Ben wanhopig, kind wil bijna niks eten, iemand a.u.b. tips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Ben wanhopig, kind wil bijna niks eten, iemand a.u.b. tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:55

Nou idd, in Frankrijk is dat allemaal veel beter geregeld.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:32

supersambo schreef:
Nou idd, in Frankrijk is dat allemaal veel beter geregeld.

In Nederland zou dat met alle bezuinigingen uitlopen op van die engelse schoolmaaltijden met leuk gevormd vlees wat uit gemalen restzooi bestaat, patat, pizza en, tjaa, dat is het eigenlijk wel :+ (zie het programma van jamie oliver over schoolmaaltijden, elke maandagmiddag rond 13.00 op rtl 4)

Met een beetje creatieviteit kan je best snel en gezond eten op tafel krijgen, ook op werkdagen. Die verantwoordelijkheid moet je niet afschuiven op scholen en overheid.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:55

Hier worden de maaltijden gekeurd door een dietiste. De kantinejuf maakt een menulijst en stuurt die naar de diëtiste. Zij geeft haar goedkeuring en vervolgens wordt er via die lijst gewerkt. Er moet zelfs receptuur meegestuurd worden. Dus als er tomatensoep gemaakt wordt, dan is die ook gezond gemaakt en niet van allerlei kleur en geur en smaakstoffen.
Mijn zoontje eet graag op school. Ze eten ook heel vaak salade, vers fruit, geraspte worteltjes, tomatensalade, komkommersalade, allemaal gezonde dingen. Ik hoef me thuis dus wat minder druk te maken over vitamientjes. Heel fijn. (doe het wel hoor, maar als het een dagje niet zo is, is het niet zo erg)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:36

Das idd goed geregeld zeg!

Ik kan ook wel op werkdagen een goede maaltijd op tafel zetten hoor, probeer dat dan ook. Doe vaak de dag ervoor iets van een ovenschotel, zodat we dag erna nog hebben. Soms ook iets snels, zoals broodjes hamburger, pasta met spinazie, soep met broodjes etc.
Maar dan eten we dus pas om 19u of later. Zoals ik al zei, ik ben op werkdagen om 17u klaar, maar met 1 auto moet ik dan eerst mijn man halen, dan samen naar kdv kindjes halen, etc etc. Voordat we thuis zijn is het 18u of kwart voor ofzo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:42

Ik zou er niet aan moeten denken dat wij thuis dan niet meer gezellig met z'n alle zouden kunnen eten.
Al die maaltijden op school is makkelijk voor de werkende moeder, maar ik vind het belangrijk en leuk zelf te koken voor/met mijn gezin.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:46

Een broodmaaltijd kan toch ook gezellig zijn? :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:48

geweldig dat de arts je doorverwezen heeft , en miss is het nog een optie om hem na te laten kijken door de kno arts, want problemen met eten kunnen ook verzoorzaakt worden door de amandelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:53

Corelli schreef:

En de rest (die geen warm eet tussen de middag) dan?
Dan eet de helft brood en de andere helft warm?

Nee hoor, dat is niets voor mij. Ik ben niet voor niets gestopt met werken om dan alsnog dit soort dingen aan school over te laten. Dus lekker gezellig thuis eten met z'n allen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:59

mijn neefje heeft ook dit probleem
ten eerste zijn bij hem de neus en keelamandelen verwijder, hierna verbeterde het al direct, maar nog lang niet voldoende. Toen hebben ze een speciale vrouw laten komen die spelenderwijs uitleg geeft over voedsel, wat erin zit, wat belangrijk is etc. OP een leuke manier heeft deze vrouw mijn neefje weer aan het eten gekregen! ook 2,5 jaar.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:09

Brainless schreef:
Corelli schreef:

Nee hoor, dat is niets voor mij. Ik ben niet voor niets gestopt met werken om dan alsnog dit soort dingen aan school over te laten. Dus lekker gezellig thuis eten met z'n allen.

O ja, daar zit je dan natuurlijk ook nog mee :j :+ Dan geef ik je wel gelijk ja, dat is toch een stuk minder gezellig :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:10

ik zat tot mijn vier nog minder dan dat, dronk wel veel chocomelk, dokter zei: heeft ze honger dan eet ze wel"
en ben nu een enorme vreetzak _O-
fjordowner18 schreef:
HoiHoi

ik ben nu dus echt wanhopig.
ik heb een zoontje van 2,5 en ben al vanaf dat hij vast voedsel krijgt aan het tobbe met eten.

hij wil geen brood, alleen droog en geroosterd eet hij dan nog wel een klein stukje, maar dit is met moeite een half broodje en 's middags kan ik het wel vergeten.
hij eet yogurt, maar er mag niks doorheen zitten. geen stukje aardbei, geen peutermusli niks.
hij eet wel een stukje worst.
bij avondeten wil hij alleen aardappel verder niks.

dit betekent dus dat hij geen vezels en groente binnenkrijgt.

heb allerlei vervangers van brood geprobeerd, maar hij wil het allemaal niet.
ik heb tot mijn vier niet meer gegeten, dokter zei "die eet wel als ze honger krijgt"
en ben nu een ontzettende vreetzak _O-

""
vaak gebeurt het dus dat hij 's morgens een klein stukje droogbrood eet.
10.00 fruithapje, dit eet hij wonderbaarlijk wel
12.00 uur stukje worst
avond eten alleen aardappel.
als ik hem een liga koekje geef, eet hij alleen het middelste op, de koek zelf hoeft hij niet.

