"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:22

Ze heeft aangegeven het paard niet zelf te kunnen financieren/onderhouden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:23

besita schreef:
ik snap echt niet dat je je laat misbruiken gewoon omdat je met 2 een paard hebt :n
echt hoor ...als je eigen ik en lijf bovenop stelt dan liet ik mijn paard echt vallen en ging er nooit meer heen !!!
wie van de twee heeft trouwens het eigendomsbewijs van dat paard ..als jij die hebt dan neem je je paard toch gewoon mee

Anders ga je even iets minder kort door de bocht? ;) Het ligt wel wat gecompliceerder in de meeste misbruikzaken.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:24

Blue_Eyes schreef:
besita schreef:
ik snap echt niet dat je je laat misbruiken gewoon omdat je met 2 een paard hebt :n
echt hoor ...als je eigen ik en lijf bovenop stelt dan liet ik mijn paard echt vallen en ging er nooit meer heen !!!
wie van de twee heeft trouwens het eigendomsbewijs van dat paard ..als jij die hebt dan neem je je paard toch gewoon mee

Anders ga je even iets minder kort door de bocht? ;) Het ligt wel wat gecompliceerder in de meeste misbruikzaken.

zo inderdaad! het is niet even iets wat je zomaar doet hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:25

besita schreef:

Ik vind je eerste zin wel érg hard overkomen hoor.
Alsof TS erom vraagt zeg, jeetje, misschien volgende keer iets genuanceerder?

Ik neem aan dat het paard gechipt is, ik heb mij laten vertellen dat dit nog geen 'eigendomsbewijs' is, dus hoe dat zit weet ik niet.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:25

besita schreef:

is mss makelijker gezegd dan gedaan denk ik.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:26

@ zonnetje : tja, das ook wel weer waar. ik weet het ook niet probeer ook oplossingen te vinden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:26

Vaak zijn de mensen die misbruikt worden, op de een of andere manier zwakker. (niet stom of banketstaaf naar TS bedoeld) Maar als je het verhaal van haar hebt gelezen, dan lees je ook een stukje in terug waar dit vandaan kan komen. En dan is het wel erg kort door de bocht om te zeggen van geef het paard op. Daarmee is het probleem van die man misschien wel weg genomen, maar het probleem van de TS nog niet.

(hoop dat het niet bot overkomt, is iig absoluut niet zo bedoeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:30

ik moest bijna overgeven toen ik dit las!
DIT IS NIET JOU SCHULD! :(

ik durf bijna niet te zeggen dat het met je paard allemaal wel goedkomt...

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:30

besita schreef:
ik snap echt niet dat je je laat misbruiken gewoon omdat je met 2 een paard hebt :n echt hoor ...als je eigen ik en lijf bovenop stelt dan liet ik mijn paard echt vallen en ging er nooit meer heen !!! wie van de twee heeft trouwens het eigendomsbewijs van dat paard ..als jij die hebt dan neem je je paard toch gewoon mee
Erg makkelijk gezegd en behoorlijk kort door de bocht. Als je dit gebeurt, ben je overdonderd, vaak veel schaamte en dan nog wat de mensen eromheen ervan zullen zeggen. Ook vind ik dat je wel makkelijk praat over het paard laten vallen. Sommige mensen bouwen ook nog wel een band met een dier op. Ik heb vroeger in hetzelfde schuitje gezeten en op den duurt sluipt het er gewoon in. Je sluit je af voor de ellende en laat het met je gebeuren. Ergens is er wel een stemmetje wat zegt dat het niet goed is. Maar toch je weet niet hoe je het moet laten stoppen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:31

besita schreef:

Ik snap niet dat je dit zo durft te zeggen...

Jij bent nooit misbruikt zeker....?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:33

Wilde net typen "beetje kort door de bocht" maar blue_eyes (en anderen) zijn me al voor :)

Je kunt toch ook lezen dat het leuk en gezellig begon met t 1ste paard en toen samen 2e paard gekocht... misbruik is vaak echt een soort "sluipmoordenaar" :(:)
en het paard is wellicht ook juist haar grootste passie/ troost :(:) en juist zo'n band/ houvast zorgt ervoor dat afstand nemen enorm moeilijk is en t langer voortduurt...

