een beetje gezondigd, ik had een bbq en heb wat stokbrood gegeten. Oja en ook nog 1 plak appelcake :~ . Lekkerrrrrrr!!
Nouja, ik wil ook niet superstreng lijnen, en met dit resultaat ben ik al tevreden. Als ik in 1 maand 4-5 kilo af val ben ik al blij!!

Ja, amai, dat zal wel. Ik zou na m'n examens ook wat willen verliezen en als jij al in 1 maand zoveel kwijt raakt. Dan moet ik er in 2 maanden toch wel zeker 7 zijn afgevallen :p Het klinkt allemaal zo simpel natuurlijk.

Hoe heb je het precies gedaan? Bepaald schema?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:41

MontyRulezz schreef:
Kijk gewoon op het pak wat erop staat hoeveel suiker en koolhydraten erin zitten :) . Volgens mij is dat met schwarzbrood heel weinig namelijk en mag je het gerust eten.

Ik ben nu in een week tijd 1,1 kilo kwijt :) . Gisteren wel een beetje gezondigd, ik had een bbq en heb wat stokbrood gegeten. Oja en ook nog 1 plak appelcake :~ . Lekkerrrrrrr!!
Nouja, ik wil ook niet superstreng lijnen, en met dit resultaat ben ik al tevreden. Als ik in 1 maand 4-5 kilo af val ben ik al blij!!

Je kunt inderdaad ook gewoon op het pak kijken :) Maar dit is een goede back up als je geen verpakking meer hebt of het product nog niet in huis is :) Soms heb je in de supermarkt niet zeeën van tijd om alle producten langs te gaan.

Anoniem

Re: de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:03

Alle tijd die je op internet er naar zoekt kan je ook in de supermarkt gebruiken.. Je hebt echt wel even de tijd om te kijken op de verpakking.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:10

Rebeccaa schreef:
Alle tijd die je op internet er naar zoekt kan je ook in de supermarkt gebruiken.. Je hebt echt wel even de tijd om te kijken op de verpakking.

Ik zit de hele dag op school. Heb nog net de tijd om boodschappen te doen voor de winkels sluiten ;) Dus dan kan ik echt niet uitgebreid op de verpakkingen kijken hoor. Misschien heb jij meer geluk met het doen van je boodschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:39

Oh ik heb ook tot 4 uur school hoor maar winkels zijn open tot 9 uur ;)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:25

Ik werk zo'n 50 uur per week + doe daarna mijn paardje nog elke dag, gewoon een kwestie van organiseren :) . En als je echt wilt afvallen zonder ingewikkelde dieten te moeten volgen, zul je je toch wat moeten verdiepen in 'goede' voeding en 'slechte' voeding. Even op een verpakking kijken is dan nog wel het minste wat je kunt doen.

Ik volg geen echt dieet, ik eet zo weinig mogelijk koolhydraten en suiker. En ja, ik kijk op het internet, ik lees over goede en slechte voeding, en ik vergelijk bepaalde producten in de supermarkt. Heel simpel omdat daar precies op staat wat erin zit. En ik merk dat als je al zoveel mogelijk het brood, pasta, aardappelen en rijst weg laat, plus natuurlijk zo min mogelijk suiker, dat het afvallen heel goed gaat. Maar je zult er wel wat voor moeten doen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:05

Rebeccaa schreef:

Ja natuurlijk wil ik er wel wat voor moeten doen :) Die link was alleen als tip/aanvulling bedoeld ;)

Ik ben meestal pas rond half 7 thuis (school/werk), wil dan toch wel erg graag eten (kan niet goed tegen laat eten, dan word ik 'flauw') en dan ben ik met een beetje geluk om half 8 klaar. Hou er niet van om gehaast te eten. En de supermarkt sluit om 8 uur. Handig he, als je nog geen rijbewijs hebt ;) Oftewel, het is voor mij veel haasten. En in het weekend ben ik niet op mijn kamer, dus dan is boodschappen doen geen optie.

Maar ik volg een opleiding waarin voeding centraal staat. Dus ik leer op school over goed en slecht :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:05

MontyRulezz schreef:
Ik volg geen echt dieet, ik eet zo weinig mogelijk koolhydraten en suiker. En ja, ik kijk op het internet, ik lees over goede en slechte voeding, en ik vergelijk bepaalde producten in de supermarkt. Heel simpel omdat daar precies op staat wat erin zit. En ik merk dat als je al zoveel mogelijk het brood, pasta, aardappelen en rijst weg laat, plus natuurlijk zo min mogelijk suiker, dat het afvallen heel goed gaat. Maar je zult er wel wat voor moeten doen.