""""

zeggen dat hij zijn groente moet eten of geen aardappel krijgt helpt niet, want dan eet hij gewoon niks.
zelf laten eten helpt niet.
hem voeren werkt ook niet.
het is 1 groot drama als ik hem iets wil laten eten wat die niet wil.
wij eten erg gevarieerd en bied hem het altijd aan, maar kan het aanbieden wat ik wil, maar helpt niks.
verschillende keren aan cb voorgelegd zonder resultaat.
zelf ermee naar dokter gegaan, word doodleuk gezegd, darmen horen goed an hij is levendig dus het valt wel mee.
dus blijf tobbe
tot gister, want toen die moest poepen was het zo hard dat je er iemand mee dood kan gooien en nu ben ik het dus spuugzat.

alsjeblieft heeft iemand hier tips om te zorgen dat hij zijn vitamine, mineralen en vezels binnen krijgt???

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:07

Brainless schreef:
Corelli schreef:

Jij geeft dus aan dat je bent gestopt met werken. Maar dat is niet voor iedereen een optie. Wij eten gewoon warm 's avonds maar als hij dan geen zin heeft of niet goed wil eten is dat geen ramp omdat ik weet dat hij op school goed gegeten heeft. Dat haalt veel stress weg, de maaltijd is dan veel gezelliger dan n maaltijd met veel stress omdat je kind 'moet' eten.

MyNynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:10

Mijn zusje eet ook niks ze heeft daarom nu ook een sonde ( een neussonde binnenkort krijgt ze misschien een PEG sonde)
We zijn al heel blij al ze één hapje brood neemt

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:46

vandaag bij diëtiste geweest :D

alhoewel ze vind dat we op de goede weg zijn, zijn we er nog niet helemaal.
volgens de schijf, krijgt hij toch wat te weinig fruit en vezels (brood) binnen, dit kan de harde ontlasting veroorzaken.
ze vond dat ik met het avond eten nu goed op weg was en ga dit nu ook proberen met vers fruit.

i.p.v brood ga ik hem nu 's morgens pap geven, in de hoop zijn darmen goed te activeren en dan zou ik er bijna moeten zijn.

ben heel benieuwd :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:49

Succes dan maar weer :) Lekker dat het in ieder geval al een stuk beter gaat. Het is natuurlijk ook een fijn gevoel dat je nu iemand hebt die je steunt en raad geeft.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:40

Succes! het klinkt in ieder geval erg positief! :)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 06:19

pffff hebben we het eten een beetje achter ons gelaten, krijgen we het volgende.
zal het even uitleggen:

sinds een aantal weken heb ik het gevoel dat ryano niet altijd even goed hoort wat ik zeg, dit omdat hij soms helemaal niet reageert als ik hem roep of hem iets vraag.
toen ik dit voorlegde bij mijn man lachte hij mij uit en toen ik het mijn vader vertelde, zei deze tegen mij dat hij zeker niet doof is anders leert hij niet praten, im zeg dan ook niet dat hij doof is, maar het viel me wel op dat hij mij soms gewoon niet hoort, dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben.

1. hij wil het niet horen en doet alsof
2. hij is zo geconcentreerd met iets bezig dat hij het echt niet hoort
3. het is medisch

ik heb daarna aan mijn ha gevraagd, was daar voor mijzelf, of ze ook gehoortesten afnamen bij kinderen van 2.5 jaar, maar dit was niet het geval en dit kon ik beter aan het cb vragen. Deze heb ik vervolgens gebeld en deze vertelde mij dat op deze leeftijd alleen een ka dit kan testen en dat ik dus weer terug bij de ha moet zijn om een doorverwijzing te vragen.
dit heb ik uiteindelijk niet gedaan, want aangezien mijn eigen familie zegt dat ik beren op de weg zie, dacht ik dat het aan mij lag en heb ik besloten het nog even aan te kijken.
Helaas haalde ik hem gisten van psz op en vroeg de leidster daar aan mij of ik hem thuis is in de gaten wilde houden, want ze had het idee dat hij hun niet altijd even goed hoorde.

