Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:17

Verder wil ik even algemeen antwoorden, als ik iedereen moet gaan quoten..

Over de kaas, de nicotine en de rauwkost.. Nicotine en rauwkost, ben ik gewoon mee verder gegaan. Kaas kreeg ik echter plots niet meer binnen, stinken dat dat deed!

Over de toon van de OP. Ik schrijf hem luchtig.. Omdat ik alles ook luchtig ervaar. Spijt me ontzettend voor de mensen die hier aanstoot aan nemen, maar het is nu eenmaal zo. Ik WIL gewoon geen kinderen, waarom zou ik er dan het hart van in zijn? Ik doe het ook niet expres om anderen te kwetsen, maar zoals iemand aanhaalde, maar dan beetje anders.. Hoeveel mensen zijn er die een eigen paard hebben, maar dit niet verdienen? Die er niet naar omkijken? En hoeveel mensen heb je dan wel niet, die er wél alles voor zouden over hebben, maar die dit financiëel, of om welke reden dan ook, dit niet kunnen? Moeten wij dan, als paardeneigenaar, die mensen gaan ontzien? Mogen we dan niet meer een topic openen over onze nieuwe aanwinst, of een VVDD maken dat knollemans vandaag zo fijn liep? Want ja.. Da's ook niet fijn om te lezen he, voor de mensen die wel willen maar niet kunnen.. Ik kan me blijven verantwoorden hierover, maar er zullen er altijd zijn met negatieve commentaar. Dit is nu eenmaal MIJN beslissing. Moest ik nu snikkend in een hoekje zitten, zou ik toch duidelijk de foute keuze hebben gemaakt? En dat heb ik dus niet!

Mijn moeder had trouwens een spiraal.. En hier ben ik dan tenslotte ook. Ja, ik geef grif toe, ik vergat de pil soms te vaak, vandaar ook het condoom.

Over de adoptie wil ik toch nog wat kwijt. Dat doe je toch helemaal niet? Ik wil geen kinderen, waarom zou ik er dan wel één dragen voor een ander? Noem me egoïstisch, maar ik denk dat er al bij al niet erg veel mensen zijn, die dit doen. En de meeste doen het dan ook nog eens voor het geld. Neen, adoptie is absoluut geen optie voor mij. Wat een ander daar over vind, moet hij/zij weten, dit is gewoon mijn mening. En gelukkig is het MIJN buik, waardoor ik fijn NEEN kan zeggen.. IK ben zogenaamd te luchtig, maar mij een moordenaar noemen is dan wél ok?

InekeH87: De daad zelf was met liefde. Het kind is absoluut niet met liefde gemaakt, anders had ik het ook niet laten weghalen. Abortus als voorbehoedsmiddel vind ik inderdaad ook niet kunnen. En tja.. Ik ben er nu eenmaal niet kapot van, ik ben namelijk blij met mijn kinderloos leven. Ik was er eerder kapot van dat ik zwanger was, en ben nu alleen maar blij dat ik dat niet meer ben..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:17

TS, hoelang was je eigenlijk zwanger?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:18

Voor de duidelijkheid, want inderdaad vergeten te vermelden: 7 weken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:18

TS ik sta helemaal achter je beslissing voor abortus, in jouw situatie zou ik hetzelfde gedaan hebben. Vind alleen wel dat je praat over een kind alsof het een ding is, en daar neem ik aanstoot aan.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:18

over baby's van 24 weken gesproken: deze baby is met 24 weken ter wereld gekomen ( nee geen abortus oid) en heeft het overleefd.

Foto is niet heel erg schokkend, gewoon een levende mini baby in luier en wat slangetjes:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=833

Ik vind de abortus grens van 24 te hoog..

Edit zie dat ts met 7 weken abortus heeft gepleegd, dat vind ik heel net :j
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 15-06-11 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:19

@ Ineke, ik vind dat dus echt nog niet op een 'mens' lijken. Het is qua vorm misschien niet meer een hoopje cellen, maar om nou te zeggen dat ik er direct een mens in herken. Nee dat absoluut niet. :n

TS; ik ben blij voor je dat het voor jou een goede beslissing is geweest, als ik in jou situatie had gezeten had ik het zelfde gedaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:19

JunkDeLuxe schreef:

Oooooooh, das niks :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:20

Kim90 schreef:
over baby's van 24 weken gesproken: deze baby is met 24 weken ter wereld gekomen ( nee geen abortus oid) en heeft het overleefd.

Foto is niet heel erg schokkend, gewoon een levende mini baby in luier en wat slangetjes:

Daar ga ik in mee. Want ALS ik al zo lang zwanger had geweest, had ik de pijn wél uitgezeten, en afgestaan ter adoptie. Maar ik was dus maar 7 weken zwanger, en hier in BE kan abortus maar tot 14 weken.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:20

Adil schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Oooooooh, das niks :)

Inderdaad, nog een erwtje. Dus niks stem :+

Kan me voorstellen dat sommigen hier anders over denken. Maar ik dus niet..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:21

Ik snap ook het nut niet zo. 12 weken moet toch ruim genoeg zijn? Als je het dan nog niet weet is het nalatig of je hebt heel erg pech (zoals sommigen die er echt pas op de dag van de bevalling achter komen).

