Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:28

NatasjavE schreef:
Overigens heeft Nederland een van de laagste Abortus cijfers in de wereld wat overigens wel aan het stijgen is dankzij de huidige politiek(pil uit het vergoedingspakket) Dat treft dan niet de tienermeisjes maar wel oudere vrouwen....

Imo blijf je zelf verantwoordelijk en is dat niet iets voor de overheid! Condoom zit ook niet in het pakket.....prima als je het aan mij vraagt.

http://www.rutgersnissogroep.nl/kennisb ... icogroepen
Overgens hebben bepaalde allochtone groepen vrouwen vaker een abortus dan Nederlandse vrouwen....

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:39

Adoptie of abortus.

Ik denk dat we pas echt kunnen zeggen wat we zouden doen als je voor die keuze staat. Maar het nadeel van adoptie is in mijn ogen dat je een kind hebt, je weet niet waar.. je weet niet of zijn of haar gezin wel goed voor hem is.. en straks is je kind 18 komt het erachter dat het geadopteerd is, zoek het de echte mama, jou dus.. en dan.. Is het kind dan niet erg boos, zo van je had je studie toch ook deeltijd kunnen af maken? Of dan maar zonder papa opgroeien etc.

Of stel je laat het adopteren, omdat je er nog niet klaar voor bent, en 10 jaar later is het wel zo en dan krijg je wel kinderen. Is dat dan niet heel arogant tegenover je eerste kind. Ik zou me denk ik, als geadpoteerd kind super *** (poedersuiker :P) voelen als mijn echte mama me weggeeft en 10 jaar later andere kinderen heeft.

m.a.w. door een adoptie zou ik nooooit meer kinderen durven te krijgen uit schuld gevoel.

(nogmaal zo denk ik nu, weet niet hoe ik in het echt zo reageren en hoop het ook nooit te weten te komen.)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:41

Susyb schreef:
Marietje_007 schreef:
hahaha _O-

anderzijds.. (ik heb geen ervaring hoor) maar steeds zwanger zijn... dat lijkt me nou ook geen pretje :P

Jawel .. altijd een excuus om veel te eten .. je eet immers voor 2
Je hebt een goed excuus om te slapen ;)
Je bent altijd met zwangerschapsverlof :) lang leven de vakantie
en het beste: JE KRIJGT ER NOG VOOR BETAALD OOK *\o/* *\o/*

haha, ik denk er over na om later een draagmoeder in te huren.. (dus wel mijn kind maar niet zelf dragen.. te veel gedoe.. jij hebt blijkbaar intresse ;))
(dat mag trouwens wel he, voor geld, dus misschien een cariiere switch?!)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:45

Er zitten nog veel meer haken en ogen aan adoptie, vooral voor het kindje zelf. Ik ging er vanuit dat er zoveel wensouders in NL zijn, dat het kindje meteen geplaatst zou kunnen worden, maar het kan wel 6!!! maanden duren voordat het geadopteerd wordt. Dat kan niet gezond zijn gewoon.

Overigens mag commercieel draagmoederschap niet in Nederland.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:49

MarcoBorsato schreef:
[Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...

Zou het kunnen, en dat is wat me net te binnen schoot, dat veel meiden niet zijn opgewassen tegen jongens die het zonder condoom lekkerder vinden?

Je bent jong (even vannuit een meid gesproken) hartstikke verliefd.. en je hebt de eerste keer sex met een jongen. Je bent hartstikke onzeker en hij doet meteen zijn ding. Ik snap best dat je dan als jong meisje wel weet condoom om maar het misschien uit onzekerheid niet durft te zeggen! (Denk ik hoor.) (mijn eigen ervaring is dat mannen het in de heetst van de strijd het weleens kunnen vergeten).

Ik denk dat stiekem ook nog veel jonge meiden en jongens denken bij de eerste keer gebeurd dat vast niet. Zo van mijn tante probeert al drie jaar zwanger te worden... of iets dergelijks.

