groeiachterstand door slechtere doorstroming navelstreng.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:00

Siddieqje schreef:
Troost je , ik heb 1 week ziekenhuis gehad wegens vroegtijdige weeen, daarna nog 7 weken platte rust thuis met weeenremmers.

Op 37 weken mocht ze komen, dus ik pilletjes weggegooid, beginnen rondlopen, terras heraangelegd, echt alles gedaan, ... Is ze blijven zitten tot 1 dag voor de uitgerekende datum.

Dus niet teveel verlangen naar het babytje, kan er nog even inzitten. Nog klein beetje volhouden :)

bij mij kunnen ze het risico niet nemen, ze halen hem zowiezo met 37 weken ;)

Siddieqje

Re: groeiachterstand door slechtere doorstroming navelstreng.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:28

Oh ok, dan heb je alvast een datum om naar uit te kijken. Is wel fijn dan eindelijk dat klein hummeltje in je armen te hebben en op 37 weken is ideaal, moeten ze normaal niet in de couveuse.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:30

spannend, maandag, dinsdag of woensdag gaan ze inlijden :=

ga bij de dopler even goed vragen wat ze nou werkelijk van plan zijn en wanneer......

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:22

Dat is al snel! Fijn dat het goed gaat.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:52

Het einde is in zich! Wat een fijn vooruitzicht. Ben heel benieuwd wanneer je mag bevallen. Weet je trouwens wat het wordt? Of heb ik daar gewoon overheen gelezen?
Zorg maar voor zakdoekjes want zodra jij je zoontje ziet komen de waterlanders, althans dat was bij mij het geval.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 00:29

egnie schreef:
Het einde is in zich! Wat een fijn vooruitzicht. Ben heel benieuwd wanneer je mag bevallen. Weet je trouwens wat het wordt? Of heb ik daar gewoon overheen gelezen?
Zorg maar voor zakdoekjes want zodra jij je zoontje ziet komen de waterlanders, althans dat was bij mij het geval.

we krijgen een jochie ;)

maar vandaag toch zoiets raars meegemaakt......
gyn net terug van vakantie, doet vandaag groeiecho en dopler en zegt doodleuk dat hij niks ergs kan vinden.... behalve wat weinig vruchtwater, maar hij is geschat op 2700 gram door hem en hij vond het niet nodig dat ik in ziekenhuis blijf, kan ook wel 1 keer in de 2 dagen thuis worden gecontroleerd 8)7

owja en hij zag ook er niet de noodzaak van in om hem met 37 weken te halen, want hij groeide gewoon heel goed, dus ik zeg maar de rest zeggen dat ze hem met 37 weken willen gaan halen, mdat hij dan af is en het onzin is om onnodig risico te lopen. dus toen zij hij, hoelanger in de buik hoe beter, want je mag met 37 weken wel thuis bevallen, maar dan moet het pontaan begonnen zijn en als je het opwekt kunnen dat toch weer problemen geven en dan kunnen we beter afwachten wat hij gaat doen, dus ik heel cynish ja of wachten tot het te laat is, dan hoef je niks meer te doen..... :n
hij. ben je daar bang voor dan, ik ja lijkt me wel |o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:47

Hoi,

fijn dat de dopler en echo goed waren. Maar waarom hebben die andere gezegd dat er zoveel risico´s zijn aan je kindje langer te laten zitten en wat zijn die risico´s dan?
Want als je kindje goed groeit en je CTG is steeds goed, lijkt me dat een goed teken. Bij de dopleronderzoeken is toch nog nooit echt uitgekomen dat de doorstroming minder is geworden ten opzichte van eerdere onderzoeken?
Het zou mooi zijn als blijkt dat je kindje het nog goed maakt in je buik en het dus nog even kan blijven zitten!