GVD als hun het ook al opmerken ben ik dus niet gek :(

vandaag ga ik ha bellen, maar heeft iemand hier ervaring hiermee?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 06:26

Mijn dochter was 2 en half toen ze kon liplezen,ach wel nee riep iedereen dat kan toch niet op zo,n leeftijd? Zelf ben ik ook slecht horend vandaar, uiteindelijk kreeg ze buisjes.En is getest bij het audiologisch centrum, maar daar kwam niet uit dat ze heel slecht hoorde.Toen ze 6 was dachten ze dat ze toch minder hoorde en kreeg een gehoorapparaat.Na veel looporen,ben ik boos geworden en eiste een goede test, daar kwam uit dat ze heel weinig hoorde.Als moeder weet je het wel hoor, gewoon een verwijzing halen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 06:29

ok dankje marleen voor je snelle reactie, ga ook zeker nu naar ha, want schrok wel dat kdv het ook opmerken.

voel me altijd een beetje opgelaten om weer naar ha te gaan, want dit is de zoveelste keer :+

wel rot van je dochter dat ze er pas zo laat achter kwamen :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:02

klinkt bekend :j

op de psz kreeg mijn zoon de stempel van dwars en niet willen luisteren
de huisarts zag wel dat de oren wat rood waren en hij kreeg AB
toen hij 4 was en naar de basisschool ging had hij vaak ruzie en hij luisterde slecht
vaak bij de HA gezeten ,totdat ik het zat was en naar de KNO wilde
toen bleek dat hij met 1 oor 30% hoorde en de andere 20% hij was dius zowat doof
hij heeft toen jaren buisjes in de oren gehad
kind wist niet wat hem overkwam, de wc doortrekken........gillend kwam hij naar buiten want wat was dat voor herrie?
de verwarmings buizen klopte dat hoorde hij eerst nooit
en waarom schreeuwde iedereen zo ?
de tv stond nu ineens te hard ,terwijl deze harder stond voor hem

je vergeet deze dingen ,mijn zoon is nu 12, maar klinkt erg bekend :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:44

En dan kom ik weer om de hoek met autisme :D Ik wil je niks opdringen, maar daar weet ik nou eenmaal wat meer van en ook het slecht "bereikbaar zijn" van je kind zou daarbij kunnen passen :) Autistische kinderen zitten regelmatig in hun eigen wereld en zijn dan lastig te bereiken..
Zie je dit bij je zoon?

Het hoeft helemaal niet hoor, maar ik vind altijd dat je dit soort dingen ook even de revue moet laten passeren..

Overigens, top dat het eten zo goed gaat! +:)+ Heel fijn!
Heb je ook een beloningsmethode voor je zoon verzonnen? Hoe stimuleer je hem om dit vol te houden? :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:27

Ik dacht ook wel gelijk aan autisme. Dit in combinatie met alles wat je eerder vertelde. Maar voel je niet opgelaten om naar de HA te gaan, daar zijn ze voor. Je moet het belang van je kind voorop stellen. Wat kan jou het schelen dat ze je een zeurneus gaan vinden. Je doet het met een legitieme reden en dat is je kind. Dan is alles geoorloofd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:29

Ik ben het wel eens met Corelli en XLeandrosX. Gewoon vragen aan je HA. En het kan ook zijn dat je kindje wel gewoon in een dwarse ik-wil-niks-fase zit, maar omdat je je toch zorgen maakt, kun je (ook voor je eigen gemoedsrust) beter je zorgen en twijfels goed met je huisarts bespreken.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:27

he bah mirgino, als ik dat dan lees, wil ik dat er zo znel mogelijk gekeken gaat worden.

heb vanmorgen de dokter gebeld, en aan de assistente uitgelegd, deze zou met de dokter overleggen en mij terugbellen met wat de ha denkt en waarschijnlijk het nummer van ka, dus er de ha weet er nu ich van.

autisme weet ik niet, wat ik weet van autisme is dat ze ook moeilijk samen spelen en daar heeft hij nou juist weer geen last van, ik weet het niet.

hebben jullie dan kindjes met autisme en wat voor gedrag is kenmerkend daarvoor dan?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:54

Wat super dat het al zoveel beter gaat met t eten!
Jij bent zijn moeder, jij kent m het best. Als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, laat je dan niet zomaar uit het veld slaan.
Ik heb een tijdje een jongetje begeleid op n basisschool die 2 CI's (gehoorimplantaten). Hij had veel moeite ook op het sociale vlak, werd snel boos en met buiten spelen kreeg hij snel ruzie met andere kinderen. Vaak werd dit veroorzaakt omdat hij dan iets niet gehoord had. Dan veranderden de regels, maar voor hem speelde dan iedereen vals, omdat ze zich niet aan de regels hielden die daarvoor waren afgesproken.
Dus moeilijk samenspelen hoeft helemaal niets met autisme te maken hebben hoor!

Kenmerken van autisme zijn KUNNEN onder andere zijn: zich niet kunnen inleven in anderen en moeite hebben met het herkennen van emoties, weinig zoeken naar (oog)contact of fysiek contact (knuffelen). Gehecht zijn aan structuur en routines en snel overstuur als iets anders gaat dan verwacht. Dit zijn maar een paar voorbeelden en deze kenmerken vind je absoluut niet terug bij alle autisten en als je kind een paar van deze kenmerken heeft hoeft hij/zij ook niet meteen een autist te zijn!