Marietje_007

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:50

Commercieel draagmoederschap niet.... ohw, maar je krijgt er neem ik aan toch we een vergoeding voor. Dat je je baarmoeder niet mag "verkopen" snap ik (voor fantasie prijzen dan). maar ook niet een kleine vergoeding?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:51

Marietje_007 schreef:
Commercieel draagmoederschap niet.... ohw, maar je krijgt er neem ik aan toch we een vergoeding voor. Dat je je baarmoeder niet mag "verkopen" snap ik (voor fantasie prijzen dan). maar ook niet een kleine vergoeding?

Nee...thats the whole point van een verbod op commercieel draagmoederschap...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:53

ik ben nu bijna 2 jaar getrouwd en wij hebben nog steeds dubbel safe seks :+

Ik neem elke dag mijn pil en hoe spijtig ook voor mijn man, hij mag elke keer netjes een condoom gebruiken,
anders 'no deal' :D

Ik ben er als de dood voor om nu zwanger te worden! Ik weet überhaupt niet eens of ik wel kinderen wil ooit...

Als ik nu door pil én condoom zwanger zou worden, dan het zij zo. Dan hou ik het kind gewoon.

Abortus gaat veel te gemakkelijk imo.

In bepaalde zaken zou ik het wél doen bvb: verkrachting, vroegtijdige vaststelling van zware handicap, indien er geen échte toekomst is voor het kind (en dan bedoel ik dat de mensen het kind niet kunnen opvoeden zoals het hoort maar het kind ook niet kunnen zien in andermans armen dus het toch zélf zouden willen opvoeden), etc etc.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:39

superwoman schreef:
Imo blijf je zelf verantwoordelijk en is dat niet iets voor de overheid! Condoom zit ook niet in het pakket.....prima als je het aan mij vraagt.

http://www.rutgersnissogroep.nl/kennisb ... icogroepen
Overgens hebben bepaalde allochtone groepen vrouwen vaker een abortus dan Nederlandse vrouwen....

Natuurlijk ben en blijf je zelf verantwoordelijk maar je kan niet in de portemonnee van iedereen kijken en je zal maar net rond kunnen komen....voor die groepen zouden condooms van mij ook vergoed mogen worden(voorkomen van geslachtsziekten) Laat ze daar voor mijn apart maar een inkomensgrens voor trekken....beter voorkomen dan een abortus...stoppen met sex doen mensen toch niet.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:57

Dat de pil eruit is ga je wel een andere kant op (jonger dan 22 wordt hij nog vergoed)... maar zijn zat 22plussers (waaronder ik) die aan de pil zijn uit medische noodzaak.. (mijn hormoon level is aan de lage kant, daardoor werdt ik zelden ongesteld.. en als dan lag ik een week op bed en kon niets het deed zo een pijn... door de pil klopt het hormoon niveau weer en heb ik nergens last van :D hooguit van vergeet achtige dagen :Y) )
(in mijn bijsluiter staat ook, deze is niet voor anticonceptie)..

Maar goed dat is nogal offtopic :P

Hoeveel kost een codoom eigenlijk? (ik zocht op en kom op ongeveer 79 cent per stuk.. kan vast goedkoper).. maar als dat er al niet af kan?
Stoppen met sex is geen optie nee, het is immers natuurlijk dat er een behoefte naar is.. (ik weet dat sommie mensen het echt niet breed hebben,) maar wordt een abortus wel vergoed, anders is dat toch duurder? Of valt dat wel binnen je pakket?!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:09

NatasjavE schreef:
Natuurlijk ben en blijf je zelf verantwoordelijk maar je kan niet in de portemonnee van iedereen kijken en je zal maar net rond kunnen komen....voor die groepen zouden condooms van mij ook vergoed mogen worden(voorkomen van geslachtsziekten) Laat ze daar voor mijn apart maar een inkomensgrens voor trekken....beter voorkomen dan een abortus...stoppen met sex doen mensen toch niet.