Bij twijfel kun je altijd een second opinion vragen bij een andere gyn!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:55

Ga wle een beetje mee met Delphi. Als alle onderzoeken telkens goed zijn, dan is er waarschijnlijk ook niets aan de hand?
Het zou idd top zijn als je kindje kan blijven zitten tot hij zelf klaar is eruit te komen. In de buik heeft hij het altijd beter.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 15:35

Delphi schreef:
Hoi,

fijn dat de dopler en echo goed waren. Maar waarom hebben die andere gezegd dat er zoveel risico´s zijn aan je kindje langer te laten zitten en wat zijn die risico´s dan?
Want als je kindje goed groeit en je CTG is steeds goed, lijkt me dat een goed teken. Bij de dopleronderzoeken is toch nog nooit echt uitgekomen dat de doorstroming minder is geworden ten opzichte van eerdere onderzoeken?
Het zou mooi zijn als blijkt dat je kindje het nog goed maakt in je buik en het dus nog even kan blijven zitten!

Bij twijfel kun je altijd een second opinion vragen bij een andere gyn!

de doorstroming is niet verslechterd, maar is nog steeds niet 100% er is dus wel degelijk een risico en krijg dan ook al die tijd al te horen da we blij moeten zijn als het de 37 weken haalt om te blijven zitten en dat we meer risico niet moeten nemen.

vandaag de gyn gesproken en het blijkt dus dat de andere gyn niet mijn hele dossier had gelezen en dus een conclusie had getrokken uit wat hij nu zag en omdat hij op vakantie was geweest wist hij niet het gehele verhaal.
mag dus absoluut niet naar huis, krijg gewoon de zelfde controles en word gewoon aanstaande dinsdag of woensdag ingelijd.
ook tussendoor weg gaan kan ik beter niet doen zei ze. ;)

ze houden je echt niet zomaar 3 weken in het ziekenhuis, er zijn mensn die naar huis gestuurd worden met 2cm ontsluiting. de placenta is niet goed, de doorstroming van de navelstreng is niet optimaal en het vruchtwater is aan de krappe kant.......

maar het is wl positief om te weten dat hij flink gegroeid is de afgelopen tijd en er dus grote kans is dat hij gewoon normaal is als hij geboren word ;)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:17

Maar misschien even een rare vraag, maar ik dacht dat ze pas met inleiden kunnen beginnen als de baarmoedermond verweekt is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:17

Ze kunnen een gel aanbrengen waardoor de baarmoedermond verweekt. Maar dat kan soms dagen duren voor dat een beetje effect heeft.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:22

@fjord. De mijne werd vanaf 35 weken zeer klein geschat. Bij iedere meting werd hij keiner en kleiner. Uieindelijk met 40 weken gehaald door het weinige vruchtwater. 46 cm en 2535 gram.

Komt vast goed met gewicht als ik 2700 gram lees bij de laatste echo controle

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 22:20

Lisette03 schreef:
Maar misschien even een rare vraag, maar ik dacht dat ze pas met inleiden kunnen beginnen als de baarmoedermond verweekt is?

dat klopt ze gaan eerst kijken of ik inleidbaar ben, zo niet gaan ze gel aanbrengen inderdaad

als het gewicht na laatste schatting klopt, mgen we heel blij zijn inderdaad

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:04

En fjordowner, weet je al meer? Word je op dit moment ingeleid of ben je al mama? Ben benieuwd.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:29

hier een "stille meelezer" die nu ook wel erg benieuwd is hoe het ervoor staat...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 16:48

vanmorgen kwam vk om veter aan te brengen, ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben, dus toen hebben ze de vliezen gebroken en een draadje op zijn hoofd aangebracht voor de hartslag. de weeen bleven uit dus hebben ze een infuus mmet opwekkers gegeven, dit was nog een heel gepriechel, maar na 4 x misprikken dan toch eindelijk.

de weeen beginnen nu langzaam steeds sterker te worden, maar helaas vertoont dee hartslag van mijn zoon dipjes tijdens een wee af en toe. hopelijk gebeurt dit niet te vaak.....

