Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:27

anneliesdj schreef:
Omdat het niet voor niets is dat het bij een homokoppel niet vanzelf gaat.
Overigens moet een heterokoppel er ook goed over nadenken hoor, daar zitten ook stellen bij die gewoon niet geschikt zijn.

Zelfde vraag als BraveSpots :)

Nou nou, dat is nogal een uitspraak, dus jij vind een homokoppel op voorhand niet geschikt!? Dat vind ik pure discriminatie! Ze zouden absoluut betere ouders zijn dan menig ander heterostel die ik ken!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:33

anneliesdj schreef:
Mick; met alle respect hoor, maar een kind van jezelf is wel iets heel anders dan adoptie.
Ik vind wel dat je een punt hebt maar om te zeggen dat het egoistisch is als een stel een kind van henzelf wil vind ik tever gaan.

Daar ben ik het helemaal mee eens, je hebt een punt, maar het is zeker niet egoistisch.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:40

Asjemenauw,heelpijnlijk maar heel verstandig dat je besloten hebt om niet door te zetten met het draagmoederschap met je zus. Als ze zulke ideeën heeft, heeft ze duidelijk teveel het idee dat het haar kindje is en dat zou grote kans op problemen geven..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:42

Brainless schreef:
LCharlotte schreef:
True :j in het geval binnen mijn kenniskring betreft het een homopaar, dus die laatste valt af ;) Ik ben er van overtuigd dat ze geweldige ouders zullen zijn, ik breng met liefde en alle vertrouwen mijn kinderen naar hun voor een logeerpartij. In dat opzicht kunnen bepaalde punten wel geschrapt worden..

Bij een homopaar zie je dat de moeder vaak een actieve rol blijft spelen in het leven van het kind.
Vooral omdat de moeder ook echt de moeder is (zei doneert ook haar eicel) en de vader 1 van het stel.

Niet per definitie, er kan ook een eicel via een soort bank verkregen worden. De draagmoeder is in dat geval puur draagmoeder.

KimJenda

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:49

Een kennis van mij is afgelopen voorjaar draagmoeder geweest voor een homokoppel. Zij heeft een tweeling gekregen. Een andere vrouw heeft haar eitjes " gegeven" . Mijn kennis wilde namelijk niet dat zij de biologische moeder zou zijn. Omdat dit in nederland niet mogelijk is, hebben ze de eitjes in Cyprus laten inbrengen.
Het hele verhaal is door de Nederlandse televisie gevolgd en wordt dit najaar uitgezonden. Heb haar via internet gevolgd en vond het een heel bijzonder verhaal. Zij heeft veel commentaar gehad van mensen, en ook de laatste maanden van de zwangerschap veel in ziekenhuis gelegen. Maar het was het allemaal waard voor haar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:52

Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn. Om te beginnen vind ik zwanger zijn echt verschrikkelijk (9 maanden misselijk en spugen) ten tweede weet ik zeker dat ik als het kindje eenmaal geboren is het niet af kan staan...gewoon echt niet.

Daarnaast ben ik in principe tegen adoptie. Al zal het in dit soort gevallen het kindje wel vanaf het begin bij de adoptieouders zijn. Dan is er voor het kind geen schade.

Van mij mogen homo stellen net zo goed kinderen adopteren als een ieder ander. Alleen vind ik dat je kinderen voor hun 8ste levensmaand bij hun adoptieouders moeten zijn. in het belang van het kind.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 07:56

KimJenda schreef:
Een kennis van mij is afgelopen voorjaar draagmoeder geweest voor een homokoppel. Zij heeft een tweeling gekregen. Een andere vrouw heeft haar eitjes " gegeven" . Mijn kennis wilde namelijk niet dat zij de biologische moeder zou zijn. Omdat dit in nederland niet mogelijk is, hebben ze de eitjes in Cyprus laten inbrengen.
Het hele verhaal is door de Nederlandse televisie gevolgd en wordt dit najaar uitgezonden. Heb haar via internet gevolgd en vond het een heel bijzonder verhaal. Zij heeft veel commentaar gehad van mensen, en ook de laatste maanden van de zwangerschap veel in ziekenhuis gelegen. Maar het was het allemaal waard voor haar.

Wow, dat klinkt inderdaad erg bijzonder!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:58

Ik vond het zwanger zijn heerlijk. Had ook zo draagmoeder kunnen zijn voor iemand mits die heeeeel close is.
MAAR gezien ik bij de bevalling van de eerste bijna het loodje heb gelegd lijkt het me geen strak plan ;-)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 08:00

NatasjavE schreef:
Ik zou geen draagmoeder kunnen zijn. Om te beginnen vind ik zwanger zijn echt verschrikkelijk (9 maanden misselijk en spugen) ten tweede weet ik zeker dat ik als het kindje eenmaal geboren is het niet af kan staan...gewoon echt niet.

Daarnaast ben ik in principe tegen adoptie. Al zal het in dit soort gevallen het kindje wel vanaf het begin bij de adoptieouders zijn. Dan is er voor het kind geen schade.

Van mij mogen homo stellen net zo goed kinderen adopteren als een ieder ander. Alleen vind ik dat je kinderen voor hun 8ste levensmaand bij hun adoptieouders moeten zijn. in het belang van het kind.

