Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:07

Ook hier gaat het goed. En in tegenstelling tot wat ik verwacht had, ben ik toch water gaan drinken. Wel vaak brondwater met een klein beetje bubbels erin (marie henriette in de goedkope variant), maar toch.
Ook ik drink af en toe een glaasje cola, maar met 2 houdt het wel op in een week. In tegenstelling tot 2 liter per dag :D.

Anoniem

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:13

Ik drink nog steeds elke dag wel een glas cola :\ maar ik drink ook elke dag anderhalve liter water wel, maar daar bovenop nog steeds een paar glazen cola. :=

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:53

ik denk dat ik ook maar ga afkicken van de cola .
vrij veel cola in het weekend door de week gaat het goed.
weet alleen niet goed wat ik dan moet drinken .
en iemand tips op verjaardagen te drinken?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:58

Moet eerlijk toegeven dat ik een terugval heb gehad :o |( . Na een verschrikkelijk stressvolle week en weekend greep ik terug naar vertrouwde gewoonten. Heb vandaag dus alweer een liter cola light op. Maar ik ga morgen beginnen met de 6 dagen fat burner van P90 en dan mag je dus absoluut geen frisdranken drinken, ook geen light. Dus goede hoop dat ik er na die 6 dagen weer vanaf ben :D.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:21

InekeH87 schreef:
Moet eerlijk toegeven dat ik een terugval heb gehad :o |( . Na een verschrikkelijk stressvolle week en weekend greep ik terug naar vertrouwde gewoonten. Heb vandaag dus alweer een liter cola light op. Maar ik ga morgen beginnen met de 6 dagen fat burner van P90 en dan mag je dus absoluut geen frisdranken drinken, ook geen light. Dus goede hoop dat ik er na die 6 dagen weer vanaf ben :D.

Ik ben bij de sportschool geweest om een voedingschema te laten opstellen. Hij schro van mijn cole gebruik haha. Hij zei dat ik echt moest minderen, dat heb ik igg al gedaan maar hij zei ook dat ik geen light moest gaan drinken. Dat helpt geen fluit, gelukkig vind ik het ook niet lekker.
Dus bij mij gaat het wel goed moet ik zeggen, drink nu wel weer cola maar dat is max.1 glas per avond. Ik heb me aangeleerd een flesje water bij me te hebben en dat helpt goed om te minderen met cola.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:24

Hebben jullie de cola smaak limonade al eens geprobeerd? Misschien kan je jezelf daarmee foppen :D
Drink zelf trouwens vrijwel alleen maar water (uit de koelkast uit de Britakan) maar als ik cola drink, is het wel de gewone versie :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:29

Aaron hoezo zou light niets uitmaken in vergelijking met gewone cola? Je krijgt toch een hele berg aan caloriën en koolhydraten minder binnen. Bovendien stilt cola light nog eens heel goed de honger, daardoor eet je nog minder. Mijns inziens de ideale manier om af te vallen :P.
Ik heb nu ook altijd een flesje water naast me liggen, dat drink ik inmiddels ook makkelijk weg. Drink nu zo'n 3 liter water en dan nog een paar koppen thee en 2 pakjes chocomelk per dag.

Die cola limonade ga ik eens proberen, vermoed alleen wel dat die vreselijk zoet is :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:10

ineke: 3 liter water op een dag en nog thee?
dat is wel een beetje veel hoor. te veel water/drinken is ook echt niet goed voor je. voedingsstoffen worden dan geloof ik te snel afgevoerd waardoor ze niet opgenomen kunnen worden.\

wat trouwens ook een tip is om van je frisdrank gebruik af te komen: zo'n soda club machine aanschaffen.
dat je zelf je frisdrank maakt. niet te zuipen dat spul :S
(mn moeder heeft er dus nu een gekocht zodat ze niet meer met frisdrankflessen hoeft te zeulen).
maar blegh.. ik drink liever gewoon water..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:23

Ja ik drink veel dat weet ik. Altijd al gedaan, heb ook altijd dorst (en nee geen diabetes). Komt doordat mijn schildklier wat snel werkt.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:19

@zwitsal, dan ben je er dus wel van af.....

Ik heb ook een terugval. Drink wel niet zo veel als voorheen, maar toch wel een litertje op een dag. Gelukkig zit ik nu aan de laatste fles en ga het dan gewoon weer niet kopen. Is wel het handigste voor mij.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:52

haha ja maar ik moet zeggen dat het bij mij de laatste tijd sowieso wel mee valt..
net toevallig weer een fles gekocht.
als ik net cola gekocht heb gaat de fles er ook zo doorheen, maar daarna drink ik gewoon 2 dagen limonade/thee/water enz. (ik doe maar 1 keer per week boodschappen hier op mn kamer en heb geen zin om meer dan 1 fles mee te nemen per keer).
in het weekend dronk ik dan savonds bij mn ouders ook wel cola maar nu dus niet meer.
beetje jammer want we hebben nu gewoon niets lekkers meer te drinken in huis.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:00

Helaas ik ga er niet mee stoppen. Heerlijk Cola Light. Een anderhalf liter fles drink ik "s avonds zo leeg. Het enige nadeel is, dat ik er gegarandeerd 's nachts uit moet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:03

Haha ja want niet alleen drink je veel, maar ook nog eens caffeïne en daardoor wordt je blaas actiever. Ik drink nu na een uur of 9 's avonds niets meer, dat werkt ook goed.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:21

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:23

Nee die perenijsjes moet je niet vervangen, die zijn gewoon veel te lekker :D. En er zit amper iets van caloriën in, mag je dus rustig blijven eten.

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:28

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 22-10-23 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 18:30

Ik doe mee :D
Ben nu toch al aan het lijnen, dus helemaal stoppen met cola is een goed idee *\o/*

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 18:31

Lynne ik zie je onderschrift, heb jij spinones? Wat leuk, ik heb vroeger met onze spinone gefokt. Heb er twee nestjes bij gehad en een pup van het eerste nestje gehouden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:18

Peren ijsje is echt een prima tussendoortje, zit bijna niks in. :)

Ik zit hier weer aan de uhm cola :o. Ga zo maar lekker aan de thee! :+:

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:31

Ik heb net mijn 4e flesje water voor vandaag leeg. Ga er zo nog 1 vullen met wat limonade. Heb ook een paar kop thee gehad, maar dat doet me nog steeds niet veel

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:54

Zo en het vijfde flesje is inmiddels ook leeg, mag nu echt niets meer drinken tot morgen, anders blijf ik lopen naar de wc :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:58

Ik zit ondertussen maar aan de appelsap :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:59

ah ook lekker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:59

Heerlijk zelfs. :D Snap niet waarom ik altijd naar de cola grijp want zo heel erg lekker vind ik het niet eens.. :=

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:02

Haha ja dat heb ik nu ook. Toen ik laatst een paar weken niets had gedronken en op een feestje een glas kreeg dacht ik echt van is dit nou zo lekker?