Ik ben afgelopen maandag met precies hetzelfde principe begonnen, eigenlijk een mengelmoesje van alle KHD-arme dieeten en gezond verstand ;) Heb voor 2 weken alle koolhydraten van het lijstje geschrapt en wil daarna rustig weer op gaan bouwen, maar dan met eten met een lage glycemische index.

Ik ben/was echt snoepverslaafd en minder calorieën is voor mij geen optie, want als ik dan caloriën over heb, vul ik die stiekem toch op met lekkers :D En zo blijft die zoetverslaving in stand.

Nu ik in de supermarkt echt bewust moet kijken naar de hoeveelheid koolhydraten, merk je pas in hoeveel dingen eigenlijk (belachelijk!) veel onnodige suikers zitten. Iets waar ik straks als ik op gewicht ben op wil blijven (en zal moeten) passen :j

Hoe lang ben jij al bezig en hoe vlug ging het de eerste week met afvallen? :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:07

Haha Mae, ik ben nu 1 week bezig en 1,1 kilo kwijt. Dit zal de 3e keer worden dat ik aan het diëten moet. De eerste keer 8 jaar geleden, de 2e keer 3 jaar geleden en nu dus weer. Ik hou er niet van om altijd op te moeten letten en met de nodige beweging is dit gelukkig ook niet nodig. Nu heb ik door een peesblessure van mijn paard al 10 maanden niet meer echt gereden (buiten af en toe een paard van een ander) en ben ik van zeker 5 keer per week intensief trainen naar bijna niks gegaan.. en ja dat merk ik nu.

Ik wil zeker een kilo of 6 eraf, liever nog een paar kilootjes extra als reserve ;) .
Ik heb voorheen het southbeach gedaan en daar was ik 9 kilo mee kwijt. Dat heb ik er goed afgehouden tot dit jaar. Ik ben nu 5 kilo zwaarder dan wat ik zou willen maar heb geen zin meer in een echt dieet. Ondertussen weet ik wel een beetje wat goed is en wat niet en heb ik het dieet van Beau Monde erbij genomen. Dat volg ik in grote lijnen met mijn eigen interpretatie ervan.

Ipv gewoon brood eet ik nu slank brood van Jan Linders. Daar zit minder dan de helft van de normale koolhydraten in (en kost maar 1 euro ipv de 3 euro voor een klein koolhydraatvrij brood bij de bakker). Verder geen aardappelen, pasta of rijst. Ik heb koolhydraatvrij pasta besteld waar ik 1 x per week een gerecht van maak. Suiker is gestreept net zoals chips, koekjes, snoepjes, chocolade enz.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 07:58

Goedenmorgen!

Mijn eerste week dieeten zit er nu op!
En het is me wel zwaar bevallen.
Desondanks ben ik toch flink afgevallen.
Heb van het weekend iets meer gezondigd.
Zaterdag gebbqd. Maar niet veel gegeten! (Stond tegen over: werken, Veel lopen/fietsen)
En gisteren mac-donalds. :o (Stond tegen over veel lopen.)

Ben nu intotaal toch wel: 2.5 kilo afgevallen afgelopen week! ;)
Op naar de volgende week! :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:59

Hoe zit jouw eetschema er eigenlijk uit?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:13

08.45: 1 pakje yoghi
10.00: 1 pakje yoghi. + 1 snack a jack waffel of 2 soepstengels.
12.00 :1.5 glas wortelsap of dergelijke +/- 6 soepstengels ofzo met smeerkaas.
15.00 :1 glas wortelsap of dergelijke + snack a jack waffel of 2 soepstengels.
18.30 : Warm eten. Stuk vlees. 5 aardappels. Goed schep groente. +Glas drinken.
20.00 : Snack a jack rijstwaffel/ paar kleine snoepjes. +Glas drinken.

