Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:50

tamara: wel heel fijn dat je vriend zo rustig en fijn reageert. minder fijn dat het zo langzaam beter gaat maar zie het positieve er van in: het gaat wel beter! er zit een stijgende lijn in!

Ik verkrampte trouwens accuut toen ik t woord electrode en vagina in 1 zin las..
Hoe moet ik dat voor me zien?
Ik ken electrodes alleen van de electrotherapie die wij bij fysiotherapie (dat studeer ik) moeten geven. maar daar kunnen we alleen electriciteit mee het lichaam in sturen. niet meten hoeveel de spanning in de spieren is.

bekkenbodemfysio is bij mij de laatste keer ook langs geweest (heb toen in totaal ongeveer 1.5 uur lang in die kamer gezeten/gelegen. elke keer bleven er maar andere artsen bij komen en op t eind was t "nu je hier toch bent, de bekkenfysio heeft ook nog wel even tijd". ) maar haar vond ik echt vreselijk. Enorm zweverig type. ik moest van haar een soort yoga achtige toestanden doen.. en dan minuten lang focussen op ontspannen en ademhalen. ik heb me maar een beetje van de domme gehouden en haar wat stokpoppetjes laten tekenen op een oefenblaadje en afscheid genomen. ik vrees dat als ik had gezegd dat ik ook fysio doe dat ze dan helemaal los was gegaan en dat ze mijn cynisme richting haar oefeningen niet zo goed had geaccepteerd hehe.
Maar zij heeft niet veel meer gedaan dan voelen met een vinger, zeggen dat het wel heel erg vast en strak staat en dat ik inderdaad mn spieren amper kan aansturen daar en vervolgens wat zweverige oefeningen gegeven.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 11:56

Iris82 schreef:
Kan het niet zijn in jouw geval Tamara, dat jij allergisch bent voor sperma?

Ook die optie is inderdaad bij de dokter voorbij gekomen :j Heb dus ook een tijd na de sex gespoeld met water of een condoom gebruikt. Maar dat maakte geen verschil. Uit een kweekje kwam dat er ook een streptokok bij zit, die bij elke verstoring problemen zou kunnen geven. Heb allerlei opties en dingen geprobeerd: geen synthetisch ondergoed, geen strings, niet te strakke broeken, slapen zonder broekje, inderdaad condoom en spoelen, maar niks leek te werken. De laatste tijd is het echter rustig, op gebied van infecties dan, terwijl we wel weer heel voorzichtig seks hebben. Maar het zit nog steeds niet goed, nu geeft de huid zelf weer problemen... Heb daar wel een creme voor gehad van de sexuoloog, omdat het heel kwetsbaar is en snel kapot gaat, maar die mag je niet onbeperkt smeren. Daardoor ontstaat wel weer snel pijn en een schraal gevoel helaas. Dus binnenkort maar weer even terug om te kijken of er nog andere opties zijn.

Zwitsal, prettig is anders inderdaad :) Maar het is een kleine electrode, smaller nog dan de gemiddelde vibrator. Als je flink spant, kun je op een waarde van 20 komen (weet niet precies welke maat), goed is als je op een waarde van 2 zit en ik bleef consequent op 4 hangen. Op die manier kon ze dus wel zien dat ik nog niet voldoende ontspande, maar na alle oefeningen die we hadden gedaan, wist ze eigenlijk ook niet meer zo goed wat voor manieren er nog meer waren. Ik vond het op zich wel waardevol, die therapie, toch net wat trucjes en tips opgedaan. Maar het blijft moeilijk of wat je voelt, voldoende ontspanning is, want dan kun je dat ook toepassen tijdens de sex. Vandaar dus die electrode.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:49

Het is al een tijdje geleden dat er iemand heeft gereageerd, maar ik heb hier ook echt jaren last van gehad. Mijn dokter zei niets anders dan: tja je hebt er gewoon last van, leer er maar mee leven.