Ten eerste merk je het toch aan je menstruatie? En als je onveilig hebt gevreeën doe je toch een test(desnoods meerdere)? Ik weet dat die in het begin ook niet altijd het juiste aangeeft, maar op 6 weken moet je het daarmee ook al kunnen weten ljikt me.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:21

Kim90 schreef:

Maaaaaar, kun je dat kind levensvatbaar noemen? Immer had het hoogstwaarschijnlijk NIET overleefd wanneer onze medicijnen, kennis etc. niet zo ver ontwikkelt waren en het kind dit niet had kunnen krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:22

H_Nalanta schreef:
stef schreef:
In de visie van N-halanta werkt het niet zo bravespots, want al het leven wat door de heer is gegeven dient door de heer weer genomen te worden, anders is het moord. Mensen mogen daar niet zelf over beslissen

Fijn dat je over mijn visie oordeelt want zo denk ik helemaal niet. :D

Tja, wellicht een foute aanname van mij, maar gezien je onderschrift ben je kennelijk nogal in de heer, en dit is wel hoe de bijbel redeneert.
Maar uit de bijbel blijkt ook... was Jezus niet JUIST voor respect, ook al maken mensen in andermans ogen fouten? Was Jezus niet juist iemand die mensen hun fouten kon vergeven?
Als jij dan zo "into" Jezus bent... wie ben jij dan om iemand te veroordelen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:22

Ik vind de abortusgrens in NL echt veel te ver gaan...
Als uit de 20 weken echo blijkt dat het kindje geen menswaardig bestaan kan hebben, oke.
Maar omdat je bedenkt: 'nee, toch maar niet' vind ik niet kunnen.
Er zit een heeeeeeeel groot verschil tussen 12 weken en 22 weken. Google eens op afbeeldingen op 'foetus 22 weken', pas op, want er staan ook schokkende beelden bij.

JunkDeLuxe, respect voor je keuze. Zoals ik eerder ook al zei: beter een abortus dan een kind geboren laten worden dat niet gewenst is.
Adoptie zou ik echt nóóít overwegen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:23

JunkDeLuxe schreef:

Gelukkig dus idd op tijd bij en nog geen ontwikkeling tot een echt kindje!

Overigens vind ik adoptie geen optie.....een kind gaat altijd achter zijn biologische ouders aan
Vroeg of laat....

Ts heeft wel degelijk een goede beslissing gemaakt, en nu hopelijk gaat ze hem nooit meer maken...

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:23

TS heb mijn post aangepast, vind 7 weken een nette tijd :j

Adil: ik vind dat de baby in mijn eerdere post al teveel ontwikkeld is om nog abortus te plegen, levens vatbaar zonder de mens zijn ze pas met 28 weken ( als je geluk hebt), dus dan zou in jouw ogen de grens van 24 zelfs nog verhoogd kunnen worden? :n

edit, zeker weten 100 % levens vatbaar is met 37 weken.
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 15-06-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:25

Ik heb het misschien inderdaad een beetje agressief overgebracht, excuses daarvoor.
Ik ben gewoon tegen abortus (helemaal als het voortvloeit uit onveilige sex). Ik geloof namelijk dat ieder mens (al is het nog maar een gedeelde cel; dan nog vind ik dat een kind) het recht heeft om te leven.

Of God al het leven geeft en neemt, ja dat geloof ik. Al ben ik wel voor vrijwillige euthanesie.
De vergelijking met een vlieg vind ik een beetje vergezocht, een mens is iets heel anders dan een vlieg.

Ik kan in sommige gevallen voor abortus zijn als het kind een leven krijgt met alleen maar pijn oid. Maar dan ook wel echt in het uiterste geval, iedereen heeft imo recht om te leven. :)
Laatst bijgewerkt door Captain op 15-06-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:25

Skygirl schreef:
Ik snap ook het nut niet zo. 12 weken moet toch ruim genoeg zijn? Als je het dan nog niet weet is het nalatig of je hebt heel erg pech (zoals sommigen die er echt pas op de dag van de bevalling achter komen).

Ten eerste merk je het toch aan je menstruatie? En als je onveilig hebt gevreeën doe je toch een test(desnoods meerdere)? Ik weet dat die in het begin ook niet altijd het juiste aangeeft, maar op 6 weken moet je het daarmee ook al kunnen weten ljikt me.

Nee hoor, een vriendin van me is een aantal weken voor de geboorte van haar kind erachter gekomen dat ze zwanger was. Ze nam gewoon de pil, werd gewoon ongesteld. Ze had een teruggedragen zwangerschap waardoor ze minimaal dik werd. Bovendien had ze net op dat moment een blessure waardoor ze niet meer mocht sporten. Voor de tijd trainde ze minstens 5 keer per week (loopt marathons) dus ze dacht dat ze dikker werd omdat ze niet kon trainen (ik heb haar 5 weken voor de bevalling gezien en ik had noooooit durven te beweren dat ze zwanger was, kon het niet geloven toen ze het zei...)

