verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:51

Jemig alle 4 eruit?? :oo

bij mij heeft vorige keer zeker een week geduurd zodat ik pijnvrij ben maar ik kon na 4 dagen wel redelijk normaal eten.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:55

Ik kan nu wel normaal eten, maar dan op rechterkant want links is behandeld en ik durf nog niet erop kauwen. Ik gebruik nu 2x per dag bruisibuproven en chloorhexine. Ik heb 2 dagen heel erg goed gekoeld, dat scheelt bij mij een hoop pijn en ik heb nu geen zwelling of blauwe plek. Wel moet ik nog oppassen dat het niet gaat ontsteken.

Ik ga morgen gewoon weer aan het werk en kan ook niks anders :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 06:14

Ik kan eigenlijk ook niet gemist worden, maar flink beroerd dus toch afgebeld, zwelling neemt weer toe, doet giga zeer, misselijk, koorts, schiet dus lekker op. Om half negen kan ik de chirurg bellen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 06:26

Ik vind 4 tegelijk ook een beetje raar dat doet mijn kaakchirurg echt niet je moet toch ook gewoon kunnen eten?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:33

Dat kan ook als ik kauw met mijn snijtanden en het bij puree en dat soort dingen houd, ik ben onder narcose geweest en dan kunnen ze blijkbaar alles tegelijk omdat ik niet met die plaatselijke verdoving zit. Maar ga ze is even bellen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:42

Moesten jullie je verstandskiezen laten trekken of wou je dat zelf? Of was het omdat je er last van kreeg? Ik heb mijn 4 verstandskiezen nu al 10 jaar en ze zitten mij niet in de weg ofzo. Ik kreeg een paar jaar geleden een nieuwe tandarts en die zei dat we maar even een afspraak moesten maken om ze te laten trekken. Ik vroeg of dat nodig was, omdat ze helemaal niet in de weg zitten en ik kan er met poetsen ook prima bij. Toen heeft ie ze laten zitten (gelukkig). Ben er als de dood voor en als ik jullie verhalen lees brrrr

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:43

Bij mij moest het omdat er een zenuwontsteking in de ene zat en op de foto's te zien was dat die andere ook zouden gaan ontsteken.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:56

Bij mij was er 1 gewoon rot. Had er geen last van, maar er brokkelde regelmatig stukjes vanaf en toen heb ik het toch maar gezegd tegen de tandarts.
Maar ik kon er met poetsen dus ook absoluut niet bij.

Ik heb trouwens echt geen last gehad van het trekken van mijn verstandskies. Ook de dagen erna niet.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:48

Bij mij gingen tanden steeds meer naar voren waardoor mijn snijtanden scheef gaat zitten en dat vind ik echt doodzonde omdat ik juist mooie tanden heb (nooit beugel gehad)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:59

De mijne zijn er net uit, alle 4 tegelijk onder volledige narcose :)
Is goed meegevallen, de draadjes zijn er nu een paar dagen uit, heb niets van zwelling oid gehad, wel ziek van narcose, en kon na een 4-tal dagen alweer beter eten!
Het moest omdat het anders ging ontsteken, met alle gevolgen vandien :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:07

Mijn verstandskiezen moesten eruit omdat ze scheef stonden. Bij mij zijn ze er alle 4 uit gesneden en die eerste keer vergeet ik nooit meer. :n Een verdoving die niet helemaal goed zat en toen ze aan het rukken waren de pijn gewoon doorschoot. Eerst links en toen rechts. Aan beide kanten dikke ontstekingen gehad ondanks het vele spoelen na het eten. Beide kanten lang last van gehad..

Verdere details zal ik jullie besparen :=

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:32

Oh wat fijn een topic over verstandskiezen!
Ik heb alle 4 verstandskiezen er afgelopen woensdag onder narcose uit laten halen.
Nu maandag dus 5 dagen later verga ik nog steeds van de pijn!!
Ik kan mijn tanden niet opmekaar zetten omdat mijn wang er dan tussen zit.
Mijn wang is mega dik! dit houd in dat ik al 5 dagen van fruithapjes leef.. ben al 5 kg afgevallen :=
Praten kan ik ook niet meer.. Doet zeer! en ik heb dikke geel/groenachtige hamsterwangen van hier tot tokio
Mega hoofdpijn en spuug nog steeds bloed uit.
Als het woensdag niet beter is moet ik terug komen.. Ben vandaag pas begonnen met spoelen met een zoutoplossing..
poets mijn tanden met een peuter tandenborstel omdat ik anders niet in mijn mond kom..
wat een ellende.. Ik laat nooit weer 4 verstandskiezen in 1 keer trekken :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:38

4 Verstandskiezen had ik ook niet gedaan? Eerst links en toen rechts gedaan, dan heb je in ieder geval nog 1 kant waar je iets mee kunt. Heb mijn eten ook allemaal geprakt en mini muizenhapjes :')

Hoofdpijn klinkt me bekend :j Toen ik de eerste kant liet snijden toen lag er een berg sneeuw en toen was de buurvrouw aan het sneeuwschuiven maar de onderste laag was ijs geworden en daar stond ze op te hakken := O dat dreunde door joh niet normaal!

