.. Heb telkens van die achterlijke nachtmerries over neerstortende vliegtuigen, word er gek van. Ben echt heeeeel zenuwachtig
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar ik vind het zelf altijd wel een relax gevoel als je ruim de tijd hebt om je bagage af te geven en door de douane te gaan, daarna nog rustig een kopje koffie drinken etc.
.
" En toen hebben ze me ter 'afleiding' van alles uitgelegd over het vliegtuig, en over cursussen en me ondervraagd waar die angst nou exact vandaan kwam. Moet zeggen dat het me toch enorm geholpen heeft
. De cockpit is echt enorm klein en eigenlijk een en al knopjes, had verwacht dat juist dat ingewikkelde beeld me nog benauwder zou maken, maar heb me nu wel gerealiseerd dat je daar echt niet zomaar zonder ervaring komt te zitten, dus dat de piloten echt wel weten wat ze doen. 
.
. Toen op de terugreis naar huis heb ik weer bij de crew aangegeven zo bang te zijn. Er was toen (wederom) een hele lieve stewardess die continue bij me kwam checken (kreeg ook allemaal lekkere dingen van haar als troost en extra kussentje enzo
) en dingen kwam uitleggen en gek genoeg heb ik op de terugweg mn angst losgelaten, ik ben er op gaan vertrouwen dat luchtzakken echt niet (zomaar) voorkomen. We hadden zoveel turbulentie dat zelfs de crew moest gaan zitten, maar zelfs toen sloeg ik niet in paniek. (tof vond ik het ook niet maar ok) uiteindelijk heb ik zelfs gegeten, geslapen ( ik heb tijdens de reis 2 xanaxjes ingenomen en doordat ik relaxed was ben ik erdoor in slaap gevallen!), tv gekeken etc.. Ik ben zo blij!! Ik denk dat ik op een gegeven moment eigenlijk meer bang voor de angst was dan voor het vliegen... Ik zal nooit lachend een vliegtuig instappen maar ik denk dat ik het nu redelijk onder controle heb. Een happy ending dus van mijn prachtige reis.