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:37

besita schreef:

de eerste regel die je schrijft....doet veel pijn...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:38

Jolliegirl schreef:
besita schreef:

Jij bent nooit misbruikt zeker....?

wat is dat nou voor een antwoord
alleen de misbruikten mogen hier posten :?
ik vind wat ik gezegd heb niet kort door de bocht en hoef het niet te verbloemen ..ik zeg nergens dat het TS haar schuld is of wat dan ook maar ik zou zelf nooit elke dag naar zo'n plek gaan waar de kans er elke dag is dat die viezerik aan je lijf gaat zitten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:43

Als het zo simpel was, waren er niet zoveel zedenmisdrijven.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:44

Was het maar zo simpel ;) maar helaas :n misschien moet je je er eens wat verder in gaan verdiepen ;)
als je die laatste zin nou 1st had getypt stond t er al anders.

en nee niet alleen mensen die misbruikt zijn mogen hier reageren, ik reageer ook gewoon :)
Laatst bijgewerkt door grid op 03-08-11 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:44

Ik geloof niet dat je echt begrijpt hoe het werkt :n

Nee, dit topic is echt niet gereserveerd voor misbruikten. Maar het is wel zo dat TS meer heeft aan steun dan aan ongefundeerde oordelen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:47

Dus dan laat je je paard - waar je verantwoordelijkheden over hebt en die hier geen ene donder aan kan doen, een dier wat niet voor zichzelf kan zorgen - maar wegrotten door haar nooit meer op te zoeken en het maar laten uitzoeken. Dat is dus zeker wél kort door de bocht.
Normale mensen die om hun dier geven bouwen wat op met hun paard, dan zeg je niet van de een op de andere dag, deze plek is niet fijn voor mij, hé paard, weet je wat jij kan doen, zak maar lekker in de stront! :?

Beetje vreemd hoor. Alsof TS er wat aan kan doen, alsof ze het fijn vind wat haar overkomt... Ze onderneemt nu toch niet voor niks actie?! En ik kan me heel goed voorstellen dat je in zo'n situatie weerloos bent en het dus niet zomaar kan stoppen.. Lijkt me verschrikkelijk, zeker op zo'n manier en je daar toch heen moet voor je beestje..!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:48

TS wat afschuwelijk om te lezen wat je hebt meegemaakt en nog steeds meemaakt. Ik vind het ontzettend dapper van je dat je mensen in real life, en ook hier op bokt om hulp hebt gevraagd. Dat is een heel goed begin. Ik begrijp ontzettend goed hoe moeilijk deze situatie is (heb in een soortgelijke situatie gezeten, voor meer info PB), maar het allerbelangrijkste is nu dat het misbruik stopt. Dit is absoluut niet jouw schuld. Als je steun zoekt of met iemand wil praten, mijn PB staat altijd open :)

@ besita, natuurlijk mag je posten, maar je mag wel bedenken hoe je iets kunt verwoorden zonder daarmee te kwetsen. Ik vind je reactie wel erg kort door de bocht, en je reacties tonen ook wel dat jij hier geen ervaring mee hebt. Gelukkig maar, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar alles kunt roepen. Misbruikzaken liggen meestal niet zo simpel, en hoe hard je van tevoren ook roept dat jij zoiets nooit zult laten gebeuren, zo'n situatie is echt niet makkelijk om uit te stappen. Misbruik ontstaat meestal (en zoals uit de OP op te maken is ook in dit geval) geleidelijk, eerst winnen ze je vertrouwen en dan gaan ze steeds verder. De invloed die zo iemand geestelijk op je kan hebben moet echt niet onderschat worden, die is immens.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:53

Jij bent nooit misbruikt zeker....?[/quote]
wat is dat nou voor een antwoord
ik vind wat ik gezegd heb niet kort door de bocht en hoef het niet te verbloemen ..ik zeg nergens dat het TS haar schuld is of wat dan ook maar ik zou zelf nooit elke dag naar zo'n plek gaan waar de kans er elke dag is dat die viezerik aan je lijf gaat zitten[/quote]