Het enige waar ze het aan kon merken is toen het kind in haar buik actiever werd.

Ze heeft het kind gekregen en gehouden, is er erg gelukkig mee, maar zegt nog steeds dat het waarschijnlijk anders was gelopen wanneer ze het eerder had gemerkt...
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-06-11 13:28, in het totaal 4 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:26

Kim90 schreef:
Adil: ik vind dat de baby in mijn eerdere post al teveel ontwikkeld is om nog abortus te plegen, levens vatbaar zonder de mens zijn ze pas met 28 weken, dus dan zou in jouw ogen de grens van 24 zelfs nog verhoogd kunnen worden? :n

Dat heb ik niet gezegd, maar wat mij betreft hoeft de grens ook niet verlaagd te worden.

Overigens voeren de meeste klinieken in Nederland geen abortus meer uit na de 21e week als ik het goed heb.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:27

Adil schreef:
Kim90 schreef:

Maaaaaar, kun je dat kind levensvatbaar noemen? Immer had het hoogstwaarschijnlijk NIET overleefd wanneer onze medicijnen, kennis etc. niet zo ver ontwikkelt waren en het kind dit niet had kunnen krijgen.

Daarbij weet je ook niet hoe het zich ontwikkelt..

Mijn collega komt van de neonatologie en is daar weggegaan omdat ze zich soms afvroeg of er eigenlijk wel goed aan werd gedaan al die kindjes in leven te houden. En dat klinkt heel krom, dat snap ik. Maar die kindjes werden wel is door ouders gebracht om te laten zien na zoveel jaar.. Spastich, rolstoelafhankelijk en verstandelijk gehandicapt..
Tuurlijk is dit niet altijd het geval, maar heel vaak gaat dit wel zo...

Begrijp ook dat als het je eigen kind is dat je er ALLES aan wil doen om het in leven te houden.. maar of dit altijd de juiste keuze is?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 15-06-11 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:28

H_Nalanta schreef:
Ik geloof namelijk dat ieder mens (al is het nog maar een gedeelde cel; dan nog vind ik dat een kind) het recht heeft om te leven.

Of God al het leven geeft en neemt, ja dat geloof ik. Al ben ik wel voor vrijwillige euthanesie.

Maar iedereen staat hier anders in.
Voor mij klinkt dit nl. als crap, want ik zeg hardop dat er geen God bestaat.
Daarom lijkt het me verstandig om mensen niet te veroordelen, jij wordt ook niet graag veroordeeld.

LifeSucks

Dan heb je een overtijdsbehandeling gehad en geen abortus, groot verschil! ;)

Knap dat je hier voor uit durft te komen als jij-zelf!
Ik had er de kracht niet voor destijds. (vandaar dit account, misschien heb je vorig jaar wel mijn topic gelezen toevallig)
Mijn omgeving zou het niet begrijpen, veel praatjes, roddels etc. en dat telde voor mij ook erg mee.

De toon waarop je het schrijft zullen velen je niet in dank afnemen, vooral de ongewenst kinderlozen hier op bokt, de Christenen en de mensen die met veel pijn en moeite kinderen hebben gekregen.
Schrik niet van de vloed aan pb's die je krijgt.

Ik vind het knap dat je de keus gemaakt hebt, want ondanks dat je al wist dat je geen kinderen wilde, is het voor velen alsnog knap lastig als je ineens in zo'n situatie verstrikt zit.
Wellicht scheelt ook dat je nog niet zo ver was in je zwangerschap, dan heb je er toch minder binding mee denk ik.
Je hoeft je niet schuldig te voelen ook, je hebt voor jezelf gekozen, en dat is niet egoïstisch, dat is eerlijk.
Voor zowel jou als het kind als je omgeving etc.
Bovendien had het vruchtje ook nog makkelijk kunnen afsterven in deze weken, er zijn veel miskramen voor de 12 weken.

Mocht je nog eens willen praten, kan je me een pb-tje sturen :)

Captain

Dat klopt, maar dan nog mag je je eigen mening toch wel geven? :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:31

H_Nalanta schreef:

Natuurlijk, iedereen heeft recht op een mening. Ik vind het persoonlijk wel heel erg heftig om dan te spreken van moord. Dit is het namelijk niet voor de wet en de medici.

Dat jij dat vind, ook daar heb je recht op, maar ik denk dat je zoeits gewoon beter dan voor je kunt houden. Het komt meteen zo rigoureus over...

IMJ

H_Nalanta schreef:

Mening mag zeker, veroordelen daarintegen liever niet ;-) ...

Kim90

Adil, je zegt dat het kind niet levensvatbaar is zonder de mens, en dat je het daarom niet erg vind dat er geaborteerd word, maar een kind met totale levensvatbaarheid is 37 weken oud. Dus dan beredeneer ik dat je er niet op tegen zult zijn als de grens wat hoger gelegd zou worden. Aangezien ze dan voor jou ook nogsteeds niet levensvatbaar zonder mensen kunde zijn.