Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flux schreef:Wat jullie beschrijven komt me ook zo bekent voor. Ik ben ook heel erg van de winterdip, en bloei nu weer heel erg op door de lente. Ik kan heel erg blij en ontroerd zijn door de kleinste dingen, maar ook bedroeft en huilerig door minder leuke. Ik word nu bijvoorbeeld heel erg blij door de woorden van Fiffil over haar vriend. Ze noemt hem zo vaak, en verteld dan over hoe lief hij is en dan kan ik echt blij worden dat twee mensen zo van elkaar houdenIk moet dan meteen weer aan mijn eigen vriend denken en hoeveel ik voor hem voel
Citaat:Je bent iemand die van avonturen en gevaarlijke sporten houdt. Je bent ook bereid om fysieke of financiële risico's te lopen. Je bent een sensation seeker. Dat sluit overigens niet uit dat je ook HSP kan zijn. Dan ben je het type met de ene voet op de rem en de andere op het gaspedaal. Hier bestaat het gevaar dat je jezelf af en toe voorbij loopt. .
amandananana schreef:Hebben jullie ook dat je heel gevoelig bent voor de reacties van mensen op jou? Als ik van iemand een snauw krijg, of als iemand maar ietsje anders reageert dan dat hij of zij normaal doet ben ik dagen van slag. Mijn wereldje kan dan echt instorten.
En dat steun en toeverlaat bij dieren waar jullie het allemaal over hebben herken ik ook heel erg. Ik voel me op mijn gemak bij paarden en mijn katten en hond, en dieren schijnen zich ook wel bij mij op hun gemak te voelen. Mijn hond loopt de hele dag achter me aan en wil altijd tegen me aan staan etc. Echter, bij paarden, als ze zenuwachtig zijn neem ik dat ook héél makkelijk over.
Annash schreef:Hmm als ik weet dat ik de volgende dag veel stress ga krijgen, kan ik ook wel even liggen malen.
Maar of dat HSP is... denk dat het een vrij normaal verschijnsel is eigenlijk?
Tja ik weet ook niet alles uit mijn hoofd hahah en idd wat je zegt, er zijn zoveel symtomen!
jankawijnsma schreef:Jeetje wat gaat t even hard met dit topic!
Dat met die labels heb ik minder maar kleding moet wel gewoon lekker zitten anders doe ik t niet aan.
Een huilbaby was ik niet, eerder het tegenovergestelde ik huilde bijna nooit.
Nu wel trouwens, ik kan om van alles huilen!
Ik ben niet zo van pittig eten, maar weet idd niet of dat er mee te maken heeft. Als je er mee opgroeit zal je er toch meer aan gewend raken.
Wat ik ook heb is dat ik slecht tegen drank kan en me absoluut nooit aan drugs zal wagen omdat me dat doodeng lijkt. Ik wil me niet anders voelen dat vind ik eng al is t soms wel fijn emoties wat af te kunnen vlakken aangezien ik vaak uitersten ervaar. Kan me op 1 dag wel heel erg klote en heel erg super voelen. Wel is t zo dat als ik t kan uiten ik me beter voel.
Mijn vriend is absoluut geen hsp, maar wel een lieverd en zachtaardig daar hoef je geen hsp voor te zijn! Ik vind het wel moeilijk om hsp-ers te herkennen, vooral omdat er genoeg mensen zijn die "gewoon" gevoelig zijn en waar ik wel een klik mee heb, maar waarbij ik merk dat ze toch geen hsp zijn.
Ik ben ook gepest trouwens, gelukkig maar 1 jaar daarna negeerden ze me en dat was heerlijk! Ik ben blij dat ik niet heel onzeker ben geworden maar juist wel zeker van mezelf en mijn mening.