_______________________________________________________________________________________________
Kent Besita het woord respect?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:55

Ik denk dat TS gaat schrikken als ze ziet dat er al 8 pagina's vol met steunbetuigingen geschreven zijn.
Maar goed, TS hier geldt het hetzelfde aanbod als van andere bokkers, mocht je in de buurt wonen, ga ik graag met je mee om je te ondersteunen bij je paard en/of als je je verhaal kwijt wilt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:57

besita schreef:
ik vind wat ik gezegd heb niet kort door de bocht en hoef het niet te verbloemen ..ik zeg nergens dat het TS haar schuld is of wat dan ook maar ik zou zelf nooit elke dag naar zo'n plek gaan waar de kans er elke dag is dat die viezerik aan je lijf gaat zitten

Nee dat zeg ik niet. Nergens toch?

Maar jij roept dat jou dit nooit zal overkomen.
Dat riep ik ook altijd!! Met mijn grote mond...en toch... toch is er iemand geweest die die mond heeft kunnen snoeren.... en die me angstig heeft weten te maken...en daar draag ik nogsteeds de gevolgen van mee!

Dus roep dit soort dingen beter niet.... Want je geeft hiermee iemand een schuldgevoel!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:00

Ik snap ergens de reactie van besita wel. Het is moeilijk om je voor te stellen hoe het is om daar dagelijks heen te gaan.
Maar, zoals iemand al zei, het gaat geleidelijk en een levend wezen dat afhankelijk van je is is een grote drijfveer. Daarnaast gaat misbruik gepaard met een hele hoop manipulatie. Pas als je je er in verdiept kun je weten hoe dat kan zijn.

Maar iemand die iets tegen je wil doet moet gestopt worden. Hoe dan ook. Er zijn veel gokkers die je willen helpen, en bij diegene zou je dan je anonimiteit op moeten geven. Maar in ruil daarvoor wel je veiligheid terugkrijgen.
Laten we niet over elkaar heen vallen maar dit topic gericht houden op de TS. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:01

Aan wat voor een bedrag moeten we denken als het gaat om de helft van het paard? Gaat het om een paard van €2000,- of een paard van €10.000,-.

Er zijn al heel wat bokkers die aangegeven hebben (financieel) te willen helpen, als we met zijn allen het geld bij elkaar kunnen krijgen om die man uit te kopen en een ander voor TS betaalbaar onderkomen voor het paard kunnen vinden dan zijn we toch al een heel eind verder?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:03

yvonnedv schreef:
Aan wat voor een bedrag moeten we denken als het gaat om de helft van het paard? Gaat het om een paard van €2000,- of een paard van €10.000,-.

Er zijn al heel wat bokkers die aangegeven hebben (financieel) te willen helpen, als we met zijn allen het geld bij elkaar kunnen krijgen om die man uit te kopen en een ander voor TS betaalbaar onderkomen voor het paard kunnen vinden dan zijn we toch al een heel eind verder?

count me in, dit is het soort doel waar ik graag een steentje aan bijdraag :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:03

besita schreef:

Ik snap dit antwoord wel. Het is denk ik ook niet slecht bedoeld. Maar als je zoierts (gelukkig!!) nooit meegemaakt hebt kun je je slecht indenken dat je 'daar' nog heen gaat.
Ik denk zelf ook dat TS haar moed bijeen moet gaan rapen en actie moet ondernemen, met steun van anderen. Want je kan dit wel op internet zetten, maar ze zal het echt zelf moeten oplossen. M.i door ten eerste duidelijk te zeggen tegen die man dat ze niet meer wil dat hij aan haar zit. (dat kan TS zo letterlijk zeggen, duidelijker kan het niet) Dat is de eerste stap i.m.o. Stel dat hij dan nog doorgaat dan heeft ze wel heel duidelijk gezegd dat ze het niet wilde, dus dan is het voor TS duidelijker dat hij ECHT fout zit (al kunnen wij dat zo al wel zien!) en dan kan ze sowieso aangifte doen!!!!!