Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:29

Ik had toevallig net mijn verloskundige in Nederland aan de phone omdat ik mn afspraak moest verschuiven want ik ben nog niet in Nederland, en die wees me er nog eens op dat ik foliumzuur moet nemen :|

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:15

foliumzuur word inderdaad aangeraden.
Voornamelijk de eerste 2 maanden van de zwangerschap.
ik denk dan maar; Baat het niet, schaad het niet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:03

odetteke schreef:
jesito schreef:
Waarom moeten er vitamine genomen worden als je zwanger bent.
Als je maar gezond eet heb je dat echt niet nodig tenzij je iets te kort komt, dat uit een bloedtest komt.
Maar ik zie niet in waarom een zwanger iemand preventief vitamine tabletten moet nemen.
Ts, wacht gewoon af wat de dokter zegt en ben heel benieuwd hoe lang je nu werkelijk zwanger bent.

Succes.

Omdat de vrouwen die extra foliumzuur gebruiken 50% minder kans hebben op een open schedeltje of open ruggetje!

Alsjeblieft, geef geen adviezen als je geen flauw idee hebt waar je over praat! :n

Dat is dan voor mensen die zelf waarschijnlijk niet gezond genoeg eten.
Mijn mening is dat er op vandaag de dag teveel rommel wordt geslikt voor ieder wissewasje.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:27

Of je gezond eetof niet, het ene voedsel, heeft meer voedingstoffen danhet ander, je kannooitde juiste hoeveel heid binnen krijgen. daarom kan je het met rommel aanvullen

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:38

Hmm ik heb zelf geen ervaring hiermee maar wil je enorm feliciteren !! *\o/*
Ik weet zeker dat je een mooie tijd (Drukke en ietwat dure tijd) maar zeker de moeite waard

Wel grappig om te lezen van vele dat ze ongepland zwanger zijn geworden

Mijn vriend eind 20 en ik begin 20 proberen het al een tijdje maar lukt maar niet helaas.
Wij wachten eerst even volgende week ons huwelijk af en maken dan afspraak met huisarts dus hopelijk binnenkort mag ik ook gaan vertellen dat ik mama word ( :o )

Tot het zover is ga ik lekker zwijmelen bij alle leuke verhalen die op bokt voorbij komen
en genieten van mijn 3 kinderen ( /3 /3 /3 )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:47

Volgens mij is TS helemaal niet bereid om niets te slikken maar wil ze gewoon haar arts even afwachten en die zal het haar hoogstwaarschijnlijk wel adviseren. Is haar keuze toch? Die 3 dagen, zou dat nu echt zoveel uitmaken?

Ben wel echt benieuwd naar de reactie van je ouders! :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:08

@libje dankjewel ! :D het wordt zeker druk ! maar dat is het allemaal wel waard haha. Ik hoop van harte dat het jullie ook gaat lukken en dat jullie ook dadelijk jullie bezoekjes mogen krijgen aan winkels, vk ha etc !
@imj bedankt voor het respecteren van mijn mening! Ik ga zeker afwachten tot dinsdag en dat zullen we wel verder zien. Ik ben ook super benieuwd hoe hun gaan reageren op het nieuws, maar ik denk stiekem toch wel dat ze heel erg blij zullen zijn !

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:02

Hier nog eentje met zo'n soort verhaal. Ik was 24, mijn vriend en ik woonden ook bij mijn ouders in huis, omdat we net weer in Nederland waren komen wonen en dus net ingeschreven stonden bij de woningstichting.
Ik zat elke week bij de woningstichting, maar kreeg pas urgentie toen de baby geboren was. Toen ging het nog niet van harte, maar pas nadat de kleine in het ziekenhuis heeft gelegen toen hij 2 weken oud was, kregen we urgentie en hadden binnen een maand een woning.

Ik heb het mijn ouders bijna meteen verteld. Ook omdat mijn moeder mij zo goed kent, die ziet direct als er iets met me aan de hand is.

Qua financiën... ik heb ook de ervaring dat zodra je het aan iedereen vertelt, en er bij zegt dat je krap zit en 2e-hans dingen zoekt, je heel veel aangeboden krijgt. Ja, een kindje is duur maar je krijgt ook hulp van de overheid he... En daarbij zou ik echt niet te kritisch zijn, een kind kan prima in tweedehands wiegje/box/kinderwagen vertoeven hoor.

