Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lang of kort haar

Ik heb op dit moment lang haar.
950 (79%)
Ik heb op dit moment kort haar.
119 (9%)
Ik heb afwisselend lang en kort haar.
111 (9%)
Anders
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1195

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:13

Mijn haar is tot iets over mijn bh bandje.
Ben dr heel blij mee!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:27

Sleeper schreef:
_danieke_ schreef:
http://www.janvis.nl/images/artiesten/P ... o_2010.jpg
serieus patricia paay lelijk haar ?! doe mij haar haar maar hoor :oo

Ja even leuk gemaakt voor de foto. De helft van de tijd ziet er er dood en door uit.

Dat denk ik ook.. op de foto's die ' toevallig' gemaakt worden op straat ziet het er een beetje rommelig uit. Vind het dan ook niet meer bij haar passen. Connie Breukhoven vindt ik daarentegen wel leuk haar hebben, tenminste dat halflange met slag wat ze meestal heeft want veranderd nogal eens :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:44

_danieke_ schreef:
Ethelate schreef:
Had tot een maand geleden lang haar en was het ineens best wel zat,
wilde eens iets anders, dus afspraak gemaakt, hip bobline kapsel uitgezocht, kaaklengte,
en daar ging een halve meter van mijn haar, zat stiekum met knikkende kniën :o
Vlecht gedoneert aan haarwensen.nl en ineens ziet iedereen dat ik naar de kapper ben geweest.
Echt heel veel leuke reacties gekregen, ook mensen die mij totaal niet herkende.
En ook reacties van mensen die mij helemaal niet met lang haar gekent hebben.

Dus ja, soms moet je gewoon ineens iets anders doen :D

kijk dat wil ik dus ook doen ! super dat je het gedaan hebt, volgens mij vind je je bob dan nog mooier, dan wanneer je het er "zomaar eraf doet"

:j

Afbeelding
Mijn vlecht, tussen de stiekjes 36 cm.
Had het van te voren maar tegen 2 mensen gezegt, bang dat iedereen het ging afraden.
Kreeg 's ochtends een smsje met:
"Vandaag is de dag,
dat je haar er af mag,
het is even een gemis,
maar weet dat er een kind heel blij is,
dat er voor haar een pruik is"
:)

En ben er tot nu toe nog steeds erg blij mee, scheelt ook zo veel tijd met wassen en föhnen.

_danieke_

Re: Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:51

jah en bij ons groeit het toch weer aan, bij sommige mensen helemaal niet.
als ik zelf in die situatie zou zitten zou ik iemand ook heeeeel dankbaar zijn !

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:30

Super mooi initiatief

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:40

Tot november heb ik altijd lang haar gehad... Daarna heb ik mijn haar gedoneerd en een (lichte) boblijn gehad. Nu is zit er al weer een ander model in.. maar ben erg tevreden.. al laat ik het wel weer wat langer groeien, gewoon omdat ik lang haar zelf wel erg leuk vind.
Maar ik ben van mening dat het kapsel wat ik nu heb, mij niet misstaat!

Voor:
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... 20K2/1.jpg

Tussen:
Afbeelding

Na:
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... 0K2/14.jpg

en nu (snel even gemaakt, dus niet letten op mijn tntpost kleding :') ):
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... G_8393.jpg

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:59

Mijn haar komt tot op mijn kont en ik ben niet van plan om het af te laten knippen. :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:00

Zeg wel,dat ik lang haar heb, maar t is ruim over mn schouder,niet tot op mn kont, hihi. Echt kort haar moet je staan,ik durf het er niet op te gokken.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:16

Knap hoor van degene die zomaar hun haar kort laten knippen!

Ik heb het nu tot net boven mijn kont hangen ( tot op mijn kont vind ik net te lang! ) en ik wil het niet kort meer. Ik heb eigenlijk altijd wel langer haar gehad. Heb het 1x wat korter gedaan, tot boven mijn bh bandje en dat vond ik echt niets! Maar mijn haar groeit echt als kool! Binnen 2,5 jaar was het weer gewoon echt heel lang terwijl ik wel 3x per jaar naar de kapper ga! :)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:04

Tsja, wat is kort en wat is lang? Ik zit er eigenlijk tussenin. Het hangt op de hgoogte van m'n bhbandje.

Ik heb allebei gehad, 1 x een soort bob, zag er niet uit, 2x tot aan m'n kont, vlecht ligt hier nog steeds na afknippen, en ook 1 keer, had ik het net zo lang als nu, zei ik tegen de kapster ; Doe dit kapsel maar lekker kort. Wat kwam er uit? Een kapsel van 3 cm :P. Dat was zeker goed kort, maar zeer zeker niet wat ik bedoelde. Wat een drama was dat!!

Inmiddels alweer aangegroeit :)

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:46

_danieke_ schreef:
volgens mij moet er 30 centimeter van af, maar bij mij groeit het toch wel. en juist doordat ik zo trots op mijn haar ben ga ik het doneren, want ik voel me heel vrouwelijk door mijn haar, en ik wil een ander ook die kans gunnen :) en dankje !