Ik ben toen ik er echt zat van was, gestopt met de pil en sindsdien heb ik nooit weer een infectie gehad. En dat terwijl ik een heel lichte pil slikte. Nadeel is dat je wel met condooms zit, maar dat liever dan constant schimmelinfecties!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:48

Ik heb ook t idee dat t van de pil komt. Sinds ik die slik is het begonnen, nu slik ik een variant zwaarder ivm doorbraak bloedingen die ik had en is t alleen maar erger geworden :(

De ab heeft niks geholpen, klachten bleven. Toen dacht ie weer aan schimmel , crème met anti schimmel en corticosteroïden gekregen. Ging 5 dagen goed toen kwam alles veel heftiger terug. Nu heb ik gyno dactarin crème gekregen. Ga er over een week mee beginnen nadat m'n ongesteldheid klaar is !

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:52

Maar is het dan geen optie om te stoppen met de pil? Of is je ongesteldheid dan te hevig? Ik ben een aantal maanden geleden weer een maandje begonnen met de pil, en toen voelde ik het al lichtelijk weer terugkomen, dus direct weer mee gestopt. Ik heb er weinig last van. Alleen heb ik wel constante witte afscheiding wat ik zelf ook erg vreemd vind. Mijn HA is hier erg gemakkelijk in: "je hebt er gewoon last van" is zo'n beetje het enige wat dat mens te melden heeft. Ik wil dus nog langs een andere HA voor een second opinion omdat ik nu al zo lang met bepaalde klachten rond loop wat me niet helemaal lekker zit.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:56

Mijn ongesteldheid is idd super heftig, val bijna flauw van de pijn o.a. dus stoppen is eigenlijk de laatste optie die ik nog zou willen proberen :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 09:04

Nu ik erover nadenk, ik had het ook meer met de pil....pil is sowieso rommel, maar ja je moet wat...

M'n ma en HA zeiden btw ook dat vooral jonge vrouwen in de vruchtbare jaren er erge last van hebben en dat het afneemt met het óuder' worden

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:00

ik heb uiteindelijk als voorlaatste oplossing (laatste was toch naar de gyn gaan en zien of die iets voor me kon beteken, volgens de huisarts niet) mijn nuvaring eruit gelaten....heb al bijna geen last meer, nog een tikje gevoelig maar pijn kan ik het zeker niet noemen. Ik voel me ook beter in mijn vel en mijn libido is terug what it used to be....dus dan maar condooms :Y) Ik wil niks meer met hormonen in mijn lijf

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:41

Hier nog een bekende ermee...
Bij mij komt het eigenlijk met vlagen.. En kan geen verband met de pil ontdekken. Ben al jaren aan de pil maar het is pas begonnen toen ik een vaste partner had. En met tijden na iedere vrijpartij en dan weer tijden niet...

Het leek over toen deze relatie over was. Echter lijkt het er nu op dat het weer met regelmaat terug komt, echter zijn mijn 'klachten' zo minimaal dat ik vaak twijfel of het weer terug is, of dat ik het alleen denk...
Heb de medicijnen nog wel liggen maar twijfel erover om ze in te nemen aangezien ik er niet helemaal zeker van ben of het nu wel of geen infectie is. Zou dat kwaad kunnen ? (wacht zowiezo eerst menstruatie af)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 12:12

Ik heb ook een voorraad Fluconazol en mag die gewoon pakken als ik denk dat ik wat heb van de HA!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:13

ik heb ondertussen helemaal nergens last meer van, dus bij mij was de nuvaring wel degelijk de boosdoener, ook al kon dat niet volgens de HA...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:14

Pff ik heb het ook allemaal gehad, ik begon met de pil en binnen een maand had ik blaasontsteking en schimmel.
Blaasontsteking in verholpen met anitbiotica, is later nog eens teruggekomen. Maar heb ik niet meer gehad sinds ik elke cranberrysap drink.

De schimmel heeft nog een maand of 2 doorgezeurd, constant blijven smeren. Mijn vriend had het ook gekregen en bij hem was het ook verder uitgebreid dus condoom was ook geen optie.
2 maanden geen seks, in het begin zalf inbrengen in de vagina, later alleen nog maar smeren van buiten, uiteindelijk is het verdwenen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:45

Hmm, je kan het dus wel degelijk overbrengen met seks op je partner?
Dan snap ik eigenlijk niet waarom dat ze zo nadrukkelijk zeggen dat het GEEN: seksueel overdraagbare aandoening is, als het wel overdraagbaar is?

Dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt, probeer ook altijd wel te zorgen dat ik eerst de medicijnen slik voor ik weer gemeenschap he.

Maar dat verband met de pil baart me wel zorgen.. Ik zie het alleen echt niet zitten een ander middel hiervoor te gebruiken.. Ik wil niks daar in mijn lijf hebben (nuvaring of spiraal of dergelijks) valt voor mij dus direct af.. Dat ik niet weet wat een andere (goede) optie zou zijn...
En zonder ga ik kapot van de buikpijn tijdens menstruatie....

Hoewel het wel de moeite waard klinkt om te 'proberen' want word er echt niet goed van iedere keer hetzelfde liedje. En ben als de dood dat ik het doorgeef...

Overigens heb ik er met condoom minder/niet altijd last van..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:53

renee16 schreef:
Hmm, je kan het dus wel degelijk overbrengen met seks op je partner?
Dan snap ik eigenlijk niet waarom dat ze zo nadrukkelijk zeggen dat het GEEN: seksueel overdraagbare aandoening is, als het wel overdraagbaar is?

Dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt, probeer ook altijd wel te zorgen dat ik eerst de medicijnen slik voor ik weer gemeenschap he.

Maar dat verband met de pil baart me wel zorgen.. Ik zie het alleen echt niet zitten een ander middel hiervoor te gebruiken.. Ik wil niks daar in mijn lijf hebben (nuvaring of spiraal of dergelijks) valt voor mij dus direct af.. Dat ik niet weet wat een andere (goede) optie zou zijn...
En zonder ga ik kapot van de buikpijn tijdens menstruatie....

Hoewel het wel de moeite waard klinkt om te 'proberen' want word er echt niet goed van iedere keer hetzelfde liedje. En ben als de dood dat ik het doorgeef...

Overigens heb ik er met condoom minder/niet altijd last van..

Het is niet specifiek seksueel overdraagbaar, maar het is een huidaandoening en die kan wel besmettelijk zijn.
Het verband met de pil is vooral dat je hormonaal even ander in elkaar steekt ineens, volgens mij is het vooral vaak voorkomend als mensen net begonnen zijn met de pil.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 13:54

Ik ben sinds mijn 16e verjaardag precies aan de pil, en heb dit schimmelprobleem sinds een jaar. Wordt in mei 20 dus ben dan al 4 jaar aan de pil... dus dat is dan niet helemaal van toepassing op mij.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:57

Zinn schreef:
ik heb ondertussen helemaal nergens last meer van, dus bij mij was de nuvaring wel degelijk de boosdoener, ook al kon dat niet volgens de HA...

ik had er ook last van tijdens het gebruik van de ring, staat ook in de bijsluiter, dus is wel raar dat jou huisarts zegt dat dat niet kan!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:04

Ik zie bij mij ook geen verband met de pil.
Maarja, als ik geen infectie's meer zou krijgen als ik stop met de pil. Dat is dan wel weer de moeite waard...

Alleen dan moet ik wel een hele goede vervanging vinden.... Anders toch liever af en toe een infectie als iedere keer zo een gruwelijke buikpijn (ik lig echt 2 dagen te creperen op bed en kan echt niks) En dan is er geen voorbehoedsmiddel meer (condoom alleen heb ik weinig vertrouwen in)

Hmm wat besmettelijkheid is dus eigenlijk meer of de andere er gevoelig voor is ofzo?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:02

ik gebruikte de nuvaring al een aantal jaar en heb ook nu pas last gekregen...en ik ben indertijd overgestapt van de pil naar de ring omdat dat gemakkelijker is in gebruik (1x per 3 weken vervangen ipv elke dag aan die pil te moeten denken) en omdat er minder hormonen inzitten dan in de pil...maar ik wil nu niets meer met hormonen :n volgens mij wordt dat echt onderschat hoe slecht dat wel is. Wij gebruiken nu alleen condooms. Ok, er is meer risico dan met de pil, maar als ik zwanger zou worden is het maar zo, ben ondertussen geen tiener meer dus een ramp zou het niet zijn :P maar als we een beetje opletten kan het best. Ik voel me nu na 3 weken zonder al veel beter, dus ik ga echt niet weer aan de hormonen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:21

Ik heb geen vaste vriend, dus voor mij ligt dit anders..