Bij ons was het ook niet gepland, maar we zijn er zoooo blij mee. Nu hij er is, kan ik me niet voorstellen dat hij er niet zou zijn.
Veel succes, en gefeliciteerd. Probeer er ook van te genieten, het is een hele bijzondere tijd. ;)

Edit: Hier ging ik ook voor een ziekenhuisbevalling, dat zou dan ongeveer 260 euri zijn werd mij verteld... uiteindelijk met medische indicatie bevallen, dus werd het vergoed.
Laatst bijgewerkt door _Covergirl_ op 04-05-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:05

@covergirl pff helemaal lastig ja als je vanaf het buitenland hier bent komen wonen (weer?) dan krijg je ook niet zomaar een huis. Ik ben ook niet erg kritisch heb al zulke leuke complete kamers gezien wat je alleen even hoeft te verven van de kastjes of iets, en dat voor 150 euro. En bedankt! ik ga er zeker van genieten !

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:21

Ik zit ook in hetzelfde, ik moet ook bij mijn moeder/stiefpa wonen omdat ik geen woning heb :s (kom vanuit Toronto) Maar ik ga gewoon particulier huren :-) Dus vind ik wel wat sneller :$ alleen is beetje duurder.
Mja eerder vertellen heeft vele voordelen, ook als je een miskraam krijg dat mensen je kunnen steunen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:54

Ben ik helemaal mee eens stagediver! daarom ga ik het vertellen als ze terug zijn van vakantie en wacht ik niet die 12 weken af... Als er dan wat misgaat heb ik enorm veel steun die ik dan vast ook nodig zal hebben

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:43

Ja inderdaad, Ik had er ook over getwijfeld, of ik het wou vertellen of niet, Mijn vrienden/familie weten het al. Mijn vriend wilt wachten met onze gezamelijke vrienden hier in Canada en zijn familie, nou daar heb ik dan ook wel alle respect voor. Mijn familie/vrienden was toch leuk en makkelijk. Maar hoe zijn familie er mee om gaat hebben we onze vraagtekens bij, want niet getrouwd zijn en kinderen hebben kan echt niet haha.

En hij moet ook nog vertellen dat hij naar nederland gaat verhuizen, arme jongen :)

Persoonlijk vond ik het super moeilijk om mijn mond dicht te houden, want het liefst zou ik het van de daken schreeuwen en heb ik stiekem ook lekker gedaan in mijn wereldje :D

Ik heb iedereen een mail gestuurd. met een gedichtje erbij.
Citaat:
Beste....

Wij hebben bij ons thuis wat zitten knutselen
je kent dat wel.. Een beetje magie, een beetje liefde, een beetje frutselen.

Zo hebben we samen iets heel bijzonder gemaakt
met een beetje van hem & een beetje van haar, goed schudden en klaar!

en vraag je je nu af wat die creatie kan zijn?
scroll dan even naar beneden en je ontdekt ons klein geheim..

Groetjes Wendy & Richie

En dan afbeelding van de echo

Iedereen was super verbaasd, en kreeg superleuke mailtjes terug :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 22:03

oohhh dat idee is ook super leuk !!! leuk gedichtje ook hahaha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 07:46

Ik heb de dokter gebeld i.v.m. de foliumzuur, en de reden waarom ze mij niet gebeld hebben is ook omdat ik al aan een vitamine boost pillen zit, waar ook foliumzuur in zit. Ook drink ik zo'n 10 glazen sinaasappelsap (verslaafd) per dag en daar zit ook vitamine C en foliumzuur in, ongeveer 20 per gemiddeld glas. Dus dan heb ik buiten het eten om, al zo'n 200 + de vitamine pillen met foliumzuur wat ook B11 wordt genoemd binnen, daarom dus :).