20! ik ga het ook doneren na de zomer :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:51

@Femke_L : niet meer langer laten worden, dit staat veel beter als die foto met dat lange haar. :)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:54

ik heb vroeger altijd heel veel krullen gehad, dus dan was het lang maar krulde het op
op mijn 8e/9e jaar heb ik een boblijn gehad
en vanaf toen heb ik het altijd laten groeien en nu is het ongeveer halverwege mijn rug (:

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:55

Miepie77 schreef:
@Femke_L : niet meer langer laten worden, dit staat veel beter als die foto met dat lange haar. :)

Eens :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:56

Kort en halflang vind ik het mooiste bij de meeste vrouwen.

Heel lang haar (onder bh-bandje) vind ik vaak niet mooi of zelfs ronduit lelijk. Ik heb vaak het idee dat mensen hun haar laten groeien tot zo'n bizarre lengte omdat ze de aandacht van iets anders willen afleiden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:00

Ik vind echt bijna altijd dat wanneer mensen hun haar korter knippen dat het leuker staat.
En dan doel ik vooral op echt langlang haar naar bijvooorbeeld een bob. Het staat zoveel vlotter en pittiger vaak. En het is niet zo duizend in een dozijn. Vind het echt leuk, vrouwen met wat korter haar :j
En ik vind het zo verschrikkelijk van dat langelangelange haar met dode punten wat alleen nog lang is omdat het lang is en niet omdat het mooi is.

Nou moet ik zeggen dat ik op dit moment m'n haar ook weer lang laat groeien omdat ik graag een rechte pony met lang stijl haar wil.
Gewoon omdat ik dat een keer leuk vind :D En dan knip ik weer een bob tot net boven m'n schouders.
Heerlijk. Lekker afwisselen :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:00

Femke_L schreef:
en nu (snel even gemaakt, dus niet letten op mijn tntpost kleding :') ):
http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... G_8393.jpg

Dit is leuk! Met slag enzo! :)

Ik zeg lang! Absoluut. Mits het aan de onderkant ook nog mooi vol en gezond is. De meeste dames met lang haar hebben de onderste 20 cm van hun haar zo dood en pluizig. Geen gezicht.

Ik heb vorig jaar mijn haar in zon ultra korte bob geknipt, meer dan 30 CM eraf, jammer dat ik toen nog niks wist over dat doneren...
http://imageshack.us/m/689/5433/image94m.jpg

Nu bijna een jaar later is mijn haar weer iets langer.
http://imageshack.us/photo/my-images/864/img5065x.jpg/
Ik vind lang haar veel vrouwlijker staan, plus je kunt er veel meer leuke dingen mee doen!! :+ :D
Nu sparen voor nog zon 15 cm erbij en dat vind ik het wel weer genoeg!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:01

BraveSpots schreef:
Heel lang haar (onder bh-bandje) vind ik vaak niet mooi of zelfs ronduit lelijk. Ik heb vaak het idee dat mensen hun haar laten groeien tot zo'n bizarre lengte omdat ze de aandacht van iets anders willen afleiden.

Lol, valt dan opeens een hakenneus minder op dan? Haha :D

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:05

Ik heb nu haar tot iets boven mijn kont, had het vroeger wel langer, maar dat is zo onhandig en warm in de zomer :=
ik knip het ook echt niet af ! ben onwijs zuinig op mn haar en vind het heerlijk om er mee te tutten :o

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:56

BraveSpots schreef:

Nee hoor. Ik vind lang haar gewoon mooi en verder ben ik gewoon tevreden met mezelf. :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:11

Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-05-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:15

BraveSpots schreef:

Daar ben ik het juist niet mee eens :j
heb al vanaf kind af aan lang haar, heb niets te verbergen en ik zelf vind het mooier :)

maar dat is mijn mening :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:21

door dit topic bedenk ik me weer dat ik weer eens naar de kapper moet..
vind de kapper nooit zo fijn eigenlijk. heb altijd een hekel aan die verplichte praatjes enz blegh.
en ik ben echt kleinzerig mbt mn haar. (Sowieso niet zo'n hoge pijngrens haha).
en mijn haar is flink dik en kan af en toe echt weerbarstig zijn.
de onderste pluk (helemaal onderaan mn achterhoofd zeg maar) is ook echt te droog en dood. krijg dat ook met geen mogelijkheid meer fatsoenlijk mooi. en de kapper weigert om die onderste rij er helemaal af te knippen omdat dat er blijkbaar niet uit ziet. (maar dan groeit het misschien weer knap terug was mijn idee).

haar doneren vind ik ook super knap!!!
kana: hoewel ik echt fan ben van de lengte die je nu hebt vind ik jou dat korte kapsel ook echt heel erg gaaf staan. lekker pittig en toch vrouwelijk!

als ik stijl haar had gehad zou ik dat ook wel eens willen doen, dat doneren.
maar ben een beetje bang dat ik een poedel word als ik t afknip :P (en daarnaast groeit mijn haar laaaaaangzaam).

ik vind trouwens het echte lange haar vaak ook niet meer mooi.
zo vormeloos. tis dan vaak echt alleen maar lang, en daar is dan alles mee gezegd.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:23

Ik heb hetzelfde haar Zwitsal!
Vroeger zat ik bij het uitdunnen (moest van mn moeder, anders kon ze het niet borstelen :P ) altijd met tranen in mn ogen. Nu laat ik het lekker dik :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:40

Ik denk ook niet dat mensen het bewust doen, en ook niet dat iedereen met heel lang haar een hakenneus >;) wil verbergen.

Misschien is het de uitstraling die ermee gepaard gaat, ik weet het niet. Kan best aan mij liggen ook.