Daar ben ik het in principe ook mee eens, helaas blijkt dit te vaak niet mogelijk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 08:01

WK oei, nee zo een risico neem je dan niet zomaar opnieuw!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:33

Een draagmoeder die al gelijk met eisen komt over het kind,mag nooit geen draagmoeder zijn.
Je draagt hun kindje 9mnd. geeft het af de wensouders af en verder bemoei je je er niet meer mee.
Je moet vanaf het begin je al instellen dat dit niet jou baby is.Dat je alleen deze baby 'draagt'en daarna is het afgelopen.Je 'taak' zit erop.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 09:34

Ja zo zie ik het dus ook.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:04

Ik vind het een moeilijk onderwerp. Ik heb er ook over nagedacht, over het draagmoederschap. Dit omdat mijn nichtje van begin 20 problemen heeft met haar eileiders, ik heb tegen haar gezegd dat ik haar in de toekomst wel zou willen helpen als zij niet zwanger zou kunnen worden. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik twijfel. Gelukkig is het nu helemaal niet aan de orde.

Het is natuurlijk een heel mooi gebaar en onzettend lief om zoiets te doen. Maar ten koste van wat?
Het is niet alleen "simpel" een baby in je buik dragen en bevallen.
Er gaan een hele hoop dingen aan vooraf, zoals lichamelijke/psychologische onderzoeken, hormonen inspuiten, eitje plaatsen. Ik vind dat persoonlijk nogal al wat. Erger nog ik vind het verschrikkelijk. En als ik aan deze zaken denk weet ik eigenlijk niet of ik het echt zal doen mocht het moment ooit komen.

Ik was twee jaar van de pil af en op een gegeven moment zat ik bij de dokter en die vond het toch wel vreemd dat ik nog niet zwanger was. Mijn vriend en ik waren niet echt bezig met kinderen krijgen, wij hadden gewoon de instelling van wij zien wel wat er komt. Maar door de dokter waren wij ook aan het twijfelen of het wel goed zat lichamelijk bij ons beide en daarom hadden wij een doorverwijzing naar de gynocoloog gekregen. Daar aangekomen werden wij ingelicht over de dingen die zij konden doen om te kijken of er iets "mis" was met ons en op welke manier zij ons konden helpen.
Nou mijn vriend en ik zijn toen toch wel erg geschrokken van alles wat ons eventueel te wachten stond en wij hadden eigenlijk samen al snel besloten dat wij op deze manier geen kindje wilde krijgen. Het toeval wilde echter dat ik al in verwachting was tijdens het gesprek bij de gynocoloog, dus dat is echt ontzettend mazzel geweest en daar waren wij erg blij mee. pfff.

Gelukkig heb ik een goede zwangerschap en bevalling gehad, dat stukje zou ook zo opnieuw willen doen, ook voor een goede bekende als draagmoeder. Maar al die onderzoeken, daar zou ik echt panisch voor wezen. Men zei dat het na mijn bevalling wel over zou zijn, maar heb het nog steeds.

EDIT: foutje gemaakt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:12

Ik vind het knap dat er mensen zijn die dit voor andere mensen willen doen.

Ik zou het niet willen, wil zelf geen kinderen dus hoef ik ze imo ook niet voor een ander uit te broeden.... ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 10:19

Wat een geluk dat je toch spontaan zwanger bent geraakt, wat kan het soms toch apart lopen!

Adil, ik begrijp dat 100%, als je niks met een zwangerschap cq bevalling hebt is het geen optie!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:22

Lijkt nij geweldig om draagmoeder te zijn, en iemand het cado van leven te geven. Vind zwanger zijn heel erg prettig.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:15

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:17

Rock schreef:
Een zonde voor mijn kinderen en ex-man?

Ik bedoelde zonde voor het gezin dat jullie nu niet meer zijn. Als gevolg van jouw beslissingen (onbewust).

Maar ik begrijp je antwoord. Blij om te lezen dat jullie nu allemaal gelukkig zijn :).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:30

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:34

Maar als je het juist beschouw als logeetje voor 9 maanden, dan staat er niets commercieel draagmoederschap in de weg toch? Als je het zo zakelijk bekijkt.

Heb eens een reportage gezien van vrouwen die in Groot-Brittagne draagmoederschap als hun job beschouwen. Die al 8 kindjes op de wereld hadden gezet voor een ander tegen een goede prijs en er zo leuk van kunnen leven.

En zelfs die hadden soms moeite om te baby af te geven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:36

Ja sorry maar dat vind ik ook niet normaal, dat is ook niet helemaal te vergelijken als 1 kindje dragen voor een bevriend stel.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:38

Waarom niet? Je stelt toch juist je baarmoeder ter beschikking?

Alleen krijg je er geld voor. Voor het kindje veranderd er niets toch?

Edit: Als je niemand in je vriendenkring hebt die zoiets wil/kan doen heb je dus pech gehad?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:39

8 kinderen achter elkaar aan de lopende band? Dan ben je een soort levende broedmachine. Misschien fout, maar ik krijg dan het idee dat het alleen om het geld draait en niet om het kindje en de wensouders. Dat vind ik wel anders dan 1 kindje dat je weloverwogen draagt voor een stel dat je kent en een warm hart toedraagt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:42

Dus het maakt wel uit met welke motivatie dat je zoiets doet?

Maar vervolgens is het een simpel logeetje voor 9 maanden? Waarom zou je daar iemand niet voor mogen betalen?
Niet iedereen heeft zo'n leuke zus die zoiets wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:43

Geen probleem Bravespots :)
Ik had het ook liever anders gezien, maar ja...