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:50

Heb ik ook gehad. Mijn oudste had soms bijns niks van hartslag. Ik weet nog goed dat er toen op een gegeven moment drie gyns kwamen voelen en bloed probeerde te prikken van het hoofdje voor het bekijken van het zuurstofgehalte in zijn bloed. Heb ook slechts 1x zelf mogen persen, daarna moest hij gewoon komen (hartslag was ontzettend laag), dus een vette knip erin en hij was er gelukkig.

Succes ermee :-)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:52

Sterkte vanavond dan en zet hem op!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:55

Succes en veel sterkte. Dat er maar een heel gezond kindje komt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:04

Wat klinkt dat verschrikkelijk moeilijk zeg! Je ligt daar maar en kunt er zelf niks aan doen.
Ik wil je daarom allereerst heel veel sterkte wensen.
Heb verder geen ervaring hiermee maar mijn ervaring vanuit de theorie zegt mij dat het verstandig is het kindje zo lang mogelijk te laten zitten. In de baarmoeder krijgt hij voeding en totdat de navelstrengvoeding nog niet stagneert krijgt hij wel wat binnen. Voor zover hij niet in levensgevaar is zou ik hem daar laten en hopen dat hij nog even de tijd krijgt om door te groeien.
Het is een groot risico om een kindje van deze leeftijd al naar buiten te halen. Als het niet anders kan zul je wat moeten en eventueel met neonathologie nog een goede kans maken maar het kind kan dan wel veel achterstand ontwikkelen en eventueel ook schade aan de organen door onderontwikkeling.
Mijn advies zou zijn, laat hem zo lang mogelijk zitten als het nog mogelijk is en er nog voeding is en zorg dat jij in het ziekenhuis kunt blijven waar je onder volledige controle staat.
Een goed medisch team is heel belangrijk in dit soort situaties, ik weet niet waar je ligt maar in een groot ziekenhuis hebben ze eenmaal meer kennis dan in een klein streekziekenhuis is mijn ervaring.

Nogmaals heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat er een mooi gezond kindje voor jullie komt! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:08

Volgens hoort het zo toch dat de hartslag van de baby iets dipt tijdens een wee? Kan me dat van mijn eigen ingeleide bevalling ook nog herinneren namelijk.

Te gek trouwens dat beeb zo goed door die moeilijke tijd heenkomt! Het is in elk geval een vechtertje

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:16

oooh super spannend,
je bent in goede handen in elk geval, maar het is nu dus echt begonnen!
heel veel succes,en ik duim hier in elk geval mee, dat alles goed mag verlopen

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:06

@maai_ke heb je het hele topic doorgelezen of alleen de laatste posts.. Want als je het hele topic doorgelezen hebt dan zul je zien dat er wel een langere procedure aan vooraf gegaan was en dat ze niet 1-2-3 besloten hebben haar in te leiden...

Heel veel sterkte Fjordowner! Ik duim voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:56

Dippen tijdens weeën is niet erg zolang het ook weer hersteld. Dus hopelijk blijft ie dat doen!

Hier ging het hetzelfde maar kwam de hartslag niet meer omhoog dus was er paniek. Maar de gynaecoloog zei dat het meestal buiten de weeën weer netjes hersteld.

Succes meid, ik duim voor je!!!

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 02:55

het is supergoed gegaan en buiten verwachting hoeft hij zelfs niet in de couveuse :D

hij ligt nu lekker in zijn bedje naast me en heeft al wat gedronken, eerst bv geprobeerd, maar daar was hij nog niet sterk genoeg voor, toen een beetje met een bekertje gegeven, want hij heeft wel wat moeite met op temp blijven. dus ligt nu met 3 warmte kruiken lekker te slapen :D

onze zoon:
shaquille dib el-ali
24-8-2011 geboren
2588 gram en ong. 48cm

iedereen hier heel erg bedankt voor alle steun, het hele verhaal met foto's enz. verschijn hier nog, nu eerst naar huis en genieten ;)