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:53

Goed dat je even voor de zekerheid hebt gebeld.
Verder zie ik in je avatar dat je een kat hebt? Als je zwanger bent mag je geen kattenbakken meer schoonmaken, heeft te maken met de parasiet toxoplasmose die je kan krijgen door aanraking met de kattenbak. Op onder andere deze site lees je meer informatie: http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap ... asmose.php

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 07:57

@corinne1981 dat ga ik dan ook zeker navragen! want ja wij hebben 3 katten haha. 1tje is van mij die in het avatar, en 2 van mijn moeder. Mijn moeder doet op zaterdag de bak en ik op woensdag. Hier staat wel bij:

Hoe krijgt u toxoplasmose?

De kat is 'gastheer' van deze parasiet. Via de uitwerpselen van vooral jonge katten, verspreidt de parasiet zich. De mens raakt besmet via de mond. Als u bijvoorbeeld eerst met uw handen aan de kattenbak zit, of in de aarde van een tuin, en daarna uw handen niet wast, geeft u de parasiet de gelegenheid om in uw lichaam te komen. U kunt ook toxoplasmose krijgen door het eten van besmet koeien-, schapen- of varkensvlees dat niet goed gekookt of gebraden is.

U krijgt geen toxoplasmose door de kat of het vee aan te raken.

Wij doen de kattenbak altijd met handschoenen, en een vuilnis zak eromheen en legen dus we raken niks aan,en ik was zowiezo uit voorzorg altijd mijn handen... :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 09:04

Heeft iemand ook ervaring mee dat je in het beginstadium ook steken krijgt? niet hele zware of pijnlijke maar alsof er een druk op staat in de onderbuik ?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:32

Dat is helemaal normaal. Dat zijn je banden die uitrekken omdat je baarmoeder groeit. Dat had ik ook, dat was bij mij zelfs het eerste teken dat ik zwanger was. Voelde ik plots de dag voor ik normaal ongesteld moest worden. Geen zorgen maken dus, teken dat alles goed groeit ;-)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:37

Wist niet dat het nu al zou komen... :P zou ongeveer nu pas 1 a 1,5 maand zijn ?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:56

Ik had het net voor mijn normale ongesteldheidsperiode, de dag er voor. Was dus al de dag voor ik kon testen! Toen was ik dus twee weken zwanger vanaf de eisprong, maar dus vier weken volgens de algemene telling. Dus helemaal perfect normaal! En ik heb trouwens het gevoel dat jij wel al eens een week of 6 zou kunnen zijn ;-)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 12:09

haha dat zeggen er meer ja dat ik verder kan zijn al ! Zou ook super zijn haha dan zit ik dichter bij die 12 weken, al geeft dat natuurlijk geen 100% zekerheid! dat besef ik wel ;)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:27

Ik had ook ontiegelijke steken, ging zowat dood lol, Ik dacht elke keer dat ik vet ongesteld moest worden (voordat ik wist dat ik zwanger was dat was rond de 4 weken) en derna dacht ik dat ik een miskraam kreeg ofzo, Maarja als je geen bloed verlies is het ook niet erg. Nou ja weet ik veel. Af en toe heb ik nog wel eens savonds een beetje steken. Niets om je zorgen over te maken, Alleen als je bloed gaat vloeien asap naar de dokter. en ik zit nu op mijn 9e week.

Wat was je eerste van de laatste mentruatie dag?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:10

@stagediver, ik verlies een bloed :D en echt steken zijn het niet het is meer een soort druk heel apart! De laatste keer dat ik mijn periode had is ook rond 4 weken geleden toen had ik maar heel iets bloedverlies, normaal ben ik 3 dagen in mijn periode, nu had ik dat 1 dag.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:18

Soort van spierpijn gevoel???, of juist gevoel dat je veel g egeten heb dat heb ik dan weer :p Ik voel me net een 10 tonner :s gelukkig ben ik maar 55 kg. Ze rekenen van je eerste mentruatie dag. Maar als je niet echt heb gehad is het moeilijk gokken, Maar dan moet je zoiezo min 4 weken tot max 8 weken zwanger zijn :) :) leuk leuk :D Ben wel benieuwd hoeveel je van mij scheelt :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:31

Ja inderdaad! alsof je kilo's hebt weg zitten werken, maar dat terwijl je niet gedaan hebt ;) Ik ben ook reuze benieuwd! het is echt aftellen nu ! nog 5 nachtjes en dan weet ik het haha