Maar ik zou er eerlijk gezegd echt niet aan moeten denken met een vaste vriend iedere keer een condoom om te moeten doen... :o

Dan zou ik toch aan andere middelen gaan denken.. Maarja, inderdaad wat is nou een echt goed/fijn voorbehoedsmiddel? Het liefst emt zo min mogelijk hormonen..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:25

Ons stoort het eigenlijk niet, het is zo klaar, ik heb nergens meer last van, voelen maakt het voor ons beide ook geen (storend) verschil en je zit achteraf niet met de prut :Y) wat is dat fijn zeg :))

ik weet idd ook niks anders, buiten een koperspiraal, maar het plaatsen zie ik niet zitten + dat je daar evengoed veel last van kan gaan hebben. Verder zijn alle voorbeheidsmiddelen met hormonen, of je moet de kalendermethode gaan doen. Maar dat is niet te doen :P dan liever condooms

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:30

vind het ook wel erg dat mijn HA nooit vermeld heeft dat hormonale voorbehoedsmiddelen erg slecht zijn als je migraine met aura's hebt...moet ik via internet achterkomen, goedzo dokter.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:32

ik heb het idee dat huisartsen zich best wel wat meer mogen verdiepen in de kwestie "voorbehoedsmiddelen"...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:37

Mijn huisarts mag zich eigenlijk in alles wel wat meer verdiepen. Ik zit altijd juist en zij fout. Ik ga er alleen naartoe als ik zelf weet wat er mis is en weet wat ik nodig heb En als ik het niet weet, ga ik rechtstreeks naar het ziekenhuis :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:27

Hi dames!
Wat een posts weer.

Even ingaande op de pil: ik slik inmiddels 8 jaar de pil en ong 3 jaar geleden begonnen bij mij de eerste klachten. Dus de pil heeft bij mij hoogstwaarschijnlijk ook geen verband oid met de klachten.

Maar ik ben nu inmiddels een maand van de medicijnen af (ben 1.5 week eerder gestopt zodat ik nu nog wat reserve pilletjes heb liggen :p ) en ik moet zeggen... Ik heb geen klachten meer gehad!
1 keer even dat het weer ging irriteren en toen heb ik er snel een cremepje opgesmeerd en toe was t weer weg.
Heb wel eigenlijk altijd met fietsen last. Denk dat dat ook niet meer weggaat. Die huid is inmiddels zo gevoelig en kwetsbaar en op zo'n fietszadel..tja.
Ik denk ook dat ik toch last heb van eczeem daar en dat daar dan ook de klachten tijdens t fietsen vandaan komen.
Ik probeer dus zo min mogelijk te fietsen en als ik er niet aan ontkom zit ik heel raar op mn fiets (half naast mn zadel). Dan is het nog net uit te houden.

Ik vind het nog steeds bijna niet te geloven dat ik ruim een jaar geleden (begin sept 2010) naar de ha ben gegaan omdat ik dacht dat ik een schimmelinfectie had. Ha dacht van niet, de volgende 7 artsen en arts assistenten dachten ook van niet
en pas een jaar later komt de 9e (!!!) arts met het idee om eens te testen op de niet meest gangbare schimmels en te behandelen met een zwaardere kuur dan normaal.. En sindsdien ben ik van mn klachten af.
Een heel jaar lang behandeld, door in totaal 9 verschillende artsen.. En pas die laatste arts kwam met het idee dat het misschien toch wel was wat ik oorspronkelijk al dacht..

Die overgebleven pillen bewaak ik ook met mn leven haha.. Als ik ooit weer eens last krijg kan ik gelijk weer beginnen met medicatie!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:53

Zou ze inderdaad maar goed bewaren voor mogelijke terugkeer...
Maar wat zeiden de andere 8 artsen dan?