De ene keer eet ik soepstengels. De andere keer eet ik uit z'n bak yoghurt uit de winkel. Waar dan Perzikstukjes inzit. Of de andere keer crackers...
Meer eet ik normaal gesproken ook niet eigenlijk.
Maar ik snoepte elke dag heel veel. Zoal op het werk. Als s'avonds lekker een goede hand chips.
En ik dronk elke dag wel energiedrank of iets van fris.
En dat doe ik nu nog maar heel afentoe door de weeks. En klein beetje in het weekend! ;)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:16

Pfoe.... dat hield ik echt niet vol :n

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 08:19

Nja. Zoveel eet ik eigenlijk elke dag wel op het werk.
Dat ben ik eigenlijk gewend. Nooit meer honger gehad.
Het is wel dat als ik vrij ben een dag. Dat ik soms meer of minder eet.
Maar dit is eigenlijk het schema voor op het werk!
En kan er eigenlijk prima op leven...
Kom goed vol te zitten!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:14

Ik ga woensdag voor het eerst wegen, de dagen voor het weekend gingen goed, maar in het weekend wel iets teveel wijn gehad vrees ik. Nu deze twee dagen gewoon weer even gezond eten. En dan zien we woensdag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:00

SSDesign schreef:
Rebeccaa schreef:

Ja natuurlijk wil ik er wel wat voor moeten doen :) Die link was alleen als tip/aanvulling bedoeld ;)

Ik ben meestal pas rond half 7 thuis (school/werk), wil dan toch wel erg graag eten (kan niet goed tegen laat eten, dan word ik 'flauw') en dan ben ik met een beetje geluk om half 8 klaar. Hou er niet van om gehaast te eten. En de supermarkt sluit om 8 uur. Handig he, als je nog geen rijbewijs hebt ;) Oftewel, het is voor mij veel haasten. En in het weekend ben ik niet op mijn kamer, dus dan is boodschappen doen geen optie.

Maar ik volg een opleiding waarin voeding centraal staat. Dus ik leer op school over goed en slecht :)

Tja wij kopen de dag van te voren het eten voor morgen, dus dan kan je na het eten gewoon nog gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:03

Ik vind trouwens een snack a jack of 2 van die soepstengels echt super weinig als ontbijt en lunch. Ik hoop voor je dat je op dat schema niet sport, want ik zou omvallen :=.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:11

ik ook.. ik eet snack a jacks en soepstengels als tussendoortje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:13

Ik ook en zelfs 1 snack a jack vind ik niet vullen als tussendoortje eigenlijk. O:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:16

Ik vind het om eerlijk te zijn ook erg weinig, al ben ik blij dat je niet op 3 wortels per dag leeft bij wijze van spreke...maar ik vind 2.5 kilo op een week echt (te) véél, ookal zal er in het begin nog wat vocht bijzitten. Ik hoop gewoon voor jou dat die kilo's er niet dadelijk gewoon weer dubbel gaan aanvliegen als je weer wat normaler gaat eten :).

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:01

Ik zou echt niet zo weinig kunnen eten, daar zou ik mega sjacherijnig van worden en mijn dag gewoon niet volhouden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:01

MontyRulezz schreef:
barbara28 schreef:
succes!! de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarts, merk het bij mezelf ook hoor, ben nu 27 kilo kwijt, wil er nog 3 af en dat wil maar niet...

_/-\o_ Wow, 27 kilo, dat is knap!! Super prestatie hoor!! Ik vind 5 kilo al veel, laat staan 27!!

Dank je wel, maar moet ook eerlijk zeggen, had een goede stok achter de deur, dat scheelt (moet volgende week in mijn trouwjurk passen). En de grootste uitdaging komt nog, op gewicht blijven..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 20:24

Even goed hartstikke knap hoor!! Ik weet hoe moeilijk dieten is, vooral als je zoveel kilo's af wilt vallen als wat jij gedaan hebt!!

Maar inderdaad, je had een hele goeie stok achter de deur :D . Alvast heeeeel veel plezier op je trouwdag!!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:28

Moderatoropmerking:
Voor alle vragen over diëten en afvallen is een centraal topic: [MW] [Centraal] Diëten en afvallen. Het is dan ook de bedoeling dat dit hierover geen losse topics meer aangemaakt worden. Normaal sluiten wij deze dan ook meteen, helaas is dit topic er tussendoor geglipt. Mijn excuses daarvoor, maar desondanks hier toch een slotje. Er kan verder gepraat worden in het centrale topic.