Nee ik geloof niet dat je een groep die blijkbaar zichzelf niet wil beschermen wel zou kúnnen beschermen.
Daarbij denk ik dat bij het vergoeden van condooms op een inkomensgrens, de condooms nog steeds niet komen waar ze zouden moeten komen.... :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:35

Durex condooms zijn duur, etos is geloof ik een paar euro voor 3, en jippie is 10 voor een euro. Alle condooms in NL zijn van goeie kwaliteit. Dus ik vind het nogal onzin dat condooms vergoed zouden moeten worden...

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:42

ik ook gezien de prijs... Vindt ook dat de overheid zich dan teveel zou bemoeien met mensen! Alsof we ons niet mogen voortplanten.. en dan krijg je ook de kerk op je dak, want god zei gaat heen en plant je voort :P (zoiets). allemaal teveel gedoe!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:40

Marietje_007 schreef:
ik ook gezien de prijs... Vindt ook dat de overheid zich dan teveel zou bemoeien met mensen! Alsof we ons niet mogen voortplanten.. en dan krijg je ook de kerk op je dak, want god zei gaat heen en plant je voort :P (zoiets). allemaal teveel gedoe!

Nou ja, de pil wordt ook vergoed (tot op zekere hoogte) en dat is fijn, want dat is gewoon duur.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:23

De pil is toch ool maar een paar euro per maand. Dacht dat je rond de 23 euro zat voor een jaar.

Over het niet vaak voorkpmen dat mensen meerdere abortussen krijgen; zag pas een documentaire en dat ging daar deels over. Was ook een vrouw en die was er voor de 9e keer! Dat was wel een van de extemen natuurlijk.

Vroeger dacht ik ook dat als ik per ongeluk zwanger zou worden, ik het dan misschien niet zou willen houden. Nu ik zwanger ben geweest en een tweeling heb mogen krijgen, kan ik het me echt niet meer voorstellen. Mijn eerte echo was met 7w+2dgn. Ze wees toen de beginselen van de armpjes en beentjes al aan. Liet zien waar het zuurstofarme en zuurstofrijke bloed door de 'lijfjes' ging (in kleur) en zo nog meer dingen. Ga dat filmpje dus ook niet kijken.

Maakt me nog niet helemaal anti-abortus... maar dat het nog tot 24 weken mag en soms met zulke slappe redenen vind ik wel heel slecht. (Hazenlip of klompvoetjes bijvoorbeeld)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:08

Nou ik heb een vrij zware pil, en ik moet per 3 strips 30 euro zelf betalen....
En ik ben toch aanvullend verzekerd e.d. het is niet zo dat ik alleen basis heb..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 12:09

ik heb de yasmine en ik moet per jaar 60 euro betalen omdat ik allergisch ben voor andere soorten pillen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:12

PriscaZ schreef:
De pil is toch ool maar een paar euro per maand. Dacht dat je rond de 23 euro zat voor een jaar.

Over het niet vaak voorkpmen dat mensen meerdere abortussen krijgen; zag pas een documentaire en dat ging daar deels over. Was ook een vrouw en die was er voor de 9e keer! Dat was wel een van de extemen natuurlijk.

Vroeger dacht ik ook dat als ik per ongeluk zwanger zou worden, ik het dan misschien niet zou willen houden. Nu ik zwanger ben geweest en een tweeling heb mogen krijgen, kan ik het me echt niet meer voorstellen. Mijn eerte echo was met 7w+2dgn. Ze wees toen de beginselen van de armpjes en beentjes al aan. Liet zien waar het zuurstofarme en zuurstofrijke bloed door de 'lijfjes' ging (in kleur) en zo nog meer dingen. Ga dat filmpje dus ook niet kijken.