Waarom ben je vandaag pas begonnen met een zoutoplossing? Daar ben ik dezelfde dag mee begonnen :j Na elk hapje dat ik at!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:43

Ik ben volgende week donderdag aan de beurt. Nog tips van degenen die al geweest zijn? Wat je van tevoren beter wel/niet kan eten enz. bijvoorbeeld.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:49

Tsja wat je wel of niet kunt eten.. Geen idee eigenlijk, heb zelf niet zoveel gegeten daarvoor puur om het feit dat ik bang was dat ik misselijk zou zijn :')

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:53

Leorah schreef:
Moesten jullie je verstandskiezen laten trekken of wou je dat zelf? Of was het omdat je er last van kreeg? Ik heb mijn 4 verstandskiezen nu al 10 jaar en ze zitten mij niet in de weg ofzo. Ik kreeg een paar jaar geleden een nieuwe tandarts en die zei dat we maar even een afspraak moesten maken om ze te laten trekken. Ik vroeg of dat nodig was, omdat ze helemaal niet in de weg zitten en ik kan er met poetsen ook prima bij. Toen heeft ie ze laten zitten (gelukkig). Ben er als de dood voor en als ik jullie verhalen lees brrrr

ik moest ze eruit laten halen omdat er eentje zat wat niet goed doorwilde komen door mijn tandvlees,
waardoor het tandvlees een soort gat vormde en daar kunnen ontstekingen ontstaan.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:54

Mellanie_ schreef:
Oh wat fijn een topic over verstandskiezen!
Ik heb alle 4 verstandskiezen er afgelopen woensdag onder narcose uit laten halen.
Nu maandag dus 5 dagen later verga ik nog steeds van de pijn!!
Ik kan mijn tanden niet opmekaar zetten omdat mijn wang er dan tussen zit.
Mijn wang is mega dik! dit houd in dat ik al 5 dagen van fruithapjes leef.. ben al 5 kg afgevallen :=
Praten kan ik ook niet meer.. Doet zeer! en ik heb dikke geel/groenachtige hamsterwangen van hier tot tokio
Mega hoofdpijn en spuug nog steeds bloed uit.
Als het woensdag niet beter is moet ik terug komen.. Ben vandaag pas begonnen met spoelen met een zoutoplossing..
poets mijn tanden met een peuter tandenborstel omdat ik anders niet in mijn mond kom..
wat een ellende.. Ik laat nooit weer 4 verstandskiezen in 1 keer trekken :P

dit is toch niet normaal?
volgens mij mogen ze dat niet zomaar doen.4 stuks auw.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:56

4 stuks mag gewoon hoor :j

Doen ze vaak als je onder gehele narcose gaat :j

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:58

Ik heb de mijne ook allevier ineens laten verwijderen hoor :j

Ervoor heb ik gewoon gegeten.. Erna best platte dingen, appelmoes, yoghurt, pudding, worteltjes fijnmalen enzo.. :')

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:14

Nou ik dacht dus van ja als het onder narcose is merk ik het toch niet haha
had alleen niet goed nagedacht over de gevolgen :\

Ik ben vandaag pas begonnen omdat er eerst een bloedstolsel moest ontstaan op de wond en anders
spoel je die weg..

Ook was ik bang dat als het de eerste keer veel pijn had gedaan dat ik dan voor de 2e keer niet meer durfde..

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:15

geprakte vissticks zijn ook lekker! met brood dat je in de soep kan dippen :j
Kan je allemaal zo doorslikken!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:56

Is echt persoonlijk hoor, ik heb echt amper last gehad.. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:10

Waren jullie verstandskiezen al door toen je ze liet trekken?
Ik heb er nu nog maar 2. :o 1 puntje en 1 die al verder door is, maar enkel nog maar een mini ding is.
Wel groeit ie hartstikke scheef volgens mij. Richting mn wang lijkt het wel. :=

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:26

1van mijn kiezen groeide scheef in mijn kaak waardoor hij tegen de anderen aan duwde en zat nog onder het tandvlees:
Afbeelding
een andere kies zat nog voor de helft tandvlees overheen en raakte
steeds ontstoken en die andere 2 weet ik eigenlijk niet waarom die
getrokken zijn.. vast omdat er gaatjes inzaten ofzo en waarschijnlijk
zorgen ze later toch alleen maar voor problemen..

Maar van die ene die scheef in mijn kaak groeide, van dat gat zeg maar heb ik het meeste last.
Die hebben ze er uit moeten boren...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:18

zo ligt bij mij ook zo, maar ze hebben niet geboord bij mij maar alleen gesneden en eruit 'gelepeld'

edit: aan beide kanten op het onderkaak :)