Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:13

sandorra schreef:
Bah net moviprep klaar gemaakt wat een vieze zoete citroensmaak.

Succes met je onderzoek , misschien moet je het met een rietje drinken ?
Mijn vriend vond het niet vies maar daarnaast dronk hij crystal clear met de smaak citroen / passievrucht misschien dat dat ook helpt.. ?

_Lola_

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:25

Ik heb het dus gedaan met een flinke slok Moviprep en dan een slok appelsap.. Zo was het uiteindelijk in 3uur gelukt....
Succes morgen!!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:36

Ik heb het gedronken met bouillon, dat werkte wel. Ik werd echt misselijk van die zoete troep. :') Appelsap schijnt ook te werken, dat kreeg ik er in het ziekenhuis ook bij :j Ik had namelijk niet alles op.. :o Dus moest nog even doordrinken.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:52

Hier mogelijk nog een slachtoffer.
Ik moet nog een intake hebben, maar ik scheit nu al 5 kleuren bagger :') letterlijk en figuurlijk!!

Maarre zou je dit onderzoek niet onder narcose mogen doen?
Geloof dat ik dat liever heb dan dat roesje....

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar weet iemand iets over die pil die je kan innemen en dat er dan foto's gemaakt wordt.
Een opname van je hele maag/darm-stelsel?
Dat klinkt me namelijk veel aangenamer in de oren....

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:07

eowyn04 schreef:
Hier mogelijk nog een slachtoffer.
Ik moet nog een intake hebben, maar ik scheit nu al 5 kleuren bagger :') letterlijk en figuurlijk!!

Maarre zou je dit onderzoek niet onder narcose mogen doen?
Geloof dat ik dat liever heb dan dat roesje....

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar weet iemand iets over die pil die je kan innemen en dat er dan foto's gemaakt wordt.
Een opname van je hele maag/darm-stelsel?
Dat klinkt me namelijk veel aangenamer in de oren....

Mijn vriend heeft het vorige week gehad maaar had weinig last van dit onderzoek hoor.
Hij heeft 2 x iets gevoeld maar het viel hem echt reuze mee..
Vooral na alle verhalen wat we gehoord hadden..
Door het roesje blijf je ontspannen en als jezelf rustig blijft zal het alleen maar makkelijker gaan..

Volgens mij doen ze die pil niet in elk ziekenhuis ..
Ik denk dat ziekenhuizen eerst voor de goedkope oplossing gaan gewoon colonoscopie..
ik had laatst ergens gelezen of misschien hier wel dat die pillen nogal duur zijn en vandaar dat niet elk ziekenhuis dat doet..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:09

Roesje zou ik zo weer doen :j Ik heb geen slechte ervaring ermee.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:50

Zo liter 1 eindelijk binnen. Loopt ook al lekker door. Ben gewoon niet lekker er van. Maar staat ook op de bijsluiter. Morgen liter 2 opdrinken. Dat is geen lekker vooruitzicht.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 06:51

Pff valt tegen he dat spul!!

@eowyn: ik heb na mijn ervaring dus gevraagd of het niet onder narcose kon.. 1 de arts vertelde dat het erg risicovol is omdat ze dan op gevoel door je darm heen moeten en je normaal het aangeeft (tijdens een roesje) als het even niet zo lekker loopt.. 2 Dan moet je echt een hele goede indicatie hebben (dat zei mijn chirurg dan weer) willen ze je dus met die risicos onder narcose dt onderzoek laten doen...

Ik moet zeggen dat als ik die plek rechts niet had gehad ik zo goed als niets had gevoeld van het onderzoek.. Zoals ik al zei, die eerste 30 cm heb ik niets van meegekregen.. Weet al niet eens meer dat ze de rest van het vocht eruit hebben gehaald en dat hij naar binnen is gegaan met die slang....

Edit: Ik ga naar het ziekenhuis! Ben benieuwd......

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:22

Lola, macs, Noi, klinkt wat hoopvoller.
Maar vind het toch vreselijk eng hoor. :j
En als ik dat zo hoor al die troep naar binnen te werken....Waarom moet ik nou ook weer buikklachten hebben....

*en toch ga ik vragen of ze die pil hier in dit ziekenhuis hebben :o *
Erg ben ik he? pilletje slikken lukt mij wel :D

Lola, succes. Ben benieuwd.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:13

_Lola_ schreef:
Pff valt tegen he dat spul!!

@eowyn: ik heb na mijn ervaring dus gevraagd of het niet onder narcose kon.. 1 de arts vertelde dat het erg risicovol is omdat ze dan op gevoel door je darm heen moeten en je normaal het aangeeft (tijdens een roesje) als het even niet zo lekker loopt.. 2 Dan moet je echt een hele goede indicatie hebben (dat zei mijn chirurg dan weer) willen ze je dus met die risicos onder narcose dt onderzoek laten doen...