Maakt me nog niet helemaal anti-abortus... maar dat het nog tot 24 weken mag en soms met zulke slappe redenen vind ik wel heel slecht. (Hazenlip of klompvoetjes bijvoorbeeld)

Dat is je eigen bijdrage als het verzekerd wordt. Ik ben 30 euro kwijt voor 3 nuvaringen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:00

nuvaring is ook duurder dan de pil hè.

Ik krijg de pil gewoon vergoed door mijn aanvullende verzekering, dus betaal ook geen eigen risico voor de pil. (helaas is mijn eigen risico wel al op voor een hoop andere dingen ;))

Heb even gegoogled en kom op prijzen van 26 tot 50 euro per jaar voor de gewone anticonceptiepil. (dus als je het helemaal zelf betaald) Zat dus eerder iets te laag. De meeste merken zijn ongeveer 30 euro. (9 cent per dag) De Diane pil is wat duurder, die is 80 euro per jaar.

Las trouwens ook net ergens dat je onder de 16 toestemming van een van de ouders moet hebben om een abortus te mogen plegen. Dat wist ik helemaal niet. Je kan dan dus niet eens stiekem een abortus laten doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:03

Mijn pil is 34 euro per 3 maanden. Ik verdraag andere ook niet meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:04

PriscaZ schreef:
nuvaring is ook duurder dan de pil hè.

Ik krijg de pil gewoon vergoed door mijn aanvullende verzekering, dus betaal ook geen eigen risico voor de pil. (helaas is mijn eigen risico wel al op voor een hoop andere dingen ;))

Heb even gegoogled en kom op prijzen van 26 tot 50 euro per jaar voor de gewone anticonceptiepil. (dus als je het helemaal zelf betaald) Zat dus eerder iets te laag. De meeste merken zijn ongeveer 30 euro. (9 cent per dag) De Diane pil is wat duurder, die is 80 euro per jaar.

Las trouwens ook net ergens dat je onder de 16 toestemming van een van de ouders moet hebben om een abortus te mogen plegen. Dat wist ik helemaal niet. Je kan dan dus niet eens stiekem een abortus laten doen.

Volgens mij is het niet duurder hoor... Voor 3 pilstrippen ministadt betaalde ik ook zoiets dacht ik...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:07

Ik betaal voor 3 strippen microgynon al bijna 20 euro..

Dus ehmm die 50 per jaar gaat niet op :n

Tevens heb ik een hele voorraad liggen van toen ie nog in de verzekering zat.
En slik ik 'm nu niet meer.
Maar heb nog zeker voor 2 jaar liggen als het niet meer is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:09

Jolliegirl schreef:
Ik betaal voor 3 strippen microgynon al bijna 20 euro..

Dus ehmm die 50 per jaar gaat niet op :n

Tevens heb ik een hele voorraad liggen van toen ie nog in de verzekering zat.
En slik ik 'm nu niet meer.
Maar heb nog zeker voor 2 jaar liggen als het niet meer is.

Zet een handeltje op ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:12

MarcoBorsato schreef:
Volgens mij is het niet duurder hoor... Voor 3 pilstrippen ministadt betaalde ik ook zoiets dacht ik...

We gaan inmiddels wat off-topic, maar had het zoekverster nog openstaan

Ministat voor een heel jaar: 40,85
NuvaRing voor 3 maanden: 32,68, dus voor een jaar: 130,72

Oftewel je NuvaRing is 3x zo duur als je pil was.

Bij Microgynon staat 25,99 per jaar.

Edit: sorry!!! Die prijslijst is uit 2004... Had niet bij het jaartal gekeken. :o?

Google nog even door :)*

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:16

Jolliegirl schreef:
Als je een abortus moet plegen ben je er al laat bij...
ivm verkrachting, ongewenst zwanger... e.d...
Hiervoor is de MA pil...

Abortus heb je pas in een lader stadium...

Ik ben niet tegen... maar ook absoluut niet voor...