Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Iris82 schreef:Kan het niet zijn in jouw geval Tamara, dat jij allergisch bent voor sperma?
Heb dus ook een tijd na de sex gespoeld met water of een condoom gebruikt. Maar dat maakte geen verschil. Uit een kweekje kwam dat er ook een streptokok bij zit, die bij elke verstoring problemen zou kunnen geven. Heb allerlei opties en dingen geprobeerd: geen synthetisch ondergoed, geen strings, niet te strakke broeken, slapen zonder broekje, inderdaad condoom en spoelen, maar niks leek te werken. De laatste tijd is het echter rustig, op gebied van infecties dan, terwijl we wel weer heel voorzichtig seks hebben. Maar het zit nog steeds niet goed, nu geeft de huid zelf weer problemen... Heb daar wel een creme voor gehad van de sexuoloog, omdat het heel kwetsbaar is en snel kapot gaat, maar die mag je niet onbeperkt smeren. Daardoor ontstaat wel weer snel pijn en een schraal gevoel helaas. Dus binnenkort maar weer even terug om te kijken of er nog andere opties zijn.
Maar het is een kleine electrode, smaller nog dan de gemiddelde vibrator. Als je flink spant, kun je op een waarde van 20 komen (weet niet precies welke maat), goed is als je op een waarde van 2 zit en ik bleef consequent op 4 hangen. Op die manier kon ze dus wel zien dat ik nog niet voldoende ontspande, maar na alle oefeningen die we hadden gedaan, wist ze eigenlijk ook niet meer zo goed wat voor manieren er nog meer waren. Ik vond het op zich wel waardevol, die therapie, toch net wat trucjes en tips opgedaan. Maar het blijft moeilijk of wat je voelt, voldoende ontspanning is, want dan kun je dat ook toepassen tijdens de sex. Vandaar dus die electrode.
Ik wil niks meer met hormonen in mijn lijf renee16 schreef:Hmm, je kan het dus wel degelijk overbrengen met seks op je partner?
Dan snap ik eigenlijk niet waarom dat ze zo nadrukkelijk zeggen dat het GEEN: seksueel overdraagbare aandoening is, als het wel overdraagbaar is?
Dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt, probeer ook altijd wel te zorgen dat ik eerst de medicijnen slik voor ik weer gemeenschap he.
Maar dat verband met de pil baart me wel zorgen.. Ik zie het alleen echt niet zitten een ander middel hiervoor te gebruiken.. Ik wil niks daar in mijn lijf hebben (nuvaring of spiraal of dergelijks) valt voor mij dus direct af.. Dat ik niet weet wat een andere (goede) optie zou zijn...
En zonder ga ik kapot van de buikpijn tijdens menstruatie....
Hoewel het wel de moeite waard klinkt om te 'proberen' want word er echt niet goed van iedere keer hetzelfde liedje. En ben als de dood dat ik het doorgeef...
Overigens heb ik er met condoom minder/niet altijd last van..
volgens mij wordt dat echt onderschat hoe slecht dat wel is. Wij gebruiken nu alleen condooms. Ok, er is meer risico dan met de pil, maar als ik zwanger zou worden is het maar zo, ben ondertussen geen tiener meer dus een ramp zou het niet zijn
maar als we een beetje opletten kan het best. Ik voel me nu na 3 weken zonder al veel beter, dus ik ga echt niet weer aan de hormonen!
wat is dat fijn zeg 
dan liever condooms