Ik moet zeggen dat als ik die plek rechts niet had gehad ik zo goed als niets had gevoeld van het onderzoek.. Zoals ik al zei, die eerste 30 cm heb ik niets van meegekregen.. Weet al niet eens meer dat ze de rest van het vocht eruit hebben gehaald en dat hij naar binnen is gegaan met die slang....

Edit: Ik ga naar het ziekenhuis! Ben benieuwd......

succes / sterkte vandaag !!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:16

succes!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 09:33

Ik ben alweer terug... Het viel heel erg mee.. Was opzich meer opgefokt en gespannen terwijl het onderzoek niet echt iets voorstelde..
Ik moest een liter contrastvloeistof drinken, toen kwam er een slang naar binnen van achter die nog een halve liter contrast van beneden erin deed en ik kreeg nog dat gekke spuitje waar je het zo warm van krijgt.. En toen ging die scan er 2 keer overheen, moest mijn adem inhouden en toen was het klaar..
Die vloeistof van onder was wel eng, ik dacht steeds dat het er uit ging lopen dus was heel erg aan het stressen en panieken.. Maarja uiteindelijk ging het prima..
Donderdag de uitslag..

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:38

NoiRaM schreef:
Mijn vriend heeft het vorige week gehad maaar had weinig last van dit onderzoek hoor.
Hij heeft 2 x iets gevoeld maar het viel hem echt reuze mee..
Vooral na alle verhalen wat we gehoord hadden..
Door het roesje blijf je ontspannen en als jezelf rustig blijft zal het alleen maar makkelijker gaan..

Volgens mij doen ze die pil niet in elk ziekenhuis .. Ik denk dat ziekenhuizen eerst voor de goedkope oplossing gaan gewoon colonoscopie..
ik had laatst ergens gelezen of misschien hier wel dat die pillen nogal duur zijn en vandaar dat niet elk ziekenhuis dat doet..

Idd. Ofdat dat is omdat ze zo duur zijn of iets anders weet ik niet. Mijn ziekenhuis krijgt ze binnenkort en ik ben ( als het goed is ) de eerste op de lijst.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:25

_Lola_ schreef:
Ik ben alweer terug... Het viel heel erg mee.. Was opzich meer opgefokt en gespannen terwijl het onderzoek niet echt iets voorstelde..
Ik moest een liter contrastvloeistof drinken, toen kwam er een slang naar binnen van achter die nog een halve liter contrast van beneden erin deed en ik kreeg nog dat gekke spuitje waar je het zo warm van krijgt.. En toen ging die scan er 2 keer overheen, moest mijn adem inhouden en toen was het klaar..
Die vloeistof van onder was wel eng, ik dacht steeds dat het er uit ging lopen dus was heel erg aan het stressen en panieken.. Maarja uiteindelijk ging het prima..
Donderdag de uitslag..

Wat was dit dan precies voor onderzoek lola?

Pay: ga het ook vragen van die pil hoor :o

en het ergste is nog, ik werk bij een huisarts en ik geloof dat ik het gestressed ben van allemaal :oo :oo :o :o

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:34

Ik heb net een ct-scan gehad :-)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:39

ok en kunnen ze daar dus ook evt darmafwijkingen mee zien dan?
Wist eigenlijk niet dat dat op een CT-scan ook duidelijk te zien zou zijn.

(zoek alle redenen op om die colonscopie te ontwijken, moet me diep schamen, moet gewoon niet zeiken en gaan met die banaan :+ )

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:44

Ja met een ct-scan kunnen ze alles zien.. Zelfs de kleinste afwijkingen van een milimeter kunnen ze zien.. Het is alleen een heel duur onderzoek dus ze proberen het eerst altijd met een colonoscopie (zo is mij verteld)...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:46

ok dan!!

he, en wanneer krijg je hier de uitslag van??
Hebben ze bij jouw een verdenking op iets??

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 10:49

Geen verdenking, vandaar de ct-scan om een zo breedmogelijke afwijkingen te kunnen zien..
Donderdag heb ik de uitslag! Moet om 14u weer in het ziekenhuis zijn dus ben echt benieuwd nu!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:54

Ben ook benieuwd naar je uitslag Lola! Fijn dat de CT-scan meeviel!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:17

Fijn dat het meeviel lola. Ik moet zo heen. Erg veel last van de buik door dat rotspul maar heb het binnen. Tot later

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:23

Sterkte sandorra!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:53

sandorra schreef:
Fijn dat het meeviel lola. Ik moet zo heen. Erg veel last van de buik door dat rotspul maar heb het binnen. Tot later

succes!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:06

Zo ben er weer, viel best tegen. Maar is gelukt, helaas hebben ze niks kunnen ontdekken. Nu een hele gevoelige buik. En wel een beetje duf.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 06:52

Zo vannacht heel slecht geslapen veel buikpijn. Nu ook nog geen koorts , in papieren staat dat je dan weer moet bellen. Als je erge buipijn hebt. Iemand ervaring hier mee?