[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:07

Heeft iemand ervaring met Cerazette?

Ik heb 2 tromboses gehad op 3 jaar tijd en nu ben ik van de pil gehaald.
Ik heb eerst een maand met de nuvaring gewerkt, wat uiteindelijk ook niet mocht ivm de hormonen en nu neem ik Cerazette.

Op internet vind ik helaas dat deze pil niet zo veilig is ivm zwangerschappen enzo.
Ik probeer ze steeds stipt te nemen maar moet toegeven dat er soms ook wel een uur of 2verschil kan inzitten.

Op de bijsluiter zegt men dat ik ze steeds binnen de 12u moet nemen, dus dat het geen kwaad kan. Mijn arts zei dat ze ongelooflijk stipt moest genomen worden.

Zijn er soms mensen wiens menstruatie uitbleef bij het gebruik van Cerazette?

Andere bijwerkingen?

Mars

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:29

Met Cerazette heb ik zelf geen ervaring, maar in mijn omgeving hoor ik wel dat je die ontzettend nauwkeurig in moet nemen qua tijdstip.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:50

ik slik mijn pil nu voor het eerst door, nu wordt het al mijn 3e strip die ik doorslik.
ik begon mijn 2e strip door te slikken omdat ik anders op vakantie ongesteld zou worden, en dat zag ik niet echt zitten. Echter kwam het na die strip ook niet goed uit omdat ik veel moest werken en het zou ook weer in een korte vakantie vallen, dus ik dacht ik slik hem nog een keer door.

ik zit nu dus aan het begin van mijn 3e strip, maar het lijkt wel alsof ik nu alsnog ongesteld wordt, een soort doorbraakbloeding? niet dat je nu zegt van dat het echt ongesteld is, maar het is wel net dat kleine beetje waardoor je gaat twijfelen.
Ook heb ik me de eerste 3 dagen best misselijk gevoeld.
(ook kan dit zijn door mijn baantje, als ik weer regelmaat moet krijgen wordt ik in het begin ook 'ziek')

het was allemaal wel een beetje begonnen nadat ik seks heb gehad... :roll:

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:55

Lorette: spotting of doorbraakbloeding? Spotting zijn maar een paar druppels en doorbraakbloeding is dat je ongesteld bent geworden. Google anders even :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:19

SofieHavan schreef:
Heeft iemand ervaring met Cerazette?

Ik heb 2 tromboses gehad op 3 jaar tijd en nu ben ik van de pil gehaald.
Ik heb eerst een maand met de nuvaring gewerkt, wat uiteindelijk ook niet mocht ivm de hormonen en nu neem ik Cerazette.

Op internet vind ik helaas dat deze pil niet zo veilig is ivm zwangerschappen enzo.
Ik probeer ze steeds stipt te nemen maar moet toegeven dat er soms ook wel een uur of 2verschil kan inzitten.

Op de bijsluiter zegt men dat ik ze steeds binnen de 12u moet nemen, dus dat het geen kwaad kan. Mijn arts zei dat ze ongelooflijk stipt moest genomen worden.

Zijn er soms mensen wiens menstruatie uitbleef bij het gebruik van Cerazette?

Andere bijwerkingen?

ik heb nu sinds een klein maandje cerazette en ik ben er supertevreden over...
er mag maximaal 3 uur verschil inzitten wat betreft de tijd van inname en wat betreft veiligheid is ie iets minder veilig, maar das vooral door de manier hoe consequent je ermee omgaat...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:43

Lorettte, idd doorbraak bloeding. Zo lang na elkaar kon ik mijn pil ook niet doornemen.

Bedankt, lammie2701 voor de reactie. Ik ga er ook proberen stipt mee te zijn. Ik hoop dat'k er geen problemen mee krijg ze..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:23

SofieHavan schreef:
Lorettte, idd doorbraak bloeding. Zo lang na elkaar kon ik mijn pil ook niet doornemen.

Bedankt, lammie2701 voor de reactie. Ik ga er ook proberen stipt mee te zijn. Ik hoop dat'k er geen problemen mee krijg ze..

ik heb gewoon mijn telefoon gebruikt waar ik een dagelijks een reminder in heb staan op 1 tijdstip en daar staat ook dus in pil innemen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:34

Ik doe het idd ook in mijn telefoon zetten, elke dag piept ie en weet ik dat het weer tijd is. Ik slik de pil nu alweer bijna een jaar en ben hem nog nooit vergeten, dankzij mijn telefoon is de pil innemen zo'n vast ritueel geworden dat ik er vaak al aan denk nog voor de melding.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:12

Ik heb inderdaad ook een melding voor elke dag in mijn agenda zodat ik hem niet vergeet, dat gebeurd anders namelijk nog al eens. Gelukkig hoef ik het voor de anticonceptie te doen dus dat scheelt. Nu is dat dus niet heel erg maar het kan dus invloed hebben op de menstruatie en dat wil ik nou juist niet. Sinds ik het in mijn telefoon heb gezet ben ik hem niet meer vergeten.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:39

T probleem is dat ik hem niet vergeet, maar hem gewoon niet bij heb :P ik heb nogal een chaotisch leven. Hierdoor kan ik niet 1 tijdtstip bedenken waarop ik hem zeker kan nemen. Ofwel ben ik niet thuis, zit ik op m'n paard, in de auto, in de bios, noem maar op :P

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:58

SofieHavan schreef:
T probleem is dat ik hem niet vergeet, maar hem gewoon niet bij heb :P ik heb nogal een chaotisch leven. Hierdoor kan ik niet 1 tijdtstip bedenken waarop ik hem zeker kan nemen. Ofwel ben ik niet thuis, zit ik op m'n paard, in de auto, in de bios, noem maar op :P

ik neem hem dus standaard 's ochtends om 6 uur (kan daarna vaak toch weer zo doorslapen en is praktischer ivm mijn werk, onregelmatige diensten)...wat betreft niet thuis zijn...dan zul je misschien een extra strip in je tas moeten hebben of de strip gewoon meenemen als je weet dat je weggaat...lijkt mij dan in ieder geval...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:02

SofieHavan schreef:

Dat heb ik ook wel, maar maak er een gewoonte van om áltijd mijn handtas mee te nemen, waar ik ook ga. Desnoods haal ik mijn portemonnee eruit als ik bvb naar stal ga. Op die manier heb ik automatisch ook mijn pil altijd bij de hand.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:40

Vraagje zijn hier mensen met ervaring met het anticonceptiestaafje? Ik denk erover deze te gaan gebruiken, pil reageer ik niet goed op en gebruik nu de Nuva Ring maar deze wordt geheel niet vergoed dus nu denk ik aan het anticonceptiestaafje. Iemand hier ervaring mee? En indien ik nooit in erge mate last heb gehad van puistjes zou dit dan nu ineens wel kunnen er wordt namelijk aangegeven bij deze anticonceptie dat je acne kunt krijgen.
En laat je deze plaatsen bij je huisarts of is het ook mogelijk dit in het ziekenhuis door een vrouwlijke arts te laten doen?

Alvast bedankt voor degene met meer informatie :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 05:45

ik heb al vaker mijn ervaringen over implanon gegeven... moet je even op implanon zoeken onderaan deze pagina...

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:10

lammie2701 schreef:
Nagini schreef:
Ja, precies wat ik zei dus ;)

ja inderdaad....maar amoxicilline is ook een vrij heftige en sterke antibiotica die dus erg lang doorwerkt...veel anderen zijn met een week wel uit je lichaam...

Nee hou bij alle ab kuren twee weken aan. Dit advies geven wij altijd mee bij de apotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:34

nou,net de mirena laten verwisselen...
ontspannen lukte redelijk(na 4 valeriaans en 2 pijnstillers).
2 felle pijnkrampen en dat was het.
nu komen de felle krampen weer terug(net thuis 5 minuten)dus ga zo maar even plat..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:29

Fijn dat het gebeurd is,
idd even lekker rustig aan doen nu :j

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:15

Ik heb ook een vraagje want ben best wel beetje in de stress. :o

Vorige maand heb ik een breakup gehad met me vriend. Tijdens de breakup was ik ongesteld. Mijn ex is daarna nog 1 x langs geweest om te praten. Ongeveer 3 weken geleden had ik opeens donkerrood/bruin bloed in me onderbroek gedurende 3 dagen. Ik had dat nog nooit gehad dus was beetje gaan googlen en waarschijnlijk is dat oud bloed. Nu ben ik echter een week telaat en normaal ben ik echt stipt om de 30/31 dagen ongesteld (schrijf het altijd op de kalender). Na de breakup heb ik geen sex meer gehad maar toch maak ik me zorgen. Moet ik me zorgen maken dat ik zwanger ben? Heb 2 dagen geleden wel een soort pijn in me buik gehad maar ben nog steeds niet ongesteld.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:41

Je bent niet aan de pil veronderstel ik? Je kan altijd een testje doen om zeker te zijn. Ik snap dat je gestresseerd bent, zeker als je altijd heel stipt bent, een testje kan dus een uitkomst bieden. Wanneer heb je de laatste keer seks gehad, net voor je ongesteld was?

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:55

Ben idd niet aan de pil. De laatste keer weet ik niet meer precies. Een week voordat ik ongesteld was heb ik sowieso geen sex meer gehad. Denk je dat het 'oude bloed' er wat mee te maken heeft?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:50

Oh... Dit is moeilijk... Wat bloedverlies/ bruin/licht roze kan ook wel eens wijzen op een innesteling.
Als je dat 2 weken geleden had en je bent niet ongesteld?
Maar aan de andere kant... Als je geen sex meer hebt gehad?

Doe maar een testje voor de zekerheid ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:55

Nou inderdaad, innestelingsbloed zou kunnen bijvoorbeeld. Dat kan ook vrij lang nog geloof ik. Hoe groot de kans dat je zwanger bent is, zou ik niet weten, ben ook geen dokter. (Hangt ook af welk voorbehoedsmiddel je gebruikt hebt) Maar ik wil je niet nog ongeruster maken, ik zou gewoon even een testje doen, dan hoef je ook niet meer te stressen. Kost niet veel, kleine moeite en heb je zekerheid :)

Ik had eigenlijk nog een vraagje over de pil. Je dient ze natuurlijk stipt te nemen, op ongeveer hetzelfde tijdstip elke dag. Maar wat is "ongeveer"? Bij mij zit er namelijk soms wel eens een uur of 2 verschil tussen (als het meer wordt omdat ik bijvoorbeeld laat ga slapen zet ik mijn wekker wel), meestal probeer ik wel vrij stipt te zijn. Op internet kan ik geen duidelijk antwoord vinden.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 02:57

Dankje voor jullie snelle antwoorden! Het bloed was niet roze maar echt donkerrood/bruin. Ik wacht nog even af tot woensdag en anders ga ik een testje halen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 10:46

@Hvelreki, volgens mij maakt dat niets uit. :) Ik nam ze echt heel verschillend van elkaar.. (9 uur savonds, 2 uur snachts, 12 uur snachts, 10 uur savonds)..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:11

nou kan dit topic gaan verlaten :+
heb mijn man zover voor sterilisatie :Y)